Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

countess

Kvinna ·

10 okt, 2017

Wimmsan, åh grattis va roligt!! Ser ju alla redan super ut! Vet ju bara hur glad jag är över att min bröstoperation äntligen är gjord, så kan ju bara tänka mig hur det känns för dig!! Skönt att medicinerna fungerar, och hoppas att du kan sova ordentligt i natt! <3
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

10 okt, 2017

countess skrev:

Vaneve och Dinadina, va fina bröst ni har fått, grattis!! Hur mår ni nu? :)

Mitt återbesök gick bra! Jag behöver ha bröstband endast på natten nu, för att förhindra att de glider upp eller utåt, så skönt att slippa ha det på dagarna!!
Ingen massage behövs för de är såpass rörliga, och mitt högra bröst glider inte lika långt ner längre, börjar sätta sig på plats! Tuve va inte orolig för att det inte skulle bli bra heller, han va nöjd med sitt arbete haha :D
Jag hade inga synliga stygn som behövde tas och ärren är redan fina!

Jag mår egentligen ganska så bra nu, är stel på morgonen och när jag suttit ner en längre stund. Har mest ont av min bh som sitter så förbannat hårt runt om, men tänkte köpa mer skavsårsplåster och sätta där den trycker som mest. Har börjat få tillbaka känseln i brösten nu med :)

Tack så jättemycket! Och detsamma. Jag har väl mått sådär idag. Kom hem runt 11.30 på förmiddagen och har sen dess nästan bara legat och sovit. Smärtan kommer och går lite, men har ju smärtstillande. Mår dock illa av Oxynormen som jag tar, och tycker jag får så vidrig smak i munnen av Alvedonen. Haha :( Bröstband har jag också, fast under brösten. Kommer inte riktigt ihåg varför jag skulle ha det och hur länge... ska nog kontakta min kirurg och fråga det igen. Vad skönt att ditt återbesök gick så bra och att du mår bra :)
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

11 okt, 2017

Countess, fantastiskt att höra! Får se vad min dom blir i eftermiddag. Såå rädd att dr ska glida ut igen och klyftan bli bredare. Men är ju en klar bättring från mina 450. Lägger ut bild efter duschen sedan.
Gilla

Anonym användare

11 okt, 2017

Jag hoppar också in här! Har opererat mig på läkarhuset i uppsala den 5 oktober och är hemma och vilar upp mig efter det. För mig har det varit en jobbig första vecka då jag känt mig så begränsad och inte kan glra saker, mest vara sängliggande, trött av smärtstillande.... tränade 4-5 gånger i veckan innna op och nu kan jag inte göra något.... visste ju att det skulle vara så men trodde inte att jag skulle påverkas/må så dåligt av det :( Hoppas verkligen att det går över och att jag hittar tillbaka till mitt vanliga jag.
Gilla

Anonym användare

11 okt, 2017

Vaneva: Verkar vara rätt många som mår sisådär efter o, både pga fysiska begränsningar men även psykiskt. Känns på något sätt skönt att veta att man inte är ensam och att man kan prata med andra om det. Det kommer ju bli bättre, det vet jag, men jobbigt när man är inne i det och inte heller ser slutresultatet. En fråga till er som opererats, fick ni alla bröstband med er och skulle använda det? Jag fick det samt direktiv att använda det dag och natt. Det verkar vara så olika mellan klinikerna hur man gör.
Gilla

dinadina

Kvinna ·

11 okt, 2017

countess skrev:

Vaneve och Dinadina, va fina bröst ni har fått, grattis!! Hur mår ni nu? :)

Mitt återbesök gick bra! Jag behöver ha bröstband endast på natten nu, för att förhindra att de glider upp eller utåt, så skönt att slippa ha det på dagarna!!
Ingen massage behövs för de är såpass rörliga, och mitt högra bröst glider inte lika långt ner längre, börjar sätta sig på plats! Tuve va inte orolig för att det inte skulle bli bra heller, han va nöjd med sitt arbete haha :D
Jag hade inga synliga stygn som behövde tas och ärren är redan fina!

Jag mår egentligen ganska så bra nu, är stel på morgonen och när jag suttit ner en längre stund. Har mest ont av min bh som sitter så förbannat hårt runt om, men tänkte köpa mer skavsårsplåster och sätta där den trycker som mest. Har börjat få tillbaka känseln i brösten nu med :)

Tack! Jag har ganska svåra smärtor idag men har precis vaknat så kan vara därför, släpper nog under dagen och jag ska försöka ta mig ut på en liten promenad, man blir väldigt lätt stel när man bara är sängliggandes, annars känns allt väldigt bra vill bli färdigläkt nu så jag kan köpa nya underkläder haha :D Åh va skönt att du slipper ha på bandet om dagarna, måste kännas så skönt att slippa det
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

11 okt, 2017

Hälsogeek: Hej! Känner igen mig så i det du skriver. För mig har det ju bara gått två dagar, men är också sååå trött. Vill bara lägga mig och sova hela dagen idag med känner jag. Känner mig också så himla begränsad, mest vad det gäller mina barn. Kan knappt göra någonting som jag brukar med dem, och definitivt inte bära min 6-månaders. Men men, bara att härda ut! Hoppas du mår bättre snart. Tänkte kolla med er alla här, eller er med erfarenhet gällande bh! Jag fick rådet av min klinik att om några veckor köpa en bh som heter Abecita, Kimberly (en sport-bh, sökte på nätet). Hur är det med detta med storlek? Är det möjligt att mäta sig själv och beställa en bh? Eller bör jag söka upp en butik och åka och prova istället? Hur ska jag tänka när jag provar? Ska den sitta tight som läkningsbhn? Har alltid tyckt bh-storlekar är svårt!
Gilla

Bellie

Kvinna ·

11 okt, 2017

Förra gången fick jag bröstband efter 2v och hade de 2v tror jag. Säkert får jag de denna gång oxå har ja på känn haha
Gilla

countess

Kvinna ·

11 okt, 2017

Ja smärtan va ju helt klart mer intensiv de första dagarna, så sov så mycket ni kan tjejer, ha inte dåligt samvete för det! :) Nu klarar jag mig på Panodil och Ipren, är en stor skillnad att vara utan bröstbandet! Dinadina, åh ja jag känner samma! Vill så gärna köpa ny fin bh som faktiskt kommer passa och sitta bra äntligen! :D kan man inte bara spola fram några veckor haha? Lillafrur, lycka till idag! Det kommer säkert gå jättebra ♡
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

11 okt, 2017

Förra op hade jag bröstbandet 24/7 första veckan sedan enbart natt i tre veckor. Men jag upplevde ju att implantaten gled för långt ner. Hade nog både för lös bh och kanske för mycket bröstband (teori) så fickorna töjdes. Livrädd för samma visa nu då jag sluppit bröstbandet nu första veckan men känns som de glider åt sidorna när jag ligger ner. Kanske blir bröstband efter idag och förhoppningsvis tightare bh. Önskar sport-bh som verkligen håller ihop de haha.. ja lite paranoid här.. Gällande smärtan så var den mer fysisk smärtsam första gången. Denna gången är de mer psykiskt. Men vi som är opererade SNART LÄKTA. Sen tänk vad fina vi alla(!) är till jul <3
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

11 okt, 2017

Jag ska ha bröstband 24/7 i åtminstone en vecka, kanske längre, beroende på hur det ser ut på återbesöket. Men ni andra har väl inte gjort lyft som jag har gjort, det kanske är annorlunda.
Gilla

Novastar

Kvinna ·

11 okt, 2017

Fan vad jag längtar till mina nya tuttar när jag läser om er! Min längtan har tagit över min ångest och orolighet in för op. (y) Tror jag håller på att boa (som man gör när man är gravid) inför hemkomsten med dom nya brösten haha. För igår så rensa och städa jag ut vår garderob&städskrubb, plus att jag bakade 3st äppelpaj och 2 st rabarberpaj som ligger i frysen om någon skulle komma på besök haha. Vem är näst på tur här som ska opas.?
Gilla

Fritjof

Kvinna ·

11 okt, 2017

Jag ska opereras den 17e :)
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

11 okt, 2017

Allt såg fint ut. Inga konstigheter alls med något. Intet bröstband men bh-n stannar 24/7 i tre veckor till och börja med massage :). Håll nu tummarna att de inte glider i sär mer. Lycka till ni som har op och återbesök framför er. Lägger upp bild senare ikväll!
Gilla

Passionsfrukt

Kvinna ·

11 okt, 2017

Får jag fråga er, sover/vilar ni på sidan? Har inte vågat göra det om jag på nått sätt skulle påverka formen men det gör inte ont när jag testar lite. Vågar jag? Mailade kliniken som sa att det var ok om det inte gör ont. Hur gör ni? Blir så nojjig med allt..Såg nu oxå att ena implantatet går lite ut och in (hur man nu ska förklara) medan det andra ser ut "som vanligt". En vecka idag, har återbesök om en vecka, behöver jag fråga kirurgen innan om detta tror ni?
Gilla

skutte

Kvinna ·

11 okt, 2017

Hej! Nu har jag varit på min konsultation och bokade in min operation redan på tisdag den 17/10! alltså om 6 dagar! Jag bestämde mig för motiva round hög profil 375 cc. Är så jävla nervös nu så jag håller på att svimma!
Gilla

skutte

Kvinna ·

11 okt, 2017

Då opereras vi samma dag! inte långt kvar nu
Gilla

E-A

Kvinna ·

11 okt, 2017

Fritjof & Novastar jag opereras också 17e :) tror inte att jag har fattat det än hehe
Gilla

skutte

Kvinna ·

11 okt, 2017

Åh vad kul! E-A inte jag heller. Är lite nervös nu men hoppas att det lägger sig snart. Har ju tänkt på detta i många år så bara att köra på nu.
Gilla

Bellie

Kvinna ·

11 okt, 2017

Jag ligger på sidan :-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem