Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

Banannie

Kvinna ·

11 okt, 2017

Jag opereras också den 17e. Har inte riktigt förstått det ännu! Men nu hoppas jag det blir dem sista på länge och att det blir bra:)
Gilla

dinadina

Kvinna ·

11 okt, 2017

skutte skrev:

Hej! Nu har jag varit på min konsultation och bokade in min operation redan på tisdag den 17/10! alltså om 6 dagar!

Jag bestämde mig för motiva round hög profil 375 cc.

Är så jävla nervös nu så jag håller på att svimma!

Åh gud så spännande, ska bli roligt att följa dig o höra mer om din op! :)
Gilla

Novastar

Kvinna ·

12 okt, 2017

Oj 4st som ska opas på samma dag! Vad roligt att få följa er. Någon av er som ska göra ett lyft samtidigt ?
Gilla

Fritjof

Kvinna ·

12 okt, 2017

Vad kul! Igår fick jag veta vilken tid jag ska vara där, 07:45 :O Väldigt tidigt så vi åker ner kvällen innan ovh sover på hotell. Mini semester! :)
Gilla

dinadina

Kvinna ·

12 okt, 2017

Har nu vågat mig på att lägga upp avklädda före och efter bilder för er som vill in o kika, efterbilden togs dagen efter op. Dom behöver droppa lite då dom fof sitter lite högt upp och dom är stenhårda, men det läker för varje dag som går, är hittills supernöjd trots smärtan
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

12 okt, 2017

dinadina - WOW! Förstår att du är nöjd :) ska bli spännande stt få följa läkningen!
Gilla

Anonym användare

12 okt, 2017

Ni som har opererat er redan, hur mår ni? Hur känns brösten, vad orkar ni med? Hur mycket smärtstillande tar ni? Jag opade mig den 5e oktober så nu har det gått en vecka. Första dagarna kändes ok men sen blev jag låg, hade ångest och kände att brösten var för stora. Har orkat ut på några korta promenader men varit så öm och trött efteråt. Är fortfarande väldigt svullen och brösten ömmar/sticker. Undrar när brösten kommer kännas som ”en del av mig själv”, det tar väl ett tag.
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

12 okt, 2017

Jag opererade mig i måndags och mår förvånansvärt bra! Hade sån extrem ångest veckorna innan operationen, så trodde att jag skulle ha det även efter, men det har jag hittills inte haft. Är tacksam över det. Brösten känns bättre och bättre varje dag, vänster bröst känns nästan ingenting idag och kan göra enkla saker hemma (även om jag kanske inte borde?). Höger bröst har sen start varit och känts mer svullet, och gör fortfarande lite ont. Har hela tiden mest haft ont i senan (eller vad det är???) som går mellan bröstet och armhålan, om ni förstår? Något ni andra känner igen? Är dock fruktansvärt trött och orkar inte särskilt mycket. Vill helst bara sova hela tiden. Det skulle kanske vara skönt att komma ut på en promenad, men har småbarn och får ej köra barnvagn. Idag har jag endast tagit starka Alvedon och Arcoxia (antiinflammatoriska). Blivit ordinerad att ta båda dessa förebyggande i en vecka, oavsett hur ont jag har. Jag skulle också tycka det var intressant att höra hur ni andra känner och mår! Fairytale, det verkar vara vanligt med ångest och sådana känslor tiden inför och även efter en operation. Hoppas att du mår bättre snart!
Gilla

Anonym användare

12 okt, 2017

Vaneve, kul att du mår bra! Tröttheten känner jag igen ;) Jag har också haft jätte ont i ”senan” du nämner, främst på vänster sida. Bultar och spänner. Jag kör på alvedon och Celebra som är antiinflammatoriska och smärtstillande. Tar även oxy på kvällarna. Ser fram emot återbesök på torsdag och se vad de säger! :)
Gilla

Bellie

Kvinna ·

12 okt, 2017

Jag mår bra ändå, orkar med som vanligt nu i princip, undviker och lyfta barnen bara. Slutade me smärtstillande i förrgår! Mådde oxå bra efteråt men igår fick jag som du ångest deppig osv, fundera massor, vakna tillome mitt i natten och vred mig i ångest. Idag på dagen hade jag oxå hemsk ångest, nästan panikångest. Slängde mig ut för o gå ut o gå. Fruktansvärt. Nu känns de bra igen :-) haha.. hur märkligt som helst. Undra om nått kan bero på medicineringen eller vad man får sån ångest och deppighet av? Va beror de på? Är de bara övertänkande eller va är grejen, haha / Mvh hon som vill ha svar på allt
Gilla

malinsjoberg79

Kvinna ·

12 okt, 2017

Vaneve skrev:

Åh dinadina, såg precis dina bilder. Vilken skillnad! Grattis, vad kul! Jag får se om jag också vågar mig på att lägga ut före-/efterbild sen.

Nu sitter jag och väntar på min skjuts hem från kliniken! Har verkligen mått bättre än väntat ända sedan uppvaket. Smärtan har inte alls varit ett problem, lite öm bara men det är allt. Det värsta var helt klart illamåendet och yrseln jag hade hela dagen igår.

Jag kunde inte vara mer nöjd med brösten heller. Av vad jag kan se nu så är de superfina. Det ena bröstet är dock betydligt mer svullet än det andra, men det är inget onormalt. Så nöjd med Proforma som klinik också, varenda en som jobbat här är helt underbara. Jag har blivit behandlad mer än väl.

Grattis till operationen! Vad roligt att höra att du är nöjd med Proforma, jag ska opereras där i november! :)
Gilla

Anonym användare

12 okt, 2017

Bellie: känner så igen mig i svängarna. Tror att det vara en kombination med medicinering, att man är så stillasittande och begränsas mot innan. Jag är likadan, vill ha svar på allt. Min man sa idag ”du är ju sån som blir besatt vad du än fastnar för”. Just nu är det här man hänger :) Men det är nog för att det är skönt att kunna diskutera med andra som går igenom samma sak. Hoppas du mår bättre snart!
Gilla

Loveen

Kvinna ·

12 okt, 2017

Jag ska också operera mig nu i oktober!! Drömmer om tuttar, tänker på tuttar, pratar om tuttar.... men snart så :-) :-)
Gilla

E-A

Kvinna ·

12 okt, 2017

Dinadina - riktigt fina! Bellie - medicinerna har nog säkert något med det att göra. Ni dom redan opats, sover ni sittandes?
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

12 okt, 2017

malinsjoberg79 skrev:

Vaneve skrev:

Åh dinadina, såg precis dina bilder. Vilken skillnad! Grattis, vad kul! Jag får se om jag också vågar mig på att lägga ut före-/efterbild sen.

Nu sitter jag och väntar på min skjuts hem från kliniken! Har verkligen mått bättre än väntat ända sedan uppvaket. Smärtan har inte alls varit ett problem, lite öm bara men det är allt. Det värsta var helt klart illamåendet och yrseln jag hade hela dagen igår.

Jag kunde inte vara mer nöjd med brösten heller. Av vad jag kan se nu så är de superfina. Det ena bröstet är dock betydligt mer svullet än det andra, men det är inget onormalt. Så nöjd med Proforma som klinik också, varenda en som jobbat här är helt underbara. Jag har blivit behandlad mer än väl.

Grattis till operationen! Vad roligt att höra att du är nöjd med Proforma, jag ska opereras där i november! :)

Tack! Jaa supernöjd. Vad kul, jag hoppas att du blir lika nöjd :)
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

12 okt, 2017

Jag tror nedstämdheten också kan vara en följd av själva förändringen som operationen ger. Man förändrar ju ändå sin kropp liksom, något man haft hela livet. Jag skrev ju för en stund sedan att jag inte haft någon ångest, men tog ikväll min första dusch efter operationen, och herregud... Fick typ en chock av att se mig själv utan kläder, kändes som att se någon annan än mig själv. Är ju som sagt nöjd med brösten, men det var ändå en obehaglig känsla som jag inte var beredd på! E-A: Jag sover liggandes på rygg, men med 2 eller 3 kuddar :)
Gilla

countess

Kvinna ·

12 okt, 2017

Passionsfrukt skrev:

Får jag fråga er, sover/vilar ni på sidan? Har inte vågat göra det om jag på nått sätt skulle påverka formen men det gör inte ont när jag testar lite. Vågar jag? Mailade kliniken som sa att det var ok om det inte gör ont. Hur gör ni? Blir så nojjig med allt..Såg nu oxå att ena implantatet går lite ut och in (hur man nu ska förklara) medan det andra ser ut "som vanligt". En vecka idag, har återbesök om en vecka, behöver jag fråga kirurgen innan om detta tror ni?

Jag har ibland lagt mig på sidan i soffan utan att tänka på det och det har ju inte gjort ont då heller, sen så stod det i mina papper att jag fick ligga på sidan efter en vecka så jag är inte orolig :) Hur menar du med att ena implantatet går ut och in? Menar du att det är som ett veck på bröstet, undertill? Isf har jag likadant och Tuve sa att det kommer att runda till sig med tiden. Ska lägga upp lite nya bilder snart tänkte jag så ni får se hur det ser ut nu!
Gilla

dinadina

Kvinna ·

12 okt, 2017

Fairytale skrev:

Ni som har opererat er redan, hur mår ni? Hur känns brösten, vad orkar ni med? Hur mycket smärtstillande tar ni?

Jag opade mig den 5e oktober så nu har det gått en vecka. Första dagarna kändes ok men sen blev jag låg, hade ångest och kände att brösten var för stora. Har orkat ut på några korta promenader men varit så öm och trött efteråt. Är fortfarande väldigt svullen och brösten ömmar/sticker. Undrar när brösten kommer kännas som ”en del av mig själv”, det tar väl ett tag.

Jag mår bra, bättre o bättre för varje dag, igår var dock den värsta, grät mig igenom dagen men det blev bättre, tar i princip så mycket smärtstillande som jag får men idag tog jag lite mindre o det kändes ändå bra, Känns bättre för varje dag vilket är skönt! Dock är jag så sjukt rastlös vill upp o städa o grejja hela tiden men jag får inte, svårt att sitta still och att inte få träna!! Svullnaden har gått ner väldigt mycket och dom är så fina nu (om man får skryta) haha, är supernöjd över storleken jag fått men jag förstår vad du menar med att "dom inte känns som en del av en själv" Känns konstigt att titta på dom i duschen efter att ha haft ett par andra bröst i hela sitt liv men man vänjer sig nog, :)
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

13 okt, 2017

Jag har sovit liggandes på amningskudde (skönt och bra stöd) sedan jag kom hem. Men var ju en mycket mer smärtfri op denna gång. Lägger mig på sidan i sömnen. Gör inte ont men är stelt! Mina bröst känns redan som mina men jag hade ju en mellanlandning med lire mindre implantat innan. Slutat helt med värktabletter men fortfarande lika trött. Typ psykiskt utmattad. Vill bara ha de helt klara nu låt tiden gå fooort!
Gilla

Bellie

Kvinna ·

13 okt, 2017

Coutness, såg din ny bild! Guuud så fint de ser ut :-D kommer bli super tror jag!!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem