Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

Anonym användare

13 okt, 2017

dinadina skrev:

Fairytale skrev:

Ni som har opererat er redan, hur mår ni? Hur känns brösten, vad orkar ni med? Hur mycket smärtstillande tar ni?

Jag opade mig den 5e oktober så nu har det gått en vecka. Första dagarna kändes ok men sen blev jag låg, hade ångest och kände att brösten var för stora. Har orkat ut på några korta promenader men varit så öm och trött efteråt. Är fortfarande väldigt svullen och brösten ömmar/sticker. Undrar när brösten kommer kännas som ”en del av mig själv”, det tar väl ett tag.

Jag mår bra, bättre o bättre för varje dag, igår var dock den värsta, grät mig igenom dagen men det blev bättre, tar i princip så mycket smärtstillande som jag får men idag tog jag lite mindre o det kändes ändå bra, Känns bättre för varje dag vilket är skönt! Dock är jag så sjukt rastlös vill upp o städa o grejja hela tiden men jag får inte, svårt att sitta still och att inte få träna!! Svullnaden har gått ner väldigt mycket och dom är så fina nu (om man får skryta) haha, är supernöjd över storleken jag fått men jag förstår vad du menar med att "dom inte känns som en del av en själv"
Känns konstigt att titta på dom i duschen efter att ha haft ett par andra bröst i hela sitt liv men man vänjer sig nog, :)

Åh, jag längtar tills jag kan duscha ”som vanligt”, vilket jag får göra efter återbesöker på torsdag/när det gått två veckor. Verkar vara så olika med vad som rekommenderas.Kan dock förstå att det blir en chock! Jag kör lite mindre smärtstillande nu men är fortfarande hemma. Ska börja jobba på måndag, fattar inte hur man ska orka med lämning av barnen & jobb redan då! (Fast jag har ett stillasittande jobb). Hur länge är ni andra hemma? Hur känns det inför att börja jobba?
Gilla

countess

Kvinna ·

13 okt, 2017

Bellie skrev:

Coutness, såg din ny bild! Guuud så fint de ser ut :-D kommer bli super tror jag!!!

Åh men tack va glad jag blir! ♡ Jag har inte tyckt att det har hänt så mycket med brösten och nästan vart lite avis på er andra, men så nu när jag jämförde de nya bilderna med de gamla så såg jag att det hade ju faktiskt hänt en hel del :D
Gilla

Anonym användare

13 okt, 2017

Jag har de senaste två dagarna fått väldigt ont mellan brösten, i nivå med snitten. Ä rätt svullen där också och det är ett stort tryck där när jag andas. Andra med samma känsla? Framsteg idag i alla fall: tog mig upp från sängen själv efter en natts sömn. (8dagar sen op). Wihoo!! :)
Gilla

countess

Kvinna ·

13 okt, 2017

Jag mår också bra faktiskt! Inga värktabletter längre, kan göra det mesta men försöker påminna mig om att ta det lite lugnt ändå. Det ömmar och drar lite i ärren ibland, och så lite skav av bhn då men annars tycker jag att det går bra :) Jag fick också lite ångest tror jag för någon dag sedan, tyckte att brösten va för stora och blev allmänt trött på min bh och att vara så begränsad i mina rörelser. Men det var bättre redan dagen efter :) Nu längtar jag efter att få köpa ny fin bh med lite stöd som håller i brösten, min bh är ju uppklippt så är kan inte ha alla slags kläder ännu haha. Jag sover liggandes på rygg med lite mer kuddar än vanligen, ibland lite lutad åt ena sidan :)
Gilla

Anonym användare

13 okt, 2017

countess skrev:

Jag mår också bra faktiskt! Inga värktabletter längre, kan göra det mesta men försöker påminna mig om att ta det lite lugnt ändå. Det ömmar och drar lite i ärren ibland, och så lite skav av bhn då men annars tycker jag att det går bra :)
Jag fick också lite ångest tror jag för någon dag sedan, tyckte att brösten va för stora och blev allmänt trött på min bh och att vara så begränsad i mina rörelser. Men det var bättre redan dagen efter :)
Nu längtar jag efter att få köpa ny fin bh med lite stöd som håller i brösten, min bh är ju uppklippt så är kan inte ha alla slags kläder ännu haha.

Jag sover liggandes på rygg med lite mer kuddar än vanligen, ibland lite lutad åt ena sidan :)

Härligt att höra TT di mår bra! Jag ser också fram emot att få köpa ett par nya fina bh-ar :) fast det är ju ett tag kvar, ska ha stöd bh dag och natt i 2 månader, har du fått samma direktiv? (Verkar vara så olika beroende på vart man opereras sig)
Gilla

skutte

Kvinna ·

13 okt, 2017

Jag ska vara där kl 07.30!. Har haft mkt ångest nu innan men det känns lite bättre nu när allt är klart inför op. Fixat med skjus dit och hem. Mannen är hemma på onsdagen och tar hand om mig. Fixat med dagis så mannen kan lämna tidigare än jag brukar så han hinner till jobbet efter. Betalat operationen. Så ska jag bara åka och hämta ut läkemedeln och köpa descutan (eller vad den heter) tvålen. Ska köpa lite myskläder med dragkedja fram bara så jag slipper dra ngt plagg över huvudet. Shit, det är som att jag har resfeber! Jag tror jag har fått bröstfeber! hahaha
Gilla

skutte

Kvinna ·

13 okt, 2017

Jag är hemma i 4 veckor efter op. Hur länge har du varit hemma på måndag?
Gilla

skutte

Kvinna ·

13 okt, 2017

Farytale :)
Gilla

Passionsfrukt

Kvinna ·

13 okt, 2017

countess skrev:

Passionsfrukt skrev:

Får jag fråga er, sover/vilar ni på sidan? Har inte vågat göra det om jag på nått sätt skulle påverka formen men det gör inte ont när jag testar lite. Vågar jag? Mailade kliniken som sa att det var ok om det inte gör ont. Hur gör ni? Blir så nojjig med allt..Såg nu oxå att ena implantatet går lite ut och in (hur man nu ska förklara) medan det andra ser ut "som vanligt". En vecka idag, har återbesök om en vecka, behöver jag fråga kirurgen innan om detta tror ni?

Jag har ibland lagt mig på sidan i soffan utan att tänka på det och det har ju inte gjort ont då heller, sen så stod det i mina papper att jag fick ligga på sidan efter en vecka så jag är inte orolig :)
Hur menar du med att ena implantatet går ut och in? Menar du att det är som ett veck på bröstet, undertill? Isf har jag likadant och Tuve sa att det kommer att runda till sig med tiden. Ska lägga upp lite nya bilder snart tänkte jag så ni får se hur det ser ut nu!

Måste säga, är såå glad att detta forumet finns, där man kan prata med er som är i samma situation! <3 Hade inte läst tråden på ett tag så hade en del att läsa igen hihi och såg att du hade svarat countess. Det är i klyftan mellan brösten som det ser ut som det går in och ut och med en mer skarpare kant på ena implantatet (känns oxå lite hårdare)det andra har en mer rundare form. Mailade kliniken som vidarebefordrade till en sköterska (skickade bilder) men hon sa som Tuve hade sagt till dig, att brösten kan få lite olika form innan de rättar till sig och att jag kanske får bröstband nästa vecka på återbesöket. Men blir ändå lite nojjig.. Ska jag maila min kirurg Patrik också, vad tycker ni? Ska på återbesök på torsdag. Kan lägga upp bild. Har du varit på återbesök countess? Härligt att höra att det verkar gå bra för er som har opererat er och spännande att följa er som ska operera er!
Gilla

Passionsfrukt

Kvinna ·

13 okt, 2017

Har lagt upp ny bild, är det någon mer som känner igen sig i att implantaten ser olika ut och hur blev det för er? Kan man känna sig trygg i att det rättar till sig? Mellan varven känner jag att det bara har gått en vecka och att det säkert ändrar sig men sen blir jag nojjig igen.. Borde nog hå å lägga mig istället ha ha
Gilla

countess

Kvinna ·

13 okt, 2017

Fairytale skrev:

countess skrev:

Jag mår också bra faktiskt! Inga värktabletter längre, kan göra det mesta men försöker påminna mig om att ta det lite lugnt ändå. Det ömmar och drar lite i ärren ibland, och så lite skav av bhn då men annars tycker jag att det går bra :)
Jag fick också lite ångest tror jag för någon dag sedan, tyckte att brösten va för stora och blev allmänt trött på min bh och att vara så begränsad i mina rörelser. Men det var bättre redan dagen efter :)
Nu längtar jag efter att få köpa ny fin bh med lite stöd som håller i brösten, min bh är ju uppklippt så är kan inte ha alla slags kläder ännu haha.

Jag sover liggandes på rygg med lite mer kuddar än vanligen, ibland lite lutad åt ena sidan :)

Härligt att höra TT di mår bra!
Jag ser också fram emot att få köpa ett par nya fina bh-ar :) fast det är ju ett tag kvar, ska ha stöd bh dag och natt i 2 månader, har du fått samma direktiv? (Verkar vara så olika beroende på vart man opereras sig)

Ja det ska bli så himla kul med en helt ny underklädesgarderob haha :D Åh jag vet faktiskt inte exakt vad för typ av bh jag ska ha efter min läkningsbh, tror att Tuve har missat att berätta detta. Jag får skriva och fråga när det börjar närma sig :) den som jag har nu ska ju sitta på 24/7 i 4 veckor eller mer, beror lite på hur det går med mitt högra bröstveck.
Gilla

E-A

Kvinna ·

13 okt, 2017

Så intressant att följa allas operationer. Jag hade min andra konsultation idag. Provade mindre storlekar och det kändes bra, men nu känner jag mig osäker igen haha. Passionsfrukt, såg att du hade ungefär liknade storlek. Upplever du att dina är för små? Tycker du att det är den storleken som du ville ha och som du diskuterat med Patrik. Ska också operera mig hos honom, men vet inte ifall jag har varit tydlig med vad jag vill ha. Jag var säker på att jag ville ha snittet i armhålan, men fick se en tjejes snitt i armhålan som var 6 månader gammalt. Det var synligt eftersom det fortfarande var rött. Hur lång tid tar det tills det röda försvinner? Någon som vet?
Gilla

countess

Kvinna ·

13 okt, 2017

Passionsfrukt skrev:

countess skrev:

Passionsfrukt skrev:

Får jag fråga er, sover/vilar ni på sidan? Har inte vågat göra det om jag på nått sätt skulle påverka formen men det gör inte ont när jag testar lite. Vågar jag? Mailade kliniken som sa att det var ok om det inte gör ont. Hur gör ni? Blir så nojjig med allt..Såg nu oxå att ena implantatet går lite ut och in (hur man nu ska förklara) medan det andra ser ut "som vanligt". En vecka idag, har återbesök om en vecka, behöver jag fråga kirurgen innan om detta tror ni?

Jag har ibland lagt mig på sidan i soffan utan att tänka på det och det har ju inte gjort ont då heller, sen så stod det i mina papper att jag fick ligga på sidan efter en vecka så jag är inte orolig :)
Hur menar du med att ena implantatet går ut och in? Menar du att det är som ett veck på bröstet, undertill? Isf har jag likadant och Tuve sa att det kommer att runda till sig med tiden. Ska lägga upp lite nya bilder snart tänkte jag så ni får se hur det ser ut nu!

Måste säga, är såå glad att detta forumet finns, där man kan prata med er som är i samma situation! Mailade kliniken som vidarebefordrade till en sköterska (skickade bilder) men hon sa som Tuve hade sagt till dig, att brösten kan få lite olika form innan de rättar till sig och att jag kanske får bröstband nästa vecka på återbesöket. Men blir ändå lite nojjig.. Ska jag maila min kirurg Patrik också, vad tycker ni? Ska på återbesök på torsdag. Kan lägga upp bild. Har du varit på återbesök countess?
Härligt att höra att det verkar gå bra för er som har opererat er och spännande att följa er som ska operera er!

Kollade på din bild, jag tror inte att du behöver maila din kirurg, för oavsett så kan du ju inte göra något åt det själv. Men det kan ju stilla din oro lite om du får ett svar från honom med :) skicka till honom om du vill, jag gjorde det angående mitt bröstveck och det lugnade mig när jag fick svar! Ja jag var där i måndags! Gick fint :) har skrivit lite mer om det lite upp i tråden :D
Gilla

Anonym användare

14 okt, 2017

skutte skrev:

Jag är hemma i 4 veckor efter op. Hur länge har du varit hemma på måndag?

Jag opade mig den 5e så det blir 10 dagar hemma. Har du ett tungt jobb? Jag sitter mest still vid skrivbordet.
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

14 okt, 2017

Jag hade mina fösta snitt i armhålan så nöjd med ärren! Det ena lite finare än de andra men ju längre tiden går desto blekare blir de och svårare att se. Blev faktiskt ledsen att behöva Få nya snitt i bröstvecket vid korrigeringen. Hoppas innerligt det läker lila fint och blir så gott som osynliga om ett år. Is i magen! Hade jag kunnat välja hade jah valt armhålan alla dagar i veckan :) Lycka till allihopa. Älskar art gå in och läsa vår tråd :). Slipper maken höra på allt, haha.
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

14 okt, 2017

Passionsfrukt, det är säkert ingen fara men jag personligen hade kontaktar min kirurg. Men jag är ju lite av en hypokondriker som tror allt är fel, haha. Lycka till!
Gilla

skutte

Kvinna ·

14 okt, 2017

Fatytale: Då förstår jag att du säkert kan jobba snart. Jag jobbar med hemtjänst så lyfter mkt och kör mkt bil och tar i hela tiden så jag safeade med att ta 4 veckor
Gilla

skutte

Kvinna ·

14 okt, 2017

❤️woop woop 2 dagar kvar!
Gilla

Passionsfrukt

Kvinna ·

14 okt, 2017

E-A skrev:

Så intressant att följa allas operationer. Jag hade min andra konsultation idag. Provade mindre storlekar och det kändes bra, men nu känner jag mig osäker igen haha.

Passionsfrukt, såg att du hade ungefär liknade storlek. Upplever du att dina är för små? Tycker du att det är den storleken som du ville ha och som du diskuterat med Patrik. Ska också operera mig hos honom, men vet inte ifall jag har varit tydlig med vad jag vill ha.

Jag var säker på att jag ville ha snittet i armhålan, men fick se en tjejes snitt i armhålan som var 6 månader gammalt. Det var synligt eftersom det fortfarande var rött. Hur lång tid tar det tills det röda försvinner? Någon som vet?

[/ E-A, har vågat mig på att lägga ut bild från konsultationen nu så kan du se hur det såg ut innan och som de förhoppningsvis blir sen, blir de så är jag nog väldigt nöjd med storleken. Sa på konsultationen att jag ville ha så "små" som möjligt och gärna med lite skidbacke hihi då jag mest ville fylla ut det jag hade innan amning av andra barnet. Fast sen när man ser bilder på så fina boobies här som är lite större så undrar jag om jag skulle tagit lite större ändå. Fast när jag provade 275 cc på första konsultationen så kändes det lite för stort (fast 3Dbilderna var väldigt fina) och på andra konsultationen kändes 245 perfekt för mig och de 3Dbilderna kändes väldigt bra också. Sök på bilder här på forumet (jag sökte på mellan 200 och 300cc) och försök känn efter vad som passar just dig bra. Vet inte om du blev något klokare av mitt svamliga inlägg haha
Gilla

Passionsfrukt

Kvinna ·

14 okt, 2017

Tack Lillafru och Countess!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem