Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

Caerr1234

Kvinna ·

14 okt, 2017

Hej Jag ska opas i Linköping 30/10. Är så nervös! Funderar fortfarande på storlek...
Gilla

E-A

Kvinna ·

14 okt, 2017

Passionsfrukt, Ja det var till hjälp. Tack!
Gilla

Kolibri

Kvinna ·

14 okt, 2017

Jag gjorde min operation 3:e oktober :) Det är en bergodalbana med känslor och längtan till bakningen blir klar! :)) lycka till till er alla, säger bara.. ha tålamod tjejer! <3
Gilla

Novastar

Kvinna ·

14 okt, 2017

Caerr1234 skrev:

Hej

Jag ska opas i Linköping 30/10. Är så nervös! Funderar fortfarande på storlek...

Vad väljer du mellan för storlek? Och vilken storlek har du idag?
Gilla

dinadina

Kvinna ·

14 okt, 2017

Passionsfrukt och kolibri vilka fina resultat ni har fått! :)
Gilla

Anonym användare

14 okt, 2017

Har några av er andra reagerat på smärtstillande med utslag? Jag reagerar på så många olika läkemedel och är nu prickig i både ansikte, på brösten ovh armarna :( Ska försöka sluta med oxycotin och celebra men får se om jag klarar mig helt utan...
Gilla

Passionsfrukt

Kvinna ·

14 okt, 2017

dinadina skrev:

Tack Dinadina och verkligen detsamma! Hur mår du nu?
Gilla

Bellie

Kvinna ·

14 okt, 2017

Ena snittet har jag inte ont i alls, inte ens om jag tycker. Men ena gör så ont!! Har nån fler så??
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

14 okt, 2017

Bellie, JAG! ilar ner i revbenen på västra sidan och knappt nåt på högra. Känner såklart nåt om jag pillar men vänstra är hemskt!!
Gilla

countess

Kvinna ·

14 okt, 2017

Jag har haft två dagar här nu som vart lite jobbiga (tror att den del kan vara pms iochförsig hehe), men, jag är så orolig för att mitt högra bröst inte kommer att bli bra. Det är en ganska stor skillnad på dem om man ser dem framifrån, och från sidan. Mitt vänstra är ju så runt och fint, hade det andra sett ut så så hade jag varit såååå nöjd!! Men det gör det ju inte. Vet att det bara har gått snart 2 veckor men jag är så trött på att vänta haha. Och denna bhn ger mig en massa skavsår så jag får hålla på att sätta dit och byta plåster hela tiden. Onödigt ont känner jag. Vet inte riktigt vad jag ville med detta, antagligen bara mest att gnälla av mig. Mina nära som trodde att de skulle slippa undan allt brösttjat har nog blivit negativt överraskade haha! Usch vill bara att de ska vara läkta och klara nu.
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

15 okt, 2017

Countess! Vad jobbigt för dig :(. Jag har mina hjärnspöken också men fe gäller främst mellanrummet i klyftan. Och att de ska trilla ner i armhålorna i liggande läge igen. Usch... Ja, min man säger "du är aldrig nöjd eller har något positivt att säga". Kanske ska lugna mig lite! Men två veckor till 4v bilderna, för visst skickar du till Tuve med? Hopps innerligt att allt är bra då och håller sig till januari och sedan långtlångt framöver. För oss ALLA <3
Gilla

countess

Kvinna ·

15 okt, 2017

Åh Lillafrur, förstår att du är rädd för att det kommer hända igen! Ser du några tendenser till det eller är det bara hjärnspöken? Mitt bröst är så himla rörligt så har svårt att tänka mig att det kommer fastna där det ska. Vill så gärna slippa göra en korrigeringsop! :( Ja precis, jag ska skicka till Tuve med, men om lite mer än en vecka ungefär, för han sa på återkontrollen att jag skulle skicka om ca 2 veckor. Så jag får väl bara vänta och se vad han säger då. Kommer säkert få ha tortyren på i mer än 4 veckor på grund av vecket med. Åååh vill inte vara såhär negativ haha, men så svårt att komma ur det!
Gilla

dinadina

Kvinna ·

15 okt, 2017

Passionsfrukt skrev:

dinadina skrev:

Tack Dinadina och verkligen detsamma! Hur mår du nu?

Jag mår bra har nu bara ont när jag vaknar annars är det inget jag tänker på, lite ont när jag anstränger mig då de blir jobbigt för bröstmuskeln men då låter jag det bara va o vilar ist, känner verkligen att det har läkt en hel del och brösten är mycket mjukare än innan, trodde det skulle ta mycket längre tid men det är ju ändå långt ifrån färdigt, och snart kan jag förhoppningsvis sova på sidan haha det längtar jag efter :) hur mår du själv?
Gilla

dinadina

Kvinna ·

15 okt, 2017

Fairytale skrev:

Har några av er andra reagerat på smärtstillande med utslag? Jag reagerar på så många olika läkemedel och är nu prickig i både ansikte, på brösten ovh armarna :(
Ska försöka sluta med oxycotin och celebra men får se om jag klarar mig helt utan...

Har också fått några utslag, har mest visat sig på axlarna o de ser ut som massa små knottror/plitor, Vet dock inte vad mina utslag beror på men jag kan tänka mig att det är från medicinerna, är det vanligt att man får det?
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

15 okt, 2017

Njea.. eller jag tycker ju att de glider märkbart isär när jag tar av bh-n. Inte riktigt så som jag tänkt mig med klyftan eller trodde när jag såg de första ggn. Men de kan ju hänga till sig med tiden också kanske.. kan vara liiiite inbillning också. Vet inte ännu hehe.: Det är ju betydligt bättre än de gamla implantaten så nöjd så sett. Jag är nöjd liksom men kan vara nöjdare. Har börjat fundera på ifall jag borde ha typ mentor som jag förstått är lite hårdare och växer fast.. men de är ju huvudbry det med. Men om de inte glider i sär mycket mer så nöjer jag mig definitivt! Nu tvättar jag min läk-bh så klämde på mig min gamla, två kupor mindre under tiden. Tycker bygeln sitter bättre men är kortare haha.
Gilla

Anonym användare

15 okt, 2017

Dinadina: det verkar vara rätt vanligt, många läkemedel har det som vanligt eller mycket vanligt gällande biverkning, sen är ju vissa personer säkert mer känsliga än andra. Blir det för jobbigt ska man även kunna få kortison utskrivet för klåda/för att lugna ner utslagen. Ska se hur jag ser ut imorgon och ev. Ringa läkaren då. Hopps ditt lägger sig! :)
Gilla

Banannie

Kvinna ·

15 okt, 2017

Nu börjar jag bli pirrig. Har kommit blod från mitt högra bröst i två månader. Har gjort mammografi/ultraljud och prov från vätskan som kommer från bröstet för att utesluta bröstcancer ä. Alla prov var bra men så i torsdags svullnade bröstvårtan upp och det forsade ut blod. Efter massvis med tester visade det sig att jag hade en inflammation i mjölkgångarna som förmodligen blev tilltäppt när de gjorde mammografin. Så det var osäkert om jag ens kunde göra operationen, men i fredags godkände både min läkare på Sahlgrenska och Tuve att om jag började med antibiotika direkt så är det inga problem att genomföra den. Så. Nu har jag ätit en dunderkur men antibiotika ett par dagar (och ska fortsätta i nästan två veckor). Så nu kom nog min nervositet :) idag har jag bytt alla sängkläder och städat extra noga, packat ner kläder och laddat ner ljudböcker. Känner mig så taggad !
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

15 okt, 2017

Banannie: Gud va typiskt, men Gud va skönt att det inte var något mer allvarligare än så <3 önskar dig all lycka på din operstionsdag, uppdatera oss gärna så fort du orkar :*
Gilla

Banannie

Kvinna ·

15 okt, 2017

Tuttlisaan: åh vad fin du är , Tack! ♡ Ja det har varit en lite jobbig period och jag var sjukt rädd att jag hade fått bröstcancer. Samtidigt kan man ju inte gå och tro det värsta och det var em så enorm lättnad att det bara var en inflammation. Det ska jag göra! KL 6 på tisdag går tåget ner till Malmö. Hoppas att jag vaknar i tid :')
Gilla

soph1

Kvinna ·

15 okt, 2017

Jag har min operation imorgon! När jag väl tänker på det så får jag lite fjärilar i magen av spänning och lite nervositet. Vilket datum är din op? :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem