countess
Kvinna ·
27 aug, 2017
Operation i oktober 2017, någon mer? :)
BröstförstoringHej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!
Sortera efter
Tuttlisaan
Kvinna ·
15 okt, 2017
Banannie
Kvinna ·
15 okt, 2017
Lätt hänt att man antar det värsta, speciellt när det gäller brösten
Banannie
Kvinna ·
15 okt, 2017
Jag har min operation imorgon! När jag väl tänker på det så får jag lite fjärilar i magen av spänning och lite nervositet.
Vilket datum är din op? :)
Mosqita
Kvinna ·
15 okt, 2017
Jag har haft två dagar här nu som vart lite jobbiga (tror att den del kan vara pms iochförsig hehe), men, jag är så orolig för att mitt högra bröst inte kommer att bli bra. Det är en ganska stor skillnad på dem om man ser dem framifrån, och från sidan. Mitt vänstra är ju så runt och fint, hade det andra sett ut så så hade jag varit såååå nöjd!!
Men det gör det ju inte. Vet att det bara har gått snart 2 veckor men jag är så trött på att vänta haha. Och denna bhn ger mig en massa skavsår så jag får hålla på att sätta dit och byta plåster hela tiden. Onödigt ont känner jag.
Vet inte riktigt vad jag ville med detta, antagligen bara mest att gnälla av mig. Mina nära som trodde att de skulle slippa undan allt brösttjat har nog blivit negativt överraskade haha! Usch vill bara att de ska vara läkta och klara nu.
Tuttlisaan
Kvinna ·
15 okt, 2017
dinadina
Kvinna ·
15 okt, 2017
Dinadina: det verkar vara rätt vanligt, många läkemedel har det som vanligt eller mycket vanligt gällande biverkning, sen är ju vissa personer säkert mer känsliga än andra. Blir det för jobbigt ska man även kunna få kortison utskrivet för klåda/för att lugna ner utslagen. Ska se hur jag ser ut imorgon och ev. Ringa läkaren då.
Hopps ditt lägger sig! :)
dinadina
Kvinna ·
15 okt, 2017
Vaneve
Kvinna ·
15 okt, 2017
countess
Kvinna ·
15 okt, 2017
Jag har haft två dagar här nu som vart lite jobbiga (tror att den del kan vara pms iochförsig hehe), men, jag är så orolig för att mitt högra bröst inte kommer att bli bra. Det är en ganska stor skillnad på dem om man ser dem framifrån, och från sidan. Mitt vänstra är ju så runt och fint, hade det andra sett ut så så hade jag varit såååå nöjd!!
Men det gör det ju inte. Vet att det bara har gått snart 2 veckor men jag är så trött på att vänta haha. Och denna bhn ger mig en massa skavsår så jag får hålla på att sätta dit och byta plåster hela tiden. Onödigt ont känner jag.Vet inte riktigt vad jag ville med detta, antagligen bara mest att gnälla av mig. Mina nära som trodde att de skulle slippa undan allt brösttjat har nog blivit negativt överraskade haha! Usch vill bara att de ska vara läkta och klara nu.
Jag lider med dig!!! Men så skönt att läsa att jag inte är ensam.
Jag opererades den 2/10 och har denna hemska tortyr bh jag med. Första veckan hade jag en i storlek 65. Men jag fick sånna fruktansvärda sår och andningssvårigheter att jag inte kunde gå en minut utan smärtlindring. Var på återbesök 8 dagar efter op och fick byta till en bh i 70 istället. (Skönaste känslan i mitt liv, haha). Men då såg hon att ena bygeln inte hade legat rätt så bröstvecket inte skapats.
Nu har jag krigat med detta bröstveck i en vecka. Det är så envist och är inte alls så enkelt som jag skulle önska.. Denna smärta av sår och tight bh och få till bröstvecket har fått mig till många tårar dessa två veckor, haha. Smärtan efter själva operationen har jag inte ens känt av för att tortyrbh-n snott all smärta.
Har du också sår som vätskas och blöder?
Jag hittar inget bra skydd som hjälper och inte kliar.
Novastar
Kvinna ·
16 okt, 2017
dinadina
Kvinna ·
16 okt, 2017
Vaneve
Kvinna ·
16 okt, 2017
Mosqita
Kvinna ·
16 okt, 2017
Mosqita
Kvinna ·
16 okt, 2017
Men det gör det ju inte. Vet att det bara har gått snart 2 veckor men jag är så trött på att vänta haha. Och denna bhn ger mig en massa skavsår så jag får hålla på att sätta dit och byta plåster hela tiden. Onödigt ont känner jag.Vet inte riktigt vad jag ville med detta, antagligen bara mest att gnälla av mig. Mina nära som trodde att de skulle slippa undan allt brösttjat har nog blivit negativt överraskade haha! Usch vill bara att de ska vara läkta och klara nu.
Jag lider med dig!!! Men så skönt att läsa att jag inte är ensam.
Jag opererades den 2/10 och har denna hemska tortyr bh jag med. Första veckan hade jag en i storlek 65. Men jag fick sånna fruktansvärda sår och andningssvårigheter att jag inte kunde gå en minut utan smärtlindring. Var på återbesök 8 dagar efter op och fick byta till en bh i 70 istället. (Skönaste känslan i mitt liv, haha). Men då såg hon att ena bygeln inte hade legat rätt så bröstvecket inte skapats.
Nu har jag krigat med detta bröstveck i en vecka. Det är så envist och är inte alls så enkelt som jag skulle önska.. Denna smärta av sår och tight bh och få till bröstvecket har fått mig till många tårar dessa två veckor, haha. Smärtan efter själva operationen har jag inte ens känt av för att tortyrbh-n snott all smärta.
Har du också sår som vätskas och blöder?
Jag hittar inget bra skydd som hjälper och inte kliar.
Hej! Precis som du säger, det är lite skönt att inte vara ensam om detta.
Men du har nog haft det lite värre än mig tror jag. Jag har skavsår, skinnet är liksom bortfläkt eller man ska säga. På ena sidan har jag ett stort plåster som jag fått med hem från sjukhuset när min dotter bröt armen, och på andra sidan har jag compeed skavsårsplåster. Skavsårsplåstren har jag fått byta idag, de liksom rullar ihop sig eftersom jag är där och justerar bygeln hela tiden och kollar så den sitter rätt, väldigt irriterande. De gör ont att ta bort eftersom de sätter sig så bra.
Jag har fortfarande 65. Frågade när jag va på återbesöket men fick inte byta :( kan jag väl förstå också egentligen eftersom vecket inte vill vara där det ska.
Hur går det för dig med bröstvecket då? Känns det som att det börjar bli bättre?
Mitt är ju klart bättre än det var från början, men är orolig för att det inte ska bli helt bra iallafall..
Lillafrur
Kvinna ·
16 okt, 2017
Vildängel
Kvinna ·
16 okt, 2017
skutte
Kvinna ·
16 okt, 2017
Vildängel
Kvinna ·
16 okt, 2017
Vildängel: vad kul med op nästa vecka! Ja, det är endel att läsa här. Väldigt intressant att se hur andra mår och så. Det verkar vara så himla olika. Jag opereras IMORGON! sååååä spänd!
Min man tar hand om allt med barnen första veckan sen tänkte jag ge mig på dagislämningen av vår 3 åring. Får se hur det går men förhoppningsvis går det bra.
Anonym användare
16 okt, 2017
Novastar
Kvinna ·
16 okt, 2017