Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

Vildängel

Kvinna ·

31 okt, 2017

Vildängel jag la upp två st nu. Vet inte hur det där med brons och silver fungerar men antar du kan se de även fast jag la de som brons?:)Lägger upp fler när jag orkar sen :)

Ser fint ut med kläder på! Kul!
Gilla

Passionsfrukt

Kvinna ·

01 nov, 2017

Vildängel -jag har lagt upp bild på hur mina ärr ser ut (3 veckor efter op) om du vill se. Dina bröst ser ju ut att bli jättefina! Nu har jag börjat nojja mig att jag valde för litet.. Fast utan kläder känns det jättebra å ville ju ha små, suck, men tror ni att det kommer kännas bättre när man kan ha lite andra bh-ar än läkningsbhn? Vet inte vad jag ville med detta, lite pepp tror jag :-) När fick ni börja använda bh-n (fick en Freya) efter läkningsbhn?
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

01 nov, 2017

Passionsfrukt skrev:

Vildängel -jag har lagt upp bild på hur mina ärr ser ut (3 veckor efter op) om du vill se. Dina bröst ser ju ut att bli jättefina!

Nu har jag börjat nojja mig att jag valde för litet.. Fast utan kläder känns det jättebra å ville ju ha små, suck, men tror ni att det kommer kännas bättre när man kan ha lite andra bh-ar än läkningsbhn? Vet inte vad jag ville med detta, lite pepp tror jag :-) När fick ni börja använda bh-n (fick en Freya) efter läkningsbhn?

Åh, ja men ärren ser ju ut att läka fint! Jag har inte sett mina än bara med tejpen över. Som det ser ut på dina bilder tycker jag dina bröst ser alldeles lagom stora & fina ut! Jag tror också jag kunde lagt i lite till, mina ser små ut framifrån tycker jag, men lagom i profil. Haha det va ju väldigt svårt att föreställa sig innan hur det skulle bli, jag va livrädd för för stora.
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

01 nov, 2017

Jo efter OP så vaknade jag med en bh från nordic care, mirabelle tror jag den heter. Den jag köpte på kliniken att byta till var märket Ipomia, Essential Recovery Bra. Kirurgen tyckte den va lite stabilare än den jag fick direkt efter OP, men att jag kunde ha den andra medan jag tvättade den här. Han hade även en annan hemma från Ipomia som heter The First Love Bra, också utvecklad för hyfsat nyopade, den va fin & skulle passa om man ska gå på fest eller så, men han tyckte jag skulle vänta med att köpa den till senare så brösten fick läka fint i den här först. Dyra dock så vette tusan om jag kommer köpa den också. Haha.. Vad fick ni andra för något?
Gilla

Sassabrassa

Kvinna ·

01 nov, 2017

Ska på återbesök på fredag tänkte kolla med dom om ngn bra bh få :) Köpte en extra efter operationen så jag har två att byta med så himla skönt :) La förresten upp en bild nu som jag tog igår precis en v efter op :)
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

01 nov, 2017

Hej tjejer! Opererades idag men det gick inte som väntat direkt, blödde jätte mycket under op så har nu två drän som jag ska ha tills imorgon. Känns inte sådär jättekul och är lite små nervös att det ska fortsätta blöda. <3
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

01 nov, 2017

Stackars dig tuttlisaan! Men det kommer gå fint och hoppas de tar hand om dig ordentligt?
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

01 nov, 2017

Det gör dom! Så snälla är dom så jag känner mig trygg.
Gilla

Fiddelie

Kvinna ·

01 nov, 2017

Tuttlisaan åh tråkigt! Hoppas allt går fint sen ändå, du får hålla oss uppdaterade :) Ser ut att bli jättefint Sassabrassa! Mina blir 2 veckor imorgon, tänkte fota då och kanske lägger upp en bild om jag tycker den hänt nått med dom :) Har ni andra börjat jobba ännu? Jag är sjukskriven 3v så har en vecka kvar hemma.. Tycker det är svårt att hålla sig till "reglerna" efter op och kommer på mig själv med att lyfta å hålla på här hemma iaf.. Svårt å bara sitta å titta på allt som behövs göras! Hoppas ni som tvekar att ni valt för små blir nöjda när ni får på er en vanlig bh! Jag tycker mina är lagom/ för stora nu ihoptryckta i en tajt sportbh, vill inte tänka hur det kommer se ut sen ;)
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

01 nov, 2017

Hoppas det blir bra Tuttlisaan! Håller tummarna! Ja va kul Fiddelie, hoppas på att få se en bild! Älskar & kolla in all tuttar! Jag la precis upp 2 nya bilder nu, en med bh-n jag köpte & en silver på 1 veckas dagen. Mer bilder åt folket! Haha! Jag har också väldigt svårt att ta det lugnt, glömmer lixom bort brösten & kommer på dom igen när det för ont, gjorde samma grej i bilen idag igen, hoppade in & sen skulle rätta till mig & tröck ner handen i sätet & löft mig själv, fan va ont det gjorde. Blir så arg på mig själv men det går av bara farten.
Gilla

Boobietrap

Kvinna ·

01 nov, 2017

Passionsfrukt: Förlåt om jag tränger mig på men såg att du har opererat dig på Nordiska! Fick du tillagt att du INTE ska tejpa ärren efter återbesök?? Jag hade fått ett papper hem efter op som det stod att man ska tejpa i 3 månader osv, men på mitt återbesök sa sköterskan att dom har slutat att säga att man ska tejpa, armhålorna i mitt fall. Är så förvirrad :o
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

02 nov, 2017

Är det bara jag som tycker brösten känns som två stora stenar i sportbhn? Har så ont i ryggen och är så trött. Sov från 18-00 igår och sen 00:30-07:30. Antibiotikan har slagit ut min mage med så den är helknas...skulle kunna sova nu igen. Opererades i måndags em.
Gilla

Fiddelie

Kvinna ·

02 nov, 2017

Har lagt in en bild idag där man kan jämföra vad som hänt på en vecka, trodde inte det skulle vara sån skillnad! Dom har mjuknat å fallit ner lite å bröstvårtorna har ändrat färg. Är jättenöjd verkligen med allt hittils! Önskar dock liiiite mer underpol, har inget bröstband. Tror ni det kommer ske ändå? eller får man gilla läget :) De är något ojämna i storlek med, hoppas det är på grund av ojämn svullnad. Dom är i vilket fall 1000ggr snyggare än innan :D
Gilla

Passionsfrukt

Kvinna ·

02 nov, 2017

Boobietrap skrev:

Passionsfrukt: Förlåt om jag tränger mig på men såg att du har opererat dig på Nordiska! Fick du tillagt att du INTE ska tejpa ärren efter återbesök?? Jag hade fått ett papper hem efter op som det stod att man ska tejpa i 3 månader osv, men på mitt återbesök sa sköterskan att dom har slutat att säga att man ska tejpa, armhålorna i mitt fall. Är så förvirrad :o

De sa till mig på återbesöket att jag skulle byta tejpen var 10:e-12:e dag. Kommer inte ihåg hur länge dock..Men sen skulle jag ha sån där silikongel. Vad har de sagt till er andra?
Gilla

Boobietrap

Kvinna ·

02 nov, 2017

Passionsfrukt skrev:

Boobietrap skrev:

De sa till mig på återbesöket att jag skulle byta tejpen var 10:e-12:e dag. Kommer inte ihåg hur länge dock..Men sen skulle jag ha sån där silikongel. Vad har de sagt till er andra?

Googlade lite på detta och verkar som att anledningen till att man inte behöver tejpa i armhålorna är för att det är ett naturligt veck och att det kommer att läka fint ändå, plus att man svettas osv. Försöker få tag i Patrik men det är helt omöjligt.
Gilla

Koriander

Kvinna ·

02 nov, 2017

Boobietrap skrev:

Passionsfrukt skrev:

Boobietrap skrev:

Googlade lite på detta och verkar som att anledningen till att man inte behöver tejpa i armhålorna är för att det är ett naturligt veck och att det kommer att läka fint ändå, plus att man svettas osv. Försöker få tag i Patrik men det är helt omöjligt.

Har du mailat eller ringt honom? Jag mailade i måndags och har fortfarande inte fått svar...väldigt märkligt
Gilla

Boobietrap

Kvinna ·

02 nov, 2017

Koriander skrev:

Boobietrap skrev:

Passionsfrukt skrev:

Boobietrap skrev:

Har du mailat eller ringt honom? Jag mailade i måndags och har fortfarande inte fått svar...väldigt märkligt

Jag har mailat. Inget svar. Får lite känslan av att man har blivit ”droppad”
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

03 nov, 2017

Tuttlisaan skrev:

Hej tjejer! Opererades idag men det gick inte som väntat direkt, blödde jätte mycket under op så har nu två drän som jag ska ha tills imorgon. Känns inte sådär jättekul och är lite små nervös att det ska fortsätta blöda.

Hur går det för dig?
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

03 nov, 2017

Caerr1234: det går mycket bättre! Dränen är borta som tur är och jag blöder inte längre. Har naturligtvis ont och så men mår mycket bättre nu än vad jag gjorde efter första op, klarar till och med att resa på mig själv, det kunde jag inte då haha! Naturligtvis tråkigt att det blev komplikationer under op men det var ju skönt att det hände under operationen och inte efteråt så dom skulle behövt öppna igen :)
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

03 nov, 2017

Tuttlisaan skrev:

Caerr1234: det går mycket bättre! Dränen är borta som tur är och jag blöder inte längre. Har naturligtvis ont och så men mår mycket bättre nu än vad jag gjorde efter första op, klarar till och med att resa på mig själv, det kunde jag inte då haha! Naturligtvis tråkigt att det blev komplikationer under op men det var ju skönt att det hände under operationen och inte efteråt så dom skulle behövt öppna igen :)

Skönt! Ja det var ju tur i oturen! Är du hemma nu?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem