Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

Tuttlisaan

Kvinna ·

03 nov, 2017

Ja det kan man nog säga! Ja jag är hemma nu äntligen. Kom hem igår <3 tack för att du frågar fina du
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

03 nov, 2017

Tuttlisaan skrev:

Ja det kan man nog säga! Ja jag är hemma nu äntligen. Kom hem igår

Ok, vad bra!:) Så lite, jag själv skulle bli så less och då är det skönt att ha stöd omkring sig oavsett om man känner varann eller inte. Jag är på dag 4 och sover typ hela tiden. Har lätt temp och min mage är helt förstörd av antibiotikan, så mår illa och det rinner ur mig (sorry!:) ) så är lite frustrerad nu...
Gilla

Boobietrap

Kvinna ·

03 nov, 2017

Passionsfrukt skrev:

Boobietrap skrev:

Passionsfrukt: Förlåt om jag tränger mig på men såg att du har opererat dig på Nordiska! Fick du tillagt att du INTE ska tejpa ärren efter återbesök?? Jag hade fått ett papper hem efter op som det stod att man ska tejpa i 3 månader osv, men på mitt återbesök sa sköterskan att dom har slutat att säga att man ska tejpa, armhålorna i mitt fall. Är så förvirrad :o

De sa till mig på återbesöket att jag skulle byta tejpen var 10:e-12:e dag. Kommer inte ihåg hur länge dock..Men sen skulle jag ha sån där silikongel. Vad har de sagt till er andra?

Fick svar nu från kliniken och dom sa samma sak som Google. Tejpen fastnar inte i armhålan då man svettas så mycket så därför behöver man inte tejpa. Anledningen att jag fick hem pappret med instruktioner var för att det var generella instruktioner när man gjort bröstförstoring. Det förklarar dock inte varför dom sa till dig att tejpa och inte mig när vi båda gjort via armhålan.
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

03 nov, 2017

Caerr1234: Gud va segt!! Då förstår jag verkligen att du är less! Mitt tips är att va uppe och röra på dig oavsett hur jobbigt det än är, det gör såå mycket att bara gå en kort promenad inomhus och det är jättebra för läkningen att få igång blodcirkulationen!!
Gilla

skutte

Kvinna ·

03 nov, 2017

Fiddeli när opererades du? Jag opererades den 17e okt så det är 17 dagar sedan nu. Mina bröst såg väldigt symentriska ut från början. Nu har det vänstra svullnat av och sjunkit på plats såååå fint! Det högra däremot sitter fortfarande högt upp och är svullet. Det gör oxå rätt ont. Eller det bränner lite runt bröstvårtan och är ömt i huden. Hoppas det oxå sjunker ner och svullnar av snart! Det kanske beror på att jag är högerhänt och använder den armen mer. Hur är det för er andra som opererades för ca 2 veckor sedan? kram
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

03 nov, 2017

Tuttlisaan skrev:

Caerr1234: Gud va segt!! Då förstår jag verkligen att du är less! Mitt tips är att va uppe och röra på dig oavsett hur jobbigt det än är, det gör såå mycket att bara gå en kort promenad inomhus och det är jättebra för läkningen att få igång blodcirkulationen!!

Tack! Jag jobbar själv på kirurgisk avdelning och tycker mina patienter är piggare än mig haha! Gick en promenad förut och tycker det känns lite bättre. Har slutat med antibiotikan också, min kirurg sa att det var ok. Känns lite risky men är så trött på magen nu... hoppas må fint imorgon :) Grät massor förut. Känner mig deppig. Man blir ju så instängd och krävande.. men nu kom barnen hem som gör en gladare...:)
Gilla

Fiddelie

Kvinna ·

03 nov, 2017

caerr1234 - det blir bättre snart! du kommer märka stor skillnad efter helgen bara, stå ut!! <3 Skutte - jag opades 2 dagar efter dig bara :) tycker mina varit lite småojämna hela tiden men ändå läkt i samma takt och gissar att mina kommer bli sådana, är ju ingen superskilnad heller. Men jag tycker man läser överallt om att brösten svullar olika å sjunker olika fort mm så det är nog fullt normalt för din del! Kan du inte lägga ut bild?? :D Har du bröstband? Läst att några fått sätta sina band lite snett så de trycker mer på det övre bröstet.. men det får du ju ta med din kirurg såklart :)
Gilla

skutte

Kvinna ·

03 nov, 2017

Fiddelie Nu la jag ut en ny bild. Det syns inte på bilden men det skiljer typ 1,5- 2 cm skulle jag tro. Men det var ändå bra att ta en bild och se att det faktiskt inte syns så mycket. Man blir ju lite nojjig och stirrar på dem i spegeln. Vi får se om höger bröstet väljer att sjunka ner lite. Hoppas! Jag har inget bröstband. Känns allt bra för dig? Jag är nog lite nojjig för att jag har mått väldigt bra senaste veckan och plockat och fixat lite för mkt. Glömmer gärna bort att jag är relativt nyopererad. Försöker dock vila högerarmen mer nu och använder mest vänster för då kanske den svullnar av tänkte jag
Gilla

skutte

Kvinna ·

03 nov, 2017

Caerr123 Håll ut! Jag tyckte det "vände" typ dag 6-7. Innan var jag super trött! sov hela första veckan. Slutade med morfinet efter 7 dagar och då blev jag lite piggare. Men kan fortfarande känna mig trött och lite tagen efter op. Det blir bättre snart!
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

04 nov, 2017

Skutte: superduper fina bröst ju!!! Det där lägger sig och blir jämnt snart ska du se!! :D
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

04 nov, 2017

skutte skrev:

Caerr123
Håll ut! Jag tyckte det "vände" typ dag 6-7. Innan var jag super trött! sov hela första veckan. Slutade med morfinet efter 7 dagar och då blev jag lite piggare. Men kan fortfarande känna mig trött och lite tagen efter op. Det blir bättre snart!

Hoppas det! Svettas på nätterna också.. gjorde ni det? Mitt högra bröst liknar ditt tycker jag. Också hård och svullen och sitter högre upp. Vänstern känner jag knappt av.. :)
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

04 nov, 2017

Gud, nätterna är ju värst! Bara jag som tycker det? Sover väl max 2 timmar åt gången sen vaknar jag så tar det ett tag innan jag somnar om igen. Pendlar mellan sängen och soffan också haha :)
Gilla

Joxie

Kvinna ·

04 nov, 2017

Tuttlisaan skrev:

Gud, nätterna är ju värst! Bara jag som tycker det? Sover väl max 2 timmar åt gången sen vaknar jag så tar det ett tag innan jag somnar om igen. Pendlar mellan sängen och soffan också haha :)

Jag sover förvånansvärt bra ändå. Somnade vid 22 igår och sov till 04:30 då vår 2-åring vaknade (och väckte hela huset). Igår, när jag sov ostört hos en kompis, sov jag ca 23-06:30. Men oooj vad stel i ryggen jag känner mig :/
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

04 nov, 2017

Ja fy!! Ryggen är ju fasen värst just nu haha! hoppas vi inte skrämmer upp er som ska opereras snart med allt vårat klagande! Man får ju trots allt nya bröst så det är värt det i slutändan :*
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

04 nov, 2017

Tuttlisaan skrev:

Jag sover jättebra och har gjort sen dag 1 typ men vaknar i mitt svett en gång på natten. Tycker mitt högra bröst blivit hårdare och mer svullet så kikade lite under bhn och på mitt bröst är det alldeles blå/röd/lila. Hela undersidan. Samma på vänster om inte värre. Är rädd för blödning men kanske är normalt....
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

04 nov, 2017

Är ju väldigt vanligt att man kan få blåmärken/rodnader på huden. Dom har ju ändå skurit i huden och ”brottats” lite. Det sägs ju att man ska känna om man har en blödning, det ska bli super svullet och spänt typ. Så är du orolig över att du har det tycker jag du ska kontakta kliniken <3
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

04 nov, 2017

Mitt högra känns hårdare och mer svullet upptill och på sidan.. pirrar i bröstet också. Ska höra av mig till min kirurg sen. Men eftersom det andra bröstet är ännu mer blått och inte är så svullet så kanske det är lugnt..
Gilla

Fiddelie

Kvinna ·

04 nov, 2017

Skutte dom är jättefina ju!! Ser vad du menar men skillnaden är ganska liten ändå, läker säkert snart bort :) Allt känns jättebra för mig! Sover bra å har inte ont nått. Börja jobba på torsdag vilket jag ser fram emot , har mest dragit runt i mjukisar här hemma sen operationen, ska bli kul att träffa lite folk igen och se hur brösten ser ut i mina riktiga kläder :) för de som läser som funderat på detta/ som inte opererat sig ännu så måste jag säga att jag är super nöjd! är så himla glad att jag vågade ta steget och göra detta! visst är första dagarna jobbiga men de går trots allt över fort! Någon annan som tycker att brösten blivit större under läkningen? tycker min klyfta blivit tightare och ser på bilder att jag fått mer sideboob nu.. 2 veckor sedan op
Gilla

Joxie

Kvinna ·

04 nov, 2017

Fiddelie skrev:

Skutte dom är jättefina ju!! Ser vad du menar men skillnaden är ganska liten ändå, läker säkert snart bort :)

Allt känns jättebra för mig! Sover bra å har inte ont nått. Börja jobba på torsdag vilket jag ser fram emot , har mest dragit runt i mjukisar här hemma sen operationen, ska bli kul att träffa lite folk igen och se hur brösten ser ut i mina riktiga kläder :) för de som läser som funderat på detta/ som inte opererat sig ännu så måste jag säga att jag är super nöjd! är så himla glad att jag vågade ta steget och göra detta! visst är första dagarna jobbiga men de går trots allt över fort!

Någon annan som tycker att brösten blivit större under läkningen? tycker min klyfta blivit tightare och ser på bilder att jag fått mer sideboob nu.. 2 veckor sedan op

Gah, skräms inte Fiddelie! Jag räknar ju med att boobsen ska bli något mindre när svullnaden lagt sig :P
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

04 nov, 2017

Bad en vän som också jobbar på kliniken att titta och hon sa att det ser ut som det ska. Och heeelvete vad snygga de är! Blev helt paff! De är perfekta och t.om mina bröstvårtor sitter där de ska, det gjorde de inte innan.. är sååååå nöjd och glad nu!:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem