Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

skutte

Kvinna ·

04 nov, 2017

Åh vad bra. Kul att du är nöjd!
Gilla

Joxie

Kvinna ·

04 nov, 2017

Någon som har lust att kika på den senaste bilden jag lagt ut (alldeles nyss)? Har som röda färgskiftningar under brösten men antar att det är vanliga blåmärken? Har iallafall inte mer ont där, är inte varm, har ingen feber osv, så det BORDE väl inte vara en begynnande infektion...?
Gilla

Fiddelie

Kvinna ·

04 nov, 2017

Joxie mitt ena bröst såg ut så, blåmärke efter operation sa de bara till mig på återbesöket. Nu två veckor efter op är det nästan borta :)
Gilla

Joxie

Kvinna ·

04 nov, 2017

Fiddelie skrev:

Joxie mitt ena bröst såg ut så, blåmärke efter operation sa de bara till mig på återbesöket. Nu två veckor efter op är det nästan borta :)

Så skönt att höra Fiddelie! :) Jag hoppas det är detsamma för mig.
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

04 nov, 2017

Joxie: det där är ett blåmärke! Så inget du ska oroa dig för :) ser super fint ut!!
Gilla

Joxie

Kvinna ·

04 nov, 2017

Tuttlisaan skrev:

Joxie: det där är ett blåmärke! Så inget du ska oroa dig för :) ser super fint ut!!

Härligt, tack! :*
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

04 nov, 2017

Joxie skrev:

Någon som har lust att kika på den senaste bilden jag lagt ut (alldeles nyss)? Har som röda färgskiftningar under brösten men antar att det är vanliga blåmärken? Har iallafall inte mer ont där, är inte varm, har ingen feber osv, så det BORDE väl inte vara en begynnande infektion...?

Kan inte se silverbilder men jag är helt lila/röd/blå på hela undersidan av brösten och det var helt normalt enligt sjuksköterskan. Kirurgen sa att sålänge det inte sprider sig mycket och du får feber så är det ok!
Gilla

Joxie

Kvinna ·

04 nov, 2017

Caerr1234 skrev:

Joxie skrev:

Kan inte se silverbilder men jag är helt lila/röd/blå på hela undersidan av brösten och det var helt normalt enligt sjuksköterskan. Kirurgen sa att sålänge det inte sprider sig mycket och du får feber så är det ok!

Toppen! Så himla skönt att höra om andras erfarenheter :)
Gilla

takeadeepbreath

Kvinna ·

04 nov, 2017

Fiddelie - Per Windh valde jag och är jättenöjd med val av kirurg och klinik. Har blivit så väl bemött från verkligen alla sen jag kontaktade dom första gången för konsultation
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

05 nov, 2017

Hej alla fina! Såå snygga och skönt att de mesta går bra! Min nya blir 5 veckor på tisdag redan så lägger upp lite bilder i veckan som kommer :)
Gilla

takeadeepbreath

Kvinna ·

05 nov, 2017

Tjejer - hur känns era ärr? Tycker mitt ena känns som att det blivit väldigt bulligt i ena änden. Jag har under bröstet så det är inte så lätt att kolla. Var på återbesök i fredags och då såg det bra ut men tycker det känns annorlunda. Jag opererades den 27:e så det har ju inte gått så lång tid.
Gilla

Joxie

Kvinna ·

05 nov, 2017

takeadeepbreath skrev:

Tjejer - hur känns era ärr? Tycker mitt ena känns som att det blivit väldigt bulligt i ena änden. Jag har under bröstet så det är inte så lätt att kolla. Var på återbesök i fredags och då såg det bra ut men tycker det känns annorlunda. Jag opererades den 27:e så det har ju inte gått så lång tid.

Hm.. Det är ju sytt i flera lager i huden och det kan ju mycket väl kännas knöligt innan alla stygn upplösts och huden vuxit ihop. Kanske någon annan som upplevt samma kan ge dig bättre svar, jag ligger efter dig eftersom jag op:ades 5 dagar efter dig :)
Gilla

Novastar

Kvinna ·

05 nov, 2017

Hej. Har inte varit inne på länge och hade några olästa inlägg haha :). Vet inte om jag hamnat i en svacka men jag känner samma sak som jag kände dagen jag fick se brösten på kliniken och skulle åka hem. Att dom är för små :(. Självklart är dom större och sambon är super nöjd, men det uppfyller inte resultatet jag förväntat mig. Ibland hoppas jag att jag får korrigera något och att jag då kan ”passa på” att byta implantaten. Var på återbesök i fredags och allt såg bra ut! Jörg tyckte att det var positivt att jag hade så mycket känsel i bröstvårtorna redan (jag tyckte det gjorde skitont att dra bort tejpen). Får dock vänta tills veckan som kommer till att börja använda bröstband samt massage. Ni som valt att byta till större implantat. När började ni känna så? Och får man någon sorts rabatt om man gör det på samma kliniken under en viss tid?
Gilla

Novastar

Kvinna ·

05 nov, 2017

Ett tips till er som letar nya bh:ar till era fina tuttar så har Change 40% på allt och 50% på några få bh:ar. Passa på :)
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

05 nov, 2017

Novastar: jag kände så nästan direkt efter min operation, och har känt så i tre års tid ungefär. Det var typ detta året som jag började tänka på det mer och började må dåligt över att dom var så små! Så därför kände jag att det var dags att göra något åt det! Vad är det du är missnöjd med då? Är det ”bara” storleken eller är det nått mer? <3
Gilla

Novastar

Kvinna ·

06 nov, 2017

Tuttlisaaan - okej, nämnde du det någon gång till din kirurg? Fick du det resultatet du provade på konsultationen fast mindre volym? Fick du betala fullpris för att byta implantat? Nu är jag en bra bit i från resultatet då jag inte börjat bröstbandet ännu för att få ”skidbacken”. Men jag ser ju nu att det inte riktigt är den volymen jag önskar. Vill ha fylliga droppformade bröst :) Jag vill också gå ner 5-6kg i vikt men är då rädd att brösten ska bli ännu mindre! Jag vill ha bröst som passar min kropp fast en storlek större om du förstår. Säg att min kropp passar i en E-kupa så vill jag ha lite större typ F-kupa :).
Gilla

Boobietrap

Kvinna ·

06 nov, 2017

skutte skrev:

Fiddeli när opererades du? Jag opererades den 17e okt så det är 17 dagar sedan nu. Mina bröst såg väldigt symentriska ut från början. Nu har det vänstra svullnat av och sjunkit på plats såååå fint! Det högra däremot sitter fortfarande högt upp och är svullet. Det gör oxå rätt ont. Eller det bränner lite runt bröstvårtan och är ömt i huden. Hoppas det oxå sjunker ner och svullnar av snart!
Det kanske beror på att jag är högerhänt och använder den armen mer. Hur är det för er andra som opererades för ca 2 veckor sedan? kram

Har precis samma. Det vänstra har sju kit och ligger där det ska medans det högra sitter högt. Båda brösten har dock känslig hud så det bränner lite och är ömt. Är också högerhänt men la även in ett större implantat i höger då det bröstet var mindre än det andra, så kan också vara det. Opererades för 2 veckor sedan idag :)
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

06 nov, 2017

Novastar: tror inte jag nämnde det för honom faktiskt. Inte förens jag var är på andra konsultationen nu innan op, han säger ju att det är väldigt ofta det blir så att man ångrar att man tagit så små, så han sa att man typ skulle välja en storlek som man blir "rädd" när man hör för att då är chansen att man skulle bli nöjdare typ. Betalade nästan fullpris, fick 5tusen kronor i rabatt (va ju längesen jag gjorde min första op) Kommer ärligt talat inte ihåg hur det såg ut på min första konsultation, vet bara att jag var jättenöjd med brösten i början för då va dom så svullna, sen när svullnaden hade lagt sig upplevde jag dom bara som små haha D:
Gilla

Banannie

Kvinna ·

06 nov, 2017

Jag blev också missnöjd ganska direkt. Jag trodde att jag ville ha små naturliga bröst. Men sedan insåg jag att jag gillar lite onaturlig större bröst. Då nu bytte jag i samband med korrigering och betalade vad implantaten kostade för att byta till större.
Gilla

takeadeepbreath

Kvinna ·

06 nov, 2017

Nu har det gått 10 dagar efter operation för min del. Börjar känna mig som en människa igen men har fortfarande ont och vilar mestadels. Jag känner mest smärta från mitt vänstra bröst. Det är hårdare, ömmare och har inte riktigt sjunkit ner än som det andra. Det är inte rött och svullet men vet inte om jag bör oroa mig eller om jag bara är för otålig, hur är det för er? :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem