Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

Passionsfrukt

Kvinna ·

06 nov, 2017

Hej alla! Roligt att uppdatera sig hur det går för er och se nya bilder! Har själv lagt upp nya, vecka 4, inne på vecka 5 nu :-) Har läst här att på flera som är högerhänta är det just höger implantat som inte sjunkigt lika mkt som vänster. Precis samma för mig! Någon som har hört något från kirurgen om det kan ha med det att göra? När började ni använda bh-n efter läkningsbhn och vilken sort har ni? Har en Freya. Är det den man ska använda i sex mån?
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

06 nov, 2017

Lägger upp bilder på mina 7-dagars. De är såå lila. Inte konstigt att jag varit öm på sidorna. Annars har jag inget ont alls. Känner knappt att de är tunga längre. Det vände på typ en dag. Känns redan som mina egna och de har sjunkit på bara tre dagar. Höger sitter högre upp.. det enda jag oroar mig för är min temp som går upp och ned och flåsigt när jag hållt igång ett tag...
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

07 nov, 2017

Novastar, jag tycker dina bröst ser fina ut iaf! Du kanske kommer vänja dig, det tar ju ändå ett tag innan man får slutresultatet verkar det som. Takeadeepbreath, Jag gör som dig, vilar mycket fortfarande men det börjar jag få ångest över, imorgon har det gått två veckor så jag lär börja ut & promenera ordentligt nu tänker jag. Har inte vart hemma hela tiden dock, vart uppe i Åre med familjen så vi har ju rört på oss lite. Men så fort jag kom hem igen så blev det soffan. Haha, jag kanske är lite lat med tydligen. Passionsfrukt, Jag köpte min andra bh & började använda den 3 dagar efter OP. Köpte den av kirurgen som sa jag kunde varva mellan den & den bh-n som sagt på när jag vakna efter OP. Caerr1234, Dom ser jätte fina ut tycker jag, trots de blåa. Mina är mer gula nu, det där med tempen känner ja igen, ibland känns det som jag får värsta feberfrossan, ibland rinner svetten. Precis som att man ska börja bli sjuk. Sen är det borta igen bara. Mysko.. Oj va långt det blev nu, imorrn ska jag iaf få ta bort tejpen för första gången så då kan jag slänga upp en ny bild på ärren & 2 veckors titsen! Kram så länge!
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

07 nov, 2017

La upp en bild med 3 dagars vs 10 dagars tuttar, nog ser man lite skillnad?
Gilla

Joxie

Kvinna ·

08 nov, 2017

Vildängel skrev:

La upp en bild med 3 dagars vs 10 dagars tuttar, nog ser man lite skillnad?

Väldigt stor skillnad, ser jättebra ut!
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

08 nov, 2017

Åh Tack Joxie, dom har som kommit fram lite mer tycker jag nog. Kram!
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

08 nov, 2017

Hej alla! Mina nya tuttar har fyllt en månad och är 5 veckor idag. Dr mjuknar mer och mer. Skavanker finns tyvärr och jag hade velat ha ännu tightare klyfta. Tycker fortfarande de glider iväg för mycket mot armhålorna när jag ligger ner :’(. Det tror jag inte min kirurg kommer förstå och korrigera dock.. tejpbyte imorgon så tar bilder då :)
Gilla

Joxie

Kvinna ·

08 nov, 2017

Lillafrur skrev:

Hej alla!
Mina nya tuttar har fyllt en månad och är 5 veckor idag. Dr mjuknar mer och mer. Skavanker finns tyvärr och jag hade velat ha ännu tightare klyfta. Tycker fortfarande de glider iväg för mycket mot armhålorna när jag ligger ner :’(. Det tror jag inte min kirurg kommer förstå och korrigera dock..
tejpbyte imorgon så tar bilder då :)

Jag tycker dom ser fina ut, men jag förstår att alla har olika smak och tycke. När började du tycka att dom glider iväg för mycket åt sidorna?
Gilla

Banannie

Kvinna ·

08 nov, 2017

Jag har lagt ut nya bilder på mina 3 veckors. Känns så bra och är så nöjd med tanke på mina förutsättningar ä.
Gilla

Passionsfrukt

Kvinna ·

08 nov, 2017

Caerr, Vildängel och Banannie - tycker det ser jättefint ut på bilderna!
Gilla

Passionsfrukt

Kvinna ·

08 nov, 2017

Fråga: kan man ha en annan bh, typ vanlig fast utan bygel, på jul- och nyårsafton? :-) Skulle vara så skönt att slippa Frejan då..
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

08 nov, 2017

Vildängel, lillafrur och banannie tycker ni har fantastiskt fina bröst allihopa!! Ni ska vara nöjda <3 :)
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

08 nov, 2017

Tack snälla Passionsfrukt & Tuttlisaan! :)
Gilla

Vildängel

Kvinna ·

08 nov, 2017

Vet inte om man kan ha en annan bh? Men tänker att det borde man väl om det bara ör för en dag/kväll...eller? Håller med dig, skulle va nice! Ikväll ska jag duscha & ta tejpen för försa gången, spännande!
Gilla

Banannie

Kvinna ·

08 nov, 2017

Vad fina ni är . Tack ♡
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

08 nov, 2017

takeadeepbreath skrev:

Nu har det gått 10 dagar efter operation för min del. Börjar känna mig som en människa igen men har fortfarande ont och vilar mestadels. Jag känner mest smärta från mitt vänstra bröst. Det är hårdare, ömmare och har inte riktigt sjunkit ner än som det andra. Det är inte rött och svullet men vet inte om jag bör oroa mig eller om jag bara är för otålig, hur är det för er? :)

Så var det för mig också i ett par veckor efter operationen. Redan när jag vaknade efter operationen så var mitt högra mer svullet, så tror inte det hade att göra med att jag är högerhänt i mitt fall, men det höll i sig ett tag. Du behöver nog inte oroa dig om det inte skulle bli mycket värre! :)
Gilla

Fiddelie

Kvinna ·

08 nov, 2017

Fina bröst ni har!! Mina blir 3v imorgon men väntar med att fota tills de är 4 veckor. De sista 2 dagarna har de blivit lite rödstrimmiga och kliar så jag håller på att bli knäpp. Inte från ärren utan runt bröstvårtan och på nedre delen av brösten. Gissar att det är bristningar på gång :( någon annan som känner igen sig med att det kliar? kliar inte bara i huden utan även inne i bröstet känns det som
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

08 nov, 2017

Passionsfrukt skrev:

Hej alla!
Roligt att uppdatera sig hur det går för er och se nya bilder! Har själv lagt upp nya, vecka 4, inne på vecka 5 nu :-) Har läst här att på flera som är högerhänta är det just höger implantat som inte sjunkigt lika mkt som vänster. Precis samma för mig! Någon som har hört något från kirurgen om det kan ha med det att göra?

När började ni använda bh-n efter läkningsbhn och vilken sort har ni? Har en Freya. Är det den man ska använda i sex mån?

Imorgon blir mina tuttar 1 månad (!!!) och idag började jag använda en annan bh än läkningsbhn jag fick från kliniken. Jag har en Abecita Kimberly. Kliniken rekommenderade mig att köpa den bhn och börja använda den 2-3 veckor efter operationen :)
Gilla

E-A

Kvinna ·

08 nov, 2017

Fiddelie skrev:

Fina bröst ni har!!

Mina blir 3v imorgon men väntar med att fota tills de är 4 veckor. De sista 2 dagarna har de blivit lite rödstrimmiga och kliar så jag håller på att bli knäpp. Inte från ärren utan runt bröstvårtan och på nedre delen av brösten. Gissar att det är bristningar på gång :( någon annan som känner igen sig med att det kliar? kliar inte bara i huden utan även inne i bröstet känns det som

Mina blev 3 v igår och kliar så himla mycket!! Det kliade innan också men då var det på ryggen. Nu är det under och mellan brösten. Blir galen! Mycket rodnad och det svider och kliar ännu mer när jag väl kliar lite. Har smörjt med Bio oil, men man kan se att bristningarna ändå börjar komma :( Mailade faktiskt kliniken idag angående detta för det har kliat ett tag nu. Det är säker vanligt, men får se ifall de har något förslag på något som kan hjälpa. Är mest orolig för bristningar och har fått för mig att det blir värre ifall man kliar, men det kan vara fel.
Gilla

takeadeepbreath

Kvinna ·

09 nov, 2017

Vaneve - Nej värre har det inte blivit så får avvakta och ha lite is i magen. Kimberly har jag som läkningsbh och jag tycker den är jättebra! Stabil och hyfsat mjuk ;) Den håller brösten på plats bra iallafall.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem