Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

Anneh

Kvinna ·

27 sep, 2017

E-A skrev:

Hej!
Jag opereras den 17/10 :) tur att jag hittade den här tråden, har fått läsa den som är för de som ska opereras i sept haha. Har inte hunnit läsa igenom hela den här tråden, men jag är fortfarande osäker på vart jag vill ha ärret. Hur valde ni?

Jag valde i armhålan. Sååå nöjd. Nu kommer jag få i bröstvecket i och med framflytt, mindre nöjd med det....
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

27 sep, 2017

Lillafrur: jag tyckte jag läste här på forumet om en tjej som hade opats när hon var förkyld. Tycker du borde ringa kliniken och höra! Och det är ju fem dagar kvar så det kanske hinner gå över? Hoppas verkligen att det löser sig!!
Gilla

Banannie

Kvinna ·

27 sep, 2017

Jag hoppar in här :) ska byta implantat på reformkliniken den 17/10 :)
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

27 sep, 2017

Tuttlisaan skrev:

Lillafrur: jag tyckte jag läste här på forumet om en tjej som hade opats när hon var förkyld. Tycker du borde ringa kliniken och höra! Och det är ju fem dagar kvar så det kanske hinner gå över? Hoppas verkligen att det löser sig!!

Ja jag tänkte att jag ringer på fredag så jag har möjlighet att ta mig till läkaren på måndag isf. Så hinner jag känna efter lite också. Tips på huskurer? :p
Gilla

Novastar

Kvinna ·

27 sep, 2017

countess skrev:

Novastar skrev:

Hej.
Jag ska opas. den 23:e oktober av Jörg Bohn på citadell.
Var också på konsultation samma dag som dig Countess, också hos Tuve. Men valde att stanna kvar på citadell faktiskt.

Nu när jag var på min konsultation i fredags så börjar jag känna mig orolig över storleken. Jag skulle nog vilja öka den.
Jag försöker även att gå ner i vikt efter min senaste graviditet så antar att dom kommer se lite större ut sen. Men samtliga kommer mina egna bröst också försvinna. Vad skulle ni gjort?

Hej! Men va roligt att vi va där samma dag! Hur kommer det sig att du valde att stanna kvar på citadell om jag får fråga? :)
Hur stora implantat kom du fram till på konsultationen då? Och vad sa din kirurg om dina förutsättningar?
Jag bokade in ännu en konsultation just för att jag kände mig osäker på storleken, och det hjälpte mig mycket, så gör det du med :)

Det stod 50/50 med varför jag valde att stanna kvar. Men mest att OM något skulle ske gällande att garantin fortfarande gäller, vad händer om han går i konkurs under tiden? Nu i fredags kom vi fram till runda 400cc hp. Och han sa inte så mycket, mest tystlåten. Jag ringde till citadell och dom sa att jag skulle leta upp två bilder på bröst jag önskar få efter op. på internet och maila till Jörg. För att se om det är möjligt med 400cc. Vilken storlek valde du första gången på konsultationen?
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

27 sep, 2017

Finns ingefära shot att köpa på Ica! Sen drick en c-vitamin varje morgon. En resorb skadar inte heller! :)
Gilla

dinadina

Kvinna ·

27 sep, 2017

Så himla kul att vi alla ska opereras snart, nu är det mindre än 2 veckor kvar för mig, längtar så jag spricker!! Har ni något speciellt som ni är oroliga över inför operation? :)
Gilla

Novastar

Kvinna ·

27 sep, 2017

dinadina skrev:

Så himla kul att vi alla ska opereras snart, nu är det mindre än 2 veckor kvar för mig, längtar så jag spricker!!
Har ni något speciellt som ni är oroliga över inför operation? :)

Jag längtar också!! Jag är sjukt nervös över narkosen, har aldrig varit sövd förut. Är rädd för att inte somna och att vakna upp under operationen. Är det något som du är orolig inför operationen?
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

27 sep, 2017

Skickar maken till Ica direkt! Jag har ju med mina töjda fickor haft lite tur i oturen att kunna sova bekvämt på mage! Det är jag orolig att inte kunna göra efter denna op. Och sedan eftertiden. Kommer vara själv från dag 2, 06-16. Men med rätt förberedelser och sjyssta vänner löser man nog allt!
Gilla

Anneh

Kvinna ·

27 sep, 2017

Woho nu har jag fått OK av min kirurg att flytta fram implantaten. Sååå skönt ska det bli. Nu gäller det bara att få en tid också, hoppas så fort som möjligt. Vilka här i tråden skulle opas på NK och när?
Gilla

Anneh

Kvinna ·

27 sep, 2017

Novastar skrev:

dinadina skrev:

Så himla kul att vi alla ska opereras snart, nu är det mindre än 2 veckor kvar för mig, längtar så jag spricker!!
Har ni något speciellt som ni är oroliga över inför operation? :)

Jag längtar också!!
Jag är sjukt nervös över narkosen, har aldrig varit sövd förut. Är rädd för att inte somna och att vakna upp under operationen.
Är det något som du är orolig inför operationen?

Jag älskar att bli sövd. Skulle gärna bli det varje dag. Hahahha.
Gilla

Novastar

Kvinna ·

27 sep, 2017

Anneh, många säger det! Säg varför och några lugnade ord till mig :) :)
Gilla

Anneh

Kvinna ·

27 sep, 2017

Novastar skrev:

Anneh, många säger det!
Säg varför och några lugnade ord till mig :) :)

Jag är alltid lika pirrig när man ligger där på bordet. Och jag har alltid fått för mig att jag SKA hinna räkna innan jag somnar. Men jag hinner aldrig. En gång sa jag bara åååh vad full jag är innan jag somnade, sen helt plötsligt var det färdigt. Du behöver inte vara orolig, lovar!
Gilla

Boobietrap

Kvinna ·

27 sep, 2017

Anneh skrev:

Woho nu har jag fått OK av min kirurg att flytta fram implantaten. Sååå skönt ska det bli. Nu gäller det bara att få en tid också, hoppas så fort som möjligt. Vilka här i tråden skulle opas på NK och när?

Jag ska opas på NK den 23:e oktober!
Gilla

Mariina1988

Kvinna ·

27 sep, 2017

Precis som mig då! 425 i ena 450 i andra motiva round full. Patrik höijer som kirurg men inte op förens den 16 oktober. Nerverna börjar göra sig påminda, hur känns det för dig, nervös?
Gilla

Bellie

Kvinna ·

28 sep, 2017

Jag ska opas på NK. På tisdag:-)
Gilla

countess

Kvinna ·

28 sep, 2017

Lillafrur skrev:

Skickar maken till Ica direkt!

Jag har ju med mina töjda fickor haft lite tur i oturen att kunna sova bekvämt på mage! Det är jag orolig att inte kunna göra efter denna op. Och sedan eftertiden. Kommer vara själv från dag 2, 06-16. Men med rätt förberedelser och sjyssta vänner löser man nog allt!

Jag tror inte att du behöver vara orolig för det med pengarna, är nog så att kirurgen bestämmer om du är frisk nog för en op eller inte, och är du inte det så flyttas nog bara ditt datum fram :) Ingefärashot köpte min sambo hem till mig med i veckan haha! Vi får hoppas den hjälper. Hur känner du idag då? Samma, bättre? :)
Gilla

countess

Kvinna ·

28 sep, 2017

Novastar skrev:

countess skrev:

Novastar skrev:

Hej.
Jag ska opas. den 23:e oktober av Jörg Bohn på citadell.
Var också på konsultation samma dag som dig Countess, också hos Tuve. Men valde att stanna kvar på citadell faktiskt.

Nu när jag var på min konsultation i fredags så börjar jag känna mig orolig över storleken. Jag skulle nog vilja öka den.
Jag försöker även att gå ner i vikt efter min senaste graviditet så antar att dom kommer se lite större ut sen. Men samtliga kommer mina egna bröst också försvinna. Vad skulle ni gjort?

Hej! Men va roligt att vi va där samma dag! Hur kommer det sig att du valde att stanna kvar på citadell om jag får fråga? :)
Hur stora implantat kom du fram till på konsultationen då? Och vad sa din kirurg om dina förutsättningar?
Jag bokade in ännu en konsultation just för att jag kände mig osäker på storleken, och det hjälpte mig mycket, så gör det du med :)

Det stod 50/50 med varför jag valde att stanna kvar. Men mest att OM något skulle ske gällande att garantin fortfarande gäller, vad händer om han går i konkurs under tiden?

Nu i fredags kom vi fram till runda 400cc hp. Och han sa inte så mycket, mest tystlåten.
Jag ringde till citadell och dom sa att jag skulle leta upp två bilder på bröst jag önskar få efter op. på internet och maila till Jörg. För att se om det är möjligt med 400cc.
Vilken storlek valde du första gången på konsultationen?

Okej, ja men som jag förstod det så var ju det samma garanti på reformkliniken som på citadell, så jag kände mig inte orolig över det :) Ja okej, hoppas att du kan få ett bra svar då så att du vet vad du har att förvänta dig! Jag valde 650 på första konsultationen med, men fick sen för mig att det kommer bli för stort så jag ville prova igen, och då kändes det lika bra som det gjorde första gången, så nu är det spikat :D
Gilla

countess

Kvinna ·

28 sep, 2017

Mariina1988 skrev:

Precis som mig då! 425 i ena 450 i andra motiva round full. Patrik höijer som kirurg men inte op förens den 16 oktober. Nerverna börjar göra sig påminda, hur känns det för dig, nervös?

Okej! Jo lite nervös tror jag nog att jag börjar bli, men mest spänd än så länge, och längtar! :D
Gilla

Koriander

Kvinna ·

28 sep, 2017

Åh vad roligt med några att följa. Jag opererar mig på Nordiska kliniken den 19 oktober, 3 veckor kvar idag. Känns helt galet efter att ha längtat i nästan 10 år! :o
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem