Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

Banannie

Kvinna ·

28 sep, 2017

countess skrev:

Novastar skrev:

countess skrev:

Novastar skrev:

Hej.
Jag ska opas. den 23:e oktober av Jörg Bohn på citadell.
Var också på konsultation samma dag som dig Countess, också hos Tuve. Men valde att stanna kvar på citadell faktiskt.

Nu när jag var på min konsultation i fredags så börjar jag känna mig orolig över storleken. Jag skulle nog vilja öka den.
Jag försöker även att gå ner i vikt efter min senaste graviditet så antar att dom kommer se lite större ut sen. Men samtliga kommer mina egna bröst också försvinna. Vad skulle ni gjort?

Hej! Men va roligt att vi va där samma dag! Hur kommer det sig att du valde att stanna kvar på citadell om jag får fråga? :)
Hur stora implantat kom du fram till på konsultationen då? Och vad sa din kirurg om dina förutsättningar?
Jag bokade in ännu en konsultation just för att jag kände mig osäker på storleken, och det hjälpte mig mycket, så gör det du med :)

Det stod 50/50 med varför jag valde att stanna kvar. Men mest att OM något skulle ske gällande att garantin fortfarande gäller, vad händer om han går i konkurs under tiden?

Nu i fredags kom vi fram till runda 400cc hp. Och han sa inte så mycket, mest tystlåten.
Jag ringde till citadell och dom sa att jag skulle leta upp två bilder på bröst jag önskar få efter op. på internet och maila till Jörg. För att se om det är möjligt med 400cc.
Vilken storlek valde du första gången på konsultationen?

Okej, ja men som jag förstod det så var ju det samma garanti på reformkliniken som på citadell, så jag kände mig inte orolig över det :)

Ja okej, hoppas att du kan få ett bra svar då så att du vet vad du har att förvänta dig! Jag valde 650 på första konsultationen med, men fick sen för mig att det kommer bli för stort så jag ville prova igen, och då kändes det lika bra som det gjorde första gången, så nu är det spikat :D

Ja! Samma garantier gäller där, jag opererades på citadell, men valde att följa med Tuve. Och nu ska jag sy in fickorna och byta implantat men allt gäller precis som vanligt även om jag opererades på citadell först! Grattis till bra val av kirurg ♡
Gilla

dinadina

Kvinna ·

28 sep, 2017

Jag känner mig inte alls nervös inför narkosen eller att bli opererad överlag, det ända ja är lite nervös över är ifall resultatet inte alls blir som jag har tänkt mig, men sen tänker jag också att det inte kan bli värre än vad det redan är haha!
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

28 sep, 2017

Jag mår lite bättre! Hostar, nyser och snorar. Sovit dåligt inatt igen men huvudet är inte lika tungt idag. Kanske var den sär shotten hehe. Nu är de vila, C-vitamin, rå-saft & massa vitlök och chili som gäller dygnets alla timmar.
Gilla

Anneh

Kvinna ·

28 sep, 2017

Koriander skrev:

Åh vad roligt med några att följa. Jag opererar mig på Nordiska kliniken den 19 oktober, 3 veckor kvar idag. Känns helt galet efter att ha längtat i nästan 10 år! :o

Men vad kul, jag fick precis min tid bokad, också den 19e! Då ses vi kanske, om inte du ska dit tidigt på morgonen?
Gilla

Koriander

Kvinna ·

28 sep, 2017

Anneh skrev:

Koriander skrev:

Åh vad roligt med några att följa. Jag opererar mig på Nordiska kliniken den 19 oktober, 3 veckor kvar idag. Känns helt galet efter att ha längtat i nästan 10 år! :o

Men vad kul, jag fick precis min tid bokad, också den 19e! Då ses vi kanske, om inte du ska dit tidigt på morgonen?

Men vad spännande! Jag har tid redan kl 8 så är väl förhoppningsvis därifrån redan vid 12-13 tiden.. vilken tid fick du? Ska du också till Patrik? :)
Gilla

Anneh

Kvinna ·

28 sep, 2017

Koriander skrev:

Anneh skrev:

Koriander skrev:

Men vad spännande! Jag har tid redan kl 8 så är väl förhoppningsvis därifrån redan vid 12-13 tiden.. vilken tid fick du? Ska du också till Patrik? :)

Misstänkte det. Jag fick tid kl 17! Ja jag ska också till Patrik, han är kanon!
Gilla

Fiddelie

Kvinna ·

28 sep, 2017

Koriander och Anneh: har också op 19/10 fast på annan klinik, kul å följas åt :) Var på en andra konsultation igår å nu känns allt toppen kring storlek å så :) tänker att jag inte ska googla mer nu å kika bilder å sånt så jag hinner ändra mig mer :D 3 veckor kvar idag å känns som nedräkningen börjar på riktigt nu! Är glad att jag har så sjukt mkt på jobbet innan dess så dagarna går fort. Hur länge ska ni andra vara hemma från jobbet sen?
Gilla

countess

Kvinna ·

29 sep, 2017

Koriander skrev:

Åh samma som här då! Har drömt om denna dagen sen 14-15 års åldern, och nu är det bara 3 dagar kvar, så sjukt!! Såg att du och jag har lite liknande kroppsmått, vad har du valt för implantat? :)
Gilla

countess

Kvinna ·

29 sep, 2017

Banannie skrev:

countess skrev:

Novastar skrev:

countess skrev:
Novastar skrev:

Hej.
Jag ska opas. den 23:e oktober av Jörg Bohn på citadell.
Var också på konsultation samma dag som dig Countess, också hos Tuve. Men valde att stanna kvar på citadell faktiskt.

Nu när jag var på min konsultation i fredags så börjar jag känna mig orolig över storleken. Jag skulle nog vilja öka den.
Jag försöker även att gå ner i vikt efter min senaste graviditet så antar att dom kommer se lite större ut sen. Men samtliga kommer mina egna bröst också försvinna. Vad skulle ni gjort?

Hej! Men va roligt att vi va där samma dag! Hur kommer det sig att du valde att stanna kvar på citadell om jag får fråga? :)
Hur stora implantat kom du fram till på konsultationen då? Och vad sa din kirurg om dina förutsättningar?
Jag bokade in ännu en konsultation just för att jag kände mig osäker på storleken, och det hjälpte mig mycket, så gör det du med :)

Det stod 50/50 med varför jag valde att stanna kvar. Men mest att OM något skulle ske gällande att garantin fortfarande gäller, vad händer om han går i konkurs under tiden?

Nu i fredags kom vi fram till runda 400cc hp. Och han sa inte så mycket, mest tystlåten.
Jag ringde till citadell och dom sa att jag skulle leta upp två bilder på bröst jag önskar få efter op. på internet och maila till Jörg. För att se om det är möjligt med 400cc.
Vilken storlek valde du första gången på konsultationen?

Okej, ja men som jag förstod det så var ju det samma garanti på reformkliniken som på citadell, så jag kände mig inte orolig över det :)

Ja okej, hoppas att du kan få ett bra svar då så att du vet vad du har att förvänta dig! Jag valde 650 på första konsultationen med, men fick sen för mig att det kommer bli för stort så jag ville prova igen, och då kändes det lika bra som det gjorde första gången, så nu är det spikat :D

Ja! Samma garantier gäller där, jag opererades på citadell, men valde att följa med Tuve. Och nu ska jag sy in fickorna och byta implantat men allt gäller precis som vanligt även om jag opererades på citadell först!
Grattis till bra val av kirurg ♡

Ja precis, som de sa "enda skillnaden är adressen och bankgirot" ^^ Ja åh tack! Jag tycker att det känns jättebra :D
Gilla

countess

Kvinna ·

29 sep, 2017

Lillafrur, va skönt att det känns lite bättre! Skulle inte ingefäran fungera så får du väl prova på en annan typ av shot då haha ;D Dinadina, jag känner samma som dig! Inte nervös för op eller narkos, utan mest för att jag inte kommer bli nöjd. Haha, men precis, det kan inte bli mycket sämre än det som är nu! Fiddelie, jag kommer vara borta 2, kanske 3 veckor, har ett ganska tungt jobb så det beror helt på läkningen :)
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

29 sep, 2017

Jag får sjukskrivning i två veckor men om de inte känns bra kommer jah prova på ett jobbpass och sjukskriva mig några dagar igen efter det. Vågar inte äventyra läkningen.. Då jag bara har 3 pass efter sjukskrivningen under tredje veckan så känns de bäst. Slippa blanda in FK också! Förkylningen är betydligt bättre men blivit slemmig ist. Hoppas innerligt det släpper! Mailat kirurgen för att se vad som görs Om förkylningen inte är helt borta.. håll tummarna! EDIT: han svara att det är okej med en lättare förkylning!
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

29 sep, 2017

Jag ska vara borta från mitt jobb i fyra veckor. Det var jag förra gången också och det behövdes då iallafall. Är hellre borta lite för längre än för lite! Har en fundering, tränar någon utav er? Har typ redan abstinens för att jag inte kommer få träna haha :( åker utomlands två veckor innan op också så blir ännu mindre träning :(
Gilla

Banannie

Kvinna ·

29 sep, 2017

Jag kommer också vara hemma i en månad. Samma sak förra operationen.
Gilla

Mariina1988

Kvinna ·

29 sep, 2017

Jag ska göra mina på Nordiska kliniken:) fick ett super bra intryck av dom. Hur upplevde du kliniken och Patrik?
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

29 sep, 2017

Gick det bra med FK eller rar ni semester i samband? Hade gärna vart hemma 4 men det får bli 2 ev. 3 om inte första arbetspasset känns bra. Hade kraftig muskelpåverkan i säkert 2 månader förra gången så hoppas på mildare nu!
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

29 sep, 2017

Tar inte ut någon semester! Min chef är fantastiskt stöttande så hon löser allt med sjukskrivning oså :)
Gilla

Koriander

Kvinna ·

29 sep, 2017

Min man är föräldraledig nu och jag pluggar (tar examen 2 dagar innan operation, tänker inte ens på det för tänker bara på op!!) och sen är han föräldraledig 2,5 vecka till efter min operation. Hoppas det är lagom, men ska ju "bara" va hemma med barn sen och inte jobba. Ska åtminstone bo hemma hos min mamma första dagarna efter operationen så jag får återhämta mig i lugn och ro utan två barn som drar i en :p
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

29 sep, 2017

Skönt för er! Mina barn sover när jag kommer hem dagen efter op sedan ska de till förskolan tidigt morgonen efter de men vi kommer alla vara under samma tak! Tror dock de blir lättare denna gången då barnen är större. Sist var lilla 11 mån och kunde inte gå än.. 4(!) dagar kvar!
Gilla

E-A

Kvinna ·

29 sep, 2017

Anneh skrev:

Woho nu har jag fått OK av min kirurg att flytta fram implantaten. Sååå skönt ska det bli. Nu gäller det bara att få en tid också, hoppas så fort som möjligt. Vilka här i tråden skulle opas på NK och när?

Jag ska opas på NK! 17e
Gilla

E-A

Kvinna ·

29 sep, 2017

Anneh skrev:

Koriander skrev:

Anneh skrev:

Koriander skrev:

Misstänkte det. Jag fick tid kl 17! Ja jag ska också till Patrik, han är kanon!

Jag har också fått en tid rätt så sent på eftermiddagen. Känns som att man kommer hinna bli väldigt hungrig eftersom att man inte får äta något haha jag hoppas att jag kan sova bort dagen så att jag inte känner av det.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem