missk8
Kvinna ·
12 jan, 2020
Operation mars 2020
BröstförstoringÄr det någon som ska operera sig i mars? Tänkte att det kunde vara kul att samlas i en tråd och prata allt som rör operationen. Jag ska byta implantat från 450 cc till 725 cc samt göra en BBL samtidigt. Är ni nervösa redan nu?
Sortera efter
Ratyieta
Kvinna ·
24 mar, 2020
Boobzilla
Kvinna ·
25 mar, 2020
Tack Bobbzilla?
Just nu är det så jobbigt och när jag tittar på mina bröst så är dem så fula och stora och stör rakt ut, han lade i motiva corse och jag sa att jag inte ville att dem står ut så mycket? men jag får väl ha lite is i magen och hoppas dem sjunker och blir mjuka men nu känns allt hopplöst ?
Ta hand om er och ha en fin dag ?
anderssonb
Kvinna ·
25 mar, 2020
Ärtan2020
Kvinna ·
25 mar, 2020
Emelie1984
Kvinna ·
25 mar, 2020
Boobzilla
Kvinna ·
25 mar, 2020
Hej tjejor! Genomgick mitt implantatbyte i måndags. Från 320 demi till 825 corse. Just nu vågar jag inte ens titta på mina bröst då de ser så svullna ut. Hur har er läkning gått? När kände ni att ni kunde avstå från era smärtstillande och när beräknar ni att ni är tillbaka på jobbet? Kram
elob
Kvinna ·
25 mar, 2020
är det någon här som ska opereras på Citadellkliniken?
anderssonb
Kvinna ·
25 mar, 2020
Hej tjejor! Genomgick mitt implantatbyte i måndags. Från 320 demi till 825 corse. Just nu vågar jag inte ens titta på mina bröst då de ser så svullna ut. Hur har er läkning gått? När kände ni att ni kunde avstå från era smärtstillande och när beräknar ni att ni är tillbaka på jobbet? Kram
Hej. Wow, vilken uppgradering :D Jodå det går bra med min läkningen. Brösten "fyllde" 4 veckor igår. Haha vänster har sjunkit lite mer än höger än så länge. Tog alla smärtstillande jag fick i en vecka och sen trappade jag ner till Alvedon och tog en långtidverkande innan jag skulle sova nån dag till.. iom att jag gjorde en bukplastik samtidigt så är jag sjukskriven till den 29e mars. Så ska börja jobba på måndag. :)
Boobzilla
Kvinna ·
26 mar, 2020
Hej. Wow, vilken uppgradering :D Jodå det går bra med min läkningen. Brösten "fyllde" 4 veckor igår. Haha vänster har sjunkit lite mer än höger än så länge. Tog alla smärtstillande jag fick i en vecka och sen trappade jag ner till Alvedon och tog en långtidverkande innan jag skulle sova nån dag till.. iom att jag gjorde en bukplastik samtidigt så är jag sjukskriven till den 29e mars. Så ska börja jobba på måndag. :)
Jo en jäkla uppgradering :’) kan inte tro det är sant när jag tittar ner. Var lite rädd för att det skulle vara ivägen men finner de likadant som vid mina 320cc jag hade innan. Jo tänkte så länge jag har ont tar jag allt jag kan och sedan trappa ner och bara ta den långtidsvärkande som du sa. Tycker det känns som att det är den som hjälper mest. Så du blev sjukskriven i 5 veckor? :) skönt att få vila upp sig ordentligt. Jag blir sjukskriven i 3 veckor. Känner ingen press som jag gjorde vid min första operation där det kändes svårt att ens få sjukskrivning i 2 veckor. Hoppas din läkning går bra. Kram
Ratyieta
Kvinna ·
26 mar, 2020
Teddy
Kvinna ·
26 mar, 2020
Ni som hade op i början av månaden o nu har tagit er en bit, hur har återhämtning gen sett ut för er? Hur ont hade ni och när kände ni att det vände?
Jag är bara inne på dag 4 så har en bit kvar men tänkte jag kunde peppa mig lite med era framsteg =)
Edmw
Kvinna ·
26 mar, 2020
Boobzilla
Kvinna ·
26 mar, 2020
Ni som hade op i början av månaden o nu har tagit er en bit, hur har återhämtning gen sett ut för er? Hur ont hade ni och när kände ni att det vände?
Jag är bara inne på dag 4 så har en bit kvar men tänkte jag kunde peppa mig lite med era framsteg =)
Ärtan2020
Kvinna ·
27 mar, 2020
Edmw
Kvinna ·
27 mar, 2020
linda.mir
Kvinna ·
27 mar, 2020
Jag ska inte massera mina bröst men det är nog olika implantat, jag har fått info om att texturernade implantat ska inte masseras. Längtar så tills jag får träna igen :/
Okey. Jag pratade med en sköterska från kliniken idag och hon sa att dom inte brukar rekommendera det och därför är det inget dom informerar om.
Jag också!! Fick ett mini mini träningspass som är anpassat efter buk och bröst operation. Men jag vill köra mitt ben och rump pass!! Känns som att min rumpa har blivit säckig... haha vet att det inte är så men jag hade jobbat upp mig så bra med det passet!! Meeen det jag längtar mest till är att få köpa ett nytt snyggt och bekvämt set att träna i sen när det är dags :D
linda.mir
Kvinna ·
27 mar, 2020
Boobzilla
Kvinna ·
27 mar, 2020
Jag ska inte massera mina bröst men det är nog olika implantat, jag har fått info om att texturernade implantat ska inte masseras. Längtar så tills jag får träna igen :/
Okey. Jag pratade med en sköterska från kliniken idag och hon sa att dom inte brukar rekommendera det och därför är det inget dom informerar om.
Jag också!! Fick ett mini mini träningspass som är anpassat efter buk och bröst operation. Men jag vill köra mitt ben och rump pass!! Känns som att min rumpa har blivit säckig... haha vet att det inte är så men jag hade jobbat upp mig så bra med det passet!! Meeen det jag längtar mest till är att få köpa ett nytt snyggt och bekvämt set att träna i sen när det är dags :D
Konstigt att de säger olika på olika kliniker. Jag ser att du också har Motiva Ergonomix som mig.. men jag har fått sagt av min kirurg att jag ska massera mina bröst
Ratyieta
Kvinna ·
27 mar, 2020
Hej Ratyieta! Hur mår du och hur har det gått?
Teddy
Kvinna ·
27 mar, 2020
Jag är bara inne på dag 4 så har en bit kvar men tänkte jag kunde peppa mig lite med era framsteg =)Hej Ratyieta! Hur mår du och hur har det gått?
Det går tyvärr lite kämpigt men hoppas på att det vänder snart. Dagtid är hanterbart men jag kan inte sova på natten. Jag tror inte att citodon som jag fått för att ta inför natten biter på mig. Jag får väldigt ont i mitt vänstra bröst när jag slutar ta Alvedon o ipren som jag tar var 4 timmen under dagen. Har varit i kontakt med kliniken men dom vill inte skriva ut något annat till mig utan säger att det borde ge med sig snart. Jag får heller inga svar på om jag kan fortsätta med ipren o Alvedon över natten även om det blir att överdosera enligt förpackningen.
Eftersom jag inte känner att jag får hjälp så har jag nu på fm tagit saken i egna händer o fått utskrivet naproxen och sömntabletter av vårdsenyralen i byn så ska byta ut citodon mot naproxen o vid behov ta en sömntablett så jag får sova.
Får upp hoppet lite när jag läser att vissa av er fått en tvär vändning från en dag till en annan, just nu känns det väldigt långt bort att bli så smärtfri så jag kan fungera i vardagen.
Som sagt att jag har ont på dagen kan jag ta o hantera men det är ohållbart att inte få sova.
Håller tummarna för att andra tabletter nu kommer hjälpa.
Hej Ratyieta,
Vad jobbigt att du hade smärta av bröstbandet.
Jag fick sova över på kliniken. Snittet var genom vårtgårdarna som även förminskades. Jag är inte så besvärad av smärtan, mest svullnaden mellan brösten och att jag inte kan sova.
Hur går det för dig idag?