Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
missk8 profilbild

missk8

Kvinna ·

12 jan, 2020

Operation mars 2020

Bröstförstoring

Är det någon som ska operera sig i mars? Tänkte att det kunde vara kul att samlas i en tråd och prata allt som rör operationen. Jag ska byta implantat från 450 cc till 725 cc samt göra en BBL samtidigt. Är ni nervösa redan nu?

322

Sortera efter

Boobzilla

Kvinna ·

21 mar, 2020

Ska se om jag kan skicka bilder i pm. Annars vette sjutton. Tar det sen när jag ska ner nästa gång. Ligger och vilar lite efter en promenad med barnen :) Ni som blivit tillsagda att massera, vilka implantat har ni? Eller nån som fått info om att inte massera och anledningar till det?
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

21 mar, 2020

Tyvärr kan man inte skicka bilder i pm :/

I tisdags efter jag bör tejp så såg jag att det va lite geggigt på ett ställe vid snittet vid buken. Men sen har det varit lugnt. Men för ett tag sen när jag kollade så var tejpen jätte geggig på samma punkt. Så jag tog bort tejpen just där. Och jag har lite panik just nu! Ska ringa kliniken på måndag, men jag vet ju inte om det är nått normalt. Så om nån vågar får ni gärna kika på bilden jag la upp på min sida. 
Gilla

missk8

Kvinna ·

22 mar, 2020

Tjejer, vill bara påpeka hur viktigt det är att röra på sig så fort som möjligt! Jag kunde inte det på grund av all smärta och har nu fått en blodpropp i vaden ?
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

22 mar, 2020

missk8 skrev:

Tjejer, vill bara påpeka hur viktigt det är att röra på sig så fort som möjligt!
Jag kunde inte det på grund av all smärta och har nu fått en blodpropp i vaden ?

Usch då stackars dig! :( Jag fick rådet från kliniken att röra på mig och så fick jag blodförtunnande sprutor också som jag skulle ta i en vecka.
Gilla

M78

Kvinna ·

23 mar, 2020

Jag förstår precis hur du mår, jag gjorde mina bröst 20/2-20 och känner att dem blev inte alls som jag tänkt mig, dem är för stora och fula? ångrar mig så mycket att jag gjorde dem, nu klagar jag väldigt mycket men livet går bara utför för mig Just nu, har tappat livsglädjen, känns som kirurgen själv tycker om stora bröst men jag var så tydlig med att det skulle se naturligt ut, och det sa han att det skulle göra, men ser ut som en bimbo nu??? Ångrar allt just nu. Ta hand om er Kram kram
Gilla

Ratyieta

Kvinna ·

23 mar, 2020

Då var det min tur. Har checkat in på kliniken o duschat. Är sjukt nervös! Inte så mkt för själva ingreppet men är orolig för att dom ska bli för stora även om jag kört ristest till förbannelse. Nu kan jag inget annat göra än att hålla tummarna och hoppas på det bästa =) Håll tummarna för mig!
Gilla

Teddy

Kvinna ·

23 mar, 2020

Ratyieta skrev:

Då var det min tur. Har checkat in på kliniken o duschat. Är sjukt nervös! Inte så mkt för själva ingreppet men är orolig för att dom ska bli för stora även om jag kört ristest till förbannelse. Nu kan jag inget annat göra än att hålla tummarna och hoppas på det bästa =)
Håll tummarna för mig!

??
Gilla

Sandritcha

Kvinna ·

23 mar, 2020

Boobzilla skrev:

Tyvärr kan man inte skicka bilder i pm :/

I tisdags efter jag bör tejp så såg jag att det va lite geggigt på ett ställe vid snittet vid buken. Men sen har det varit lugnt. Men för ett tag sen när jag kollade så var tejpen jätte geggig på samma punkt. Så jag tog bort tejpen just där. Och jag har lite panik just nu! Ska ringa kliniken på måndag, men jag vet ju inte om det är nått normalt. Så om nån vågar får ni gärna kika på bilden jag la upp på min sida. 

Jag förstår din oro, ring och kolla med kliniken. Själv så får jag då och då en senapsgul vätska vid ett av mina ärr under ena bröstet, lite blod också ibland. Jag ska inte byta mitt tejp förrän på torsdag, men jag pratade med min sköterska som jag har kontakt med på kliniken och hon menade på att det är sårvätska. Om det inte är rött och irriterat runtom så är det nog ingen infektion att oroa dig över. Jag vet inte hur jag kan kolla på andras bilder. Jag har lagt upp en på mig själv efter operationen, men det räcker kanske inte gör att bli silvermedlem.. Jag masserar 2 min varje morgon o kväll, luftar brösten ett par timmar när jag sitter stilla i soffan, efter att barnen lagt sig. Det känns skönt att inte ha tryck från bygeln på ärren hela tiden. Hoppas ni mår för övrigt bra och är nöjda med allt!! Jag har inte förstått förrän nu att det är mycket efterjobb för att få brösten så som man vill ha dem, med massage, tejpning mm. Jag tror jag är nöjd med mina... kanske kanske kunde varit lite större... hmmm.. men det kan jag inte bedöma helt nu innan allt sitter där det ska. Får se när det gått minst 3 månader.. mitten av juni :)
Gilla

Ellas

Kvinna ·

23 mar, 2020

Hej allihopa! Ni var några som ville att jag skulle återkomma efter min op den 24/2 då ni hade funderat på samma implantat som jag (minns dessvärre inte vilka alias). Tänkte bara meddela att jag uppdaterar flitigt på min sida med info och bilder och det är bara att skicka PM om ni undrar något! :) Lycka till alla ni som opereras i veckan, det kommer att gå superbra!
Gilla

sälis

Kvinna ·

23 mar, 2020

Boobzilla skrev:

sälis skrev:

Boobzilla skrev:

Sandritcha skrev:

Emeost4842

Nä men gud va tråkigt att höra att din dotter fått lunginflammation!! Ta väl hand om er och hoppas ni kryar på er snabbt!! Det är inte roligt att bli sjuk nu i dessa tider.

En allmän fråga till alla, finns detta forum på en app också? Jag tycker att webben är lite svårnavigerad på mobilen o ibland när jag vill kommentera eller svara måste jag logga in flera gånger..

Jag är också nyfiken på hur ni tänker med träning. Sen undrar jag vilka restriktioner ni fått. Helt lugnt vecka 1, men sen då? Fortsätta att inte göra något eller försöka fungera normalt hemma med det dagliga i hushållet. Eller man ska va helt lugn i 2 veckor?
Är det för musklerna eller kan implantaten lägga sig fel? Eller e det pga stygnen?

Jag fick ett träningsprogram från artclinic som är anpassat efter bröst och bukplastik. Jag ska börja med den här veckan tänkte jag. Övningarna är lätta och man kunde börja redan efter nån vecka. För att börja stärka upp musklerna osv igen.

Hade också velat ha en app men tror inte det finns :/

Åh kan du inte lägga upp bild på det på din profil? Om man får det? Kramar

Dom sa aldrig nått om att man inte får dela med sig av det. Men jag är en liten fegis så jag vet inte om jag törs... Hahaha men kanske skicka pm till dig :P

Ja Boobzilla om:a mig gärna! Sitter i bilen på väg upp till Sthlm nu för att göra operationen imorgon. Sååå spänd på att få detta överstökat! Kram
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

23 mar, 2020

sälis skrev:

Boobzilla skrev:

sälis skrev:

Boobzilla skrev:

Sandritcha skrev:

Emeost4842

Nä men gud va tråkigt att höra att din dotter fått lunginflammation!! Ta väl hand om er och hoppas ni kryar på er snabbt!! Det är inte roligt att bli sjuk nu i dessa tider.

En allmän fråga till alla, finns detta forum på en app också? Jag tycker att webben är lite svårnavigerad på mobilen o ibland när jag vill kommentera eller svara måste jag logga in flera gånger..

Jag är också nyfiken på hur ni tänker med träning. Sen undrar jag vilka restriktioner ni fått. Helt lugnt vecka 1, men sen då? Fortsätta att inte göra något eller försöka fungera normalt hemma med det dagliga i hushållet. Eller man ska va helt lugn i 2 veckor?
Är det för musklerna eller kan implantaten lägga sig fel? Eller e det pga stygnen?

Jag fick ett träningsprogram från artclinic som är anpassat efter bröst och bukplastik. Jag ska börja med den här veckan tänkte jag. Övningarna är lätta och man kunde börja redan efter nån vecka. För att börja stärka upp musklerna osv igen.

Hade också velat ha en app men tror inte det finns :/

Åh kan du inte lägga upp bild på det på din profil? Om man får det? Kramar

Dom sa aldrig nått om att man inte får dela med sig av det. Men jag är en liten fegis så jag vet inte om jag törs... Hahaha men kanske skicka pm till dig :P

Ja Boobzilla om:a mig gärna! Sitter i bilen på väg upp till Sthlm nu för att göra operationen imorgon. Sååå spänd på att få detta överstökat! Kram

Man kunde dessvärre inte skicka bilder i pm :/ Lycka till med operationen :)
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

23 mar, 2020

M78 skrev:

Jag förstår precis hur du mår, jag gjorde mina bröst 20/2-20 och känner att dem blev inte alls som jag tänkt mig, dem är för stora och fula? ångrar mig så mycket att jag gjorde dem, nu klagar jag väldigt mycket men livet går bara utför för mig Just nu, har tappat livsglädjen, känns som kirurgen själv tycker om stora bröst men jag var så tydlig med att det skulle se naturligt ut, och det sa han att det skulle göra, men ser ut som en bimbo nu???
Ångrar allt just nu.
Ta hand om er
Kram kram

Åh va jobbigt att du känner så. Men samtidigt så är det ju inte så länge du opererades. Dom kommer ju förändras ju mer tiden går, liksom sjunka ner och mjukna upp. Så försök att ta en dag i taget. Det kanske känns bättre om nån/några veckor <3
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

23 mar, 2020

Jag ska inte massera mina bröst men det är nog olika implantat, jag har fått info om att texturernade implantat ska inte masseras. Längtar så tills jag får träna igen :/
Gilla

Lussekatt

Kvinna ·

23 mar, 2020

Hej Ratyieta? Läste nyss att du väntade för op idag runt 9 tiden. Hur når du? Hur har det gått?? Jag har också opererats idag. Mår helt okej?
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

23 mar, 2020

Emeost4842 skrev:

Jag ska inte massera mina bröst men det är nog olika implantat, jag har fått info om att texturernade implantat ska inte masseras. Längtar så tills jag får träna igen :/

Okey. Jag pratade med en sköterska från kliniken idag och hon sa att dom inte brukar rekommendera det och därför är det inget dom informerar om. Jag också!! Fick ett mini mini träningspass som är anpassat efter buk och bröst operation. Men jag vill köra mitt ben och rump pass!! Känns som att min rumpa har blivit säckig... haha vet att det inte är så men jag hade jobbat upp mig så bra med det passet!! Meeen det jag längtar mest till är att få köpa ett nytt snyggt och bekvämt set att träna i sen när det är dags :D
Gilla

Ratyieta

Kvinna ·

23 mar, 2020

Lussekatt skrev:

Hej Ratyieta?
Läste nyss att du väntade för op idag runt 9 tiden. Hur når du? Hur har det gått??
Jag har också opererats idag. Mår helt okej?

Hej vad roligt att det var samma dag! Jag mår bra. Väldigt nöjd hitills. Fick fruktansvärt on i ryggen här på kvällen, trodde att man bara fick ligga på rygg men enligt sköterskorna här så ska jag undvika att lika på rygg hela tiden för att inte få ont. Fick ta av bandage o brästband en stund nu på kvällen för att smärtan skulle släppa o det hjälpte, nu känns allt bra, hoppas att inte smärtan kommer tillbaka när jag sätter på bröstbandet igen. Brösten har inte alls kännts farliga, som riktigt kraftig träningsvärk bara. Är du nöjd hitills? Sover du oxå över på kliniken? Jag har mitt snitt i armhålan, har inte känt av det all. Var har du snittet?
Gilla

B1234

Kvinna ·

23 mar, 2020

M78 skrev:

Jag förstår precis hur du mår, jag gjorde mina bröst 20/2-20 och känner att dem blev inte alls som jag tänkt mig, dem är för stora och fula? ångrar mig så mycket att jag gjorde dem, nu klagar jag väldigt mycket men livet går bara utför för mig Just nu, har tappat livsglädjen, känns som kirurgen själv tycker om stora bröst men jag var så tydlig med att det skulle se naturligt ut, och det sa han att det skulle göra, men ser ut som en bimbo nu???
Ångrar allt just nu.
Ta hand om er
Kram kram

Så tråkigt att du känner så och hoppas att det kommer kännas bättre med tiden. Det är tyvärr vanligare än man tror att man mår dåligt första tiden efter operationen och inte trivs med ingreppet i sig. Har sett att det finns äldre trådar här på forumet där detta har diskuterats och som kanske kan vara till någon hjälp att läsa. Ta hand om dig och ha lite tålamod du kanske tycker bättre om brösten när svullnaden har lagt sig och de börjat ta sin kommande form.
Gilla

M78

Kvinna ·

24 mar, 2020

Tack Bobbzilla? Just nu är det så jobbigt och när jag tittar på mina bröst så är dem så fula och stora och stör rakt ut, han lade i motiva corse och jag sa att jag inte ville att dem står ut så mycket? men jag får väl ha lite is i magen och hoppas dem sjunker och blir mjuka men nu känns allt hopplöst ? Ta hand om er och ha en fin dag ?
Gilla

sälis

Kvinna ·

24 mar, 2020

Hej tjejer! Nu ligger jag på uppvaket på Victoriakliniken och väntar på min tur! Ska snart förstora brösten 280 cc, lyfta ena bröstvårtan 1 cm, sy ihop magmusklerna och laga ett navelbråck!! Återkommer efter operation men hittills så himla nöjd med Victoriakliniken! Kram på er
Gilla

Lussekatt

Kvinna ·

24 mar, 2020

Hej Ratyieta, Vad jobbigt att du hade smärta av bröstbandet. Jag fick sova över på kliniken. Snittet var genom vårtgårdarna som även förminskades. Jag är inte så besvärad av smärtan, mest svullnaden mellan brösten och att jag inte kan sova. Hur går det för dig idag?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem