Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
missk8 profilbild

missk8

Kvinna ·

12 jan, 2020

Operation mars 2020

Bröstförstoring

Är det någon som ska operera sig i mars? Tänkte att det kunde vara kul att samlas i en tråd och prata allt som rör operationen. Jag ska byta implantat från 450 cc till 725 cc samt göra en BBL samtidigt. Är ni nervösa redan nu?

322

Sortera efter

Emeost4842

Kvinna ·

08 feb, 2020

lillgrodis skrev:

Jag ska operera mig i mars, fick en tid 6 veckor efter min konsultation. Är inte nervös än men kommer såklart bli när det närmar sig.

Kul :) ja säkert det e en blandad känsla som kryper inpå närmare.,. Nu vill jag bara att dagarna ska gå fort ;)
Gilla

missk8

Kvinna ·

08 feb, 2020

Bara 32 dagar till min operation. Jag har fått instruktioner att gå upp lite i vikt innan vilket känns jobbigt då jag ska gå i bikini i 2 veckor. Hur har ni tänkt sen med kosten? Har ni fått några instruktioner?
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

08 feb, 2020

missk8 skrev:

Bara 32 dagar till min operation. Jag har fått instruktioner att gå upp lite i vikt innan vilket känns jobbigt då jag ska gå i bikini i 2 veckor.

Hur har ni tänkt sen med kosten? Har ni fått några instruktioner?

Förstår att det känns jobbigt. Nja stod i papprena att man ska undvika att få förstoppning men det är väl enda råden om kost hittills. Kanske får nått mer efter operationen.
Gilla

linda.mir

Kvinna ·

08 feb, 2020

Dafne92 skrev:

missk8 skrev:

Dafne92 skrev:

Jag har idag bokat tid till 5/3.... Nervös! Nu mest nervös över vilken storlek jag ska ta!

Spännande! Har du kommit fram till storlek ännu? :)

Nej jag har ju inte det.... Velar fortfarande mellan 380 demi och 310 mini :) Vill ha ett diskret, väldigt naturligt resultat och det är såå svårt att veta hur stort 380 demi blir tycker jag! :) Kanske får boka in en ny tid och prova igen.

jag vela också mellan 310 mini och 380 demi.. framifrån ser det lika stora ut. men det blir mer put från sidan. så det är de som är skillnaden
Gilla

missk8

Kvinna ·

09 feb, 2020

Emeost4842 skrev:

Idag la jag kontraktet på låda och betalade in pengarna så nu är det bara att vänta typ. Och måste bestämma storlek det känns svårt :/

När måste du senast bestämma storlek?
Gilla

Plingeling

Kvinna ·

09 feb, 2020

Smart att klura ut serier i förhand hörni! Ska nog plöja Wahlgrens värld eller nå sånt där som inte kräver så mycke fokus ? opar mig dock i februari, men knarkar ju trådar här ändå ?
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

09 feb, 2020

missk8 skrev:

Emeost4842 skrev:

Idag la jag kontraktet på låda och betalade in pengarna så nu är det bara att vänta typ. Och måste bestämma storlek det känns svårt :/

När måste du senast bestämma storlek?

Det stod typ i avtalet 7 dar innan men han sa ah vi har båda hemma så det är inga problem, och när jag pratade med sköterskan häromdagen stod det att 375 och 400 skulle finnas tillhands. Så e nog inte så noga men måste bestämma bara ? när jag opererade mig sist sa han att 325 va lagom till mig, då valde jag 350. Nu sa läkarn att jag bör gå upp nån storlek då fickan blivit lite töjd och att höger vart mer svullet pga av att det är trasigt. Så han sa 375 och ja ba eller 400 då sa han ah eller 400. Men jag har inte ett sjukt fast bröst i mig själv och bröstvårtan sitter hyfsat långt ner inte jätte men, han sa inget kring att lyfta. Han fråga om jag är nöjd med vänster bröst och jag sa ja möjligtvis att bröstvårtan är lite långt ner men då sa han nä typ fast inte as tydligt. Så nu blir jag nojig typ jag har ju runda hög profil och ska ha det sen med tänker om jag tar 400 kanske den hamnar mer ner. Han sa att anatomiska skulle inte funka för det skulle vända sig inuti fickan. Inte för att Jah ville ha det direkt fråga bara, jag gillar formen jag har nu.svårt har en sånn dag idag när jag vänder upp å ner på allt.
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

09 feb, 2020

Plingeling skrev:

Smart att klura ut serier i förhand hörni! Ska nog plöja Wahlgrens värld eller nå sånt där som inte kräver så mycke fokus ? opar mig dock i februari, men knarkar ju trådar här ändå ?

Haha joo annars sitter man där sen letar och letar sen ledsnar på att leta...... Joo jag har suttit och läst trådar ett tag innan jag blev medlem :P
Gilla

Joma01

Kvinna ·

09 feb, 2020

Hej! Jag ska opereras den 23 mars på Citadellkliniken ? Ska lägga in 590cc Motiva Ergonomix Corse.
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

09 feb, 2020

Jag va så himla säker på att jag ville ha 500cc när jag gick på konsultationen. Men kirurgen tyckte att 450cc full skulle bli bättre och jag testade med inlägg i bh. Men nu börjar jag få kalla fötter! Är så jäkla rädd att dom kommer bli för stora. Men samtidigt trodde kirurgen att det skulle bli bra. Men jag är kort och knubbig. 147 cm och väger för tillfället 65kg. Är rätt bred över axlarna. Använder 80A (kan få till lite pushup effekt på det lilla jag har). Men jag ska göra en bukplastik så magen försvinner så utav bara det kommer brösten se större ut. Har försökt läsa mig till ungefärlig storlek i slutändan men fattar nada!! Har lite smått panik här! Behövde skriva av mig lite till nån som förstår dilemmat.. Har sedan tonåren alltid drömt om stora bröst. Men vill ju inte att det ska allt för konstigt ut...
Gilla

missk8

Kvinna ·

10 feb, 2020

Boobzilla skrev:

Jag va så himla säker på att jag ville ha 500cc när jag gick på konsultationen. Men kirurgen tyckte att 450cc full skulle bli bättre och jag testade med inlägg i bh. Men nu börjar jag få kalla fötter!
Är så jäkla rädd att dom kommer bli för stora. Men samtidigt trodde kirurgen att det skulle bli bra.
Men jag är kort och knubbig.
147 cm och väger för tillfället 65kg. Är rätt bred över axlarna. Använder 80A (kan få till lite pushup effekt på det lilla jag har).
Men jag ska göra en bukplastik så magen försvinner så utav bara det kommer brösten se större ut. Har försökt läsa mig till ungefärlig storlek i slutändan men fattar nada!!
Har lite smått panik här! Behövde skriva av mig lite till nån som förstår dilemmat.. Har sedan tonåren alltid drömt om stora bröst. Men vill ju inte att det ska allt för konstigt ut...

Vet du vad du har för bröstbredd och vad bredden på implantaten är?
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

10 feb, 2020

missk8 skrev:

Boobzilla skrev:

Jag va så himla säker på att jag ville ha 500cc när jag gick på konsultationen. Men kirurgen tyckte att 450cc full skulle bli bättre och jag testade med inlägg i bh. Men nu börjar jag få kalla fötter!
Är så jäkla rädd att dom kommer bli för stora. Men samtidigt trodde kirurgen att det skulle bli bra.
Men jag är kort och knubbig.
147 cm och väger för tillfället 65kg. Är rätt bred över axlarna. Använder 80A (kan få till lite pushup effekt på det lilla jag har).
Men jag ska göra en bukplastik så magen försvinner så utav bara det kommer brösten se större ut. Har försökt läsa mig till ungefärlig storlek i slutändan men fattar nada!!
Har lite smått panik här! Behövde skriva av mig lite till nån som förstår dilemmat.. Har sedan tonåren alltid drömt om stora bröst. Men vill ju inte att det ska allt för konstigt ut...

Vet du vad du har för bröstbredd och vad bredden på implantaten är?

Minns inte vad kirurgen sa. Men hon sa att det skulle funka med det valda implantatet. Men större ville hon inte sätta iaf. Det känns bättre med allting idag, hade lite ångest igår :P
Gilla

Spa

Kvinna ·

10 feb, 2020

Hej. Ska operera mig 16/3 på motiva kliniken. Ska byta inplantat samt göra ett lyft. Ska nu lägga in 590cc motiva corse. Mest nervös över smärtan samt läkningen av ärren..... Kul med en mars tråd så vi kan följa varandra!!!! Någon mer som ska göra lyft?
Gilla

Anonym användare

10 feb, 2020

Hej! Jag ska opereras av Patrik Höijer på nordiska kliniken 17/3, så otroligt spännande. Det blir motiva cpg 333, 610cc eller 680 cc framför muskeln.
Gilla

Anonym användare

11 feb, 2020

Rosemihiya skrev:

Hej!
Jag ska opereras av Patrik Höijer på nordiska kliniken 17/3, så otroligt spännande.
Det blir motiva cpg 333, 610cc eller 680 cc framför muskeln.

Jag menar förstås MENTOR cpg 333, inte motiva. ? Jag fick sådan ångest av en kommentar under ett instagraminlägg på @edenknowsimplants Instagram. Typ om alla stackars barn som svälter i världen och här går världen ut på att kvinnor ska se ut som Barbiedockor. Fick dåligt samvete jag.
Gilla

missk8

Kvinna ·

14 feb, 2020

Hur går era tankar tjejer? Snart är det mars! =)
Gilla

Anonym användare

14 feb, 2020

missk8 skrev:

Jag är riktigt förväntansfull, samtidigt nervös och skraj. Riktigt spännande. Funderar på en sådan småsak som hur obehagligt torr jag kommer känna mig efter descutan-duschen ??. Panik ??? hur dåliga nätterna kommer att bli efter op, och mycket på resultatet. Hoppas så innerligt att få känna mig nöjd med resultatet och slippa komplikationer. Men jag längtar faktiskt, riktigt taggad. Själv då missk 8? Du verkar ha en liten operationshistoria bakom dig, har du fått mycket komplikationer?
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

14 feb, 2020

missk8 skrev:

Jag vill bara att dagarna ska gå fortare!! Avskyr att behöva vänta... Haha... funderar över valet av implantat, hur resultatet kommer bli osv vilket egentligen är dumt att tänka på för det vet man ju inte förns om flera månader iaf... Så det här blir bra terapi för att jobba på det där det med att vänta på saker... Själv då? :)
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

14 feb, 2020

Hej tjejer. Det är ju inte långt kvar alls nu. Har fortfarande inte bestämt storlek riktigt. Jag har nästan aldrig bh på mig utan jämt sport topp tänker då kanske det går bra med 400cc för då är det ju inget mer som bygger utanpå, men 375cc är ju säkert absolut lagom. Jag har 350cc i dagsläget. Det är ju ingen vrålskillnad däremellan men ändå så svårt och bestämma.Det jag tycker känns mest jobbigt för mig är att jag inte kommer kunna träna, det är ångestladdat jag brukar medicinera lite på det sättet eller hur man säger fyller på med härliga endorfiner. Så det känns riktigt blä faktiskt. Vet att det är övergående men det är ju så länge.
Gilla

Anonym användare

15 feb, 2020

Emeost4842 skrev:

Hej tjejer. Det är ju inte långt kvar alls nu. Har fortfarande inte bestämt storlek riktigt. Jag har nästan aldrig bh på mig utan jämt sport topp tänker då kanske det går bra med 400cc för då är det ju inget mer som bygger utanpå, men 375cc är ju säkert absolut lagom. Jag har 350cc i dagsläget. Det är ju ingen vrålskillnad däremellan men ändå så svårt och bestämma.Det jag tycker känns mest jobbigt för mig är att jag inte kommer kunna träna, det är ångestladdat jag brukar medicinera lite på det sättet eller hur man säger fyller på med härliga endorfiner. Så det känns riktigt blä faktiskt. Vet att det är övergående men det är ju så länge.

Jag älskar också att träna, en av anledningarna till varför jag vill lägga framför... Jag är heller inte säker på storleken, jag bestämmer nog där och då. Skall ha en konsultationsstind innan operationen. Blir kring 600 cc iaf ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem