Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
längtar profilbild

längtar

Kvinna ·

25 jul, 2011

Septembertråden 2011

Andra bröstoperationer

Finns det nån septembertråd från detta år? Lyckas inte hitta. Skulle vara kul om vi kunde följas åt. Det börjar ju verkligen närma sig nu:)

354

Sortera efter

Mymlan

Kvinna ·

05 sep, 2011

Hm.. är det bäst att ha något som är "öppet" i fram?? Jag funderade på en stor rymlig tunika och tights nämligen..

Gilla

Anonym användare

05 sep, 2011

harliedavie: jaaa, gud vad nervös jag är :D pissar ner mig snart! jag har den femtonde, när har du?:)

Gilla

Anonym användare

05 sep, 2011

Halloj igen blivande tuttlisor:) vad bör man tänka på att ha hemma till efter OP? Har ingen koll alls..:) wiiie på måndag är det min tur!!!:)
Gilla

harliedavie

Kvinna ·

05 sep, 2011

Jordgubbe--- den 22:a.. så de är ett tag kvar.. känns som om ja är sist i september tråden.. jag o gnarly 😕

Gilla

längtar

Kvinna ·

05 sep, 2011

Smulan skrev:

haha! du är så härligt positiv!! *kram för det*

Jag längtar tills man läkt ihop ordentligt och jag med gott samvete kan ta ett glas champange och skåla in de nya boobisarna ;)

Kommer bara komma åt pof via mobilen i två veckor framöver. och det funkar så där =( Man kan typ läsa vänstra delen av alla inlägg, för helaforum-sidan kommer inte med. Men tycker också det ska bli så himla skönt att vara "klar" eller åtminstonde på väg nerför andra sidan avboobis-berget. ;) sen är det ju bara till att hålla tummarna att man klarar sig så bra som möjligt.

Hoppas jag kan göra något inlägg iaf om hur det gått för mig.

ja e oxå skiträdd men jag vet att jag gör det av en anledning och har velat det i många år. Provade precis lite bikinisar hemma nu och det får mig bara att bli starkare o längta efter open. nästa sommar vill jag inte att de ska sitta så.

men vad konstigt att du bara ser halva sidan. har du en iphone eller android? jag har android o ser jätte bra allting.

Nu har vi bara 2 nätter till hemma med våra oönskade bröst:)))))yippiiii

Lycka till du med! funderar på att inte få in på denna sida imorgon bara koppla av o göra det jag har bestämt mig för men ska försöka slänga in ett inlägg o bild när ja vaknat:)))

Gilla

gnarly

Kvinna ·

05 sep, 2011

harliedavie - Ja, liiite synd är det allt om oss som har så lång tid kvar 🙁 Fast just nu känns det ändå skönt så jag hinner med att skriva lite checklistor och fixa allt praktiskt till efter op. Kontrollfreak är mitt andranamn 😉

Gilla

gnarly

Kvinna ·

05 sep, 2011

längtar - Hoppas det går bra för dig på onsdag om jag inte tittar in här imorgon! Ska tänka på dig och hålla tummarna! Sen vill jag såklart veta allt när du orkar berätta 😀

Gilla

längtar

Kvinna ·

05 sep, 2011

gnarly skrev:

längtar - Hoppas det går bra för dig på onsdag om jag inte tittar in här imorgon! Ska tänka på dig och hålla tummarna! Sen vill jag såklart veta allt när du orkar berätta 😀

Tack snälla!

jag kommer nog slännga in ett inlägg så fort ja kan. Tiden kommer gå jättesnabbt för er med. Det känns som det var igår det var 5 veckor kvar och nu e det några timmar kvar:)))

Gilla

Mymlan

Kvinna ·

06 sep, 2011

Men hallå!!! Vad ska ni ta med er?? Och varför är det bättre med öppet ifram???!!

Börjar få lite panik nu för att jag känner mig oförberedd, har liksom tyckt att det var så långt kvar.. men nu är det bara två dagar..😲

Gilla

längtar

Kvinna ·

06 sep, 2011

eftersom ja ska åka hem samma dag så kommer jag bara att ta med mig ett klädombyte, mysiga stora kläder att ha på mig och ett par extra trosor som jag ska ta på mig innan open. vill inte opereras i smma som jag kommer dit i:)

att det är öppet fram blir väl lättare att ta på sig nåt med dragkedja. tror inte man är så rörlig efteråt så det ska var så smidigt som möjligt.

Gilla

Anonym användare

06 sep, 2011

harliedavie: det kommer gå jättefort!! innan ni vet ordet av kommer det vara den 22:a och så är det eran tur! tänk hur länge vi väntat, det här är ju ingenting ;)

Gilla

Anonym användare

06 sep, 2011

Mymlan: Ta med dig en rymlig tröja med öpning fram då detär svårt att lyfta armarna efteråt.Även skor som du bara kan stoppa i fötterma i. Jag tar också med mig en påse till hemresan ifall man skulle börja må illa😲Pengarna såklart men även ID kort eftersom någon antagligen måste till apoteket efteråt och hämta ut smärtstillande. Ladda mobilen ordentligt så du kan ringa alla efteråt. Lycka till.

Gilla

Smulan

Kvinna ·

06 sep, 2011

längtar skrev:

ja e oxå skiträdd men jag vet att jag gör det av en anledning och har velat det i många år. Provade precis lite bikinisar hemma nu och det får mig bara att bli starkare o längta efter open. nästa sommar vill jag inte att de ska sitta så.

men vad konstigt att du bara ser halva sidan. har du en iphone eller android? jag har android o ser jätte bra allting.

Lycka till du med! funderar på att inte få in på denna sida imorgon bara koppla av o göra det jag har bestämt mig för men ska försöka slänga in ett inlägg o bild när ja vaknat:)))

det var ett bra förslag att prova bikinis det ska jag också göra när jag kommer hem. Har ju gått de senaste veckorna med massa i stoppat i bhn. Så att förändringen inte ska bli så stor för omvärlden. Så nu har jag nästan börjat tycka att jag ser ok ut. Tills jag tar av mig stoppningen. Då ser jag ju hur jag egentligen ser ut =(

jag har en nokia. Vet faktiskt inte vad för operativsystem det är. Men det är reklamen på höger sida som liksom skriver över inläggen till hälften.

Ska nog försöka låta bli jag med. Men svårt. Man har ju hunnit bli pof-addicted ;)

Gilla

längtar

Kvinna ·

06 sep, 2011

Smulan skrev:
längtar skrev:

det var ett bra förslag att prova bikinis det ska jag också göra när jag kommer hem. Har ju gått de senaste veckorna med massa i stoppat i bhn. Så att förändringen inte ska bli så stor för omvärlden. Så nu har jag nästan börjat tycka att jag ser ok ut. Tills jag tar av mig stoppningen. Då ser jag ju hur jag egentligen ser ut =(

jag har en nokia. Vet faktiskt inte vad för operativsystem det är. Men det är reklamen på höger sida som liksom skriver över inläggen till hälften.

ja lyckas inte hålla mig borta iaf:)))

hur känner du dig idag då?

Ska nog försöka låta bli jag med. Men svårt. Man har ju hunnit bli pof-addicted ;)

Gilla

längtar

Kvinna ·

06 sep, 2011

Hur många är vi då som ska bli med tuttar imorgon??:)

Gilla

pema8710

Kvinna ·

06 sep, 2011

På torsdag är det min och mymlans tur på proforma... skiit nervös!!

plus att jag har fått nå skit på stämbanden så är jätte hes men inte sjuk annars, har maila Örjan utan resultat :(

jag vet ingenting vad jag ska ha med mig hahaha :DD

Gilla

längtar

Kvinna ·

06 sep, 2011

aa torsdag är ju oxå snart...jag kör bar ett klädombyte och ett par nya trosor som ja ska ha på mig under open. vill inte opereras i samma som jag kommer dit i. jag ska ändå hem samma dag...

nu börjar ja bli  mer nervös. ska vara där kl 12 imorgon:)

Gilla

Mymlan

Kvinna ·

06 sep, 2011

pema8710 skrev:

På torsdag är det min och mymlans tur på proforma... skiit nervös!!

plus att jag har fått nå skit på stämbanden så är jätte hes men inte sjuk annars, har maila Örjan utan resultat :(

jag vet ingenting vad jag ska ha med mig hahaha :DD

Haha.. du och jag ramlar in där helt oförberedda... närå, lite packning ska vi väl få ihop. Men jag har ju varit inställd på min stora tunika hela tiden, kanske en sköterska kan hjälpa mig😉 Annars får jag ta en munkjacka av mannen då...

Och iphone-laddaren såklart.

Gilla

Mymlan

Kvinna ·

06 sep, 2011

Ja lycka till nu alla!! Ikväll måste jag packa, jobbar hela dagen imorgon, och sen tar jag bussen till Stockholm.

Känner mig fortfarande inte säker på framför eller bakom👎

Och precis häromdagen när jag skrivit i en tråd (den här eller någon annan, minns ej) att jag aldrig sett någon här skriva något negativt om Örjan, så snubblar jag över en sån tråd... handlade väl mest om att han varit lite nonchalant och så.. och några som fått db fast han sagt att det förmodligen inte skulle ske. Men han är ju inte gud :)

Gilla

harliedavie

Kvinna ·

06 sep, 2011

Jordgubbe--- nej de här är absolut ingenting igentligen.. men nu börjar de bli mer allvar i de hela 😉

o de är lite o planera o säkert så står ja där dagen innan op o har ändå inte gjort nå.. haha

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem