Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Camilla profilbild

Camilla

Kvinna ·

24 jun, 2019

Vi som gjort bukplastik 2019

Bukplastik

Vore kul att följas åt med fler som gått igenom bukplastik! Hur går det för er?:) Status för mig: Gjorde op i slutet av maj. Värst var första veckorna dubbelvikt och att jag var så himla svullen. Svårt att se ärren med så duscharna var (och är jobbiga). Nu efter 4 veckor har svullnaden gått ner en hel del. Fortfarande svullen under naveln och har dubbla gördlar. Äter zink + dricker ringblomsthe. Har inte fått börja tejpa än för det är fortfarande en sårskorpa. Naveln kan behöva korras om jag fortfarande vill ha den mindre till hösten/vintern. Vill också trycka tillbaka det i mitten mer, några tips? Har inte orkar göra så mkt, blir helt matt efter ansträngning. Men idag gick jag iaf över 5000 steg så det går lååångsamt framåt:) Idag var iaf första gången på återbesöket som jag kände mig liite fin ändå:) Alltid ngt! Om 2 veckor ska jag få bli av med byxgördeln och bara ha den ”vanliga runtom-gördeln” skönt! Hur går det för er andra?:)

251

Sortera efter

Ronda

Kvinna ·

17 nov, 2019

Mina1970 skrev:

Hej ! Hur mår du ??

Hej. Hur har det gått för dig? Jag håller på att kämpar med mina bröst men tycker att det går åt rätt håll. Lägger fortfarande om allt och ej börjat tejpa än. Fortfarande hemma men tänkte börja jobba lite nästa vecka för jag är så uttråkad...vilket är ett gott tecken.
Gilla

Stilly

Kvinna ·

18 nov, 2019

Ronda skrev:

Stilly skrev:

Hur sa de till er om att ta bort behåring innan op? Till mig sa de "ingen rakning", men funderar om hårtborttagningscreme är okej.

Hej. Fick ingen sådan information. Fråga igen, du kanske kan göra en vaxning? Tänk på att du kommer att tejpa såret och då blir det som en vaxning varje gång du byter förband. Olidligt om du har känslig hud.

Har mailat dem nu, så väntar på svar. Bra tips, det borde ju bli mindre irriterat då. Hur länge hade du drän?
Gilla

Ronda

Kvinna ·

19 nov, 2019

Stilly skrev:

Ronda skrev:

Stilly skrev:

Hur sa de till er om att ta bort behåring innan op? Till mig sa de "ingen rakning", men funderar om hårtborttagningscreme är okej.

Hej. Fick ingen sådan information. Fråga igen, du kanske kan göra en vaxning? Tänk på att du kommer att tejpa såret och då blir det som en vaxning varje gång du byter förband. Olidligt om du har känslig hud.

Har mailat dem nu, så väntar på svar. Bra tips, det borde ju bli mindre irriterat då. Hur länge hade du drän?

Jag tog bort dränet på återbesöket efter 10 dagar.
Gilla

Knyttan

Kvinna ·

23 nov, 2019

Jag opereras på Tisdag och lyckas inte lägga upp bilder hör på sidan men uppdaterar hela resan på Instagram med bilder och storys @taxametern om nån vill följa med. Längtar som bara den nu.
Gilla

Ronda

Kvinna ·

23 nov, 2019

Lycka till
Gilla

Tabita

Kvinna ·

24 nov, 2019

Knyttan skrev:

Jag opereras på Tisdag och lyckas inte lägga upp bilder hör på sidan men uppdaterar hela resan på Instagram med bilder och storys @taxametern om nån vill följa med. Längtar som bara den nu.

Lycka till! Följer dig nu. Kostråden du skrivit, är det specifikt för dig pga åkommor, eller är det bra för alla vid op?
Gilla

Tjolahoppsan

Kvinna ·

21 dec, 2019

Hej på er! Jag opererades den 17/12 och undrar hur ni alla mår nu?
Gilla

Camilla

Kvinna ·

10 jan, 2020

Hej! Välkommen Tjolahoppsan, hur känns det för dig? Och hur går det för er andra?? Jag är nyopererad igen. Det blev en touch up efter min bukplastik, bla för att det var fett kvar. Det blev som en minibukplastik igen tror jag..gördel nu och stort ärr igen, bara att tejpa ett halvår till?? Jag som ville börja träna! Men så nöjd med bemötandet på Nordiska, de är verkligen guld.
Gilla

Sonia

Kvinna ·

10 jan, 2020

Hej alla! Jag ska göra en stor bukop med fettsugning och love handles om en knapp månad. Börjar bli gaaanska så nervös...
Gilla

Ronda

Kvinna ·

10 jan, 2020

Camilla skrev:

Hej!

Välkommen Tjolahoppsan, hur känns det för dig? Och hur går det för er andra??

Jag är nyopererad igen. Det blev en touch up efter min bukplastik, bla för att det var fett kvar.

Det blev som en minibukplastik igen tror jag..gördel nu och stort ärr igen, bara att tejpa ett halvår till??

Jag som ville börja träna! Men så nöjd med bemötandet på Nordiska, de är verkligen guld.

Hej. Vad ingår eller görs på en "mini"? Fick du som en valk ovanför snittet? Kommer inte riktigt ihåg vad du skrivit förrut. Är det en korrigering som NK står för eller får du betala för den? Hoppas du blir nöjd och får ett fint resultat nu. Mvh
Gilla

HappyT

Kvinna ·

11 jan, 2020

Hygea: Vad var det som gjorde att de sa till dig efter 4 månader att det ej ska se ut så? Hade något lossnat eller hade de misslyckats med något under operationen? Din första operation. Är så orolig för sånt...vill verkligen bara göra 1 operation.
Gilla

Camilla

Kvinna ·

11 jan, 2020

Ronda skrev:

Camilla skrev:

Hej!

Jag är nyopererad igen. Det blev en touch up efter min bukplastik, bla för att det var fett kvar.

Det blev som en minibukplastik igen tror jag..gördel nu och stort ärr igen, bara att tejpa ett halvår till??

Jag som ville börja träna! Men så nöjd med bemötandet på Nordiska, de är verkligen guld.

Hej. Vad ingår eller görs på en "mini"? Fick du som en valk ovanför snittet? Kommer inte riktigt ihåg vad du skrivit förrut. Är det en korrigering som NK står för eller får du betala för den? Hoppas du blir nöjd och får ett fint resultat nu.
Mvh

Tack!? Lite osäker på exakt vad som menas med mini. Jag hade en valk kvar ovanför snittet efter min stora bukplastik för ca ett halvår sen. Det fettsögs lite och sen syddes nästan hela ärret om, drogs ner en bit till. Inga muskler syddes nu andra gången. Hur går det för dig?
Gilla

Ronda

Kvinna ·

11 jan, 2020

Camilla skrev:

Ronda skrev:

Camilla skrev:

Hej!

Hej. Vad ingår eller görs på en "mini"? Fick du som en valk ovanför snittet? Kommer inte riktigt ihåg vad du skrivit förrut. Är det en korrigering som NK står för eller får du betala för den? Hoppas du blir nöjd och får ett fint resultat nu.
Mvh

Tack!? Lite osäker på exakt vad som menas med mini. Jag hade en valk kvar ovanför snittet efter min stora bukplastik för ca ett halvår sen. Det fettsögs lite och sen syddes nästan hela ärret om, drogs ner en bit till. Inga muskler syddes nu andra gången.

Hur går det för dig?

Hej. Har oxå en valk ovanför som är mer eller mindre framträdande. Stör mig inte speciellt egentligen. Fettsögs aldrig och hade nog behövt det iaf nu efteråt. Nu har det gått e månader med noll träning. Tog ut det bröst som varit infekterat i 3 månader nu i onsdags och det känns bra. Blir en väntan på ca 4 månader innan jag kan göra ett nytt försök. Får väl se var vi landar med magen när det är dax att sätta in det nya implantatet. Vad fick du betala för mini? Känns det som vid förra operationen när du gjorde stora elier är detta lättare ?
Gilla

Camilla

Kvinna ·

11 jan, 2020

Ronda skrev:

Camilla skrev:

Ronda skrev:

Camilla skrev:

Hej!

Mvh

Tack!? Lite osäker på exakt vad som menas med mini. Jag hade en valk kvar ovanför snittet efter min stora bukplastik för ca ett halvår sen. Det fettsögs lite och sen syddes nästan hela ärret om, drogs ner en bit till. Inga muskler syddes nu andra gången.

Hur går det för dig?

Hej. Har oxå en valk ovanför som är mer eller mindre framträdande. Stör mig inte speciellt egentligen. Fettsögs aldrig och hade nog behövt det iaf nu efteråt. Nu har det gått e månader med noll träning. Tog ut det bröst som varit infekterat i 3 månader nu i onsdags och det känns bra. Blir en väntan på ca 4 månader innan jag kan göra ett nytt försök. Får väl se var vi landar med magen när det är dax att sätta in det nya implantatet. Vad fick du betala för mini? Känns det som vid förra operationen när du gjorde stora elier är detta lättare ?

Förstår! Hur länge sen var det du gjorde din bukplastik? Jag väntade tills man kunde konstatera att det inte var svullnad kvar utan fett. Låter jobbigt med infektion. Så du tänker att kanske korrigera något när du ändå är sövd? Detta var mycket lättare än vid förra! Det gör bara ont när jag rör mig. Har kunnat jobba hemifrån. Måste gå lite framåtlutad men inte som förra gången alls. Gördel ca 4 veckor, såklart jobbigt men mindre än vad jag hade räknat med ändå ☺️
Gilla

Ronda

Kvinna ·

11 jan, 2020

Camilla skrev:

Ronda skrev:

Camilla skrev:

Ronda skrev:
Camilla skrev:

Hej!

Mvh

Hur går det för dig?

Förstår! Hur länge sen var det du gjorde din bukplastik? Jag väntade tills man kunde konstatera att det inte var svullnad kvar utan fett. Låter jobbigt med infektion. Så du tänker att kanske korrigera något när du ändå är sövd?

Detta var mycket lättare än vid förra! Det gör bara ont när jag rör mig. Har kunnat jobba hemifrån. Måste gå lite framåtlutad men inte som förra gången alls. Gördel ca 4 veckor, såklart jobbigt men mindre än vad jag hade räknat med ändå ☺️

Det är 3 månader sedan. Var mest nyfiken på hur drt fungerade. Får ju vänta ca 4 månader nu tills jag kan åtgärda bröstet. Men om man ändå ska sövas kansle en fettsugning är bra att ta då om valken är kvar
Gilla

Camilla

Kvinna ·

11 jan, 2020

Ronda skrev:

Camilla skrev:

Ronda skrev:

Camilla skrev:
Ronda skrev:
Camilla skrev:

Hej!

Mvh

Hur går det för dig?

Förstår! Hur länge sen var det du gjorde din bukplastik? Jag väntade tills man kunde konstatera att det inte var svullnad kvar utan fett. Låter jobbigt med infektion. Så du tänker att kanske korrigera något när du ändå är sövd?

Detta var mycket lättare än vid förra! Det gör bara ont när jag rör mig. Har kunnat jobba hemifrån. Måste gå lite framåtlutad men inte som förra gången alls. Gördel ca 4 veckor, såklart jobbigt men mindre än vad jag hade räknat med ändå ☺️

Det är 3 månader sedan. Var mest nyfiken på hur drt fungerade. Får ju vänta ca 4 månader nu tills jag kan åtgärda bröstet. Men om man ändå ska sövas kansle en fettsugning är bra att ta då om valken är kvar

Ja precis. Om det skulle vara kvar kan ju det vara en lösning!
Gilla

Tabita

Kvinna ·

11 jan, 2020

Gjorde en full bukplastik med fettsugning igår morse. Nu är jag hemma, och fan vad jobbigt det är... Jag har svårt att resa mig ur soffan (och komma ner i den på rätt sätt igen), och det gör ont. Inte extremt, men tillräckligt för att vara jobbigt! Jag hoppas att det vänder på måndag. Känns det rimligt, 3 dagar efter operation?
Gilla

Camilla

Kvinna ·

11 jan, 2020

Tabita skrev:

Gjorde en full bukplastik med fettsugning igår morse. Nu är jag hemma, och fan vad jobbigt det är...
Jag har svårt att resa mig ur soffan (och komma ner i den på rätt sätt igen), och det gör ont. Inte extremt, men tillräckligt för att vara jobbigt!

Jag hoppas att det vänder på måndag. Känns det rimligt, 3 dagar efter operation?

Förstår. Det är jobbigt ett tag. Minns själv inte exakt hur länge, men har skrivit i princip hela resan från början i denna tråd om du vill kika. Minns att när jag låg så där roade jag mig igenom att läsa precis alla trådar om bukplastik på hela forumet?? Hoppas det känns bättre snart!
Gilla

Tabita

Kvinna ·

12 jan, 2020

Camilla skrev:

Tabita skrev:

Gjorde en full bukplastik med fettsugning igår morse. Nu är jag hemma, och fan vad jobbigt det är...
Jag har svårt att resa mig ur soffan (och komma ner i den på rätt sätt igen), och det gör ont. Inte extremt, men tillräckligt för att vara jobbigt!

Jag hoppas att det vänder på måndag. Känns det rimligt, 3 dagar efter operation?

Förstår. Det är jobbigt ett tag. Minns själv inte exakt hur länge, men har skrivit i princip hela resan från början i denna tråd om du vill kika.

Minns att när jag låg så där roade jag mig igenom att läsa precis alla trådar om bukplastik på hela forumet?? Hoppas det känns bättre snart!

Vilken jäkla tuffing du är som gjort en korr, känner att det ska bli jä-ä-ävligt fult för att jag ska operera mig igen! ?
Gilla

Camilla

Kvinna ·

12 jan, 2020

Tabita skrev:

Camilla skrev:

Tabita skrev:

Förstår. Det är jobbigt ett tag. Minns själv inte exakt hur länge, men har skrivit i princip hela resan från början i denna tråd om du vill kika.

Minns att när jag låg så där roade jag mig igenom att läsa precis alla trådar om bukplastik på hela forumet?? Hoppas det känns bättre snart!

Vilken jäkla tuffing du är som gjort en korr, känner att det ska bli jä-ä-ävligt fult för att jag ska operera mig igen! ?

Haha ja tuff eller bara lite dum?!? Det är ju jobbigt med återhämtning igen! Men kände att när jag nu lagt så mkt tid och investerat i detta så vill jag inte gå och störa mig på saker man kan fixa till..☺️ Hur mår du nu?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem