Camilla
Kvinna ·
24 jun, 2019
Vi som gjort bukplastik 2019
BukplastikVore kul att följas åt med fler som gått igenom bukplastik! Hur går det för er?:) Status för mig: Gjorde op i slutet av maj. Värst var första veckorna dubbelvikt och att jag var så himla svullen. Svårt att se ärren med så duscharna var (och är jobbiga). Nu efter 4 veckor har svullnaden gått ner en hel del. Fortfarande svullen under naveln och har dubbla gördlar. Äter zink + dricker ringblomsthe. Har inte fått börja tejpa än för det är fortfarande en sårskorpa. Naveln kan behöva korras om jag fortfarande vill ha den mindre till hösten/vintern. Vill också trycka tillbaka det i mitten mer, några tips? Har inte orkar göra så mkt, blir helt matt efter ansträngning. Men idag gick jag iaf över 5000 steg så det går lååångsamt framåt:) Idag var iaf första gången på återbesöket som jag kände mig liite fin ändå:) Alltid ngt! Om 2 veckor ska jag få bli av med byxgördeln och bara ha den ”vanliga runtom-gördeln” skönt! Hur går det för er andra?:)
Sortera efter
Hygea
Kvinna ·
13 sep, 2019
Pilutta
Kvinna ·
13 sep, 2019
Camilla
Kvinna ·
13 sep, 2019
Hur mådde ni efter 17 dgr isch? Jag mår rätt bra, men jag tror att kroppen tycker annat. Kan vara uppe ur sängen ca 30 min, gå runt lite, äta mat, plocka lätta saker i kök, ja lätta saker. Och jag blir helt sänkt, yrslig och nästan somnar. Så var det inte sist.
Pilutta
Kvinna ·
13 sep, 2019
Hygea
Kvinna ·
14 sep, 2019
Pilutta
Kvinna ·
14 sep, 2019
6-8 veckor!!! :O
Hur orkade ni jobba då? Jag har ett rätt krävande yrke, fysiskt och mentalt.. Jag hoppas verkligen inte att det tar så lång tid. :/
Jag såg ju gravid ut efter första op, därav gjorde jag en touch up. Jag vet faktiskt inte, när det gått ca 4 månader skickade jag bilder till kirurgen som inte ansåg att den skulle puta ut som den gjorde. Ring och kolla med dem?
Hygea
Kvinna ·
14 sep, 2019
6-8 veckor!!! :O
Hur orkade ni jobba då? Jag har ett rätt krävande yrke, fysiskt och mentalt.. Jag hoppas verkligen inte att det tar så lång tid. :/Jag såg ju gravid ut efter första op, därav gjorde jag en touch up. Jag vet faktiskt inte, när det gått ca 4 månader skickade jag bilder till kirurgen som inte ansåg att den skulle puta ut som den gjorde. Ring och kolla med dem?
Jag var ju föräldraledig så för mig gick det ändå bra även om det var jobbigt att vara orkeslös. Ja jag ska låta henne kolla på magen nästa gång jag åker till Malmö, har 50 mil dit.
Billie
Kvinna ·
14 sep, 2019
Hygea
Kvinna ·
15 sep, 2019
Tänkte bara säga hej! Gjorde bukplastik den 6/8 på nordiska kliniken så drygt fem veckor sedan. Pigg, läker fint men tampas med svullnad lodrätt från venusberget upp till brösten. Skapar ett put som jag hade hoppats bli av med, även om det var det fysiska som var mitt stora problem. sydde ihop musklerna som hade delning på en knapp dm. Men när man gått igenom detta och betalat så mycket vill man att det skall bli snyggt också!
Catrin
Kvinna ·
15 sep, 2019
Billie
Kvinna ·
15 sep, 2019
Tänkte bara säga hej! Gjorde bukplastik den 6/8 på nordiska kliniken så drygt fem veckor sedan. Pigg, läker fint men tampas med svullnad lodrätt från venusberget upp till brösten. Skapar ett put som jag hade hoppats bli av med, även om det var det fysiska som var mitt stora problem. sydde ihop musklerna som hade delning på en knapp dm. Men när man gått igenom detta och betalat så mycket vill man att det skall bli snyggt också!
Hej :)
Det är rätt nyligen som du gjorde operationen och det kan fortf vara väldigt svullet. Men jag tänker lika som du klart att du ska vara nöjd och få det bästa enligt dina förutsättningar!
Jag hörde av mig till min kirurg med bilder när det gått ca 5 månader och därefter fick jag komma på ett möte där vi bestämde en touch up. Jag opererade mig också på nordiska kliniken men hos Mattias Elmér.
Hygea
Kvinna ·
15 sep, 2019
Camilla
Kvinna ·
15 sep, 2019
Jag gillar inte gördeln som man fick av nordiska nu, den vita. Skär ju in i midjan och lämnar spår - inte så bra efter en fettsugning och när kroppen formas om. Sen tycker jag att den är för lång och det är svårt med kläder över, inte jätte kul när man ska återgå till jobbet och det är bulligt vid grenen.. haha.
Har ni några tips på bra gördlar? Jag har ju shapewear hemma men de tycker jag inte alls håller inte speciellt bra, inte tillräckligt efter en bukplastik iaf. :/
Billie
Kvinna ·
15 sep, 2019
Jag gillar inte gördeln som man fick av nordiska nu, den vita. Skär ju in i midjan och lämnar spår - inte så bra efter en fettsugning och när kroppen formas om. Sen tycker jag att den är för lång och det är svårt med kläder över, inte jätte kul när man ska återgå till jobbet och det är bulligt vid grenen.. haha.
Har ni några tips på bra gördlar? Jag har ju shapewear hemma men de tycker jag inte alls håller inte speciellt bra, inte tillräckligt efter en bukplastik iaf. :/
Hygea
Kvinna ·
16 sep, 2019
Fick inte du en tunn med hylsor också? Letar också ny dock då den börjar kännas stor och den med kardborre lämnar märken som du säger.
Catrin
Kvinna ·
16 sep, 2019
Billie
Kvinna ·
16 sep, 2019
Har ni några tips på bra gördlar? Jag har ju shapewear hemma men de tycker jag inte alls håller inte speciellt bra, inte tillräckligt efter en bukplastik iaf. :/Fick inte du en tunn med hylsor också? Letar också ny dock då den börjar kännas stor och den med kardborre lämnar märken som du säger.
Nej, är den bra?
Jag har en tunn, som en kroppsstrumpa och sen den vita över, den med kardborre. Jag har en gammal sen förra året med dragkedjor i sidorna, men den är så jäkla obekväm, framförallt i grenen. Med den vita skulle jag dra åt hårt och ingen av de andra sitter ju hårt.. Djungel detta. Kan man inte bara få det bästa när man betalar dyrt för en sådan här sak.. ;)
Hygea
Kvinna ·
17 sep, 2019
Billie
Kvinna ·
18 sep, 2019
Hygea
Kvinna ·
19 sep, 2019
Jag måste säga att jag mår jättebra! Jag började jobba heltid efter två veckor. Själva känslan i magen känns som att det ”stannat upp” i utvecklingen. Det blir inte bättre men är inte heller dåligt, bara relativt stabilt. Är inne idag på kliniken för att kolla en kiten bit av snittet som ev blivit infekterat.