Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vivalaboobs profilbild

Vivalaboobs

Kvinna ·

22 dec, 2013

Vi som gör bröstförstoring februari 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer! Jag har inte hittat nån tråd för oss som ska göra en bröstförstoring i februari 2014 ännu, så nu kunde jag inte hålla mig Längre! Jag opererar mig den 3/2 på Art clinic, hos Per windh. Bor ner mot Malmö så det blir en lång resa, men de kommer de vara värt! Hur har de gått för andra som pendlar långt till kliniken? Per vill stt jag sover första natten i Gbg så jag är nära kliniken om nåt händer, är bara rädd att smärtan är värre dagen efter när man inte är lika "hög" från narkosen och tabletterna. Nån som har erfarenhet? Så, är de någon mer som opererar sig i februari!? Hade varit skönt att bolla lite tankar med varandra och längta tillsammans

573

Sortera efter

Anonym användare

16 feb, 2014

-fyrtornet- OMG!!! Lycka till nu wiiieee!!!👍

Gilla

Anonym användare

16 feb, 2014

viola skrev:
Ser att många frågar mycket hur det ska/inte ska vara. Allt beror ju på utgångsläge och vad för implantat man har. Alla får olika resultat för alla ser olika ut. Sen är ju brösten inte samma operation utan egentligen 2 enskilda. Det gör att dom kan bli ojämna då ena kan läka fortare än den andra. Att det sticker och drar i bröstet beror på läkningen och att nervtrådar hittar tillbaka. Angående känsel så är det väldigt inviduellt. Jag opererades/korrades förra måndagen den 3/2. Min vänstra bröstvårta kände jag ingenting i. Blev jätteledsen men försökte ha is i magen. Vid min första operation tappade jag känsel som inte kom tillbaka. Men sedan dag ett har jag rört på bröstvårtan och nypt lite lätt. Idag känner jag den, inte lika mycket som höger, men någon känsel iallafall :) Vet inte om det hjälpte men det skadar ju inte att försöka :) Vet att man är rätt nervös, men nu vid min andra op är jag mycket lugnare. Man har lite vetskap hur det kan kännas och se ut. Oftast känner/kollar man efter för mycket och tror att det inte står rätt till. :)

okis hur lång tid tog det innan du fick tbx din känsel?? ja ja kommer ihåg att sköterskan sa det att man ska se som d två olika operationer..men d så svåårt..just nu ser mina nipples skelögda ut..hahaha den ena tittar uppåt den andra åt sidan..men annars ser dom fina ut utseende mässigt..bara nipples känseln i vänstra bröstet som ororar mig..men men som du säger is i magen får jag väl ha!🙂

Gilla

Anonym användare

16 feb, 2014

AlexC skrev:
Ingen anledning att vara oroliga någon av er :) Ni har ju helt nya bröst hela bunten, och de kommer inte att se ut som de gör nu om några månader, varken på höjden eller på tvären ;) Så var lugna, och njut av era nya boobs! Längtar tills det är jag som sitter där och nojar över mina dygnsgamla bröst! ;) Stort grattis till er allihop, ni är superfina!

tack så positivt med peppning..det behövs..oroar ju sönder sin hjärna speciellt när man ligger ensam hemma..ja hade hjälp första 9dagarna efter min op..men nu senaste två dagarna har ja lyckats klara mig själv med tortyrbhn..d blir att jag nojjar ännumer när man e ensam hemma över brösten!💡

Gilla

viola

Kvinna ·

16 feb, 2014

Fiercee - Från min förra operation förlorade jag känsel på undersidan, mest på höger. Den kom aldrig tillbaka.

Därför tyckte jag det var tråkigt när jag inte kände något i vänsta bröstvårtan.
Har gått 2 veckor imorgon sen jag opades och nu känner jag lite :) Sen vet man ju inte, kanske kommer ännu mer känsel inom dom kommande månaderna. Hoppas på det! :)
Gilla

lise

Kvinna ·

16 feb, 2014

Har gjort min bröstförstoring den 13 februari hos Mattias Elmér på Laser & Estetik...och nu sitter de där och det är redan 3 dagar som gått.

Gilla

Annaas

Kvinna ·

16 feb, 2014

Lise: vad kul, jag gjorde också hos Mattias fast precis en vecka före dig :) Är supernöjd än så länge!
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

17 feb, 2014

Nu har jag precis tagit sista duschen. Oj oj vad hungrig jag är hahaha. Och kaffesugen... Ska åka om en halvtimma hemifrån, shit vad spännande detta ska bli! Kommer in och uppdaterar så fort jag orkar. Kram till er!
Gilla

Issa1975

Kvinna ·

17 feb, 2014

Lycka till Fyrtornet! Jag ska opereras av samma kirurg som du, så extra spännande att höra hur det går!
Gilla

Malin90

Kvinna ·

17 feb, 2014

Fyrtornet lycka till idag, vi väntar med spänning!:-)
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

17 feb, 2014

Ligger i en gosig säng och väntar just nu. Är inte alls nervös vilket är skönt. Har fått droppkanylen i armen och diverse piller :) Har även fått prova ta spruta i magen så jag vet hur det känns. Alla är jättegulliga.
Gilla

Micerou

Kvinna ·

17 feb, 2014

Fyrtornet: är det innohep du ska ha? Finns bild på mitt snygga blåmärke nu. Startade precis en tråd om just det bröstet också. Är rädd att det roterar redan..:-( Känns så annorlunda mot det andra. Känner hela kanten och det är stenhårt..:-(
Gilla

Rosaapple

Kvinna ·

17 feb, 2014

På väg till Malmö nu för att ta bort stygnen. Hoppas inte det gör ont.. Någon som vet?
Gilla

Micerou

Kvinna ·

17 feb, 2014

ingen aning tyvärr..

Men jag ska göra samma imorgon så berätta gärna sen..🙂

Gilla

blomman123

Kvinna ·

17 feb, 2014

Hej micha_92!

Har bokat op-dag 1/4 - 6 veckor kvar - och ska också opas av Calle! Vad tyckte du om honom och hur gick operationen? Är jättenervös då jag hört lite skumma grejer om honom?? Är du nöjd?

Gilla

micha_92

Kvinna ·

17 feb, 2014

Hejsan, Javisst kan man kalla honom speciell, men duktig är han, jag har pratat med flera andra som han har opat, och dom låter nöjda :) sen är han väldigt skämtsam och lite udda på de viset, men han är snäll, och gör fina bröst, och de är ju poängen ;) jag har sett bilder på bröst som han gjort tidigare och dom ser jätte bra ut, ärr och form å så... :) hur mycket ska du lägga in? :)
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

17 feb, 2014

Nu har jag fått lite fika. Så gotr med kaffe äntligen haha. Har inte ont, bara tryck över bröst. Det första jag fråga var om jag fick tjuvkika och när kaffet kommer. Haha. Pigg och glaaaad. Underbar personal!
Gilla

Rosaapple

Kvinna ·

17 feb, 2014

Micerou- det kändes ingenting alls :) han tog bara bort tejpen, stygnen skulle försvinna av sig själv
Gilla

Micerou

Kvinna ·

17 feb, 2014

vad skönt..:-)

gjorde ni inget annat? kollade om de läkt eller så?

Gilla

Micerou

Kvinna ·

17 feb, 2014

Fyrtornet skrev:
Nu har jag fått lite fika. Så gotr med kaffe äntligen haha. Har inte ont, bara tryck över bröst. Det första jag fråga var om jag fick tjuvkika och när kaffet kommer. Haha. Pigg och glaaaad. Underbar personal!

jag ska in till dom imorgon på mitt återbesök. ska bli spännande..:-)

kaffe vågade jag inte dricka. trodde att jag skulle fumla med det i sängen och spilla allt.

Gilla

Rosaapple

Kvinna ·

17 feb, 2014

Jo han mätte lite, kände på dom och visade hur man skulle massera :) sen kollade han ju såklart hur ärren såg ut och så men ingenting som gjorde ont i alla fall ;)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem