Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vivalaboobs profilbild

Vivalaboobs

Kvinna ·

22 dec, 2013

Vi som gör bröstförstoring februari 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer! Jag har inte hittat nån tråd för oss som ska göra en bröstförstoring i februari 2014 ännu, så nu kunde jag inte hålla mig Längre! Jag opererar mig den 3/2 på Art clinic, hos Per windh. Bor ner mot Malmö så det blir en lång resa, men de kommer de vara värt! Hur har de gått för andra som pendlar långt till kliniken? Per vill stt jag sover första natten i Gbg så jag är nära kliniken om nåt händer, är bara rädd att smärtan är värre dagen efter när man inte är lika "hög" från narkosen och tabletterna. Nån som har erfarenhet? Så, är de någon mer som opererar sig i februari!? Hade varit skönt att bolla lite tankar med varandra och längta tillsammans

573

Sortera efter

Anonym användare

14 feb, 2014

hahaha jag tror inte du behöver oroa dig..brösten är svullna och förändrar sig varje dag..mina ser ut som två strutar och d ser ut som implantaten sitter uppe vid hakan :-O har mest ont i högra bröstet för dom hade svårare att få in implantatet där pga jag var väldigt "vältränad" så allt gör mkt ondare på höger och bröstet är mer svullet på höger..så dom ser ojämna ut..hoppas det lägger sig sen!🙂

Gilla

Anonym användare

14 feb, 2014

by the way..har någon av er upplevt att ni har bara känsel i en nipples?? Det konstiga är att jag har ju mer ont i högra bröstet men sen så har jag känsel i den bröstvårtan..men inte lika mkt känsel i den vänstra..tror ni att känseln kommer mer tillbaka med tiden ju längre brösten läker sig?? Blir lite orolig vill inte förlora känseln i mina bröstvårtor!👎

Gilla

Frallz

Kvinna ·

15 feb, 2014

Mitt vänstra bröst är helt klart värre än mitt högra. Bränner och stucker mycket mer än i mitt högra. Mina tuttar sitter fortfarande under hakan känns det som och jag knappt vågat gett mig på klyftan. Men jag knäppte kort på dom när jag låg raklång och när jag stog upp, tyckte inte att jag såg någon speciell skillnad?? Får in kanske 2-3 fingrar??? Men hoppas på att det fixar sig sen. Dom glider inte isär iaf. Hur sover ni?? Alltså Gud va jag pratar i sömnen!! Väcker mig själv av att jag gör det. Drömmer alla möjliga konstiga drömmar... Har inte varit med om det förut, iaf inte så här mycket!!!
Gilla

Frallz

Kvinna ·

15 feb, 2014

Och fierce jag tror att jaghar läst att känsel kan försvinna i bröstvårtorna men att den brukar komma tillbaka efter ett tag :) Och btw tjejer, upplever ni att det kliar på kroppen? Alltså inte bara på brösten utan typ hela kroppen, kan vakna av att jg tillökat mig i ansiktet eller typ på benen...
Gilla

Sockervadd

Kvinna ·

15 feb, 2014

Fiercee skrev:

by the way..har någon av er upplevt att ni har bara känsel i en nipples?? Det konstiga är att jag har ju mer ont i högra bröstet men sen så har jag känsel i den bröstvårtan..men inte lika mkt känsel i den vänstra..tror ni att känseln kommer mer tillbaka med tiden ju längre brösten läker sig?? Blir lite orolig vill inte förlora känseln i mina bröstvårtor!👎

Exakt så har jag med! Ingen känsel i vänstra bröstvårtan men har mer ont i höger bröst. Hoppas verkligen känseln kommer tillbaka! :)
Gilla

Micerou

Kvinna ·

15 feb, 2014

Jag har mest ont på höger sidan och jag har lagt framför så det måste väl ha med att göra att jag är högerhänt då? Vaknade en gång inatt och kände att svullnad och trycket lagt sig ordentligt så nu när jag vaknade på morgonen vaknade jag på sidan! Panik och vända sig om kan jag säga! Men det gick ganska bra endå tycker jag. Jag har känsel i båda brösten men tror att det kan vara lite bortfall precis ovanför stygnen. Har även världens mest groteska blåmärke vid armhålan. Har fått extra piller för Per trodde att det kunde vara en blödning. Ska lägga in en bild på det snart..:-)
Gilla

Malin90

Kvinna ·

15 feb, 2014

Åh just nu har jag ingen känsel i bröstvårtorna :-( hört att de är vanligt och att de kan komma tillbaka efter en stund men vore så tråkigt att tappa känseln där. Annars klarade jag mig utan påfyllning av morfintabletter inatt så tog bara 20 och kl 8.
Gilla

Micerou

Kvinna ·

15 feb, 2014

Är ju inte så konstigt att det domnat bort lite där när du gjort lyft via bröstvårtan. Nervtrådar ska väl hitta varandra först. Vi måste lära oss att lugna oss tror jag.. Vilket är skitsvårt..;-)
Gilla

Rosaapple

Kvinna ·

15 feb, 2014

Hej alla ! Tänkte hänga på här, är helt ny på denna sidan men tänkte det är kul att kunna följas åt :) jag opererades på citadell den 11/2 så är inne på dag fem med nya bröst, känns super härligt !
Gilla

micha_92

Kvinna ·

15 feb, 2014

Hejsan, välkommen och grattis!! :) dag 4 för mig, värsta smärtan nånsin :o hur har smärtan varit för dej? :)
Gilla

Peachen

Kvinna ·

15 feb, 2014

Hej alla, jag har skapat en ny tråd (med bild) om mina bröst som huxflux ser helt olika ut.

Någon av er februaribröst som upplevt samma? Blir lite nojig nu.. Gå gärna in och kolla + kommentera <3

Gilla

Rosaapple

Kvinna ·

15 feb, 2014

Tack :D det har varit okej fram tills idag då jag börjat minska på smärtlindringen.. Skulle vilja hoppa någon månad fram så man slipper ha ont alls ;)
Gilla

Anonym användare

15 feb, 2014

hahaha aaa det kliar som fan på min rygg..kan stå i duschen och "klia mig" med vatten strålarna bara för att jag har ju svårt att klia mig på ryggen pga kan ju inte röra armarna ordentligt😕ja hoppas verkligen att känseln kommer tbx sen..känner på dom nu varje dag som går nu..haha

Gilla

Anonym användare

15 feb, 2014

skumt ju!! Ska på återbesök nu på onsdag då har det gått två veckor med tortyr bhn..ska fråga min kirurg hur det funkar med bröstvårtorna då!:)

Gilla

Anonym användare

15 feb, 2014

ja du ska bara se min högra arm det ser ut som jag har blivit kraftigt misshandlad..lol kommer att lägga upp ett foto på det i mitt galleri..jag gick och köpte en kräm som är till för blåmärken..har börjat smörja in mig får se om det hjälper..det har ju börjat gulna nu ser mer scary ut..men d ju tecken på att d läks..:)

Gilla

viola

Kvinna ·

15 feb, 2014

Ser att många frågar mycket hur det ska/inte ska vara. Allt beror ju på utgångsläge och vad för implantat man har. Alla får olika resultat för alla ser olika ut. Sen är ju brösten inte samma operation utan egentligen 2 enskilda. Det gör att dom kan bli ojämna då ena kan läka fortare än den andra. Att det sticker och drar i bröstet beror på läkningen och att nervtrådar hittar tillbaka. Angående känsel så är det väldigt inviduellt. Jag opererades/korrades förra måndagen den 3/2. Min vänstra bröstvårta kände jag ingenting i. Blev jätteledsen men försökte ha is i magen. Vid min första operation tappade jag känsel som inte kom tillbaka. Men sedan dag ett har jag rört på bröstvårtan och nypt lite lätt. Idag känner jag den, inte lika mycket som höger, men någon känsel iallafall :) Vet inte om det hjälpte men det skadar ju inte att försöka :) Vet att man är rätt nervös, men nu vid min andra op är jag mycket lugnare. Man har lite vetskap hur det kan kännas och se ut. Oftast känner/kollar man efter för mycket och tror att det inte står rätt till. :)
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

16 feb, 2014

Tog min första descutan-dusch idag. Ska ta en till ikväll och en imorgonbitti innan vi åker mot kliniken med. Nu börjar det pirra lite! :D mindre än ett dygn kvar! Wiiiiiiiiieeeeeee
Gilla

Kokosflinga

Kvinna ·

16 feb, 2014

Hej tjejer! Jag är i princip ny här! Opererades den 13/2 så är på min tredje dag :) Går väldigt mycket upp och ner, ena stunden mår jag bra medan andra vill jag bara gråta :p Jag la 400 cc delvis bakom muskeln och la snittet under bröstvecket. Men nu när jag känner på mitt förband på framförallt det högra snittet så är det väldigt bulligt? Upphöjt eller vad man ska säga. Är det normalt?? Går och oroar mig hela tiden att det är inflammerat eller ngt :/ Någon som vet om det är fullt normalt??
Gilla

Lillan

Kvinna ·

16 feb, 2014

Så där i humöret blir man ofta efteråt, det blir bättre.

Tyckte dag 4 var en riktig deppdag, sen blev det bättre!

Ärren är bulliga o knöliga i början, helt normalt. Det kommer att lägga sig med tiden.

Gilla

AlexC

Kvinna ·

16 feb, 2014

Ingen anledning att vara oroliga någon av er :) Ni har ju helt nya bröst hela bunten, och de kommer inte att se ut som de gör nu om några månader, varken på höjden eller på tvären ;) Så var lugna, och njut av era nya boobs! Längtar tills det är jag som sitter där och nojar över mina dygnsgamla bröst! ;) Stort grattis till er allihop, ni är superfina!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem