Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vivalaboobs profilbild

Vivalaboobs

Kvinna ·

22 dec, 2013

Vi som gör bröstförstoring februari 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer! Jag har inte hittat nån tråd för oss som ska göra en bröstförstoring i februari 2014 ännu, så nu kunde jag inte hålla mig Längre! Jag opererar mig den 3/2 på Art clinic, hos Per windh. Bor ner mot Malmö så det blir en lång resa, men de kommer de vara värt! Hur har de gått för andra som pendlar långt till kliniken? Per vill stt jag sover första natten i Gbg så jag är nära kliniken om nåt händer, är bara rädd att smärtan är värre dagen efter när man inte är lika "hög" från narkosen och tabletterna. Nån som har erfarenhet? Så, är de någon mer som opererar sig i februari!? Hade varit skönt att bolla lite tankar med varandra och längta tillsammans

573

Sortera efter

Frallz

Kvinna ·

03 mar, 2014

Fyrtornet skrev:
Frallz skrev:

Fyrtornet skrev:
Alltså hjälp. Är så orolig haha. Är svullen på höger sida, har alltid varit mest svullen där men nu känns det som det blivit mer? Igår trodde jag att implantatet glidit ut på sidan eller något. Är det möjligt? Är liksom lite hårt där med.. Åh jag hatar att man är så orolig hela tiden. Är 14 dagar sedan jag opererade mig. Är man svullen på sidorna i början och mest på ena?

Om du är orolig tycker jag att du ska kontakta din kirurg eller kliniken, de finns ju där för att hjälpa :) men tror inte du behöver vara orolig, man kan vara svullen länge. Jag hade min värsta dipp (hittills) runt tionde dagen. Var så nojig och orolug, ringde till kliniken och tokgrinade för att jag var säker på att något var fel. Men nu har det värsta gått över och det börjar sakta men säkert gå över.

Men är du orolig så tveka inte på att höra av dig till din kirurg. Jsg har pepprat min kirurg med mail! Haha

Känns ju bättre när någon säger till en att "det är ingen fara" haha. Men jobbar mycket så hinner inte ringa och hittar ingen mailadress till min kirurg. Hade ju varit smidigt att maila. Annars får jag ringa på onsdag när jag slutar lite tidigare.

Ja nu är ju inte jag någon expert, men dina bröst kommer ju förändras väldigt mkt de närmsta månaderna :)

trodde också att mina implantat hade glidit ut på sidan förut, men det gör dom tydlugen när dom lägger sig tillrätta typ. Ich hur ditt mellanrum var innan du opade dig spelar ju också roll.

Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

03 mar, 2014

Frallz skrev:

Fyrtornet skrev:
Frallz skrev:

Fyrtornet skrev:
Alltså hjälp. Är så orolig haha. Är svullen på höger sida, har alltid varit mest svullen där men nu känns det som det blivit mer? Igår trodde jag att implantatet glidit ut på sidan eller något. Är det möjligt? Är liksom lite hårt där med.. Åh jag hatar att man är så orolig hela tiden. Är 14 dagar sedan jag opererade mig. Är man svullen på sidorna i början och mest på ena?

Om du är orolig tycker jag att du ska kontakta din kirurg eller kliniken, de finns ju där för att hjälpa :) men tror inte du behöver vara orolig, man kan vara svullen länge. Jag hade min värsta dipp (hittills) runt tionde dagen. Var så nojig och orolug, ringde till kliniken och tokgrinade för att jag var säker på att något var fel. Men nu har det värsta gått över och det börjar sakta men säkert gå över.

Men är du orolig så tveka inte på att höra av dig till din kirurg. Jsg har pepprat min kirurg med mail! Haha

Känns ju bättre när någon säger till en att "det är ingen fara" haha. Men jobbar mycket så hinner inte ringa och hittar ingen mailadress till min kirurg. Hade ju varit smidigt att maila. Annars får jag ringa på onsdag när jag slutar lite tidigare.

Ja nu är ju inte jag någon expert, men dina bröst kommer ju förändras väldigt mkt de närmsta månaderna :)

trodde också att mina implantat hade glidit ut på sidan förut, men det gör dom tydlugen när dom lägger sig tillrätta typ. Ich hur ditt mellanrum var innan du opade dig spelar ju också roll.

Jag hittade mailadress nu. Och jag hade rätt brett mellanrum innan så skulle vara förberedd på det. Måste vara så att det högra "landat" då? För det är lite mjukare och mer utåt. Kände efter lite extra nu och känner inget implantat bara revben haha. Puh..
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

04 mar, 2014

Dom på Art Clinic ringde upp mig idag efter jag mailade dom igårkväll och dom sa att jag inte behövde oroa mig, men att jag kunde komma dit så dom kunde känna om det är något som känns galet sen. Fick tid den 19/3 (då jag var ledig) så svullnaden lagt sig lite med. Känns bra att dom är så noga med allt.
Gilla

Frallz

Kvinna ·

04 mar, 2014

Fyrtornet skrev:
Dom på Art Clinic ringde upp mig idag efter jag mailade dom igårkväll och dom sa att jag inte behövde oroa mig, men att jag kunde komma dit så dom kunde känna om det är något som känns galet sen. Fick tid den 19/3 (då jag var ledig) så svullnaden lagt sig lite med. Känns bra att dom är så noga med allt.

Va skönt! 

Gilla

Judas_lucifer

Kvinna ·

05 mar, 2014

Hejsan tjejer! Nu har jag varit på återbesök 1 vecka efter operation. Läkaren sa att jag skulle skaffa en bh med stöd utan bygel. Någon som har tips?? Sportbh känns ju som det är för mycket tryck i. Köpt en modell som är som en Sportbh men mycket mjukare, men tycker inte stödet är så bra. BBehöver bara ha den en månad, men skal köra på det lite längre tills ärren är helt läkta.
Gilla

Soleros

Kvinna ·

05 mar, 2014

Någon annan än jag som haft hemskt ont sen operationen? Dom flesta verkar tycka att "det känns bara som lite träningsvärk" medans jag har känt mig döende, sjuksköterskorna sa att jag var ett extremfall som hade så ont. 2 st sjuksköterskor var lite dumförklarande och iskalla på Proforma, ena va nattsköterskan och andra va en tjej som jobbade tidigare under dagen. Jag grät av smärtan och fick blodtrycksfall varje gång jag försökte sätta mig upp på sängen. Hon som jobbade tidigare på dagen sa saker som "alltså du kan ju inte klämma in 500 och tro att det INTE ska göra ont!", kände mig så oförstådd och blev så himla ledsen. Nattsköterskan var allmänt grinig, kändes som hon tyckte jag var såå larvig men jag är vanligen inte så känslig, jag hade verkligen riktigt ont och kunde inte stå upp utan blodtrycksfall. På kvällen när jag ville på toa så bad jag henne om hjälp, då sa hon "jag behöver gå runt och hälsa på alla andra här först så aningen går du själv eller så väntar du en liten stund" då sa jag att det är ok och att jag kan vänta en stund på henne och hon sa att då är hon strax tillbaka. Efter det glömde hon bort mig och kom inte tillbaka! Kollade efter mitt larm och då har hon lagt det längst bort på bordet där jag inte kan nå det, vart helt paff. Höll på att kissa på mig så jag slet mig upp och gick till toaletten, fick blodtrycksfall på vägen och satte mig på en stol och hyperventilerade, då kom hon och hjälpte mig. Hon fick köra tillbaka mig i rullstol och då sa hon "du får nog dra ner på att dricka vatten så du inte blir så kissnödig, så väcker du inte din rumskompis heller", en annan sköterska sa till mig att dricka mycket vatten eftersom jag var så yr och svettades så mycket under blodtrycksfallen. När hon va med mig i korridoren så sa hon att hon tror jag är den enda på kliniken som mår så dåligt, precis då får hon larm från ett rum bredvid där en tjej spyr, gråter och skriker. Det va hennes rumskompis som larmade då tjejen också fick blodtrycksfall, den tjejen hade man hört skrika och gråta hela dagen. Förstår inte varför hon sa att jag va ensam. Nä usch, ville bara skriva av mig :(
Gilla

Anonym användare

05 mar, 2014

Men fyfasiken!! Låter ju helt sjukt...jag hade nog kontaktat dom angående hur de behandlade dej! Så får det ju inte gå till, herregud! Hur mår du nu då??

Gilla

Frallz

Kvinna ·

05 mar, 2014

Men fy fan soleros!!!! Hur dom Bemötte dig!! Usch inte okej :( tyckte också att vissa sköterskor var lite spydiga, som att hon trodde att jag överdriver först typ, men när hon såg hur dåligt jag mådde ändrade hon sig totalt och tog verkligen hand om mig. Sedan kom sköterskorna och tittade till mig lite då och då. Jag har haft enorm smärta efter op. Speciellt vänstra bröstet. Gör fortfarande ont när jg reser mig från liggandes. Det liksom sticker och strålar i bröstet. Hur är det med smärtan nu? Kan du beskriva den??
Gilla

Soleros

Kvinna ·

05 mar, 2014

Mammie skrev:

Men fyfasiken!! Låter ju helt sjukt...jag hade nog kontaktat dom angående hur de behandlade dej! Så får det ju inte gå till, herregud! Hur mår du nu då??

Ja usch, man känner sig så liten och maktlös då! Har fortfarande ont men det blir bättre och bättre för varje dag så det känns positivt iallafall!
Gilla

Soleros

Kvinna ·

05 mar, 2014

Frallz skrev:
Men fy fan soleros!!!! Hur dom Bemötte dig!! Usch inte okej :( tyckte också att vissa sköterskor var lite spydiga, som att hon trodde att jag överdriver först typ, men när hon såg hur dåligt jag mådde ändrade hon sig totalt och tog verkligen hand om mig. Sedan kom sköterskorna och tittade till mig lite då och då. Jag har haft enorm smärta efter op. Speciellt vänstra bröstet. Gör fortfarande ont när jg reser mig från liggandes. Det liksom sticker och strålar i bröstet. Hur är det med smärtan nu? Kan du beskriva den??
Vad skönt att dom tittade till dig. Den dagen jag opererades så verkade dom va jättestressade för dom kom inte varken när jag eller min rumskompis tryckte på larmet, vi fick båda trycka kanske 5-6 gånger innan någon kom, tog kanske 15min. Vänstra bröstet har varit värst för mig med. Har också ont när jag reser mig, det bränner och sticker, idag gör det mest ont på undersidan av brösten. En stark brännande smärta, känns ibland som implantaten ska ramla ner..
Gilla

Frallz

Kvinna ·

05 mar, 2014

Ahhh då e de typ samma känsla som jag har, känns lite som att det är något som ligger i kläm?! Jag ringde till kliniken och grinade för jag hade så ont och var så orolig. Så en sköterska ringde upp mig och berättade att det är nervtrådarnq som försöker hitta tillbaka till varandra. Och att de ligger i kläm typ. Å det var tydligen helt normalt
Gilla

Soleros

Kvinna ·

05 mar, 2014

Frallz skrev:
Ahhh då e de typ samma känsla som jag har, känns lite som att det är något som ligger i kläm?! Jag ringde till kliniken och grinade för jag hade så ont och var så orolig. Så en sköterska ringde upp mig och berättade att det är nervtrådarnq som försöker hitta tillbaka till varandra. Och att de ligger i kläm typ. Å det var tydligen helt normalt
Men vad skönt att höra att det är normalt! Haft tankar på att ringa och fråga också, speciellt när det sticker till riktigt hårt, gör så ont! Man är ju orolig över minsta lilla nu i början också, jätterädd för komplikationer och infektioner. Hur har det känts i såren/stygnen för dig?
Gilla

Frallz

Kvinna ·

05 mar, 2014

Stygnen ar bara kliat, inte känt av dem. Men det gör sjukt ont när man trycker under bröstet över stygnen typ, och Örjan sa att det var pga av stygnen det gjorde ont. Har även pratat med honom om smärtan jag upplevt och han bad mig maila bilder på brösten, men han sa att det såg bra ut och att det läkte fint. Om jag ar orolig fick jag mer än gärna komma in till kliniken :)
Gilla

Soleros

Kvinna ·

05 mar, 2014

Frallz skrev:
Stygnen ar bara kliat, inte känt av dem. Men det gör sjukt ont när man trycker under bröstet över stygnen typ, och Örjan sa att det var pga av stygnen det gjorde ont. Har även pratat med honom om smärtan jag upplevt och han bad mig maila bilder på brösten, men han sa att det såg bra ut och att det läkte fint. Om jag ar orolig fick jag mer än gärna komma in till kliniken :)
Själv har jag lite ont där, känns ömt och bh:n trycker mot såren :( minns du hur det va i början för dig?
Gilla

Frallz

Kvinna ·

05 mar, 2014

Jag var orolig att bh-n skull skava mot stygnen minns jag! Men hade mest ont i bröstvårtorna ovh över brösten liksom
Gilla

Soleros

Kvinna ·

05 mar, 2014

Usch bröstvårtorna känner jag igen, känns ibland som det bränner precis under bröstvårtorna. Råkade komma åt ena bröstvårtan här om dagen när det gjorde som mest ont, kändes som någon brände mig med en cigarett, skrek rakt ut haha. Känner att jag klagar mycket här men det är så skönt att skriva av sig och få ut gnället till tjejer med samma erfarenheter!
Gilla

tuttfia9

Kvinna ·

05 mar, 2014

Har precis samma brännande känsla, den är fruktansvärd p mycket värre än något ting jag någonsin upplevt (o jag har ändå fött 2 barn, ett kejsarsnitt!) Blev sjukskriven en extra vecka pga det. Och de är uttöjda nerver som sagt. Idag känns de rätt OK, i förrgår grät jag hela dagen o kunde inte ta mig ur soffan o när jag väl kunde det så skrek jagbo grät helt förtvivlat varav en sköterska på jouren på min klinik sa att jag garanterat stretchat för lite... Jovisst..
Gilla

Soleros

Kvinna ·

05 mar, 2014

tuttfia9 skrev:
Har precis samma brännande känsla, den är fruktansvärd p mycket värre än något ting jag någonsin upplevt (o jag har ändå fött 2 barn, ett kejsarsnitt!) Blev sjukskriven en extra vecka pga det. Och de är uttöjda nerver som sagt. Idag känns de rätt OK, i förrgår grät jag hela dagen o kunde inte ta mig ur soffan o när jag väl kunde det så skrek jagbo grät helt förtvivlat varav en sköterska på jouren på min klinik sa att jag garanterat stretchat för lite... Jovisst..
Känner igen det du beskriver! Åh det där sa sköterskorna till mig med, att jag inte sköter stretchingen och därför får så ont, när jag egentligen låg och försökte stretcha hela tiden.
Gilla

Soleros

Kvinna ·

05 mar, 2014

Förresten, hur känns era ärr när ni tar på dom utanpå tejpen?
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

05 mar, 2014

Soleros skrev:
Förresten, hur känns era ärr när ni tar på dom utanpå tejpen?
De är lite "buckliga",, men de är helt normalt. Ofta syr man de på ett sånt sätt så de känns buckliga och sen för stt de ska lägga sig ned och bli så fins som möjligt :))
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem