Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vivalaboobs profilbild

Vivalaboobs

Kvinna ·

22 dec, 2013

Vi som gör bröstförstoring februari 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer! Jag har inte hittat nån tråd för oss som ska göra en bröstförstoring i februari 2014 ännu, så nu kunde jag inte hålla mig Längre! Jag opererar mig den 3/2 på Art clinic, hos Per windh. Bor ner mot Malmö så det blir en lång resa, men de kommer de vara värt! Hur har de gått för andra som pendlar långt till kliniken? Per vill stt jag sover första natten i Gbg så jag är nära kliniken om nåt händer, är bara rädd att smärtan är värre dagen efter när man inte är lika "hög" från narkosen och tabletterna. Nån som har erfarenhet? Så, är de någon mer som opererar sig i februari!? Hade varit skönt att bolla lite tankar med varandra och längta tillsammans

573

Sortera efter

Malin90

Kvinna ·

01 mar, 2014

Jag mådde bra de första tre dagarna jag fick på morfintabletterna (konstigt hehe), sen började jag få mer och mer ont. Trycket släppte efter några dagar men nu är se över två veckor sen och jag har fortfarande väldigt ont i bröstmuskelna.. Och så ömmar brösten jättemycket så de är obehagligt att ha på kläder och barnen kan inte luta sig mot bröstena mina för de gör ont. Hoppas verkligen se släpper snart!
Gilla

Boobisar30

Kvinna ·

01 mar, 2014

Vivalaboobs skrev:
Grattis boobisar30!!
Tackar! Asnöjd trots smärtan. Fast nästan orörligheten som är det värsta. Otålig som övriga här :) Ska öppna och fota senare idag :) *spännande*
Gilla

tuttfia9

Kvinna ·

01 mar, 2014

Hej tjejer! Nu är mina nya vänner 1 vecka och 1 dag gamla och jag blir om möjligt lyckligare för var dag! Dagen innan OP så var jag anudd på att ringa i ställa in allt, och skälva op dagen koncentrerade jag mig på smärtan o brydde mig inte så mycket om dem. Jag duschade efter 4 dagar första gången och klarade detta själv och nu rör jag mig helt obehindrat med 2 undantag: Har fått ett hematom emellan brösten som gör så ont i vissa ställningar att jag störtgråter. Har även fått muskelspasmer i bröstmusklerna så de hoppar liksom ibland. Hur eller hur , vad jag längtar efter att få pröva kläder bikinis o BH och känna.mig kvinnlig och att de passar. Ångrar mig inte en sekund!
Gilla

Boobisar30

Kvinna ·

01 mar, 2014

tuttfia9 skrev:
Hej tjejer! Nu är mina nya vänner 1 vecka och 1 dag gamla och jag blir om möjligt lyckligare för var dag! Dagen innan OP så var jag anudd på att ringa i ställa in allt, och skälva op dagen koncentrerade jag mig på smärtan o brydde mig inte så mycket om dem. Jag duschade efter 4 dagar första gången och klarade detta själv och nu rör jag mig helt obehindrat med 2 undantag: Har fått ett hematom emellan brösten som gör så ont i vissa ställningar att jag störtgråter. Har även fått muskelspasmer i bröstmusklerna så de hoppar liksom ibland. Hur eller hur , vad jag längtar efter att få pröva kläder bikinis o BH och känna.mig kvinnlig och att de passar. Ångrar mig inte en sekund!
Vad underbart att höra! Längtar tills om en vecka. Blir nipprig på att inte kunna röra mig. Längtar tills det gått en vecka! Ska ladda upp en bild på mina nya vänner nu.
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

01 mar, 2014

En tanke slog mig just. Glömde fråga detta på återbesöket.. Vad får man ha för bh efter 4 veckor? Just nu har jag en sådan jag fick på kliniken, Swegmark vardagstopp eller något. Jag ska inte använda bygelbh på 6 månader. Men såna utan bygel borde man ju få använda då? Någon som har något tips på bra bh utan bygel som sitter snyggt?
Gilla

Lillan

Kvinna ·

01 mar, 2014

Var på Change idag för att leta efter en lätt vadderad bygelfri bh... inte det lättaste att hitta i Borås där jag var eftersom de endast hade med byglar där.... (var en liten butik men med en supertrevlig expedit!)

Lyckan kan knappast beskrivas när hon mäter mig o säger att "Du är såpass bystig att..... "

Där slutade jag nästan lyssna på resten! Hon sa bystig!!!!!

Kom hem utan bh men med ett leende från öra till öra :)

Underbart!

Gilla

Micerou

Kvinna ·

01 mar, 2014

Ser att ni skriver att ni typ tappat känseln i brösten? Jag är så överkänslig! Gör inte ont men det stramar ungefär som när man bränt sig i solen? Någon som förstår hur jag menar? Bröstvårtorna är så känsliga så jag har 2 bomullsrondeller över annars gör det så ont att gå emot något. Man är ju inte van vid avståndet.. Hehe
Gilla

tuttfia9

Kvinna ·

01 mar, 2014

Oj! Jag har ingen känsel alls. Det gör hela grejen så märklig, de känns som om man bara tagit ett par silikoninlägg o lagt i BH typ... Det känns verkligen inte som ens egna!
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

01 mar, 2014

tuttfia9 skrev:
Oj! Jag har ingen känsel alls. Det gör hela grejen så märklig, de känns som om man bara tagit ett par silikoninlägg o lagt i BH typ... Det känns verkligen inte som ens egna!
Så känns mina undertill.. Jätteknepigt!
Gilla

Micerou

Kvinna ·

01 mar, 2014

Jag hade ingen känsel undertill i början heller men nu är allt tillbaka fast dubbelt så känslig då.. Jag har endå fått uppfattning av att man SKA tappa känseln?
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

01 mar, 2014

Fyrtornet skrev:
En tanke slog mig just. Glömde fråga detta på återbesöket.. Vad får man ha för bh efter 4 veckor? Just nu har jag en sådan jag fick på kliniken, Swegmark vardagstopp eller något. Jag ska inte använda bygelbh på 6 månader. Men såna utan bygel borde man ju få använda då? Någon som har något tips på bra bh utan bygel som sitter snyggt?
Ser att du också opererats på art clini fast i Jönköping, jag opererades i Göteborg. Men vem var de som sa att du inte fick ha bygelBH på 6månader? Till mig sades det 3månader, därav undran ..
Gilla

Judas_lucifer

Kvinna ·

02 mar, 2014

Kokosflinga skrev:

Judas_lucifer skrev:

Hur lång tid tog det för er att känna att värken börja avta? är inne p andra dagen och det känns inte som det är pväg att vända direkt :( Är nog sjukt otålig!

Jag tyckte de första dagarna var värst, 2-5 dagen. Sen blev det bara bättre och bättre, visst tryckte det fortfarande men var lite mer rörlig änd de första dagarna ;) Nu har det gått 15 dagar sen jag opererade mig och trycket har försvunnit och smärtan. Klart att det fortfarande känns då och då och jag är fortfarande försiktig vid vissa rörelser och att ta i för mycket. Men det blir lättare! Gäller ju att ha tålamod, vilket var svårt vissa dagar :P var också otålig haha.

Grattis till dina nya boobies förresten :D

Tack!! nu är jag inne på 4,e dagen och det känns mycket bättre. har sluta äta panocoden då jag blir sjukt trött och illamående av dom. kör på ipren och panodil nu.

Gilla

ungdomstanten

Kvinna ·

03 mar, 2014

Hur lång tid tar det innan de börjar mjukna o kännas ett med kroppen? Känns som två stora stenar i en för tight top just nu :-/
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

03 mar, 2014

Alltså hjälp. Är så orolig haha. Är svullen på höger sida, har alltid varit mest svullen där men nu känns det som det blivit mer? Igår trodde jag att implantatet glidit ut på sidan eller något. Är det möjligt? Är liksom lite hårt där med.. Åh jag hatar att man är så orolig hela tiden. Är 14 dagar sedan jag opererade mig. Är man svullen på sidorna i början och mest på ena?
Gilla

Micerou

Kvinna ·

03 mar, 2014

Fyrtornet skrev:
Alltså hjälp. Är så orolig haha. Är svullen på höger sida, har alltid varit mest svullen där men nu känns det som det blivit mer? Igår trodde jag att implantatet glidit ut på sidan eller något. Är det möjligt? Är liksom lite hårt där med.. Åh jag hatar att man är så orolig hela tiden. Är 14 dagar sedan jag opererade mig. Är man svullen på sidorna i början och mest på ena?
Jag har ingen aning men ring dom redan nu och boka upp en tid till imorgon. Tycker att de har varit bra på att hjälpa till i jkpg. Jag har ju lite problem med höger bröst också. Karl sa att det brukar vara naturligt att det ena bblir klart före. Särskilt om man är tex högerhänt och använder sig av den sidan mer.
Gilla

Rosaapple

Kvinna ·

03 mar, 2014

Var på 3 veckors besiktning idag, slipper tortyren från och med fredag! Så skönt :D
Gilla

Pepzi

Kvinna ·

03 mar, 2014

Hej!

Bytte ut mina PIP implantat den 26:e februari i falköping, är så lättad och nöjd! :) Stefan Modin "monterade" in Mentor i mina boobs ist.. Man är fortfarande öm och mysig i sina operationssår, hoppas på att det avtar snart. Återbesök den 12:e mars för att se hur det läker. Fler som bytt ut sina PIP det senaste?

Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

03 mar, 2014

Micerou skrev:
Fyrtornet skrev:
Jag har ingen aning men ring dom redan nu och boka upp en tid till imorgon. Tycker att de har varit bra på att hjälpa till i jkpg. Jag har ju lite problem med höger bröst också. Karl sa att det brukar vara naturligt att det ena bblir klart före. Särskilt om man är tex högerhänt och använder sig av den sidan mer.
Precis börjat jobba idag och kan inte vara ledig mer :( Jag antar att det bara är tillfälligt. Men man vill ju inte riskera nåt heller. Den vänstra är svullet mer upptill och det högra på sidan. Är högerhänt med.
Gilla

Frallz

Kvinna ·

03 mar, 2014

Fyrtornet skrev:

Om du är orolig tycker jag att du ska kontakta din kirurg eller kliniken, de finns ju där för att hjälpa :) men tror inte du behöver vara orolig, man kan vara svullen länge. Jag hade min värsta dipp (hittills) runt tionde dagen. Var så nojig och orolug, ringde till kliniken och tokgrinade för att jag var säker på att något var fel. Men nu har det värsta gått över och det börjar sakta men säkert gå över.

Men är du orolig så tveka inte på att höra av dig till din kirurg. Jsg har pepprat min kirurg med mail! Haha

Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

03 mar, 2014

Frallz skrev:

Fyrtornet skrev:

Om du är orolig tycker jag att du ska kontakta din kirurg eller kliniken, de finns ju där för att hjälpa :) men tror inte du behöver vara orolig, man kan vara svullen länge. Jag hade min värsta dipp (hittills) runt tionde dagen. Var så nojig och orolug, ringde till kliniken och tokgrinade för att jag var säker på att något var fel. Men nu har det värsta gått över och det börjar sakta men säkert gå över.

Men är du orolig så tveka inte på att höra av dig till din kirurg. Jsg har pepprat min kirurg med mail! Haha

Känns ju bättre när någon säger till en att "det är ingen fara" haha. Men jobbar mycket så hinner inte ringa och hittar ingen mailadress till min kirurg. Hade ju varit smidigt att maila. Annars får jag ringa på onsdag när jag slutar lite tidigare.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem