Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

25 jul, 2013

Vi som gör bröstförstoring i augusti 2013

Bröstförstoring
Har inte sett en sida för oss som opereras i Augusti så jag tog initiativet att öppna en tråd för oss alla som ska opereras i Augusti.
448

Sortera efter

viola

Kvinna ·

15 aug, 2013

En fråga till alla som opats, kliar det i stygnen? Kliar fruktansvärt och sticker. Är väl bra=läkning? Men så tidigt? Trodde det skulle bli efter nån vecka. Vad säger ni om alla tabletter? Känns som att man kommer ha kvar en hel del smärta efter tabletterna är slut. Har 1/2 dagar kvar. Har även hört innan att det kan finnas vätska/"knastra" innanför huden när man nuddar. Har någon upplevt det? Jag har så.. Väldigt läskigt känns det :O drar försiktigt alltså bara nuddar huden uppe på bröstet, känns som kolsyra under huden :S
Gilla

Sally1984

Kvinna ·

16 aug, 2013

Nu sticker jag till operation brudar! Förväntansfull å samtidigt skräckslagen nu..om ett par timmar är d dags! Hoppas dr Ivan gör ett hell of a fab jobb!!!!!:))
Gilla

Anonym användare

16 aug, 2013

viola skrev:
En fråga till alla som opats, kliar det i stygnen? Kliar fruktansvärt och sticker. Är väl bra=läkning? Men så tidigt? Trodde det skulle bli efter nån vecka. Vad säger ni om alla tabletter? Känns som att man kommer ha kvar en hel del smärta efter tabletterna är slut. Har 1/2 dagar kvar. Har även hört innan att det kan finnas vätska/"knastra" innanför huden när man nuddar. Har någon upplevt det? Jag har så.. Väldigt läskigt känns det :O drar försiktigt alltså bara nuddar huden uppe på bröstet, känns som kolsyra under huden :S
Mina ärr kliar och svider så det är normalt och det gjorde de redan typ från dag 2. Jag åt smärtstillande i 2 dagar bara efter det bara antibiotikan och anti inflammation pga att jag inte hade någon direkt smärta. Du op nyligen så du ska se att om 1-2 veckor så har du inte lika ont och då behöver du inte dina tabletter ;)

Krya på dig!
Gilla

viola

Kvinna ·

16 aug, 2013

Vad bra :) hur länge var bröstet hårt och svullet för dig? :) Längtar tills det lägger sig lite så man kan börja leva lite normalt :P jag har tabletter till idag och några till imorgon..
Gilla

Fritte

Kvinna ·

16 aug, 2013

MissMJ skrev:
Fritte skrev:
Jaa det måste vi ju gjort, vilken tid hade du !? :) idag mår jag rätt bra, lite spänningar i brösten och ärren men klarar mig rätt bra med bara alvedon :) hur mår du !? Och är du nöjd !?
Jag hade tid kl 12.30 men blev det blev tre timmar försenat. Kam det vara du som opererades innan mig? Jag är också spänd i brösten och det stramar när jag rör mig, men ingen direkt värk. Äter panodil och diklofenak regelbundet fortfarande. Det är ju så svårt att säga hur brösten ser ut under all bandage som är knölig ;) Lång väntan tills onsdag då jag ska tillbaka och få se dom :) När ska du på återbesök?
Ja men det är jag ;) hur mycket la du i ? Jag la i 350 och det känns lite litet mot vad jag hade förväntat mig men längtar som tusan till onsdag då jag också ska på återbesök :)
Gilla

Anonym användare

16 aug, 2013

viola skrev:
Vad bra :) hur länge var bröstet hårt och svullet för dig? :) Längtar tills det lägger sig lite så man kan börja leva lite normalt :P jag har tabletter till idag och några till imorgon..
Eftersom jag gjorde ett implantatsbyte så hade jag redan töjt min ficka så mina bröst var inte så hårda och nu när det har gått en vecka så blir de mjukare och mjukare. Plus att mina satt inte så högt upp och hade konstig form som de brukar ha i början. Men vid min första bröstförstoring då hade jag svullna och hårda bröst i flera månader! Tyckte inte de var fina eller sköna alls de första 4 månaderna iaf haha
Gilla

Wanda33

Kvinna ·

16 aug, 2013

Idag har jag duschat och sett dem för första gången. Hjälp vad nervös jag var innan jag tog av BHn, men jag älskar dem. Och de är mina!!! Sååå lycklig och frågar ngn kommer jag svara att det är det bästa jag gjort! :-)
Gilla

MissMJ

Kvinna ·

16 aug, 2013

Fritte skrev:
MissMJ skrev:
Fritte skrev:
Jaa det måste vi ju gjort, vilken tid hade du !? :) idag mår jag rätt bra, lite spänningar i brösten och ärren men klarar mig rätt bra med bara alvedon :) hur mår du !? Och är du nöjd !?
Jag hade tid kl 12.30 men blev det blev tre timmar försenat. Kam det vara du som opererades innan mig? Jag är också spänd i brösten och det stramar när jag rör mig, men ingen direkt värk. Äter panodil och diklofenak regelbundet fortfarande. Det är ju så svårt att säga hur brösten ser ut under all bandage som är knölig ;) Lång väntan tills onsdag då jag ska tillbaka och få se dom :) När ska du på återbesök?
Ja men det är jag ;) hur mycket la du i ? Jag la i 350 och det känns lite litet mot vad jag hade förväntat mig men längtar som tusan till onsdag då jag också ska på återbesök :)
Trevligt! :) Jag la i 400 bakom. Tvekade mellan 375 och 400 men valde efter ett snack med Johan 400 och det ångrar jag inte! Vilken tid ska du vara där på onsdag?
Gilla

Naturtjej

Kvinna ·

16 aug, 2013

Går med i den här tråden ja också :) har en fråga.. vad är/blir det för skillnad att lägga delvis bakom och helt bakom ? jobbar som beridare (rider hästar) så tränar väldigt mkt! Vad kan tänkas bli bäst för mig delvis bakom eller helt bakom ??? jag har också blivit osäker om 325 cc runda blir för stort på lilla mig, 300 cc kanske är bättre ? tacksam för era svar :)
Gilla

cheta

Kvinna ·

16 aug, 2013

Jag har helt bakom muskeln, och min kirurg sa att det var bäst för att jag har tunn hud, och för att jag vill ha naturliga bröst ist för vad han kallade för"hollywood effekten", lägger man delvis bakom så får man väl mer urringning, men om man har tunn hud så kan man känna implantatet mer. Din kirurg borde veta vad som blir bäst för dig, baserat på hur du vill att dina bröst ska se ut, det är ju så olika.
Gilla

Naturtjej

Kvinna ·

16 aug, 2013

tack cheta! hur tyckte du att dina 330cc blev i storleken i förhållande till din kropp ? :)
Gilla

cheta

Kvinna ·

16 aug, 2013

Jag är jättenöjd med storleken än så länge, det är svårt att veta slutresultat när brösten är svullna och står rätt ut, men jag tror att det blir kanon när svullnaden gått ner. Jag litade helt på kirurgens val utifrån mina önskemål om fyllig naturlig c-kupa, han sa anatomiska 330 på en gång. När jag läser här på forumet så verkar det dock kunna bli d-kupa, och det verkar stort tycker jag, men vi får se hur det artar sig. Jättesvårt att veta i nuläget. Vad tycker din kirurg att du ska välja?
Gilla

JoFi8

Kvinna ·

16 aug, 2013

Jag la i 620CC igår å är redan sååå nöjd!!! Ser inte stort ut på mig eftersom jag tränar mkt styrketräning:) Det bästa jag gjort igår!! Även fast jag hade smärtan från hell imorse vid 5.... :P Kram på er!
Gilla

feliciaA

Kvinna ·

16 aug, 2013

Hej allesammans nu har jag äntligen opas och är hemma igen, gick bättre än jag väntat då jag va inställd på det värsta :) kan verkligen rekommendera läkarhusetnorr och Jenny cajander som har gjort ett mycket bra och fint jobb :)
Gilla

Naturtjej

Kvinna ·

16 aug, 2013

Jag har bara träffat en sjuksköterska på konsultationen, jättetrevlig hon tkt runda 325 cc. Så jag träffar bara kirurgen på op dagen. Så får se lite vad han säger också!
Gilla

EmmaHanu

Kvinna ·

16 aug, 2013

Har nästan samma mått som dig och velar mellan 375 och 400 cc. vet att det inte är så stor skillnad men tkr du 375 känns stort?
Gilla

feliciaA

Kvinna ·

16 aug, 2013

Hej jag velade oxå mellan 375-400cc men bestämde mig för 375cc :) blev rädd att de skulle se för stort ut med 400 och sa till min läkare att välja de som passade bäst in till min kropp. Än så länge känner jag mig jätte nöjd och de är inte för stora utan passar bog perfekt! Är glad att det blev den storleken då de inte känns för små heller :) perfekt helt enkelt :)
Gilla

Sally1984

Kvinna ·

16 aug, 2013

Min operation och känsla efteråt här känns kanon! Mina bröst är toppen! Bild finns på mim sida' :)
Gilla

Holly

Kvinna ·

16 aug, 2013

Naturtjej skrev:
Går med i den här tråden ja också :) har en fråga.. vad är/blir det för skillnad att lägga delvis bakom och helt bakom ? jobbar som beridare (rider hästar) så tränar väldigt mkt! Vad kan tänkas bli bäst för mig delvis bakom eller helt bakom ??? jag har också blivit osäker om 325 cc runda blir för stort på lilla mig, 300 cc kanske är bättre ? tacksam för era svar :)
fråga om din kirurg verkligen går med på att lägga in helt bakom. Detta finns det många inlägg om även i de här forumet. Helt bakom lägger man aldrig om man inte är cancerpatient. Jag frågade på min senaste konsultation och han skrattade bra och sa att det gör man inte. Har sett några som har gjort det här inne men jag tror inte det är många kirurger som vill göra det. finns ingen anledning. Lycka till!
Gilla

Naturtjej

Kvinna ·

16 aug, 2013

Okej, tack Holly :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem