Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

25 jul, 2013

Vi som gör bröstförstoring i augusti 2013

Bröstförstoring
Har inte sett en sida för oss som opereras i Augusti så jag tog initiativet att öppna en tråd för oss alla som ska opereras i Augusti.
448

Sortera efter

Carro9393

Kvinna ·

15 aug, 2013

viola skrev:
Jag mår okej. Jag kan typ inte sova. Inatt sov jag bara någon timma. Åkte hem idag, en resa på 5 timmar. Var rena helvetet. Efter det sov jag några timmar. Har precis tagit lite piller och ska försöka sova. Skulle va underbart att sova en natt :) Vill att dom värsta dagarna ska vara över, redan trött på att vara stel och ha ont. Är du fortfarande stel? Jag är helt insjunken i bröstet. Ser ut som en 90 åring när jag går..
Vad var det som gjorde bilresan hem så jobbig? Var det pga att du hade ont och att det var obekvämt att vara i bilen då? Jag har också en bilresa på 5 timmar framför mig nämnligen :/. Är lite orolig för att ha bältet på mig och att bilen ska guppa till ibland och att det kommer göra jätteont då. GAAAAAH är så nervös, bara tre hela dagar kvar och sen är det dags!
Gilla

EmmaHanu

Kvinna ·

15 aug, 2013

Hoppas allt har gått bra! Du har nog vaknat upp snart! Skriv hur du mår och hur det känns!! :D Håller tummarna för dig!
Gilla

viola

Kvinna ·

15 aug, 2013

Det var alla SMÅ och stora gupp, alla små och stora kurvor. I rondeller eller av/påfart med lite krök så körde sambon i 40 haha.
Alltså alla små gupp som man vanligtvis inte tänker på känns. Sen när man åkte i höga backar eller ner så kändes det konstigt i bröstet (pga tryck?!)
Jag tog bältet bakom ryggen, testade inte ens att lägga det framför bröstet. Det gick bra :)
Så ja, det kanske är olika för alla, men resan hem var inte rolig för mig iallafall. Första gången jag grät av smärta :P Hoppas att det inte känns så för dig!
Men säg till den som kör dig att ta det lugnt så fort vägen svänger och sånt. Så man inte gasar i svängen. Alla bilar är ju olika med, vår bil är rätt känslig över gupp. En del större bilar känner man ju inte ens av små gupp.

Jag tog morfin innan jag åkte, så rekomenderar dig att ta det med :)
Gilla

Carro9393

Kvinna ·

15 aug, 2013

Viola: Oj då, det låter ju inte så kul :/. Ja jag ska verkligen säga åt honom att ta det lugnt haha! Och jag hoppas verkligen att jag kommer få tillräckligt med smärtstillande hela tiden innan jag åker hem så att jag inte behöver gå och ha ont i väntan på mer tabletter..
Gilla

Holly

Kvinna ·

15 aug, 2013

Ska operaras 28/8 på Reformedica. Byte av pip till mentor! 👍
Gilla

Holly

Kvinna ·

15 aug, 2013

JoFi8 skrev:
Opereras vid kl 10 idag.. Har fått mitt rum å läkaren har precis ritat på mig:)
Lycka till!!!
Gilla

Wanda33

Kvinna ·

15 aug, 2013

JoFi8: Hoppas det gått bra för dig idag. :-) Viola: så olika det kan upplevas. Vi har i o f sig en VW men tänkte inte alls på gupp eller kurvor på väg hem. Bilbältet hade jag som vanligt då det inte alls låg så det gjorde ont. Däremot tog jag tablett mot illamående innan vi åkte då jag har en tendens att bli det efter ngn typ av ingrepp på kroppen. :-) I dag vaknade jag med väääärldens träningsvärk i armen, kunde knappt lyfta den :-) Nu är det som tur är bättre. :-)
Gilla

MissMJ

Kvinna ·

15 aug, 2013

Jag opererade mig den 13/8 på Plastikakademin av Johan Thorfinn. Läkningen är igång för fullt och jag längtar så till onsdag då bandaget ska av och jag äntligen får se mina twins :)
Gilla

viola

Kvinna ·

15 aug, 2013

Har lagt upp första bilderna nu :)
Gilla

MissMJ

Kvinna ·

15 aug, 2013

Då opererades ju vi samma dag och av samma kirurg! Vi måste ju setts där gör kliniken är ju inte så stor ;) Hur mår du?
Gilla

MissMJ

Kvinna ·

15 aug, 2013

Fritte skrev:
Den 13e augusti är det dags för mig att opereras i Linköping :) velar fram och tillbaka över storleken dock... Ska ha framför placering och runda .. Tror det blir 375cc, men är rädd för att de ska bli hängtuttar eftersom jag sätter framför ! Någon som har någon erfarenhet av framför placering och hur dom blir ?
Då opererades vi samma dag och av samma kirurg. Vi måste ju ha setts där eftersom kliniken inte är så stor ;) Hut mår du idag?
Gilla

Turkos

Kvinna ·

15 aug, 2013

viola skrev:
Det var alla SMÅ och stora gupp, alla små och stora kurvor. I rondeller eller av/påfart med lite krök så körde sambon i 40 haha.
Alltså alla små gupp som man vanligtvis inte tänker på känns. Sen när man åkte i höga backar eller ner så kändes det konstigt i bröstet (pga tryck?!)
Jag tog bältet bakom ryggen, testade inte ens att lägga det framför bröstet. Det gick bra :)
Så ja, det kanske är olika för alla, men resan hem var inte rolig för mig iallafall. Första gången jag grät av smärta :P Hoppas att det inte känns så för dig!
Men säg till den som kör dig att ta det lugnt så fort vägen svänger och sånt. Så man inte gasar i svängen. Alla bilar är ju olika med, vår bil är rätt känslig över gupp. En del större bilar känner man ju inte ens av små gupp.
Jag tog morfin innan jag åkte, så rekomenderar dig att ta det med :)
Men du gjorde väl lyft också? Kan tänka mig att det gör ondare efteråt än att göra bara en förstoring!? Jag ska åka tåg, så jag hoppas slippa gupp och annat. Är mest orolig för folk som vill trängas, att må illa och spy på tåget och att somna och missa att gå av på rätt station. Haha, hoppas det kommer gå bra!
Gilla

Fritte

Kvinna ·

15 aug, 2013

Jaa det måste vi ju gjort, vilken tid hade du !? :) idag mår jag rätt bra, lite spänningar i brösten och ärren men klarar mig rätt bra med bara alvedon :) hur mår du !? Och är du nöjd !?
Gilla

viola

Kvinna ·

15 aug, 2013

Ja jag har gjort lyft också!
Du får vara på din vakt, hoppas inte det är så mycket folk som ska på! Om du mår illa kan du få medicin mot det :)
Gilla

overklig

Kvinna ·

15 aug, 2013

Jag ska opereras den 29/8. Inte länge kvar nu :D men det här med storleken börjar göra mig nervös.. Vet ej om jag ska ta 320/375cc eller 375/410cc. Det är svårt det här, man vill Ju ha så bra resultat som möjligt :)
Gilla

JoFi8

Kvinna ·

15 aug, 2013

Allt har gått bra för mig idag!! :) hemma nu!
Gilla

Sally1984

Kvinna ·

15 aug, 2013

Fy..börjar räkna ner nu..26 timmar kvar och fortfarande inte bestämt storlek eller sort! Får Ivan bestämma..:/
Gilla

Sally1984

Kvinna ·

15 aug, 2013

14 timmar kvar skulle d stå!!' Ahhhhh!!!
Gilla

MissMJ

Kvinna ·

15 aug, 2013

Fritte skrev:
Jaa det måste vi ju gjort, vilken tid hade du !? :) idag mår jag rätt bra, lite spänningar i brösten och ärren men klarar mig rätt bra med bara alvedon :) hur mår du !? Och är du nöjd !?
Jag hade tid kl 12.30 men blev det blev tre timmar försenat. Kam det vara du som opererades innan mig? Jag är också spänd i brösten och det stramar när jag rör mig, men ingen direkt värk. Äter panodil och diklofenak regelbundet fortfarande. Det är ju så svårt att säga hur brösten ser ut under all bandage som är knölig ;) Lång väntan tills onsdag då jag ska tillbaka och få se dom :) När ska du på återbesök?
Gilla

Wanda33

Kvinna ·

15 aug, 2013

I morgon blir första duschen för mig. Längtar!!! :-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem