Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

25 jul, 2013

Vi som gör bröstförstoring i augusti 2013

Bröstförstoring
Har inte sett en sida för oss som opereras i Augusti så jag tog initiativet att öppna en tråd för oss alla som ska opereras i Augusti.
448

Sortera efter

Wanda33

Kvinna ·

21 aug, 2013

Hur länge går det mellan att ni opereras och återbesøket?
På kliniken i Norge har de inget återbesök och bandaget som kallas nedpressband ska sitta på dag och natt i 14 dagar.
Gilla

turcoise

Kvinna ·

21 aug, 2013

Ringde Proforma i dag för klockslag.
Klockan 12 skall jag vara där den 29/8. Inte lång tid kvar nu, som jag längtar!
Gilla

Sandra1

Kvinna ·

21 aug, 2013

Återbesök 1vecka efter op för stygntagning och ska ha bandet dygnet runt tills dess sen går vi se om det blir en vecka till med band. Sen 6mån koll.
Gilla

kaktus

Kvinna ·

21 aug, 2013

Har opat mig idag i Örebro reformedica... Vilka proffs och vilken underbar bröstpumpmedicinering man får ( vet inte vad den kallas ;))... Visst ja opades imorse så ja har säkert en massa medicin i mig... Men just nu känner ja ingenting och stödstrumpan man fick på sig är inte så stor.... Har inte sett mina nya kompisar än men ja tror att detta blir kanon! !!! :)
Gilla

Uppsalbigboobies

Kvinna ·

21 aug, 2013

Hur ont har ni andra? Svider det ngt runt om brösten? Det svider som f*n och gör fruktansvärt ont på mig... Tabletterna hjälpter inte direkt , det ända dom gör är att man blir snurrig o må illa..:/
Gilla

Wanda33

Kvinna ·

21 aug, 2013

Kaktus: Så härligt att du är nöjd! Hmm.. bröstpumpsmedicinering, vad är det? :-)
Gilla

Wanda33

Kvinna ·

21 aug, 2013

Uppsalabigboobies: Jag hade inte speciellt ont alls faktiskt. Kanske har något att göra med hur mycket man har lagt in och hur kroppen reagerar på det man lagt in. Nu en vecka senare glömmer jag nästan av att jag har opererat mig, förutom när jag ser mina nya vackra former då ;-) 

Alltså, det jobbigaste med hela operationen är att jag inte får lyfta upp mina barn som förut. I tillägg har min ettårige son helt plötsligt börjat vakna tidigt på förmorgonen och tokgråta av mardrömmar. Då svider det lite extra att jag inte kan gå dit och ta upp honom ur sängen och trösta honom.. :-(
Gilla

kaktus

Kvinna ·

22 aug, 2013

Wanda33 de har satt en slang i varje bröst som automatiskt skickar ut smärtlindring under 3 dagar.. Därav säkert att ja inte hade nån smärta knappt igår på opdagen.. Däremot så blev ja hastigt väckt av min son nu på natten o bara reser mig upp och får en panikattack av smärtan.. Ska ringa kliniken när det blir morgon för ja tycker inte pumpen verkar släppt ut så mycket smärtstillande , ja kanske kommit åt något ...
Gilla

kaktus

Kvinna ·

22 aug, 2013

Uppsalabigboobies Värken sitter hos mig underbrösten där de skurit mig... Kroppsstrumpan tycker ja skär in i såren..
Gilla

tjejen89

Kvinna ·

22 aug, 2013

Nu är det dags!! :D
Gilla

päronet

Kvinna ·

22 aug, 2013

Snart dags för mig med! Lycka till!
Gilla

kaktus

Kvinna ·

22 aug, 2013

Lycka till tjejer !
Gilla

Sandra1

Kvinna ·

22 aug, 2013

Har som träningsverk. När tabletterna slutar verka kommer jag knappt upp ur soffan och tycker att det är tungt att andas. Lycka till ni som opar er idag!! :D
Gilla

Dexi

Kvinna ·

22 aug, 2013

Första dagen kändes det som om jag hade bröst som var fyllda med mjölk ;) kände igen mig i känslan sen jag ammade med det där spända. 
Sandra1: op du dig på citadellkliniken?
Gilla

päronet

Kvinna ·

22 aug, 2013

Nu är jag klar sedan ett par timmar tillbaka! Allting har gått bra, de ser jäääätte stora ut med allt bandage men jag tror att det kommer bli perfekt! Narkosen som jag var mest rädd för var riktigt skön faktiskt och allt har varit förvånsvärt enkelt och gått sjukt snabbt :) var här 08.30 och vaknade upp strax efter 10. Blev 400 cc siltex round high profile cohesive 1. Ska fixa bilder sen!
Gilla

elin-olivia

Kvinna ·

22 aug, 2013

:) jag ler lite för mej själv här.. jag ska op på tisdag och har så sent som igår tänkt på det här med barnen.. Min 5åring nöp mej i ena bröstvårtan igår kväll när vi skulle sova och undrade: Mamma,varför har du rödare bröstvårtor än mej ;) ja.. det är mycket tankar och känslor som dyker upp!
Gilla

synni_84

Kvinna ·

22 aug, 2013

Gud va kul! Massa lycka till! 👍
Gilla

Sandra1

Kvinna ·

22 aug, 2013

Det var en bra beskrivning! Nä opades på Improva i Sthlm :)
Gilla

viola

Kvinna ·

22 aug, 2013

Någon som haft återbesök? Var där idag. Han sa att det såg bra ut, att näst intill all svullnad var borta. Men vi skulle inte börja med bröstband, skulle skicka bild om 1 vecka så får vi se om vi skulle köra med den. Fick även en till kur med antibiotika? Han tog bort tejp och gjorde rent, satte ny tejp. Han sa att eftersom vi öppnat tejpen kan nya bakterier komma och därför tar vi en till kur med antibiotika. Någon mer som fått det? Han sa att allt såg bra ut, men känns ju inte som det då.
Gilla

päronet

Kvinna ·

22 aug, 2013

Jag ska tydligen inte äta antibiotika, läkaren sa bara att jag fick det idag under op och att det ska räcka. Har fått utskrivet Alvedon och någonting som heter diklofenac som jag ska äta. Hoppas på att det här läker som det ska nu! På söndag ska bandaget bort så då ser jag till att lägga upp före och efter bilder :) känns extremt bra just nu alltså, storleken känns kanon (trots allt bandage). Är såååå nöjd! Hoppas det gått bra för alla andra!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem