Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

25 jul, 2013

Vi som gör bröstförstoring i augusti 2013

Bröstförstoring
Har inte sett en sida för oss som opereras i Augusti så jag tog initiativet att öppna en tråd för oss alla som ska opereras i Augusti.
448

Sortera efter

sweetmissy

Kvinna ·

28 aug, 2013

Nu börjar resan ner till landskrona, är otroligt taggad just nu! Tänk, att om bara några timmar så har jag fått mina nya bröst!!! :)
Gilla

EmmaHanu

Kvinna ·

28 aug, 2013

Samma här! Eller ska åka till kliniken om 50 minuter! Kanske börjar bli lite nervös ändå! Hoppas allt kommer gå bra!!
Gilla

sweetmissy

Kvinna ·

28 aug, 2013

Det kommer nog att gå bra! Lycka till :)
Gilla

Pollyanna

Kvinna ·

28 aug, 2013

Lycka till EmmaHanu!
Gilla

Meloner

Kvinna ·

28 aug, 2013

Lycka till alla som ska opas idag. Själv ska jag med få bröst idag haha. Är nervös och kan knappt fatta att om några timmar kommer jag få bröst. :)
Gilla

Naturtjej

Kvinna ·

28 aug, 2013

Opererades i måndags .. Allt gick jätte bra! Men igår var jag ute och gick på stan ganska mkt så fick ganska ont i brösten som blev väldigt spända.. Var det dåligt att röra på mig så mkt dagen efter?
Gilla

viola

Kvinna ·

28 aug, 2013

Läser att många ska opas och får det där pirret i magen som man själv hade när man var påväg.. Stort lycka till :)
Gilla

Turkos

Kvinna ·

28 aug, 2013

Ligger med dropp i armen nu. Snart är det dax för mig! Det är en operation före mig, så jag får vänta ett litet tag. Ahhhh håll tummarna snälla ni!
Gilla

Pollyanna

Kvinna ·

28 aug, 2013

Håller tummarna, Turkos!

Gilla

Sandra1

Kvinna ·

28 aug, 2013

Jag fick första tabletterna strax innan optid
Gilla

Sandra1

Kvinna ·

28 aug, 2013

Jag återgick till jobbet idag efter en veckas sjukskrivning. Tyckte jag mådde bra och hade inte ont. Nu några timmar senare ligger jag i soffan efter att ha gått tidigt ftån jobbet och är nu sjukskriven en vecka till! Ta vara på sjukskrivningen! Du är piggare än din kropp! :P Lycka till nu ni som opas idag !
Gilla

melina84

Kvinna ·

28 aug, 2013

Gud vad spännande! Har varit jättenervös till och från och funderat mest över konsekvenserna, alltså eventuella komplikationer osv. känner mig ganska lugn nu men det pendlar en aning, antar att det är normalt! :) hur är det med er, är ni glada att ni gått igenom med operationen? Är resultatet som förväntat, hur länge har ni haft  bröstoperation i tankarna?
Gilla

Leyaana

Kvinna ·

28 aug, 2013

Turkos skrev:
Ligger med dropp i armen nu. Snart är det dax för mig! Det är en operation före mig, så jag får vänta ett litet tag. Ahhhh håll tummarna snälla ni!
Lycka till nu!!
Gilla

Carr0

Kvinna ·

28 aug, 2013

Operera mig igår, gick suveränt! Var väldigt trött och snurrig efter op men senare på eftermiddagen mådde jag hur bra som helst. Stretchade utan prob, brösten är självklart väldigt svullna och ömma. Har gått på stan idag utan att känt av ngn smärta. Hittills är jag super nöjd med mina nya bröst! :-)
Gilla

Zaraa

Kvinna ·

28 aug, 2013

Opererades 10 imorse mår jättebra nu. Lite ont i mitten av brödtkorgen men annars super :-) lycka tillni som ska operera er i dagarna kommer gå jättebra!
Gilla

sweetmissy

Kvinna ·

28 aug, 2013

Hej min operaration har gått bra, börjar bli klar i huvudet efter narkosen. Jag har ju gjort en bukpladtik tidigare och tänkte att detta kan ju inte vara så mycket värre smärtmässigt... det är det nog inte heller, men just nu har jag fruktansvärt ont :( All personal på citadellkliniken har varit och är helt underbara! Nu väntar jag på en kopp kaffe och en macka, mums! Är riktigt hungrig nu :)
Gilla

Wanda33

Kvinna ·

28 aug, 2013

Melina: Jag älskar mina nya bröst, men shit vad nervös jag var innan jag fick se dem första gången. Det var när jag skulle duscha efter fyra dagar och jag vågade helt enkelt inte att ta av mig BHn innan dess. Satt svimfärdig på toalettstolen innan jag kände att jag kunde stå på benen. Sååå nervös och när jag såg dem tog det en stund innan det gick upp för mig att det var min kropp jag såg på. Brösten var så vackra och det bästa av allt, de är bara mina! Såååå underbart lycklig!!

Jag hade nog inte tänkt på det medvetet så jättelänge. Ett halvår kanske. Visst hade jag sagt det på skoj men kanske med ett uns allvar att jag skulle operera mig om de inte såg bra ut efter avslutat amning. Det är egentligen först när jag ammat som jag känt att jag har några bröst alls. De har alltid varit små men då var de som små basketbollar. ;-)
Tog upp det med min man och han sa att om jag kände att det var så jag ville ha det så skulle jag göra det. Reggade mig här och gick på en konsultation. Var galet nervös när jag var där och funderade på om detta verkligen var rätt ställe för mig. Men nu efteråt förstår jag inte varför jag tvekade.

Allt har gått bra. Inga stora smärtor. Sov nästan helt liggande redan andra natten och tog mig upp utan problem med hjälp av magmusklerna. Klarade mig med enbart alvedon då jag inte alls har haft direkt ont. Som en träningsvärk men inte ont. Så som svar på din fråga så är jag över förväntan nöjd. Kirurgen lyssnade verkligen på mig och nu har jag den kropp som jag aldrig visste att jag skulle kunna ha. Jag hoppas verkligen att jag slipper all typ av synlig rippling, onda kapselbildningar och dubbelbröst och så här långt verkar det enbart bra.

Bytte plåster i fredags och ärren ser verkligen bra ut. Detta är verkligen den bästa gåvan till mig själv. :-) 
Gilla

Turkos

Kvinna ·

28 aug, 2013

Nu är jag klar! Storleken blev jättebra, det lilla jag sett. Det blev 345cc istället . Är ganska klar i knoppen och mår helt ok, det är ju väldigt spänt och bröstbandet trycker ju på. All personal är verkligen supertrevliga! Lycka till alla ni andra nu!
Gilla

Wanda33

Kvinna ·

28 aug, 2013

Alltså... jag har ju saknat känsel i nedre delen av brösten samt ett område i ena armen ett tag men nu när den kommit tillbaka har jag fått värsta känsliga bröstvårtorna. De ställer sig rakt ut av och till och det liksom sticker i båda två. Men det kan jag gärna stå ut med för att få så vackra bröst som jag har. Hoppas dock att de blir mindre känsliga längre fram ;-) 
Gilla

Wanda33

Kvinna ·

28 aug, 2013

Härligt att det gått bra Turkos! :-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem