Anonym användare
25 jul, 2013
Vi som gör bröstförstoring i augusti 2013
BröstförstoringHar inte sett en sida för oss som opereras i Augusti så jag tog initiativet att öppna en tråd för oss alla som ska opereras i Augusti.
Sortera efter
boobilicious84
Kvinna ·
28 aug, 2013
Härligt turkos! Glad jag blir för din skull. Imorn gäller det för mig.
Får jag fråga varför det blev större storlek? Jag själv är osäker och funderar på 380 istället. Jag har sen innan bestämt 350 men som sagt osäker.
Gilla
Turkos
Kvinna ·
28 aug, 2013
Tack!!! Det känns så kul att det är gjort! Lite svårt att sova i längre perioder ( som ni märker eftersom jag skriver här, hihi). Men somnar ändå rätt fort igen. Mår lite illa också, så har bara fått i mig pyttelite, så jag hoppas det vänder.
Gilla
Turkos
Kvinna ·
28 aug, 2013
boobilicious84 skrev:
Härligt turkos! Glad jag blir för din skull. Imorn gäller det för mig.
Får jag fråga varför det blev större storlek? Jag själv är osäker och funderar på 380 istället. Jag har sen innan bestämt 350 men som sagt osäker.Gilla
Leyaana
Kvinna ·
29 aug, 2013
Shit pomfritt nu är det min tur tjejer!! Vill gråta och samtidigt skratta... Vad har jag gett mig in på?! :D :(
Gilla
Zaraa
Kvinna ·
29 aug, 2013
Leyaana det kommer gå superbra jag lovar......man e alltid nervös helt naturligt. Det e riktigt skönt att sövas med så det behöver du inte oroa dig för. Snart hsr du nya boobs ;-) lycka till!
Gilla
turcoise
Kvinna ·
29 aug, 2013
Snart åker jag mot Stockholm, i dag är det min tur, kan inte riktigt fatta det och nervös har jag inte hunnit bli än.. Bara hungrig..
Gilla
Carro9393
Kvinna ·
29 aug, 2013
När slutade ni andra med alla slags smärtstillande tabletter? Jag har precis slutat med morfintabletterna och Celebra, så från och med idag så provar jag att bara ta två Alvedon (som jag fick av kliniken) morgon och kväll. Jag kanske kan sluta helt med Alvedon också men jag vill inte gå runt och ha ont i onödan :/.
Gilla
bestlover
Kvinna ·
29 aug, 2013
Beror på hur du känner.
När morfintabletterna var slut, så tyckte inte jag det var lönt att ta Alvedon. Tror jag åt Alvedon och ibumetin i en dag efter de var slut. Blev mer piggare av att röra på mig och vila än att äta Alvedon. Äter nästan aldrig Alvedon annars. Känn dig fram :)
Lycka till ni tjejer som skall opereras idag, julafton kommer tidigt i år :)
Gilla
Pollyanna
Kvinna ·
29 aug, 2013
Shit pommes frites. Inte nog med att jag blev sjuk några dagar innan op. - idag fick jag akut ryggont också. Skulle ta mina tre barn till skola och dagis och blev stående och kunde inte ta ett steg till. Efter att ha ringt min naprapat och fått en akutövning jag kunde göra mitt på gatan fick jag dit dem (vi bor som tur är tre minuter därifrån), men har jätteont fortfarande. Ska på besök hos naprapaten en timme innan jag ska vara på kliniken för operation imorgon (!) Men det känns viktigt att få ordning på ryggen innan - jag berättade motvilligt för naprapaten att jag skulle göra en bröstoperation, och då skulle han behandla bröstryggen också för säkerhets skull. Puh... hoppas inget annat oväntat händer nu. Är i stort sett frisk från förkylningen i alla fall, bara lite kvar i halsen. Lycka till nu turcoise!!!
Gilla
EmmaHanu
Kvinna ·
29 aug, 2013
Opades igår!! Det gör ont och spänner men är så himla glad och nöjd! Rekommenderad proforma varmt! All personal och Örjan gribbe var fantastiska! Så gulliga och hjälpsamma och nu har jag mina drömbröst :D
Gilla
boobilicious84
Kvinna ·
29 aug, 2013
Åh hej töser :-)
Nu ligger jag på mitt rum, op gick superbra. Och det tog 35 min... BARA. Shit, blev skitförvånad. Men det känns tryggt att det var åt det håller.
Jag ändrade mig i sista sekunden och gick från 350 cv HP till 380 & 400 HP. Göran tyckte att det bar er klokt val då jag grubblat över storleken. MEN jag rekommenderar er tjejer att gå på en ANDRA konsultation och bestämma slutliga storleken INNAN ni kommer till kliniken för op. Helt förståeligt då det krävs förberedelser och dem i många fall beställer in din storlek.
Men Göran var så tillmötesgående och ville att jag skulle bli nöjd.
Nu har det gått ca 4 timmar sen jag vaknade upp och jag hade tydligen sovit lite längre på uppvaket än de flesta. Men jag har nog varit gaaaanska trött.
Den goda ostmackan, apelsinjuisen och teet har slunkit ner och satt som ett smäll. Ett tips till er som ska opas snart... TA MDD LIPSYL. Jag har då minsann blivit väldigt torr o läppar och i halsen. Men helt naturligt då andningsluftdn under narkos är extremt "fukt"-fattig (torr) om man jämför med vanlig luft. Så jag dricker mkt vatten då jag blir torr i halsen.
Smärtan är heeeelt ok (för min del). Det är som ordentlig träningsvärk när man kört ett bröspass. Jag tränar mkt så det är min bästa referens till andra. Sjuksköterskan (personalen är btw sååå gulliga) kom in för en timma sen och tyckte det var dags för mer smärtstillande. Jag tyckte inte jag hade så ont så fick 2 Alvedon att börja med :-)
Nu ligger jag upprätt i sängen och tittar på tv.
Är supernöjd med brösten hittills av det jag kan se. Min man har tagit massor med före bilder och även nu när jag ligger med bandagen. Så ska lägga upp inom kort.
Till er andra som ska op imorn och snart så önskar jag er lycka till. Oroa er inte för narkosen. Det var rätt underbart med sån god och djup sömn ;-) Om man ändå kunde sov så varje natt (minus groggyheten). Haha...
Kram på er
Nu är jag med BRÖST :-)
Gilla
linnsbröst
Kvinna ·
29 aug, 2013
Jag opererades den 26 augusti på polarkliniken i Umeå.
Idag är det fyra dagar sedan operationen och mina bröst ser jättekonstiga ut!
Haha, det står ut åt två helt olika håll och bröstvårtorna är svullna och trutar utåt liksom, och eftersom att jag själv inte hade någon egen vävnad sedan innan kommer det ta extra lång tid för brösten att falla på plats.
La i allafall in 450 cc i vardera bröst av märket mentor, släta, högprofil och delvis bakom.
Jag måste bara ha tålamod!
Kommer slänga upp några bilder framöver när det börjar se ut som bröst igen;)
Någon annan med nästan obefintlig underpol som opererat sig som kan lugna mig och säga att det kommer se bra ut tillslut? haha
Gilla
EmmaHanu
Kvinna ·
29 aug, 2013
Har precis duschat och tvättat håret själv, 1 dag efter operation! Mår bra men klart det spänner! Ändå nöjd med tanke på att jag trodde jag skulle vara helt handikappad! Lycka till ni som ska opas! :)
Gilla
bestlover
Kvinna ·
29 aug, 2013
Jag fick inte lyfta armarna över axlarna de första dagarna, så ansträng dig inte för mycket :)
Gilla
Pollyanna
Kvinna ·
29 aug, 2013
Nu har jag tagit min descutantvätt för ikväll. Imorgon smäller det! God natt!
Gilla
Sally1984
Kvinna ·
29 aug, 2013
Ett bra råd är att köra mycket magträning innan. Och köra med lactal då balansen i underlivet blir knäppt av antibiotikan om kan får d.
Gilla
melina84
Kvinna ·
30 aug, 2013
Gud vad roligt att höra! Jo, men det kan jag mycket väl förstå, det är ju ändå ens egen kropp och man kan ju aldrig veta resultatet i förväg. Det är nog samma här ungefär, har väl lekt med tanken på att göra det men inte på allvar förens nu :) För mig är inte största fokuset på att dom ska va stora utan mer att fylla ut dom och få dom snygga. Dom ser verkligen jättefina ut på bilderna, jag förstår att du är nöjd, något annat vore galet!;) Jo jag är också beredd att ta en del smällar för ett par snygga bröst, jag är ju ändå inte nöjd nu så what the hell liksom det får bära eller brista. Hoppas du slipper problem i framtiden! Alltid lika trevligt och spännande att få höra någon annans resa!
Gilla
Turkos
Kvinna ·
30 aug, 2013
Härligt att det verkar ha gått bra för er tjejer! Mitt första dygn visa sig bli till ett litet illamående-helvete, hoppas verkligen ni andra klarar er från det! Mådde så illa så jag kunde tillslut inte få i mig någonting. Det var den värsta tågresan hem i hela mitt liv! Illamåendet tar liksom över all smärta så den tänkte jag inte ens på. Nu när jag kommit hem så mår jag bättre och har så smått kunnat äta lite lite igen. Personalen på citadell var helt underbar, och försökte hjälpa mig på alla sätt. Verkligen urgulliga! Har inte vågat ta morfintabletterna, eftersom man kan må illa av dom? Har nån mer av er mått så här? När vände det helt för er i så fall?
Gilla
Dexi
Kvinna ·
30 aug, 2013
Turkos: exakt så mådde jag! Hela första dygnet gick åt att må illa. Men försök äta lite och ofta för ibland blir illamåendet värre av att inte äta ngt. Jag tog morfin på kvällen för att slippa ha ont i kroppen på natten och så sov man bort biverkningen av illamåendet. Hoppas det är bättre nu!
Linnsbröst: jag är där du är. Hemska bröst med knapp underpol och hoppas även att mina ska så småningom se bra ut. De gör det inte nu och jag op den 20/8
Gilla
JoFi8
Kvinna ·
30 aug, 2013
Hoppas allt gått bra för er nyopererade! Själv är jag lite orolig...
Det har kommit en konstig känsel i brösten, mest i höger...som en knuten boll om jag andas in djupt å det stramar/spänner..
Är det muskelpåverkan tror ni?? Eller kan det vara lite översträngning? Har städat,dragit barnvagn,osv..
Minsta lilla rörelse så blir det som en hård knuten näve å sen om jag legat ner å ska upp känns det som implantatet flyttar på sig! Nere vid ärren känns det som att det gungar till...
Usch är så orolig nu :( snälla...nån som vet?
Gilla