POFbrons
Kvinna ·
04 mar, 2013
Vi som gör bröstförstoring i maj 2013
BröstförstoringTråd för er som skall göra bröstförstoring i maj 2013
Använd gärna Operationskalendern för att se vilka som opar sig i maj också.
Den finns i POF-menyn i vänstra spalten.
Sortera efter
Mamaboobie
Kvinna ·
19 maj, 2013
Nu är det betalat:-S känns så overkligt...
Gilla
sussipussi
Kvinna ·
19 maj, 2013
Åhhhhh
Denna dusch på dag 6 var efterlängtad och välbehövd hahaha
Bytte tejp oxå, såg bra ut fast min tejp är så smal, men täckte ärret så den ska nog räcka ändå.
Får köpa en bredare till nästa byte om en vecka :)
Orolig för DB vänster bröst, hoppas att det bara är svullnad.
Gilla
Piplisa
Kvinna ·
19 maj, 2013
Vad är dB ?
Gilla
sussipussi
Kvinna ·
19 maj, 2013
Piplisa skrev:
Vad är dB ?Gilla
Nyabröst 2013
Kvinna ·
19 maj, 2013
Vad är det för tejp ni använder när ni byter? Ska ta bort mitt nu på tisdag men fick ingen information va jag ska sätta dit istället :S
Gilla
Anonym användare
19 maj, 2013
Jag fick en rulle tejp av sköterskan när jag åkte hem efter op :)
Gilla
Nyabröst 2013
Kvinna ·
19 maj, 2013
jaha ok som du sätter rätt över ärret? Vet du vad det heter tejpen?
Gilla
sussipussi
Kvinna ·
19 maj, 2013
På Apoteket köper du kirurgtejp.
Fråga dem om du inte hittar.
Jag tycker den vita fäster bättre än den bruna, men det är nog smaksak ;)
Gilla
Anonym användare
19 maj, 2013
Ja precis, sätter den som tejpen satt innan. Som jag skrivit tidigare så finns det även silikontejp (dyrare) men har hört den Ska vara bättre för den bygger egen hud och gör finare ärr. Jag har den bruna kirurgtejpen.
Gilla
Nyabröst 2013
Kvinna ·
19 maj, 2013
ja läste lite i olika trådar och bestämde att ja skulle beställa hem mepiform för dom har sagt att den är verkligen toppen. Får hoppas på de :) Men fick inga direkta instruktioner vet bara att jag skulle ta väck de som sitter där efter en vecka. Borde egentligen kontakta dom och kolla men orkar inte.
Alla här inne verkar ju få tejp och då tejpar ni direkt på stygnen eller?
Gilla
sussipussi
Kvinna ·
19 maj, 2013
Mepiform och mepitac heter silicontejperna men oftast får Apoteket beställa hem den.
Den är dyra så de har dem oftast inte hemma.
Jag tejpar 3 mån sen när det är läkt så går jag över till ProSil stift.
Gilla
Anonym användare
19 maj, 2013
Ska banne mig köpa en mepiform, min kompis hade det efter hon gjorde sina bröst och hon visade sina ärr, dom var typ obefintliga.
Gilla
Piplisa
Kvinna ·
19 maj, 2013
Då håller vi tummarna :)
Gilla
Piplisa
Kvinna ·
19 maj, 2013
Efter duschen ikväll och tuttluftning, var det väldigt okul att sätta på sig bh:n igen. Så jag har "slaktat" en tubsocka, och satt bitar mellan huden och bh:n, där blåmärkerna är som värst.. Blev betydligt mkt bättre och mindre tryck på ärren... så testa det :)
Gilla
mazlin
Kvinna ·
20 maj, 2013
Mepiform, hur ser det ut? Alltså själva tejpen är det en rulle el vad är det?
Gilla
Anonym användare
20 maj, 2013
Mepiform kommer i en liten ask. Jag gick in på www.apoteket.se och sökte och sedan beställde jag hem det för att hämta upp det i närmaste apotek. Det är en tejp, mycket mjukare än kirurgtejpen. Man får tydligen några rullar i varje låda.
Gilla
Piplisa
Kvinna ·
20 maj, 2013
Dag 6: Fy f-n !! Har inte ont direkt, det liksom bara stramar och spänner, precis som det gjort sen dag 1. Men idag är jag så trött och sååå irreterad, pga att jag inte får sova mer än 3-4 timmar per natt. Igårkväll började det "pirra" och "bubbla" i brösten, och varje liten rörelse jag gjorde så flyttade sig implantatet i vänsta tutten. MYCKET OBEHAGLIGT !! Är det normalt ?
Gilla
sussipussi
Kvinna ·
20 maj, 2013
Fnattbullen skrev:
Mepiform kommer i en liten ask. Jag gick in på www.apoteket.se och sökte och sedan beställde jag hem det för att hämta upp det i närmaste apotek. Det är en tejp, mycket mjukare än kirurgtejpen. Man får tydligen några rullar i varje låda.Gilla
Nyabröst 2013
Kvinna ·
20 maj, 2013
Jag beställde också hem mepiform som kommer idag eller imorgon. Gissar på imorgon. lagom tills jag ska byta första gången :)
Sussipussi man ska kunna använda det redan nu enligt många och det ska göra att det läker finare, där av priset skulle ja tro :)
Gilla
Anonym användare
20 maj, 2013
Ja min kompis ärvande det redan från början. Ska på återbesök nästa torsdag, ska fråga då :)
Gilla