POFbrons
Kvinna ·
04 mar, 2013
Vi som gör bukplastik april 2013
Bukplastik Tråd för er som gör bukplastik april 2013
Se operationskalendern också, länk i vänstra spalten.
Sortera efter
Tess82
Kvinna ·
06 maj, 2013
Zazza82
Det gör du nog helt rätt i, det kommer en dag då vi är precis som förut, bara liiite snyggare! ;-)
Vad det gäller jobbet så vet jag ju att det kommer en dag då jag gör det jag vill, men det kändes lite tungt. ..
Gilla
Anonym användare
07 maj, 2013
Lagt upp före och efterbilder i silvergalleriet, såhär 8dagar senare :) svullen öm och avsomnad... Men jag ser min navel!!
Gilla
Anonym användare
07 maj, 2013
Kanske inte så mycket avsomnad som avdomnad!!
Gilla
zazza82
Kvinna ·
07 maj, 2013
MissyMisstM
Ser jättefint ut, stort grattis.Härligt när det är gjort.
Gilla
Anonym användare
07 maj, 2013
Verkligen jättefint resultat MissyMissyM, grattis:))
Gilla
Skruuf
Kvinna ·
07 maj, 2013
Snyggt resultat :)
Gilla
Tess82
Kvinna ·
07 maj, 2013
Snyggt!!
Gilla
blomman78
Kvinna ·
08 maj, 2013
Åååå va fint MissyMissyM!!! Snart är det min tur... Har op tid den 14 maj och är sååååå nervös!!! Suttit och läst på er tråd och är så glad över era fina magar. Har ni nå tipps jag ska tänka på, äta, eller göra nu innan op och även efter op?
Med vänlig hälsning, Linda
Gilla
Anonym användare
08 maj, 2013
Ät och gör det du gillar! Fö tycker jag att man alltid skall göra det :)
sen var det skönt att ha storstädat.....storhandlat......renbäddat där jag skulle sova när jag kom hem ( jag kom hem mitt på dagen då ingen var hemma och kunde inte böja mig själv) något som jag har "använt mig mycket av" är mineralvatten. Dricker i tid och otid..... Har e flaska och ett glas vid sängen.....Dels för att för snurr på vätskan i kroppen, men också för att jag var/är livrädd för att hosta. Det gjorde/gör sjukt ont.... Och att dricka är ju slemlösande.....
Sen kanske det bara är jag som fungerar så att jag ser varenda sak i vårt hem som behöver fixas nu när jag är sjukskriven och hemma hela dagarna och inte får göra något tungt (dammråttor, disk, inköp, smuts, tvätt, trädgård, pool, träd, buskar, ogräs, mm mm mm) och påpekar detta för min stakars man som arbetar heltid och sköter allt i hemmet.....på ett inte allt för trevligt sätt (tydligen!!) så mitt råd kring detta: förklara redan nu att du kommer att vara sjukskriven och HELT OFÖRMÖGEN (iaf till en början) att hjälpa till.....och be om ursäkt på förhand om du vet med dej att du kommer bli en "tjatfru"
Gilla
Anonym användare
08 maj, 2013
Tack snälla ni för de finna kommentarerna kring "nya" magen..... Är fortfarande svullen..... Hoppas att det snabbt kommer att gå över men tror inte det..... Hur snabbt har era magar "lagt sig till ro"?!
Gilla
Skruuf
Kvinna ·
08 maj, 2013
Min mage lever sitt egna liv ännu - svullnar upp ofta till kvällen när man varit igån - iofs bara 2 veckor sedan jag OPades men iaf :) Det kommer väl :)
Gilla
Tess82
Kvinna ·
08 maj, 2013
Jag är också ganska svullen, ser fortfarande gravid ut ibland. Idag är det 4 veckor sen jag opades och hoppas på att svullnaden snart går bort!
Gilla
blomman78
Kvinna ·
08 maj, 2013
Har du börjat jobba Tess82???
Gilla
zazza82
Kvinna ·
09 maj, 2013
Hej alla. Nu har jag jobbat 2 dagar denna veckan, 4 veckor efter op. Det har fungerat bra och jag har inte svullnat jätte mycket. Så det känns skönt och nu är det långledigt med hela familjen, bara att mysa massor =)Jag märker att jag svullnat mindre när jag äter bra och nyttig mat och för min del utesluter gluten.
Gilla
Tess82
Kvinna ·
09 maj, 2013
Nej, 1:a dagen i morgon. ... var sjukskriven tom igår och jobbet är stängt idag. Nästa vecka jobbar jag 6 dagar, så jag hoppas verkligen att det går bra!
Gilla
Xtra
Kvinna ·
09 maj, 2013
10 dagar sen op..Jag svullnar också men bara på vänster sida o mest i nedredelen av bål o i låren... Äter fortfarande smärtlindring regelbundet och är helt blå/lila/gul på kroppen.. Har lätt o få blåmärke annars med men aldrig sett ut så här... Urless på o ligga/sitta still.. Går mig på nerverna nu.. Bara o se allt som borde göras..
Ni som har op framför er.. Inget slår ju känslan när man vaknar ur narkos o allt sladder är borta!:) MEN som nån annan med skrev innan -va beredda på 2 veckor där man inte gör en knop...
Gilla
Xtra
Kvinna ·
09 maj, 2013
Hur gör ni med gördlarna?? Har en som går från under byst o ner till halva låret o sen en kort som är bara i midjan..
Den långa gördeln med öppen gren är hemsk tycker jag är de den man ska ha i 6 veckor eller?? Hur gör ni?
Gilla
Skruuf
Kvinna ·
09 maj, 2013
Jag skulle ha den långa hemska dygnet runt i 4 veckor sedan ytterligare den på dagtid i 4 veckor - den skavde sönder mina höfter efter några dagar så jag va på lindex och köpte 2 andra gördlar - en lång typ ett linne och en hög trosa - har växlat linnet och trosan nu i 2 dagar på dagarna och magen känns faktiskt mycket bättre - dom sa att jag fick byta gördeln till kompressions tröjja el trosa.
Gilla
Xtra
Kvinna ·
09 maj, 2013
Ok låter som en god ide.. Blir lindex imon klarar inte av detta längre känner jag.. Man vill ju typ gärna ha en trosa på sig..:p De här med öppen gren är ju de värsta.. Känns inte bra alls de...:)
Gilla
Tess82
Kvinna ·
11 maj, 2013
Jag jobbade första dagen i fredags, och det gick bra. Inte jätteont på kvällen men det är klart att det kändes. Däremot så har lördagen inte varit lika kul. Svullen son en ballong och ONT! Jag ser ju för tusan gravid ut! Vila under söndagen och hoppas på mindre svullnad under nästa vecka då jag jobbar 6 darhoch inte en...
Hur går det för er andra?
Gilla