Jeiden2011
Kvinna ·
11 sep, 2013
*Vi som gör bukplastik i December 2013! *
BukplastikSortera efter
Mich
Kvinna ·
15 jan, 2014
finförmig
Kvinna ·
16 jan, 2014
Hej Anno-Lisa!! Jag hade också mycket ont vid revbenen kanske lite tidigare än dig men runt vecka 3 kanske, på mig har de fettsugit lite för att skulptera den nya magen (ca 300ml) och jag var kanske lite extra känslig där eftersom att huden sitter så tight jutst där så stramar det och nöter mot vävnaden hela tiden. Sedan lossade kirurgen väldigt mycket hud på mig för att få bort så mycket som möjligt och då ökar smärtan och läkningen kan ta lite längre tid. Men jag håller med Mich, är du orolig ska du ställa frågan till din kirurg, han vet ju vad han har gjort och hur andra har upplevt samma operation tidigare, det är din rättighet :) För mig blev det bättre och bättre jag hade nog ont/var extra känslig i ca 2 veckor.
För övrig uppdatering så har min navel läkt helt nu men den är ju så liten... har även dålig känsel där, men det kommer nog. Ska lägga upp bild efter dagens luftning. Såret i T-korset läker sakta men jag upplever att det blir bättre för varje dag. Var och hälsade på jobbet och fick en massa uppmuntrande kommentarer men var helt slut efteråt så det blev en liten tupplur på 2 timmar :) Kanske är bra att vara sjukskriven ett tag till när orken inte ritkigt finns! Hur är det med er andra, är ni/har ni varit extra trötta under läkningsperioden? Tejpar ni er navel? Alltsa hela naveln, eller försöker ni bara tejpa på själva navelsnittet?
anno_lisa
Kvinna ·
16 jan, 2014
Jeiden2011
Kvinna ·
17 jan, 2014
Mich: Precis så var det för mig också, nästan som kramp. Liknande när jag skulle ur bilen efter en lång biltur osv..
finförmig: Tejpar inte naveln alls, sen dag 10. Jag har inga stygn förutom i naveln och då hjälper ju inte tejpen iaf.
Bikinisnittet börjar se riktigt tunt och fint ut nu, lägger upp en närbild på vänster sidan. Förkylningen börjar ge sig så ska se om jag kan träna idag, hoppas!!
Mich
Kvinna ·
17 jan, 2014
Jeiden2011, va bra att vi är fler som har så för då måste de ju va normalt!
Vilket fint snitt du fått :) Härligt att alltär som det ska för dej!
Längtar tills jag oxå har kommit till 6 veckor!
Jeiden2011
Kvinna ·
18 jan, 2014
Mich: Tack, tror faktiskt att det kommer att bli riktigt bra till sommaren när det har blekts lite!
Måste skicka lite pepp till er alla. Var på mitt första gym pass igår!! Underbar känsla att kunna göra lite armar och ben...körde bara vikter och sen lite på matta. Känner av benen och axlarna idag kan jag säga. Idag tänkte jag ta en promenad innan jobbet, ser ut att vara fint väder. Måste ner i vikt, är det fler som vill hjälpas åt och stötta varandra? Det är så lätt att tappa motivationen för mig...
Jeiden2011
Kvinna ·
18 jan, 2014
Fattar inte varför bilderna hamnar upp och ner, på sniskan och huler om buller!!
Inte går det att ändra heller?!
Jeiden2011
Kvinna ·
18 jan, 2014
Hittade detta:
Norpan
Kvinna ·
18 jan, 2014
Norpan
Kvinna ·
18 jan, 2014
anno_lisa
Kvinna ·
18 jan, 2014
Mich: Tack, tror faktiskt att det kommer att bli riktigt bra till sommaren när det har blekts lite!
Måste skicka lite pepp till er alla. Var på mitt första gym pass igår!! Underbar känsla att kunna göra lite armar och ben...körde bara vikter och sen lite på matta. Känner av benen och axlarna idag kan jag säga. Idag tänkte jag ta en promenad innan jobbet, ser ut att vara fint väder. Måste ner i vikt, är det fler som vill hjälpas åt och stötta varandra? Det är så lätt att tappa motivationen för mig...
mammamage
Kvinna ·
18 jan, 2014
anno_lisa
Kvinna ·
18 jan, 2014
mammamage
Kvinna ·
18 jan, 2014
Norpan
Kvinna ·
18 jan, 2014
Norpan
Kvinna ·
18 jan, 2014
mammamage
Kvinna ·
18 jan, 2014
anno_lisa
Kvinna ·
18 jan, 2014
anno_lisa
Kvinna ·
18 jan, 2014
finförmig
Kvinna ·
19 jan, 2014
Jeiden & Anno_Lisa: Jag har ju snitt hela vägen upp från blygbenet till mellan brösten så min navel har en massa stygn.. runt så de ärren ser lika ut som resten av mina ärr (som jag tejpar) inga stygn har tagits bort på mig utan jag har alla innuti (måste ha gått åt några meter tråd ;) Tänkte bara att det kanske inte var bra att tejpa över naveln, så att den inte får luft, men ni har ju inte på samma sätt så det är klart att ni fått andra direktiv. Tänkte bara om någon kanske hade tips eller egen teori, det finns ju många kloka människor här!! :)
Min navel är helt läkt, men eftersom att det är mycket ärrvävnad runt om är den rätt stel och liten, men jag misstänker även att jag är ganska svullen.. har känt så de senaste dagarna i alla fall när jag är uppe och flänger eller sitter mycket. Har kvar såret längst ner men det krymper för varje dag, så det känns toppen, kanske är helt läkt under nästa vecka, hoppas kan man i alla fall!! Har planer på att börja med lite kondition och styrka nu kommande vecka (v.6) känns helt ok med promenader men jag har tappat oerhört mycket kondition. Håller med om att gnistan ibland inte räcker till nä man känner som om manär tillbak på v.2, skönt att kunna lasta av lite här inne :)
anno_lisa hej hej :)
Vilken jättefin mage du har fått och så tidigt! Grattis!
Kan du inte försöka ställa frågan till kirurgen varför du har ont? Eller träffar du inte honom efter som du gjort inom landstinget?