Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Jeiden2011 profilbild

Jeiden2011

Kvinna ·

11 sep, 2013

*Vi som gör bukplastik i December 2013! *

Bukplastik
Startar en tråd för alla som ska göra, eller vill göra en bukplastik i December. 
Jag har bokad tid den 2 December och har redan fjärilar i magen ;-)
Nån mer än jag som har planerat en operation i vinter?
540

Sortera efter

Norpan

Kvinna ·

01 feb, 2014

Ha ha, ja Cocillana är verkligen en dundermedicin : ). Ja i juli måste vi vara på banan igen mammamage, börjar redan längta efter lite värme och sol : ). Vet någon förresten när man kan börja bada (badkar eller badhuset)? Mina sår är helt läkta så då borde det väl vara ok snart? Nu har jag lagt in nya bilder : )
Gilla

Mich

Kvinna ·

01 feb, 2014

Norpan skrev:
Ha ha, ja Cocillana är verkligen en dundermedicin : ). Ja i juli måste vi vara på banan igen mammamage, börjar redan längta efter lite värme och sol : ). Vet någon förresten när man kan börja bada (badkar eller badhuset)? Mina sår är helt läkta så då borde det väl vara ok snart? Nu har jag lagt in nya bilder : )

Åhh jättefin du blivit! Vilket kanonresultat :) Förstår att damen är nöjd (Y)

Jag fick bada så fort ärret va läkt på utsidan. Frågade efter min förra op eftersom de va sommar så badade i havet efter 4 v.

Gilla

Itawe

Kvinna ·

01 feb, 2014

Hej December-buk-opare - hur mår ni idag?❤
Gilla

kejsarsnitt2003

Kvinna ·

01 feb, 2014

Hej Itawe idag mås det bra nästa som innan op faktiskt tänkte precis för mig själv hur nöjd man blev och vad det gjorde för ens egna självförtroende hur mår du?

Gilla

kejsarsnitt2003

Kvinna ·

01 feb, 2014

nu är nya bilder postade :-)

Gilla

Itawe

Kvinna ·

01 feb, 2014

Kejsarsnitt: jag mår väldigt bra, jag gjorde ju min bukop i sept så jag är lite före er. Jag har tyckt att återhämtningstiden har varit jobbig - men nu ca fyra månader efter op så är jag väldigt glad och stolt över mig skälv att "herregud" jag vågade :-) - innan på tänkte jag inte så utan hade autopiloten påkopplad. Jag är lite röd i naveln men den är helt läkt så jag vet inte om det blivit en liten bristning - jag är väldigt lycklig idag att jag gjorde detta och priset har jag aldrig tänkt på, vissa saker har inget "pris" är lite svullen ff då och då men ingen fara. Löper ca fyra-fem gånger i veckan ( 5 km) och magen verkar må bra av rörelse❤mitt ärr är inte så fint, har inte haft någon form av tejp på alls då jag fått utslag av dem - men det bryr jag mig inte om, sladdret är borta och det är det viktigaste :-)
Gilla

mammamage

Kvinna ·

01 feb, 2014

Norpan, Itawe och Kejsarsnitt: Wow vilka snygga magar!! Stort grattis, gud vad roligt att börja se resultat. Det är vi väl värda allihopa! Jag önskar bara att det kunde få gå bra för alla. Jag verkligen luder med de som får kämpa med komplikationer hur länge som helst. Man vill bara ta fram ett trollspö.. Ja hörrni, tänk i sommar, att känna sig fin på stranden! Just nu är jag mest nöjd över att bajseriet funkar så mycket bättre :-)) men jag älskar att min gravidmage är borta! Har trott att jag sväller av gluten, i går moffade vi hemlagad pizza hos några vänner. Titta på profilen när jag klädde av mig, fortfarande inte gravid, gissa hur skön känsla!
Gilla

mammamage

Kvinna ·

01 feb, 2014

Inga luder här...lider ska det vara.
Gilla

Itawe

Kvinna ·

01 feb, 2014

Tack mammamage, din mage ser verkligen kanon ut - grattis till dig med och jag kan bara hålla med om att det känns i hjärtat när det blir komplikationer för våra med-systrar (och med-broder)❤
Gilla

Norpan

Kvinna ·

01 feb, 2014

Mich skrev:

Norpan skrev:

Åhh jättefin du blivit! Vilket kanonresultat :) Förstår att damen är nöjd (Y)

Jag fick bada så fort ärret va läkt på utsidan. Frågade efter min förra op eftersom de va sommar så badade i havet efter 4 v.

Tack Mich och mammamage. Jag känner mig nöjd även om jag vissa dagar sväller upp och ser lätt gravid ut : ). Om det var ok för dig att bada redan efter 4 veckor borde det ju vara ok för mig nu. Är så sugen på att bada badkar nu när jag fryser så ofta. Vilken fin mage Itawe!! Skönt att höra att det funkar så bra för dig med löpning och träning nu trots att du tyckte det var tufft länge. Tycker du att du svullnar mer efter att du tränat eller är det tvärtom?
Gilla

mammamage

Kvinna ·

01 feb, 2014

Norpan: kolla om det är ok med badkar, ligga i varmt vatten är ju väldigt uppluckrande. Jag tänker på naveln tex där man knte riktigt ser allt.. Inte jag åtminstone. Ha en fin kväll!
Gilla

Norpan

Kvinna ·

01 feb, 2014

Bra poäng mammamage. Min navel ser läkt ut (är inte så djup), men kanske dumt att chansa. Kan nog hålla mig ett tag till nu när jag ändå väntat så länge. Jag var på Lindex idag och kollade på gördlar. De hade en med hyskor, men den knäpper man i ryggen och det kändes lite konstigt. Är det en sån du har? Har en trosgördel från Lindex men den är så svår att få på.
Gilla

mammamage

Kvinna ·

01 feb, 2014

Norpan: ja men jag knäpper den framifrån ustället. Och så har jag tagit ur stödskenorna fram så de inte trycker när man sitter.
Gilla

Norpan

Kvinna ·

02 feb, 2014

Mammamage: ok, ja jag gjorde så när jag provade men tyckte också att stödskenorna var lite i vägen, men det var ju smart att ta ut dom. Jag var tillbaka till Lindex idag, till två olika butiker, men gördeln med hyskor var slut i båda (fanns bara stora storlekar). Tyvärr ska de sluta säljs just den modellen. Provade en variant utan hyskor och några trosgördlar men de är ju så otroligt trånga att få på, känns som att man mosar hela magen. Får leta vidare... Och sen har vi ju byxproblemet : ). Jag börjar bli less på att gå i samma par gravidbyxor varje dag på jobbet. Har ett par jeans som funkar så länge jag står men när jag sitter ner (vilket jag oftast gör) så känns dom för tajta. Hur gör ni andra? Kan ni ha era vanliga byxor?
Gilla

anno_lisa

Kvinna ·

02 feb, 2014

Norpan skrev:
Mammamage: ok, ja jag gjorde så när jag provade men tyckte också att stödskenorna var lite i vägen, men det var ju smart att ta ut dom. Jag var tillbaka till Lindex idag, till två olika butiker, men gördeln med hyskor var slut i båda (fanns bara stora storlekar). Tyvärr ska de sluta säljs just den modellen. Provade en variant utan hyskor och några trosgördlar men de är ju så otroligt trånga att få på, känns som att man mosar hela magen. Får leta vidare... Och sen har vi ju byxproblemet : ). Jag börjar bli less på att gå i samma par gravidbyxor varje dag på jobbet. Har ett par jeans som funkar så länge jag står men när jag sitter ner (vilket jag oftast gör) så känns dom för tajta. Hur gör ni andra? Kan ni ha era vanliga byxor?

Norpan, har du inget höj- och sänkbart skrivbord? Jag tycker att jag svullnar mest om jag sitter för länge. Plus att när jag har mina jeans känns det inte skönt att sitta längre stunder. Så jag står hela dagarna.

Jag=är i 6.5 veckan och har sprungit tre gånger (5-km rundor) och tränat ett benpass. Gode tid vilken träningsvärk jag fick efter benpasset! Jag var nästan mer rörelsehindrad än direkt efter operationen, kändes det som! :)

Har ni andra kommit igång med träningen? Det som är svårt är att hejda sig och inte rusa på i samma takt som innan op. Det är lätt att känna att allt ska vara som vanligt och istället överanstränga sig...

Men vilken positiv effekt träningen har! Framförallt löpningen som sker utomhus, gör underverk med humöret! :)

Gilla

mammamage

Kvinna ·

02 feb, 2014

Norpan: ska jag kolla min Lindexbutik och skicka till dig? Vilken storlek i så fall? Jag knäppte upp jeansknappen när jag satt. Känseln är ju så dämpad, jag känner inte riktigt om dett klämmer..
Gilla

Norpan

Kvinna ·

02 feb, 2014

anno-lisa: jag har inte ett höj-och sänkbart skrivbord (än) men jag kommer förhoppningsvis få ett. Jag har aldrig tidigare känt ett behov men nu känns det nästan som ett måste, och min chef har redan sagt ok, så återstår bara att beställa ett : ). Kul att du kommit igång så bra med träningen! Jag kör fortfarande bara raska promenader, känner fortfarande av magmusklerna och är ganska svullen. Men det är ju några här i tråden som kommit igång, Jeiden och Oldvillage om jag minns rätt : ).
Gilla

mammamage

Kvinna ·

02 feb, 2014

Trosgördlar funkar inte för mig. Att hitta en som håller åt magen men ändå går att få över rumpa och höft är mission impossible..
Gilla

Norpan

Kvinna ·

02 feb, 2014

mammamage skrev:
Norpan: ska jag kolla min Lindexbutik och skicka till dig? Vilken storlek i så fall? Jag knäppte upp jeansknappen när jag satt. Känseln är ju så dämpad, jag känner inte riktigt om dett klämmer..
Åh vad gulligt av dig mammamage. Jag har precis bett min mamma kolla. Hon skulle förhoppningsvis hinna kolla i morgon. Om hon inte hittar någon vore det jättesnällt om du ville kolla. Jag har storlek 36/38, sätter i så fall in pengar till dig : ). Hör av mig igen. Tack igen och ha en fin kväll!
Gilla

mammamage

Kvinna ·

02 feb, 2014

Jag kollar på tisdag, bortrest till sen kväll i morgon. Ha det fint tjejer.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem