Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
newme profilbild

newme

Kvinna ·

27 dec, 2012

Vi som gör bukplastik i jan/feb 2013!!

Bukplastik
Tänkte att vi som ska operera oss i jan / feb kunde stötta varandra här i tråden! Jag ska göra full bukplastik och bröstlyft hos Dr Magnus Hober på Improva kirurgcentrum den 19/2-13. Längtar sååå mycket samtidigt som det är väldigt nervöst!! :)
550

Sortera efter

domdamen1

Kvinna ·

18 feb, 2013

Hej Perlan💋 välkommen tillbaka, nu flera kilo lättare, allt har gått bra för dig hör jag synd det där med förkylningen men det är ju sådana tider nu. Så tuff tror jag nog inte att jag är👍 däremot så har hela de här porsessen med operation eftervård mm gått så otroligt smidigt jag har varit igång sedan 2 dagar efter op och har börjat jobba, i morgon skall jag gå på mitt första tränings pass efter op, vi får se hur det går😲Bra hoppas jag. Blåmärderna kommer att försvinna så småning om det tar lite tid så håll ut.....

😇 D1 
Gilla

newme

Kvinna ·

18 feb, 2013

Alltså jag är så jäkla nervös nu.... Bara flummar omkring här hemma... Jag har två sjuka barn här hemma idag.. Hoppas jag inte hinner bli sjuk.. Imorgon bitti kl 8.00 ska jag vara på kliniken! Först ut, så jag ska bara duscha få piller och bli målad på, sen bär det av in på op ca 9.00!!! Sovit så dåligt två sista nätterna.. Får se hur det går inatt! Jag har en liten fråga.. Kanske jättedum, men ändå.. Blir man intuberad vid op? Ingen har nämnt något om det!! :)
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

18 feb, 2013

Spännande!!! Ja, jag fick det iallafall. Hade lite ont i halsen efteråt så jag frågade och det var tydligen rutin :) Håller tummar för dig imorgon!!!!!
Gilla

newme

Kvinna ·

18 feb, 2013

Tack Lily!!! :-))
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

18 feb, 2013

Jag e lite avis, känslan var otrolig både innan och efter op... Låter lite sjukt och jag vill ju inte blrja om såklart men du ska njuta av morgondagen och inte vara nervös eller rädd, för imorgon ryker volangerna!!! :)
Gilla

oroan

Kvinna ·

18 feb, 2013

Lycka till Newme!!! Ska tänka på dig:)!
Gilla

domdamen1

Kvinna ·

19 feb, 2013

Lycka till nu newme!!!
Ja man blir inturberad eller får en s.k. laryngsmask, men oroa dig inte för det, njut nu istället och ta adjö av magen
😇 D1
Gilla

Katja74

Kvinna ·

19 feb, 2013

Lycka till newme!:) och så nåt jobbigt här. De ringde från kliniken och jag ska få göra om blodproverna då mina världen inte var bra inför op... Jag har varit dunderförkyld och mår inte alls bra nu heller efter att ha Vabbat några dagar. Känner på mig att operationen blir framskjuten. Deppigt.:(
Gilla

pingasnuda

Man ·

19 feb, 2013

Hej Alla ! Nyopererad (igår) allt gick bra och känns bra. Snart dags för frukost och dusch sen en massa info om do and dont's för att sen åka hem. Känner mig förvånansvärt pigg och kry. Mer info kommer ..........
Gilla

oroan

Kvinna ·

19 feb, 2013

Nä, Katja! Inte du också?! Jag fick ju samma besked i förra veckan! Man blir så ledsen och orolig! Jag hade tex redan lagt in om ledighet och det var ordnat vikarie..Nu fick jag ta semester de första dagarna iallafall, sen löser vi det...
Har du betalat in för op?
Jag hade det och fick tillbaka mina pengar(på egen begäran) för jagvet ju inte hur lång tid det tar att få ordning på mitt blodtryck och vad det är för fel på mitt EKG (huuu).
Hoppas att det löser sig snabbt för dig, det har kanske bara att göra med din förkylning helt enkelt!
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

19 feb, 2013

Håller tummarna för dug Katja!!! Pingasnuda, hoppas du får en bra återhämtning... Morfin time nu eller? ;)
Gilla

pingasnuda

Man ·

19 feb, 2013

Jag har lite återhämtning i sängen med lite TV och en katt vid min sida. Morfin senare ikväll . Men allt har gått klockrent !!!!
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

19 feb, 2013

Härligt att höra :)
Gilla

Katja74

Kvinna ·

19 feb, 2013

Tack hörrni!! Ja, det är ju liksom det man planerat för och ordnat med jobbet och allt... Så himla trist om det blir så. Någon som vet hur tätt inpå proverna kan tas för att de ska hinna få reslultatet? Tänkte att om jag väntar tills fredag kanske kroppen har " piggnat på sig". Men op är på tisdag så jag vet inte om man törs ha is i magen. Skönt att ni finns här! Pingasnuda, vad skönt att vara hemma och att gått fint!
Gilla

domdamen1

Kvinna ·

19 feb, 2013

Hu då Katja 74 men det är nog bara förkylningen som ställer till det
Kurera dig så skall du se att proverna blir bra Lycka till..
Och du Pingasnuda välkommen till oss färdig op-gänget visst är det skönt att ha det gjort
och det blir bara bättre o bättre dag för dag..

😇 D1
Gilla

Maja42

Kvinna ·

20 feb, 2013

@ Pingasnuda härligt att höra allt gått bra och att du mår bra 👍 Lycka till ni andra som har väntande operationer!
Gilla

pingasnuda

Man ·

20 feb, 2013

Hej igen och TACK för alla uppmuntrande ord. Väldigt kul det här..... Jo allt gick som sagt bara bra och ser väldigt fint ut. Hoppas nu alla förkylningar och elände som vissa av er går och väntar på ska försvinna ut kroppen åker med en väldans fart. Mår faktiskt Förvånansvärt bra, bara bökigt med korsett och sömn. Men det ger väl sig självt. Knappt någon svullnad eller blåmärke alls. Tänkte ta lite före, efter och under tiden foto och lägga ut så småningom. Beach 2013 här e jag !!!!!
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

20 feb, 2013

pingasnuda skrev:
Hej igen och TACK för alla uppmuntrande ord. Väldigt kul det här..... Jo allt gick som sagt bara bra och ser väldigt fint ut. Hoppas nu alla förkylningar och elände som vissa av er går och väntar på ska försvinna ut kroppen åker med en väldans fart. Mår faktiskt Förvånansvärt bra, bara bökigt med korsett och sömn. Men det ger väl sig självt. Knappt någon svullnad eller blåmärke alls. Tänkte ta lite före, efter och under tiden foto och lägga ut så småningom. Beach 2013 här e jag !!!!!
Grattis!!!
Gilla

oroan

Kvinna ·

20 feb, 2013

Pingasnuda, du låter ju oförskämt pigg för att vara helt nyopererad:) Härligt att höra!
Gilla

newme

Kvinna ·

20 feb, 2013

Heeej!!!!! Jag lever!! :-)) mår riktigt bra får jag säga! Kom hem mitt på dagen idag! Allt ser bra ut, fick se ärret imorse, 900gr hud och 1 liter fett borta! Brösten känner jag ingen smärta alls i! Har dränage med hem som tas på tisdag vid Åb. Mådde väldigt illa under hela dagen igår och hade väldigt ont. Op vid 9.00 klart vid 13.30 fick i mig rostmacka vid 20... Kräktes en gång innan det med. Ingen hit att ligga o kräkas med ny opad mage! :( Imorse togs kad o nål, smärtan känns som kraftig träningsvärk! Jag trodde det skulle vara värre, så det är skönt! Visserligen har jag ketogan o Alvedon som smärtis! Jag har bilder men ni får se om 1 ve ca då jag bor hos mina föräldrar nu ett par dagar! Kram på er!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem