newme
Kvinna ·
27 dec, 2012
Vi som gör bukplastik i jan/feb 2013!!
BukplastikTänkte att vi som ska operera oss i jan / feb kunde stötta varandra här i tråden! Jag ska göra full bukplastik och bröstlyft hos Dr Magnus Hober på Improva kirurgcentrum den 19/2-13. Längtar sååå mycket samtidigt som det är väldigt nervöst!! :)
Sortera efter
domdamen1
Kvinna ·
22 feb, 2013
pingasnuda skrev:
Säger som dom lärde säger...... Lagom är bäst och lyssna till din kropp den vet bäst.
Tittade just på dina bilder O´vilken skillnad , det blev mycket bra; förstår att du är nöjd
😇 D1
Gilla
newme
Kvinna ·
22 feb, 2013
Lagt in en op berättelse nu!! :))
Gilla
pingasnuda
Man ·
23 feb, 2013
Grattis.......
Låter som att du är nöjd ? Hihi. Visst är det en känsla att lyfta på täcket och kolla ? Blev nästan gråtfärdig själv.
Skönt att få det gjort. Nu kan man koncentrera sig på BEACH 2013 !!! Hahaha. Ska själv på återbesök på tisdag 26/2
Kul att se vad dom säger. Det enda jag tycker är jobbigt är den där förbannade korsetten. Men det är väl bara att vänja sig, den ska ju hänga med ett tag nu. Ta det nu lugnt och så ser vi fram emot bilderna som förhoppningsvis kommer upp!
En krya på sig kram !
Gilla
MissC76
Kvinna ·
23 feb, 2013
Hej allihopa!
Jag planerar också att göra en bukplastik. Jag kanske inte har så mycket överhäng, iaf inte när ja står upp men när jag böjer mig fram hänger det. Jag lider mest av att min mage sväller ut så att jag ser gravid ut vilket är ett stort handikapp. Så jag vill sy ihop mina magmuskler. Har även en tarmsjukdom, Crohns sjukdom. Har för tre veckor sedan op bort en bit av tunntarmen & tjocktarmen. De gick in via naveln, mitt kejsarsnitt & ett litet hål bredvid naveln. Tyvärr blev min navel ful efter det.
Jag funderar på Plastikhuset. Har pratat med dem två ggr & ska boka en konsultation så fort jag får klartecken till att operera mig igen. Fast jag ska eg op min fot också. Har gjort fyra op på foten redan pga en dålig halux valgus op för länge sen. Men vill nog göra magen först ;-).
Min fråga har nån bra erfarenhet av Plastikhuset eller DeVitanova i Linköping??
Tacksam för all hjälp.
Med vänlig hälsning,
Gilla
pingasnuda
Man ·
23 feb, 2013
Min OP berättelse ligger nu inne för läsning.
Gilla
Magu
Kvinna ·
24 feb, 2013
När hur vet man ifall magmusklerna har sprukit upp efter att de blivit ihop sydda, eller märker man inte det?
Är så orolig för man vill ju inte att ngt ska gå fel.....
Gilla
newme
Kvinna ·
24 feb, 2013
Alltså... Jag har så ont i min rygg!!! Så fort jag står/går så gör det så ont.. Bara för att jag inte kan gå helt upprätt. Jag går ju bättre varje dag.. Men hua vilket ryggont! Känns som att det måste vara rätt vanligt? Som kramp i ryggen!!
Gilla
Magu
Kvinna ·
24 feb, 2013
Men hur länge brukar det sitta i?✉️
Gilla
newme
Kvinna ·
24 feb, 2013
Ett tag gissar jag att vi får stå ut! Tills man kan räta upp sig helt.. Är det jobbigt för dig med?? :(
Gilla
eve
Kvinna ·
25 feb, 2013
Vad är det för sprutor ni tar efter operationen?
Gilla
pingasnuda
Man ·
25 feb, 2013
Förmodar att det är samma som jag tar efter min bukplastik.
Fragminsprutor som tas en gång om dagen i benet eller magen.
Gilla
pingasnuda
Man ·
25 feb, 2013
Mot blodproppar......
Gilla
Magu
Kvinna ·
25 feb, 2013
Hej alla!!
Opade mig i torsdags, idag kan jag gå mycket mer rakare....
Men mitt största problem än så länge är magen😕Hoppas att den kommer igång snart!!!
Gilla
pingasnuda
Man ·
25 feb, 2013
Hej Magu !!
Magen kommer, tog mig tre-fyra dagar sen kom den igång. Kul att du mår bättre trots magen.
Gilla
daphne
Kvinna ·
25 feb, 2013
Magu skrev:
Hej alla!!
Opade mig i torsdags, idag kan jag gå mycket mer rakare....
Men mitt största problem än så länge är magen😕Hoppas att den kommer igång snart!!!
Gilla
Magu
Kvinna ·
25 feb, 2013
Tack alla!!!!
Undrar hur mycket n rörde er under den första veckan?
Gilla
Magu
Kvinna ·
25 feb, 2013
Många frågor....
Men ska man försöka att räta på sig så mycket som möjligt eller ska man låta det ta sin tid (hoppas ni förstod vad jag menade)
Hur hårt ska gödeln sitta?😎
Gilla
pingasnuda
Man ·
25 feb, 2013
Eftersom jag har hund så blev det en 4-5 promenader om dagen på 10-15 min.
Man känner rätt bra när det är dags att vila, iallafall gjorde jag det. Jag opererade mig för exakt en vecka sedan. Blev något fler promenader nu i helgen dock. Men ca 1,5 tim om dagen utspritt. Funka bra för mig iallafall.
Gilla
Magu
Kvinna ·
25 feb, 2013
Började du promenara redan dagen efter? Kunde du gå rakt med en gång?👍
Härligt att du verkar må så bra!!!
Gilla
pingasnuda
Man ·
25 feb, 2013
Jo jag mår prima..... Började vid 14.00 dagen efter OP med en runda på 10 min. Jag gick som en fällkniv men det funka !
Nu går jag nästan helt upprätt.
Gilla