Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
newme profilbild

newme

Kvinna ·

27 dec, 2012

Vi som gör bukplastik i jan/feb 2013!!

Bukplastik
Tänkte att vi som ska operera oss i jan / feb kunde stötta varandra här i tråden! Jag ska göra full bukplastik och bröstlyft hos Dr Magnus Hober på Improva kirurgcentrum den 19/2-13. Längtar sååå mycket samtidigt som det är väldigt nervöst!! :)
550

Sortera efter

Katja74

Kvinna ·

25 feb, 2013

Väntar på samtal från kliniken om det blir operation eller inte. Så jädra seeeegt....
Gilla

daphne

Kvinna ·

25 feb, 2013

Jag gick nästan inget under första veckan. Bara pyttepromenader på kanske 50 meter. Gördeln ska sitta hårt och jag tror inte du ska "pressa" upp kroppen. Det kommer när det kommer. Men det är jäkligt drygt och ryggen tar så mkt stryk!!! Jag har själv en arm som jag har svårt att sträcka ut efter armplastiken och pratade med kliniken idag och sköterskan sa att jag INTE fick sträcka ut om det gjorde ont.
Gilla

newme

Kvinna ·

25 feb, 2013

Jag gissar att du inte sytt musklerna pingasnuda? Känn inte att du ligger efter Magu, jag tar två små rundor om dagen ca 10 i lååååångsamt tempo. Sydde bukmusklerna med och kan inte gå rakt ännu.. Försök att få igång cirkulationen så fördelas allt under huden bättre med. Men allt i din egna takt!! :) Min mage kom igång 4 dagar efter op men 3 dagar efter jag börjat med lactulos! Tar också fragmin spruta i låret varje kväll, ska ta i 10 dagar! Snart över... :)
Gilla

newme

Kvinna ·

25 feb, 2013

Jag kanske kommer 150 m på de minuterna.. :) i början gick jag bara ut o hämtade posten för att få lite luft! Det går bättre o bättre är varje dag! :)
Gilla

domdamen1

Kvinna ·

25 feb, 2013

Ja nog är det olika alltid! Jag har gjort en stor bukplastik med sydda magmuskler och fettsugit  på samma gång gjorde jag bröst lyft.
 Jag var ute och gick dagen efter op en kort promenad dag 3 efter op gick jag i c:a 45 min har kunnat räta ut mig hela tiden
så ryggen är ok, och magen kom igång efter 3 dagar .Några fragminsprutor har ja inte tagit har kollat med mina doktorerna där jag jobbar och dom tycker inte att det är nödvändigt då fick macrodex på under operationen.
😇 D1
Gilla

Katja74

Kvinna ·

25 feb, 2013

Yes! De ringde och imorgon blir det! Wii.... Håll tummarna är ni snälla.:)
Gilla

perlan

Kvinna ·

25 feb, 2013

Hej! jag op för 13 dagar sedan med fettsugning o sydda muskler,Dag 2 tog jag Laxido i 3 dagar ,sedan dess har jag gått på toa 2x ,,,första 3 dagarna var inte roliga,men efter dag 5 har jag gått  o vankat 45 min på lö 1,10 min :) igår o idag på gå band men på promenadsnivå 4,,det var halt ute,det känns bättre inne,jag har oxå kut rygg i början men ,man kommer igång sedan,,men alla ska göra som det känns  bra ,,jag har alltid varit aktiv,,, försöker inte överdriva ,men jag är lite chockad fotrfarande jag är så pigg,jag har förberätt mig på värsta:)) Innan jag blev op läste jag DOMDAMENS op berättelse o var helt faschinerad,o tänkte   ohh det hade varit härligt om jag kunde vara så pigg,trodde inte att det sant👍  men hittils så är jag så pigg,men är lite rädd hur det blir efter de har tagit stygnen,,,det är värsta är gördelen,jag har massor med blåmärken efter fettsugningen o gördelen skaver in,,,men vi kommer att glömma allt trågigt när vi ser vår fina mege om några månader💋
Gilla

perlan

Kvinna ·

25 feb, 2013

håller tummarna Katja!!!!! Du klarar det galant!!! lycka till
Gilla

oroan

Kvinna ·

25 feb, 2013

Så härligt, Katja!!! Måste erkänna att jag är SÅ avundsjuk på er som fått ert gjort nu! I morgon skulle det vara en vecka sedan jag skulle opats om jag inte blivit "stoppad" pga höga trycket och konstigt EKG. Imorgon ska jag till min läkare och få min dom...det är ingen kul känsla...när själva motorn i kroppen inte är i form känns det inte lustigt ett dugg :(
Men håller tummarna för dig i morgon såklart:)
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

25 feb, 2013

Katja, håller tummar! Oroan håller tummar hårt hårt för dig att allt ser bra ut! Styrkekramar!!!
Gilla

eve

Kvinna ·

25 feb, 2013

Köpte mig idag en gördel som hade hakar fram.. Hoppas den blir bra sen. Den har skenor som man inte kan ta bort. Idag köpte jag medel för magen, tejp, alvedon osv.. Är ju 1 v kvar bara till op :)
Gilla

Katja74

Kvinna ·

25 feb, 2013

Tack ska ni ha!:D oroan, jag håller tummarna för dig imorgon också. Hoppas det ordnar sig!! Fråga till er som varit under kviven; vad packade ni med er?? Jag har slängt ner två parmjukisbyxor och tandborste plus lite annat. En bok... Ja, inte vet jag.
Gilla

perlan

Kvinna ·

25 feb, 2013

Oroan! HÅLLER tummarna för dig helhjärtat!!! hoppas att du får en positivt svar,,,massor med kramar
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

25 feb, 2013

Katja, mobilen, lurar och laddaren! Mycket surfande och tittande på webb tv under natten ;) Sen mjukisar och stor tröja som går över rumpan är skönt. (Smågodis önskade jag att jag hade så det är ett tips ;))
Gilla

Katja74

Kvinna ·

25 feb, 2013

Tack, vad bra! Godis it is.
Gilla

newme

Kvinna ·

25 feb, 2013

Haha jag hade köpt med mig godis, men det fick åka med ouppackat... Pga av illamåendet.. :( Jag åkte i mjuknar o linne o munktröja, åkte hem i samma fast nytt linne! Så trosor och strumpor.. Hygienartiklar, Lypsyl och två skvallerblaskor! Och absolut laddare o mobil!! Man gör lätt av med ett batteri!! :)) All lycka till nu! Ha en grymt bra inställning och somna med ett leende på läpparna så blir det grymt! :)
Gilla

newme

Kvinna ·

25 feb, 2013

Hörni! Gör det ont att ta bort dränagen?? Ska göra det imorgon! Skönt att bli av med dom!! :)) Jag har blivit jättesvullen över ryggen, kring kärlekshandtagens baksida och svanken.. Det spänner lite i huden där, blåmärken o sånt som ömmar.. Lite oskönt att ligga på rygg! Hoppas det lägger sig snart.
Gilla

Magu

Kvinna ·

25 feb, 2013

Hej igen alla!!!
Hur hårt drar ni åt era gördlar? Jag har svårt att få min att sitta bra. Drar ni den en liten bit ner över höfterna?
Har skrivit på lite olika ställen, men vad har ni fått för rekommendationer ang gödeln?
Hur länge ska ni ha den?
Och till er som snart ska opas LYCKA TILL👍
Gilla

newme

Kvinna ·

25 feb, 2013

Jag har en "veroniqe" med ben som kar hål för kisseriet. Dragkedja på sidorna. Så jag behöver inte hålla på spänna å så. Den sitter p sin plats och jag gillar stödet, den är bekväm! Går upp till brösten! Bara o tvätta o tumla! :)
Gilla

MissC76

Kvinna ·

26 feb, 2013

Spännande. Vilken läkare ska du ha? Vet du nån annan som gjort där? Jag funderar på att gå på konsultation där. Pratat två gånger i telefon med dem & de är jätte trevliga :-). Lycka till :-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem