newme
Kvinna ·
27 dec, 2012
Vi som gör bukplastik i jan/feb 2013!!
BukplastikTänkte att vi som ska operera oss i jan / feb kunde stötta varandra här i tråden! Jag ska göra full bukplastik och bröstlyft hos Dr Magnus Hober på Improva kirurgcentrum den 19/2-13. Längtar sååå mycket samtidigt som det är väldigt nervöst!! :)
Sortera efter
eve
Kvinna ·
16 mar, 2013
Ha så roligt o dansa för mig med ;).
Uppdatera gärna hur det gick med magen.
jag hoppas att jag kan den 6 april gå på en liten konsert med kalle baah.
Det är stå plats.
Rädd för att det blir trängsel o man tex får knuffar o armbågar på sig ;).
O jag lär ju inte kunna stå still utan man lär ju " digga " med
Gilla
eve
Kvinna ·
16 mar, 2013
Ha så roligt o dansa för mig med ;).
Uppdatera gärna hur det gick med magen.
jag hoppas att jag kan den 6 april gå på en liten konsert med kalle baah.
Det är stå plats.
Rädd för att det blir trängsel o man tex får knuffar o armbågar på sig ;).
O jag lär ju inte kunna stå still utan man lär ju " digga " med
Gilla
domdamen1
Kvinna ·
16 mar, 2013
Måste bara delge er alla att det är så härligt att äntligen kunna hoppa i mina Armani jeans som jag inte kunnat ha på mycket länge dom är nästan lite stora hi hi hi men vad gör det.
Och inte blir livet sämre av att man kan träna, skall ta en riktigt lågn prommis i (vår?) solen eller är det vinter solen ja ja det får vara vad det vill
ut skall jag ialla fall.
Ha nu en riktigt skön helg alla POF-vänner.
😇 D1
Gilla
Katja74
Kvinna ·
16 mar, 2013
Min nederdel på magen är hyfsat slät men övre buken är svullen och jag ser lika bollformad ut som innan... Vete katten om det inte gick upp i sömmarna när jag kräktes natten efter op. Återbesök nu på måndag så då lär jag väl få veta.:) kul att ni håller igång, både vad gäller sängen och krogen.:D här är det förkylda barn med öroninflammation. Yeehaaa... Vi hörs!
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
17 mar, 2013
Krogen gick awesome men mår lite halvdåligt idag;) Konserten blir inga problem tror jag Eve, det går ju fort fram m läkning.
Katja, hoppas det bara läkt olika och att det inte är något problem! Uppdatera.
Domdamen, härligt!!! Grattis! Längtar efter mina jeans... Trött på leggings!
Gilla
eve
Kvinna ·
17 mar, 2013
lovely lily- hade du nån gördel under tröjan??
svullna magen upp nått??
härligt att allt gick bra... :)
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
17 mar, 2013
Eve, nej magen svullnade faktiskt inte alls... Alltså inte mer än normalt, och jag hade en trosgördel som inte ens sitter åt så hårt på mig (ville inte ha kardborregördeln) Jag blev förvånad och imorse när jag vaknade kända jag tillochmed mina höftben igen! Sen har jag ju svullnat på igen men det jag menar är att vin och dans snarare gjorde gott för svullnaden än ont. =) Och så var det skitkul! Men eftersom jag inte druckit på tre månader så blev kag kalas på 4 glas vin hahaha
Gilla
eve
Kvinna ·
17 mar, 2013
jag ska ju på kryssning när det gått 5 v o några dar.
funderar oxå på en trosgördel då.. skönare än en hård gördel..
idag har jag gått 2 promenader o styrt lite mer hemma än vanligt.. o är inte nästan nått svullen.. lite öm i ärren bara.
ska byta tejp idag.. inte sett ärren än.. spännande.. hoppas de ser fina ut o någolunda raka..
Gilla
eve
Kvinna ·
17 mar, 2013
åhh är sååå lycklig!!
tog bort tejpen precis.. var så himla fint o tunt ärr.
fick ju göra ankarärr upp mot naveln.. det ärret såg man knappt.. det var ju det jag var så besviken att jag fick sådant ärr :(
så det var som en sten försvann från hjärtat.
tyvärr ser naveln missbildad ut.. bulligt inuti o en hudflick över naveln.. kanske blir korr sen.. men allt är ju bara 12 dagar gammalt.. kanske blir bättre med tiden.
lägger upp bilder om en stund..
Gilla
newme
Kvinna ·
17 mar, 2013
Eve:Va kul att höra att det såg bra ut!! :) mycket kommer hända i läkningen framåt, och att korrigera en navel! Piece of cake efter den här stora operationen! Njut nu! :-)
Gilla
eve
Kvinna ·
17 mar, 2013
nu finns det bild.. oj vilken skillna när man ser före o efterbild!!
sjukt nöjd
Gilla
domdamen1
Kvinna ·
18 mar, 2013
eve: kul att se dina bilder vilken stor skillnad mot innan bara att gratulera
Lovely Lily: kul att din utekväll blev lyckad och att du njöt av din nya korpp
Katja74: Alltid slitigt när barnen blir sjuka men,men det är ju sådana tider nu
😇 D1
Gilla
daphne
Kvinna ·
18 mar, 2013
eve skrev:
nu finns det bild.. oj vilken skillna när man ser före o efterbild!!
sjukt nöjd
Vilken skillnad! Du ser ju inte ett dugg svullen ut heller.
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
18 mar, 2013
Eve, alltså var är din svullnad? Sååå orättvist ;) GRATTIS till ett toppenresultat!!!
Gilla
eve
Kvinna ·
18 mar, 2013
tack.. är sååå nöjd.. men jag känner en aning svullnad precis över * hårkanten * o partiet över naveln.. men inte som jag trott det skulle va.
pröva med jeans igår.. ärret ligger preeeecis under byxkanten :)..
trodde det skulle hamna över.. så blir bara mer positivt med tiden..
för usch vad jag mått dåligt efter op att jag fått ärr högt upp o att det blev ankarärr.. men det såg ju jättefint ut :).
brösten börjar jag tycka mer o mer om.. hade ju gärna velat lägga in lite till men var för smal för det :(..
men de är ju jättefina mot innan :)
bestämde idag att jag börjar jobba efter 4 v :) från op datum..
hoppas era magar mår bra..
kram på er
Gilla
Katja74
Kvinna ·
18 mar, 2013
Lily. Härligt med en dans på krogen! Eve, vad kul att du blev så fin!! Jag kan inte se dina bilder, fattar inte varför... Idag var jag och pratade med kirurgen. Det ska göras en fettsugning på övre delen av buken( där jag ser svullen ut) den nionde april. Det var alltså inte stygnen som går upp utan lite fett, Höhö.. Skönt att det blir av så snart i alla fall. Jag vill kunna ha vettiga kläder i vår.:)
Gilla
Magu
Kvinna ·
18 mar, 2013
Eve, får jag lov att fråga varför kirurgen gjorde ett ankar ärr på din mage? Kollade på dina bilder och min mage såg ungefär ut som din gjorde innan. Vad fin den är😀 Vad bra att ärret gick att dölja med jeans😀 hoppas att mitt också gör det!
Gilla
Annie87
Kvinna ·
18 mar, 2013
Hej alla.
Såg att det var en tjej här som opererat sig på Art clinic och är de fler så får ni gärna med svara på frågorna.
Jag är sååå nyfiken över din/er respons på kliniken & vem som opererade dig och hur mycket fick du betala?
Är du nöjd med resultatet än sålänge?
Önska man kunde se era resultat allihop men eftersom man är ny får jag vänta.... Suck :-/
Men en fråga till er alla, tog det lång tid innan ni kunde resa på er själva för kunna gå och så?
Vad har ni alla fått betala?
Jag planerar in för göra en bukplastik efter sommaren, då jag fortfarande har 10kg jag vill bli av med innan operationen och för att inte vara ny opererad under sommaren. Men tills dess letar jag all info jag kan få osv! :-)
Gilla
eve
Kvinna ·
18 mar, 2013
Magu- tydligen var inte huden tillräcklig elastisk så att han inte kunde ta bort all hud han ville så därför gjorde han ett snitt upp.
Gilla
Magu
Kvinna ·
18 mar, 2013
Eve- ok,det ser verkligen jättefint ut på dina bilder 😀
Gilla