Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
newme profilbild

newme

Kvinna ·

27 dec, 2012

Vi som gör bukplastik i jan/feb 2013!!

Bukplastik
Tänkte att vi som ska operera oss i jan / feb kunde stötta varandra här i tråden! Jag ska göra full bukplastik och bröstlyft hos Dr Magnus Hober på Improva kirurgcentrum den 19/2-13. Längtar sååå mycket samtidigt som det är väldigt nervöst!! :)
550

Sortera efter

eve

Kvinna ·

14 mar, 2013

hur lång tid tog det för er att gå upprätt igen??

nu är det 9 dar sen jag gjorde full buk o sydde muskler o även gjorde bröstförstoring.

har mest hållt ,ig i sängen o vilat.. gått i lägenheten.. tagit 2 promenader hittills i sakta takt.
livrädd att jag inte ska läka bra utan att det kommer tex vätska i buk o man blir svullen o man försämrar läkningen när man rör sig massor.
men tror att jag nu kan börja lite mer * vardagligt * liv utan tunga lyft givetvis ;).

vill så gärna sluta med karrborregördelen.. den är inte skön. 
har köpt en på lindex.. men den är ju inte så * bred * över magen som denna.. min är från ändan upp till brösten.. känner mig som en mumie :(
tror ni det är ok från nästa vecka då det gått 2 v att börja med den andra gördelen?? den sitter oxå åt..
Gilla

newme

Kvinna ·

14 mar, 2013

Jag kan gå upprätt nu, efter 3 ve... Försök och kom ut o gå varje dag. Hur långsamt som helst kan du gå, bara du får igång cirkulationen!! Och frisk luft är ju underbart! :) drick massa vatten det är bra mot svullnaden! :)
Gilla

Katja74

Kvinna ·

14 mar, 2013

Hej, hur når alla? Nu är det två veckor sedan operationen för mig. Rätt svullet fortfarande även i övre delen av buken, men det är väl inget konstigt med set kanske. Hur gör ni när ni byter tejp på ärret? Det gör ju skitont ju.
Gilla

newme

Kvinna ·

14 mar, 2013

Ja visst gör det... Skitont!!! Helt svettig när den väl är borttagen! Hua... Jag tar bort 1ggr/ve.
Gilla

Magu

Kvinna ·

14 mar, 2013

Jag byter en gång i veckan. Jag undrar hur ni får bort tejprester?
😉
Gilla

newme

Kvinna ·

14 mar, 2013

Jag byter när tejpen är torr, jag får inga rester kvar. Bara torr hud överallt! Men det finns nåt bensin preparat på Apoteket som man tar bort rester med!! :)
Gilla

domdamen1

Kvinna ·

15 mar, 2013

Jag byter tapen innan jag går in i duschen, då är huden torr och då gör det inte lika ont
Byter den var 10 dag eller tidigare om den börjar lossna .Det borde inte finnas några tape rester
kvar efter 2 veckor om det gör det så tag bort den med medicinsk bensin finns på apoteket.
Lycka till
😇 D1
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

15 mar, 2013

Varför gör det ont? Jag har micropore papperstejp och den e bara att dra bort utan bekymmer. Köp den:)
Gilla

domdamen1

Kvinna ·

15 mar, 2013

Ja -varför säger dom att det gör ont; jag har oxå micropere papperstape brun känns inte alls när man tar bort den
och den sitter bra fast man duschar lossar inte
😇 D1
Gilla

Magu

Kvinna ·

15 mar, 2013

Tack tjejer!!!

Jag har också micropore och den gör inte ont.....testa den istället😀
Gilla

eve

Kvinna ·

15 mar, 2013

jag duschade för första gången på 9 dar.. så underbart.. men försökte o unvika o blöta ner tejp. 
har inte bytt min tejp själv.. 8 dar sedan jag fick den bytt i prag.
lite nervös o göra det.. men ska köpa tejpen ni rekomderar först så det inte gör ont eller river bort nått av såret.
Gilla

Katja74

Kvinna ·

15 mar, 2013

Tack!! Ja, jag vågar mig vågar mig väl på ett försök då. Trevlig fredag vänner!
Gilla

newme

Kvinna ·

15 mar, 2013

Jag har samma tape som ni andra micropore, men det är inte ärret som gör ont utan huden, hårstråna el vad man ska säga! :) det är kanterna på tapen.. Hmm lät konstigt. Men jag känner mig känslig i huden (inte ärret) :) hängde ni med?! Haha
Gilla

eve

Kvinna ·

15 mar, 2013

idag har jag tagit en promenad o sambon tyckte jag gick rätt ok.. upprätt alltså mot andra dar :)
tog på mig jeans idag.. vilken befrielse.. hatar o gå o mjukisbrallor..
o hade även sex.. men väldigt försiktigt.. hoppas det är ok efter 10 dar efter op???

så vilken dag :) börjar känna mig som en människa
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

15 mar, 2013

Eve, lyx m jeans! Åtta v sen op och jag kan bara drömma... Sååååå svullen! Lyckost! ;) Sex är väl lugnt så länge det inte gör ont eller så. Jag tror allt som känns ok är ok :)
Gilla

perlan

Kvinna ·

15 mar, 2013

Hej på er!Drömma om jeans är det samma som för Lovely Lily! så svullen fortfarande efter 4 ,5 veckor,,sex hade vi oxå efter 2 veckor,men magmusklerna gillade nog inte:))men det var härligt ändå:))
Gilla

eve

Kvinna ·

15 mar, 2013

men gördelen gör ju att jag inte är svullen.. tog jeansen över gördelen.. :)

menar ni att även med gördel är ni svullna?? eller ni kanske slutat med den??
Gilla

perlan

Kvinna ·

15 mar, 2013

Jag använder 2 olika gördel samtidigt ,ändå är jag jättesvullen,,jag hade platt mage än!!! Den jeansen jag använde innan buk pl med fettsugning,kan inte använda ,,fattas 5 cm,,,,,,midjemått är större nu än innan;) men tålamod säger alla!!
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

15 mar, 2013

Javisst, tar jag av gördeln blir det sju resor värre :( Ska ut på krogen imorgon och måste hitta en outfit sin går ner över rumpan pga fourass min gördel ger och sim samtidigt sitter löst så magen inte är så framträdande... :) blir kul att se hur magen reagerar på partaj med dans och vin hela natten.....
Gilla

newme

Kvinna ·

15 mar, 2013

Haha "fourass" va ett bra ord!!! :-D Hoppas du får en trevlig kväll, och försök att inte tänka på magen.. Gör inte du det så gör ingen annan heller det! :) kram
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem