newme
Kvinna ·
27 dec, 2012
Vi som gör bukplastik i jan/feb 2013!!
BukplastikTänkte att vi som ska operera oss i jan / feb kunde stötta varandra här i tråden! Jag ska göra full bukplastik och bröstlyft hos Dr Magnus Hober på Improva kirurgcentrum den 19/2-13. Längtar sååå mycket samtidigt som det är väldigt nervöst!! :)
Sortera efter
Sherif
Kvinna ·
17 jan, 2013
Jag har berättat för mina föräldrar och syskon samt mina närmaste vänner, då mitt beslut att göra en operation håller ihop med både hur jag ser ut och känner mig samt besvär av musklerna, bråck, ryggont och överflödet så har känt att det är en personlig och rätt intim grej!! Men, sen när magen är färdigläkt och allt så kanske jag inte alls har samma känsla, det får visa sig :) men i nuläget är jag mer hemlig än öppen om det :)
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
17 jan, 2013
Jag säger att jag ska korrigera ett kejsarsnitt :)
Gilla
oroan
Kvinna ·
17 jan, 2013
Det var smart Loverly Lily! Fast jag jobbar i vården med äldre(tunga lyft osv) så jag blir ju sjukskriven upp till en månad....då går de nog inte på att jag ska korrigera ett ärr;).Jag är så fundersam....jag pratar aldrig om min mage, för jag vill inte dra uppmärksamheten mot min värsta skämspunkt...Men jag tror nog att folk tycker att jag är fet om magen, vet inte hur många gånger folk frågat om det var bebisdax när jag var lite yngre...INTE kul:( Annars får jag väl slänga ut hängsladdret så de får se...då fattar de väl!
Gilla
Sherif
Kvinna ·
17 jan, 2013
Jag har oxå kunnat nämnt, magbråck och snitten :)
Gilla
newme
Kvinna ·
17 jan, 2013
Nu har jag beställt hem 2 stift prosil från England!! :) här är adressen! Mycket billigare än i Sverige. Här verkar det bara gå att få tag på ett fåtal kliniker i hela Sverige. Hoppas på snabb leverans! http://www.dermacaredirect.co.uk/
Gilla
oroan
Kvinna ·
17 jan, 2013
Vad är det newme??
Gilla
newme
Kvinna ·
18 jan, 2013
Det är ett slags silikonstift som stryks på när snittet läkt, istället för tejp. Det plattar till ärret och drar ihop sårkanterma så att man får ett snyggt ärr, som inte buktar uppåt.! Googla på det så får du mer info! :)
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
18 jan, 2013
Jag har haft så mycket annat så jag har inte hunnit bli nervös för operationen... Mest tänkt på allt runtomkring, men nu börjar det smyyyyga sig på... Tänk om det blir skit av alltihop med alla komplikationer i boken liksom... :/ Inte rädd ich ångrar mig inte men nervig ich orolig... :( någon annan?
Gilla
perlan
Kvinna ·
19 jan, 2013
Hej Oroan!Få jag fråga om din ålder?
Jag har fyllt 51 o jag ska op mig 12/2,,jag är oxå himla orolig!!!har mycket dålig läkekött!!
Men jag har velat ha fin mage i ävigheten ävighet,,men jag op ögönen för 4 mån ,o det gick bra känner mig som 40,det är bra fina magen som fattas;-) Samtitigt har jag fått besked att jag en sort huncancer på ansiktet,,men magen vill jag göra ändå,,världen rasade på den dag jag fick beskedet,då tänkte jag att kanske strunta i magen,men nej jag vill ha så gärna fin mage!!
Oroan! Jag tycker att du ska bara berätta för de som angår;) fråga de så kan du tala om,o du ska inte känna att det är pinsamt,det är bara din ensak,det du som lider:)ALLA människor vill vara fina ,så varför inte??
Jag har inte berättat för ng om min ögön op ,folk bara säger att jag ser inte trött ut ,o att jag har gått ner i vikt;;)) fast jag har inte gjort det!!!! men fråga någon ,så klart att jag säger det som det är!!Fördelen att man är äldre att man stuntar i vad folk tycker!!!!! välkommen o lycka till
Gilla
oroan
Kvinna ·
20 jan, 2013
Perlan! Klart du får fråga om min ålder! Jag är 52 och är ju en gamling här inne kan man säga....men skit samma...drömmen om att fixa magen har funnits sen jag var runt 30...många års väntan kan man säga;) Det är ju så att det här med "skönhetsoperationer har blivit mer och mer acceptabelt att prata om och att verkligen göra nu förtiden....
Så jag skiter i att jag är "gammal"...bättre sent än aldrig som man säger;) Jag känner mig inte gammal för övrigt och har ett öppet ganska ungt sinne...så vadå...??! Om allt vill sig väl så har man väl många år framför sig att glädja sig åt att äntligen inte behöva dölja en hemsk mage längre! Då är du en vecka före mig....spännande! Vi får hoppas att vi klarar detta lika bra som de yngre tjejerna här:)
Gilla
perlan
Kvinna ·
20 jan, 2013
SÅklart vi gör Oroan!!!! Det måste vi ! vi är ju gamla,så vi har inte tid med att vara sjuka länge:))
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
20 jan, 2013
Nu är jag rädd och nervööööös!!!
Gilla
newme
Kvinna ·
20 jan, 2013
Var det imorgon det var dags lovely Lily?? :))
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
20 jan, 2013
Tisdag... Men får veta tid imorgon och ska börja m antibiotika etc... Blir verkligt liksom :( Tänk om jag gör världens största misstag och får alla komplikationer man kan få? Åh vad spänd, rädd, förväntansfull och panikslagen jag känner mig!!! Önskar man kunde spola fram tiden tre månader så man är ute ur allt det här...;) Hur känner ni andra?
Gilla
oroan
Kvinna ·
20 jan, 2013
Loverly lily...jag förstår dg precis! Jag är skiträdd och ibland ser jag framför mig att jag ska dö på kuppen under op...snacka om att måla fan på väggen! Men nu ska vi vara logiska!!! Det är störst sannorlikhet att det kommer att gå hur bra som helst och att vi kommer att jubla över att vi vågade när det är gjort och vi får lite perspektiv på det!! Bubbla av dig här inne i morgon om du behöver det! Nu ska vi hjälpa varandra! PEPPKRAM:)!
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
20 jan, 2013
Tack oroan, när är det din tur?
Gilla
oroan
Kvinna ·
20 jan, 2013
Det är läääänge kvar ;) 19 februari är det min tur!
Gilla
SandrisL
Kvinna ·
21 jan, 2013
Så klyschigt av mig att säga, oroa er inte, men det gör vi ju ändå ;)
Ja, mycket kan hända, men ju mer jag läser på forum, och statistik så ligger vi såååååå mycket värre till när vi tar bilen till jobbet, eller hur?
Jag är inne på min 6: e dag post op, och mår nu bra faktiskt. Inte såpass att jag åker till jobbet, men såpass att jag fissar lite hemma, plockar ur diskmaskin mm. Lite smått, svullnar väldigt snabbt. Har mitt åerbesök imon, och hoppas få ett MVG:)
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
21 jan, 2013
Sandris, hoppas oxå du får MVG :) Härligt att du känner dig ok, sjätte dagen postop gör mig är ju tanken att jag SKA åka till skolan.... Får se hur det går. Svullnar du trots gördel? Borde inte gördeln hålla emot? Vad har du för byxor? Har inte ens tänkt så långt men kanske borde jag köpa resår brallor idag? Några andra tips? Kram o lycka till!
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
21 jan, 2013
oroan skrev:
Det är läääänge kvar ;) 19 februari är det min tur!
Gilla