H3ddan
Kvinna ·
04 jan, 2021
Vi som har/ska göra bukoperation 2021
BukplastikSuperkul med gruppen 2020 men nu är det nytt år och nya möjligheter så jag tänkte vi kan starta en ny tråd där vi kan peppa varandra och dela råd / frågor / bilder m.m. Jag ska göra min stora bukoperation samt fettsuga mager/flanker och lite rygg/sida av brösten i mitten av Mars. Skulle egentligen göra denna operation i mitten av Februari men då blev min man sjukskriven och vi vet väl egentligen inte riktigt hur länge han blir hemma. Därav försämrad ekonomi och ovissheten gjorde att jag sköt upp operationen en månad hursomhelst. Så jag håller alla tummar och tår att jag kan göra operationen nu i Mars. Såå peppad!! Operationen kommer kosta 56000 + 8000 för extra fettsugningen av rygg/sida. När ska ni göra eran op och vad blir det för någon ? Vad får ni betala ? Har ni förberett något speciellt? :)
Sortera efter
123malin
Kvinna ·
12 okt, 2021
CB79
Kvinna ·
12 okt, 2021
CB79
Kvinna ·
12 okt, 2021
123malin
Kvinna ·
12 okt, 2021
Hur länge dröjer det förresten innan det slutar göra superont om man behöver hosta etc?
Man är ju livrädd att få hosta eller råka sätta i halsen ?
CB79
Kvinna ·
12 okt, 2021
Hur länge dröjer det förresten innan det slutar göra superont om man behöver hosta etc?
Man är ju livrädd att få hosta eller råka sätta i halsen ?
Idag är det 3 veckor sen jag opererades och jag kan både hosta o nysa utan att det smärtar, dock så känner jag i magen hur det blir som en tryckvåg av värme.
Jag har kunnat göra allt med familjen sen jag fick bort dränagen ( allt utom att lyfta då)
Jag vart aldrig påverkad alls av medicinen, mer än att jag sov som en sten på dom ?.
Tycker fortfarande att det är sjukt otäckt att stå upp utan gördeln, är typ ostabil i hela buken.
123malin
Kvinna ·
12 okt, 2021
Man är ju livrädd att få hosta eller råka sätta i halsen ?Idag är det 3 veckor sen jag opererades och jag kan både hosta o nysa utan att det smärtar, dock så känner jag i magen hur det blir som en tryckvåg av värme.
Jag har kunnat göra allt med familjen sen jag fick bort dränagen ( allt utom att lyfta då)
Jag vart aldrig påverkad alls av medicinen, mer än att jag sov som en sten på dom ?.
Tycker fortfarande att det är sjukt otäckt att stå upp utan gördeln, är typ ostabil i hela buken.
Skönt att höra att det försvinner relativt snabbt då!
Jag mådde tyvärr dåligt av morfinet, sov inte alls bra utan tvärtom nästan så jag hallucinerade i sömnen. Obehagligt och jag klarar mig bra på bara alvedonen.
Gördeln behåller man gärna på, efter min fettsugning hade jag den mkt längre än man behövde. Bra tid nu också när det inte är varmt ute :)
[/quot Va jobbigt!! Jag fick inte morfin utan något annat. Ett långtidsverkande som jag tog 2 gånger om dagen samt en snabbverkande morfinliknade preparat som jag kunde ta 3-4 gånger/dygn. Just nu känns det som om jag aldrig kommer läka ??, har inga infektioner eller så men då Chris har en speciell teknik när han syr så tar det längre tid innan jag får börja tejpa ens… men men… det är bara bita ihop.Ema82
Kvinna ·
12 okt, 2021
Vonkan
Kvinna ·
13 okt, 2021
123malin
Kvinna ·
13 okt, 2021
Vad har ni för kläder på er första veckorna efter op? Behöver man bunkra upp med mjukiskläder?
CB79
Kvinna ·
13 okt, 2021
123malin
Kvinna ·
13 okt, 2021
Osiris75
Kvinna ·
14 okt, 2021
Vonkan
Kvinna ·
14 okt, 2021
CB79
Kvinna ·
14 okt, 2021
Läst ikapp era inlägg - varit lite offline ett tag...
Kul att det går bra för er!
Känner mig förväntansfull inför min bukplastik.
Jag blev beviljad via landstinget men har valt att tacka nej och göra den privat istället på Nordiska kliniken, hos Mattias E.
Just nu har jag op.datum 21 december men står även på återbudslistan....
Fick frågan om jag vill göra ett t-snitt istället för bikinisnitt och jag kommer tacka ja till det efter att ha läst lite mer om just det ingreppet.
Har ni gjort t-snitt?
Ronda
Kvinna ·
14 okt, 2021
eyelight
Kvinna ·
15 okt, 2021
CB79
Kvinna ·
15 okt, 2021
Nu har jag lagt upp en ny bild hur jag ser ut efter 15 dagar idag, är så nöjd med min kirurg! Och läkningen går verkligen framåt :)
eyelight
Kvinna ·
15 okt, 2021
Vonkan
Kvinna ·
15 okt, 2021
eyelight
Kvinna ·
15 okt, 2021
Visar 181 till 200 av total 257 objekt
Ush, låter inte vidare Belle :( . Tufft med två stora operationer så tätt inpå också.
Håller tummarna att allt kan gå enligt planeringen!
Idag känner jag mig lite bättre, har tvättat håret( med hjälp av sambon) och piggare mentalt.
Jobbigast att vara så orörlig och gå böjd. Min rygg orkar inte så länge. Jobbigt med dränagen också, hoppas få bort de innan helgen.
När duschade ni andra första gången?
Jag förstod det på sköterskan som att det ska ska ske innan återbesöket där de kollar såren.
Jag har inte ens tagit ner min gördel ännu, måste ladda mentalt längre för det.