H3ddan
Kvinna ·
04 jan, 2021
Vi som har/ska göra bukoperation 2021
BukplastikSuperkul med gruppen 2020 men nu är det nytt år och nya möjligheter så jag tänkte vi kan starta en ny tråd där vi kan peppa varandra och dela råd / frågor / bilder m.m. Jag ska göra min stora bukoperation samt fettsuga mager/flanker och lite rygg/sida av brösten i mitten av Mars. Skulle egentligen göra denna operation i mitten av Februari men då blev min man sjukskriven och vi vet väl egentligen inte riktigt hur länge han blir hemma. Därav försämrad ekonomi och ovissheten gjorde att jag sköt upp operationen en månad hursomhelst. Så jag håller alla tummar och tår att jag kan göra operationen nu i Mars. Såå peppad!! Operationen kommer kosta 56000 + 8000 för extra fettsugningen av rygg/sida. När ska ni göra eran op och vad blir det för någon ? Vad får ni betala ? Har ni förberett något speciellt? :)
Sortera efter
eyelight
Kvinna ·
07 okt, 2021
Ninni20
Kvinna ·
07 okt, 2021
Kan tyvärr inte svara på din fråga. Ska göra samma op den 25/11.
Ville bara önska dig lycka till!
Ninni20
Kvinna ·
07 okt, 2021
CB79
Kvinna ·
07 okt, 2021
123malin
Kvinna ·
07 okt, 2021
Tack alla ❤️
Operationen är klar och är på kliniken!
Sydde ihop en 8(!) cm delning av magmusklerna, det trodde jag inte. Men då vet jag att det verkligen behövdes.
Kommer inte ihåg hur mkt hud han tog bort men känns overkligt skönt att slippa hänget :)
Nu gör det dock sjukt ont,men bara vila nu som gäller och hoppas läkningen och återhämtningen gör som den ska.
Vonkan
Kvinna ·
07 okt, 2021
CB79
Kvinna ·
07 okt, 2021
Vonkan
Kvinna ·
08 okt, 2021
123malin
Kvinna ·
08 okt, 2021
Vonkan
Kvinna ·
08 okt, 2021
123malin
Kvinna ·
08 okt, 2021
Grymt snyggt resultat förstår att du är nöjd❤️
eyelight
Kvinna ·
08 okt, 2021
123malin
Kvinna ·
08 okt, 2021
Vad fina ni är! Så inspirerande att följa denna tråden ändå när man gått/går igenom samma själv nu ?❤️
Mitt midjemått är också större nu än före operation pga svullnad, blir tokig på det. Hoppas verkligen att svullnaden går ner illa kvickt! ?
Vonkan
Kvinna ·
08 okt, 2021
123malin
Kvinna ·
08 okt, 2021
Ja jag hoppas verkligen att svullnaden lägger sig äter antibiotika tredje kuren för en infektion och den gör oxå så man svullnar men undra när man kan träna känner mig absolut inte redo för de på långa vägar ?
CB79
Kvinna ·
08 okt, 2021
Ronda
Kvinna ·
08 okt, 2021
Ja jag hoppas verkligen att svullnaden lägger sig äter antibiotika tredje kuren för en infektion och den gör oxå så man svullnar men undra när man kan träna känner mig absolut inte redo för de på långa vägar ?
Belle
Kvinna ·
12 okt, 2021
CB79
Kvinna ·
12 okt, 2021
Belle
Kvinna ·
12 okt, 2021
Ush, låter inte vidare Belle :( . Tufft med två stora operationer så tätt inpå också.
Håller tummarna att allt kan gå enligt planeringen!
Idag känner jag mig lite bättre, har tvättat håret( med hjälp av sambon) och piggare mentalt.
Jobbigast att vara så orörlig och gå böjd. Min rygg orkar inte så länge. Jobbigt med dränagen också, hoppas få bort de innan helgen.
När duschade ni andra första gången?
Jag förstod det på sköterskan som att det ska ska ske innan återbesöket där de kollar såren.
Jag har inte ens tagit ner min gördel ännu, måste ladda mentalt längre för det.