Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
H3ddan profilbild

H3ddan

Kvinna ·

04 jan, 2021

Vi som har/ska göra bukoperation 2021

Bukplastik

Superkul med gruppen 2020 men nu är det nytt år och nya möjligheter så jag tänkte vi kan starta en ny tråd där vi kan peppa varandra och dela råd / frågor / bilder m.m. Jag ska göra min stora bukoperation samt fettsuga mager/flanker och lite rygg/sida av brösten i mitten av Mars. Skulle egentligen göra denna operation i mitten av Februari men då blev min man sjukskriven och vi vet väl egentligen inte riktigt hur länge han blir hemma. Därav försämrad ekonomi och ovissheten gjorde att jag sköt upp operationen en månad hursomhelst. Så jag håller alla tummar och tår att jag kan göra operationen nu i Mars. Såå peppad!! Operationen kommer kosta 56000 + 8000 för extra fettsugningen av rygg/sida. När ska ni göra eran op och vad blir det för någon ? Vad får ni betala ? Har ni förberett något speciellt? :)

257

Sortera efter

Fjäril-21

Man ·

09 jul, 2021

Huldra: Hur känns det? Nu var det 3 veckor sedan + 1 dag för mig. Är som dag och natt. Började köra bil för ca 5 dagar sedan. De senaste dagarna har jag kunnat åka iväg och shoppa m.m. Den första veckan är värst, vecka 2 lite bättre och sedan blir det stor skillnad vecka 3. Håll i och håll ut. Ta det lugnt de första 2 veckorna, det gjorde jag och det har gett utdelning. Jag har läkt väldigt fint ??? Lycka till!
Gilla

Huldra

Kvinna ·

09 jul, 2021

Hej! Det känns bra, stelt och ömt och svårt att ta sig i och ur soffan där jag har boat in mig, magen gör sig väldigt mycket påmind så fort man kommer lite fel i vinkeln. Fasar lite för första duschen som jag ska göra i morgon. Tack för tipps råd och vetskapen om att det blir bättre å bättre.
Gilla

Fplustre

Kvinna ·

09 jul, 2021

Hej! Nu är det 4 1/2 vecka för mig sen buk + bröstop. Det känns bra och jag kan nu ta långa promenader. Fortfarande stel när jag ska upp från sittande samt stel längst upp i magen. Hur går det för er andra?
Gilla

Anonym användare

13 jul, 2021

Följer! Eftersom jag själv funderar på att sy ihop magmuskler men är så osäker och rädd!
Gilla

123malin

Kvinna ·

23 aug, 2021

Hur mår alla? Tråden bara dog ? Jag ska göra min bukplastik plus bröstlyft 21a september. Är det några i tråden som ej opat sig än? Kram på er o♥️
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

23 aug, 2021

Hej jag mår jätte bra lite ont när man ska upp och ner men de börjar bli bättre ☺️ Idag är det 1 vecka sen jag gjorde stor bukplastik och på fredag ska jag på återbesök är jätte nervös för hur de kommer se ut❤️
Gilla

CB79

Kvinna ·

23 aug, 2021

Hej! Jag ska göra min stora bukplastik i oktober. Gjorde fettsugning i juni av mage och rygg. Börjar bli nervös igen ?
Gilla

Belle

Kvinna ·

23 aug, 2021

123malin skrev:

Hur mår alla?
Tråden bara dog ?
Jag ska göra min bukplastik plus bröstlyft 21a september.
Är det några i tråden som ej opat sig än?

Kram på er o♥️

Hej! Jag har min stora bukplastik den 1/11 om allt går som det ska med återhämtningen första steget i min mommy makeover den 22/9. Börjar bli nervös men är samtidigt väldigt pepp och glad att det äntligen ska ske. Vonkan, vad skönt att allt gått bra för dig. Jag hoppas du får det resultat du verkligen önskar denna gång.
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

23 aug, 2021

Belle tack fina du❤️ Ja de hoppas jag me just nu ser jag ut som en hård ballong
Gilla

123malin

Kvinna ·

23 aug, 2021

Vad ska du göra 22/9 Belle? Jag är sååå taggad!!! Vill bara ha det avklarat nu!!
Gilla

Gpbrace

Kvinna ·

23 aug, 2021

Ni som har gjort bukplastik kan ni lägga ut bild på förr och efter. Hade varit kul att se ?
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

24 aug, 2021

Ja det kommer på fredag
Gilla

Belle

Kvinna ·

24 aug, 2021

123malin skrev:

Vad ska du göra 22/9 Belle?
Jag är sååå taggad!!! Vill bara ha det avklarat nu!!

Jag ska fettsug ridbyxlår, överarmar och rygg samt lyfta med ryggplastik. Sedan blir det stor bukplastik och bröstlyft. Hade nog helst velat göra allt i samma operation men rent återhämtningsmässigt så blir nog detta bäst, även om det tar längre tid. Magen är det viktigaste då den stör mig mest, både med delade muskler och hur den ser ut.
Gilla

123malin

Kvinna ·

24 aug, 2021

Oj ja då förstår jag att du ska göra det i 2 steg ♥️ Spännande!! Hoppas du lägger ut lite före och efterbilder!! Kram
Gilla

Osiris75

Kvinna ·

07 sep, 2021

Hej tjejer, Hur mår ni alla? Läkt bra? Hur är det med känseln? Ris och ros med bukplastiken? Någon som gjort bukplastiken hos kirurgerna på landstinget? Nöjda med resultatet? Idag fick jag veta att jag i oktober kommer att få min bukplastik utförd via landstinget :-) Har väntat i 1,5 år pga corona..... MEN jag är ytterst tveksam då de endast gör det medicinskt och inte ser till det kosmetiska alls :-( Landstinget gör ingen fettsugning (om det behövs), de syr inte ihop magmusklerna och åtgärdar "bara kanske" venusberget.... Vet flera personer som gjort via landstinget och inte varit nöjda, sneda snitt, fettvalk ovanför snittet, inte korrigerat venusberget osv.... Känner att om jag ändå ska genomgå en så stor operation så vill jag förstås ha ett så bra resultat som möjligt! Även om jag inte vill ha en barbiekropp ;-) Har kontakt med min kirurg på NK som även gjort mina andra ingrepp, för planering och funderingar. Har sååå mycket att fundera på för det är mycket pengar som jag måste låna igen :-(
Gilla

Ema82

Kvinna ·

20 sep, 2021

Hej! Ny här och har inbokad stor bukplastik samt extra fettsugning av flanker i november. Känns spännande och nervöst såklart. Vill egentligen ha det gjort nu, hoppas få en tidigare tid.
Gilla

Osiris75

Kvinna ·

20 sep, 2021

Ema82 skrev:

Hej!

Ny här och har inbokad stor bukplastik samt extra fettsugning av flanker i november. Känns spännande och nervöst såklart. Vill egentligen ha det gjort nu, hoppas få en tidigare tid.

Hej hej, var ska du opereras? Har du gjort några andra operationer?
Gilla

Ema82

Kvinna ·

20 sep, 2021

Det blir på plastikakademin i Linköping. Har gjort en fettsugning av nedre delen av magen som en början av den här resan men det är 5 år sen och blev tyvärr inte bra men det var på en annan klinik.
Gilla

Ema82

Kvinna ·

20 sep, 2021

Ni som redan har opererats - har ni några bra tips när det gäller förberedelser inför op?
Gilla

123malin

Kvinna ·

20 sep, 2021

I morgon är det äntligen dags!! Kl 07:15 ska jag vara på Diamond! Stor buk, sydda magmuskler, fettsugning av rygg och bröstlyft.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem