Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
H3ddan profilbild

H3ddan

Kvinna ·

04 jan, 2021

Vi som har/ska göra bukoperation 2021

Bukplastik

Superkul med gruppen 2020 men nu är det nytt år och nya möjligheter så jag tänkte vi kan starta en ny tråd där vi kan peppa varandra och dela råd / frågor / bilder m.m. Jag ska göra min stora bukoperation samt fettsuga mager/flanker och lite rygg/sida av brösten i mitten av Mars. Skulle egentligen göra denna operation i mitten av Februari men då blev min man sjukskriven och vi vet väl egentligen inte riktigt hur länge han blir hemma. Därav försämrad ekonomi och ovissheten gjorde att jag sköt upp operationen en månad hursomhelst. Så jag håller alla tummar och tår att jag kan göra operationen nu i Mars. Såå peppad!! Operationen kommer kosta 56000 + 8000 för extra fettsugningen av rygg/sida. När ska ni göra eran op och vad blir det för någon ? Vad får ni betala ? Har ni förberett något speciellt? :)

257

Sortera efter

Ema82

Kvinna ·

21 sep, 2021

Lycka till!!
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

21 sep, 2021

123malin åååh va spännande stort lycka till och hör av dig när du orkar ☺️❤️❤️❤️
Gilla

123malin

Kvinna ·

21 sep, 2021

Hej på er ♥️ Operation har gått bra och jag typ ingen smärta alls. Det känns som träningsvärk blandat med mensvärk. Tuttarna känner jag inte av alls än! Det jag upplever som jobbigast är att inte kunna ta fulla djupa andetag än. Alla är supergulliga här på kliniken ( Diamonds i Örebro) Kram på er!
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

21 sep, 2021

123malin skönt å höra har fått infektion i mitt buksnitt och ska in till kliniken i morgon ? stort lycka till p hoppas smärtan inte blir värre
Gilla

CB79

Kvinna ·

21 sep, 2021

Hej! Ni som sytt era magmuskler, hur känns det efteråt? Tycker ni att era magar svullnar upp mindre på kvällarna än före eller är det ingen skillnad? Kram!
Gilla

123malin

Kvinna ·

22 sep, 2021

Det känns som om man har hård träningsvärk.
Gilla

123malin

Kvinna ·

22 sep, 2021

Åhnej Vonkan!!! Hoppas det går över snabbt!! Kram
Gilla

Mary72

Kvinna ·

22 sep, 2021

Men oj, Vonkan, stackars dig, kan man få infektion så lång tid efter operation? Hur är det med sin svullnad? Nu är det över en månads sedan du opererade dig eller hur?
Gilla

123malin

Kvinna ·

23 sep, 2021

Hej på er! När kunde ni ta er själva ur sängen? Min man hjälper mig upp och ner i sängen. Min mage bubblar och låter heeeeela tiden ? Det kommer ytterst lite blod i dränagen. Har inte ont men det krampar fint i magmusklerna i perioder. Man tog bort 1 kg hud och 2 liter fett ?
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

23 sep, 2021

Mary72 det går sådär äter fortfarande antibiotika och nu har dom tagit en odling så får vi se vad det visar kommer lite skit hela tiden ur såret dom sydde ihop blivit jätte dålig i magen nä min läkare tycker oxå att de e jätte konstigt att jag fick de så långt efter så vi får se hur de blir är fortfarande jätte svullen och hård så jag börjar misstänka att de sitter inne i magen ?
Gilla

Mary72

Kvinna ·

23 sep, 2021

Vonkan, det låter väldigt jobbigt, men då har du haft lite problem en längre tid? De dök inte bara upp nu? Vad säger din läkare då? Vad tror han?
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

23 sep, 2021

Mary jo de kom bara de är de som är så konstigt var hos läkaren i går och tog en odling så får vi se vad de visar
Gilla

Mary72

Kvinna ·

23 sep, 2021

Läskigt ? hoppas du får svar snabbt, hur ser ärret ut? Är det påverkat?
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

23 sep, 2021

Mary ja det hoppas jag med nä bilägret är jätte fint har börjat tejpa de nu det är bara gamla navel snittet som är påverkat
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

23 sep, 2021

Mary72 har lagt upp två bilder om du vill titta ☺️
Gilla

Mary72

Kvinna ·

23 sep, 2021

Vonkan har skickat PM ☺️
Gilla

Hall.Li

Kvinna ·

25 sep, 2021

Jag kanske är lite sen på bollen Men jag skall op 19/10 stor buk och extra fettsugning i sidoläge samt förstoring. Jag skall opereras av Carolina Borén på Elit Clinic (tidigare Art clinic) komet betala 130.000
Gilla

Ninni20

Kvinna ·

29 sep, 2021

Hej! Är så nöjd över min konsultation idag. Ska göra en stor buk, fettsugning och lägga in implantat den 25/11. Nu börjar resan ;). Är så förväntansfull.
Gilla

CB79

Kvinna ·

06 okt, 2021

Hej! Imorgon är det dags för min stora bukplastik, väldigt nervös och förväntansfull nu :) . Ska hämta ut medicinerna och förbereda lite idag. Ni som har gjort tidigare, hur länge är man ganska orörlig? Jag har gjort kejsarsnitt för 12 år sedan men minns inte riktigt och vet inte heller om det går att likställa riktigt. Kram!
Gilla

123malin

Kvinna ·

06 okt, 2021

CB79 skrev:

Hej!

Imorgon är det dags för min stora bukplastik, väldigt nervös och förväntansfull nu :) . Ska hämta ut medicinerna och förbereda lite idag.

Ni som har gjort tidigare, hur länge är man ganska orörlig?
Jag har gjort kejsarsnitt för 12 år sedan men minns inte riktigt och vet inte heller om det går att likställa riktigt.
Kram!

Åh va kul!!! Stort lycka till!! Jag va ganska orörlig första 5 dagarna. Va tvungen att ha hjälp att ta mig i och ur sängen. Nu har det gått 2 veckor och jag är stel men kan göra allt utan hjälp ( eller ja… inte lyfta saker.) jag gjorde dock ett bröstlyft samtidigt så jag kunde inte ta hjälp av armarna. Jag åt smärtstillande i 5 dagar. Hojta om du har fler frågor ♥️
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem