Neva
Kvinna ·
02 feb, 2020
Vi som har/ska göra bukplastik 2020
BukplastikHej! Nytt år och jag tänker mig att vi kör en ny tråd för oss som ska eller redan hunnit göra bukplastik 2020. Själv har jag äntligen bokat op och det blir i Mars hos Mattias på Nordiska kliniken. Är det någon som hunnit operera sig i år? Hur har det gått och hur mår ni?
Sortera efter
Figge
Man ·
30 apr, 2020
Neva
Kvinna ·
30 apr, 2020
Frippen
Man ·
30 apr, 2020
Hej vad kul att op gick så bra och att det inte gör så ont nu i efterhand ??
Frippen
Man ·
30 apr, 2020
Vad modiga alla är som tittar på magen så snabbt, jag var så orolig så jag tittade inte alls förrän mitt återbesök haha. Nu kan jag inte sluta stirra vill vara bli av med gördeln så jag kan få kika hela tiden
FiaLisa84
Kvinna ·
30 apr, 2020
Jhildenborg
Kvinna ·
01 maj, 2020
Eva74
Kvinna ·
01 maj, 2020
Frippen
Man ·
04 maj, 2020
Eva74
Kvinna ·
04 maj, 2020
I dag är det 5 dagar sedan jag gjorde min op. Jag har mått bättre än vad jag trodde. Det har inte gjort så ont som jag trodde att det skulle göra.
Har duschat i dag för första gången, inte såret men överkroppen å tvättat håret, det var riktigt skönt.
Mår helt ok, ser fram emot onsdag när en del av stygnen ska bort.
Frippen
Man ·
04 maj, 2020
I dag är det 5 dagar sedan jag gjorde min op. Jag har mått bättre än vad jag trodde. Det har inte gjort så ont som jag trodde att det skulle göra.
Har duschat i dag för första gången, inte såret men överkroppen å tvättat håret, det var riktigt skönt.
Mår helt ok, ser fram emot onsdag när en del av stygnen ska bort.
Härligt att du mår så pass bra, låter härligt att duscha av sig :) Kan hålla med om att smärtan har varit långt ifrån den nivån som jag hade föreställt mig innan. Skulle på återbesök imorgon men vi flytta fram det till på torsdag eftersom ena dränage fylls på. Så min första dusch bli förhoppningsvis på fredag :)
Önskar dig en fortsatt bra läkning!!
Neva
Kvinna ·
04 maj, 2020
Eva74
Kvinna ·
04 maj, 2020
Figge
Man ·
05 maj, 2020
Idag har det gått 6 veckor sen min operation och enligt Nordiska kliniken ska jag börja fasa ut gördeln och korsetten. De menar att man ska vara utan på nätterna och sen ta bort de helt om 2 veckor. Det känns lite nervöst att sova utan något stöd alls. Hur har ni andra gjort? När började ni fasa ut stödet? När slutade ni använde de helt?
Figge
Man ·
05 maj, 2020
Hej Frippen:
Mitt återbesök är på torsdag kväll och eftersom dränage ska tas bort så vill jag vänta minst 12-24 timmar innan jag duschar efteråt så att det inte är ett öppet sår så det finns risk för att bakterier från vattnet kommer in. Därför väntar jag till på fredag. Min största oro inför denna op är att få infektion.
Mått och svullnad:
Blev nyfiken idag och mätte midjan över kompressorplagget +10cm, denna svullnad har jag förstått att man får dras med ett bra tag... Mätte även bysten och den är nästan samma som tidigare med BH (+3 cm), känns toppen eftersom jag har lagt in 650cc hög profil, jag var orolig för att jag skulle bli ett par vandrande tuttar haha... pga svullnad bli jag nog samma eller något mindre än tidigare och ha ett par som sitter där de ska, super nöjd!!! Ännu en gång får jag bekräftat att min kirurg vet vad han håller på med :)
Eva74
Kvinna ·
05 maj, 2020
Hej Frippen:
Mitt återbesök är på torsdag kväll och eftersom dränage ska tas bort så vill jag vänta minst 12-24 timmar innan jag duschar efteråt så att det inte är ett öppet sår så det finns risk för att bakterier från vattnet kommer in. Därför väntar jag till på fredag. Min största oro inför denna op är att få infektion.Mått och svullnad:
Blev nyfiken idag och mätte midjan över kompressorplagget +10cm, denna svullnad har jag förstått att man får dras med ett bra tag... Mätte även bysten och den är nästan samma som tidigare med BH (+3 cm), känns toppen eftersom jag har lagt in 650cc hög profil, jag var orolig för att jag skulle bli ett par vandrande tuttar haha... pga svullnad bli jag nog samma eller något mindre än tidigare och ha ett par som sitter där de ska, super nöjd!!! Ännu en gång får jag bekräftat att min kirurg vet vad han håller på med :)
Hej Eva jag såg dina bilder idag och har helt missat din operation. Hur kändes en cirkuferrent operation och hur mycket tog de bort? På en av mina konsultationer rekommenderade de att jag köra en sådan men NK som jag till slut valde sade att det var en för stor op för min kropp eftersom jag hade för mycket överlast som skulle bort. Såg att du har två drän. Rinner bägge lika mycket eller kommer det mesta ut via den ena?
Figge
Man ·
05 maj, 2020
Eva74
Kvinna ·
06 maj, 2020
Figge
Man ·
06 maj, 2020
Jhildenborg
Kvinna ·
06 maj, 2020