Neva
Kvinna ·
02 feb, 2020
Vi som har/ska göra bukplastik 2020
BukplastikHej! Nytt år och jag tänker mig att vi kör en ny tråd för oss som ska eller redan hunnit göra bukplastik 2020. Själv har jag äntligen bokat op och det blir i Mars hos Mattias på Nordiska kliniken. Är det någon som hunnit operera sig i år? Hur har det gått och hur mår ni?
Sortera efter
Jhildenborg
Kvinna ·
25 jul, 2020
Catrin
Kvinna ·
25 jul, 2020
Hej Catrin, hur menar du att det spänner i magen? När du gör vissa rörelser eller hela tiden? Tror dj att du kommer få tillbaka mer känsel?
Grönblå
Kvinna ·
25 jul, 2020
Grönblå
Kvinna ·
25 jul, 2020
Grönblå
Kvinna ·
25 jul, 2020
Catrin
Kvinna ·
25 jul, 2020
Jag måste bara fråga en sak till som känns lite smått pinsamt att ta upp med kirurgen men som jag läst lite om här på forumet. Dels undrar jag om det är så för alla att efter en bukplastik kommer konshåret mycket högre upp, och dels undrar jag om man fettsuger även nedre magen ner mot könet för annars känns det ju tokigt om magen blir platt men området nedanför höfterna är rundare? Och så är det flera som nämnt att man blir svullen neråt efter operationen, men då undrar jag hur länge det satt i och om man behöver större byxor? Det blev ganska många frågor men jag undrar också vad ni haft med er i klädväg efter operationen? Vad är okej att ha på sig efteråt, för jag gissar att både korsett/stödplagg och svullnad kräver mjuka stora kläder?
Mvh/overthinker
Grönblå
Kvinna ·
25 jul, 2020
Catrin
Kvinna ·
26 jul, 2020
Åh, Catrin, det låter så läbbigt med vätskan! Jag ska opereras på Polarkliniken i Umeå och läkaren berättade att de tar ut drän redan efter en dag. Det verkar som att alla läkare har olika tankar om det där men eftersom jag bor en bit bort och de drar dränet snabbt är jag mest orolig över vätskan. Det blir knepigt att lösa det problemet på distans senare. Men jag tycker att läkaren är lätt att prata med. Det är en början. :)
Vilka fina bilder du har i galleriet, Catrin. Drömbilder!
Grattis till det.
Jag är kejsarsnittad sedan tidigare och om det är en tröst så fick jag tillbaka mer känsel efter en lång period. Längre än andra. Så det finns hopp för dig. :)
Neprome
Kvinna ·
26 jul, 2020
Det har nu gått snart 3 månader sedan jag gjorde min stora bukplastik + bröstlyft och byte av implantat. Allt har läkt så fint och känner mig nästan som vanligt förutom att jag fortfarande är avdomnad kring op-området men det stör mig inte. Däremot har ärren fått en mörkare färg nu på senare tiden. Vad jag har förståatt så är det normalt i läkningsprocessen att ärren blir lite fulare kring 3 månader. Någon som känner igen sig?
Pilutta
Kvinna ·
26 jul, 2020
Hej Catrin, hur menar du att det spänner i magen? När du gör vissa rörelser eller hela tiden? Tror dj att du kommer få tillbaka mer känsel?
Jag känner obehagskänsla i stort sätt hela tiden. Att det spänner/drar i magmusklerna. På morgonen är det bättre och på en kvällen är det mer obehag. Jag har jättesvårt att förklara känslan. Ang känseln så tror jag inte att jag kommer få tillbaka den, tyvärr. Det är lite läskigt att ha en bedövad känsel på magen då jag rycker till om någon nuddar min mage.
Jhildenborg
Kvinna ·
27 jul, 2020
Det har nu gått snart 3 månader sedan jag gjorde min stora bukplastik + bröstlyft och byte av implantat. Allt har läkt så fint och känner mig nästan som vanligt förutom att jag fortfarande är avdomnad kring op-området men det stör mig inte. Däremot har ärren fått en mörkare färg nu på senare tiden. Vad jag har förståatt så är det normalt i läkningsprocessen att ärren blir lite fulare kring 3 månader. Någon som känner igen sig?
Vilket fint resultat du har fått. Jag mpste bara fråga, gjorde du fettsugning vid bukplastiken? Jag har bokat utan nämligen.. Men är rädd att resultatet inte ska bli helt bra. Men jag tycker inte jag har så mycket fett på mina sidor... asså det lilla jag har när jag spänner magen är liksom på magens framsida på varje sida och se ska kirurgen skulle försvinna när han tar bort husen där.
Asså.. hatar att vara såhär kluven. Samma med mina inplantat.. Men tror jag kommit fram till 300cc. Sorry för en lång fråga. Haha, jag vill helst inte fettsuga pga den långa återhämtningen och smärtan.. då jag ska göra brast och buk liksom...
Neprome
Kvinna ·
27 jul, 2020
Vilket fint resultat du har fått. Jag mpste bara fråga, gjorde du fettsugning vid bukplastiken? Jag har bokat utan nämligen.. Men är rädd att resultatet inte ska bli helt bra. Men jag tycker inte jag har så mycket fett på mina sidor... asså det lilla jag har när jag spänner magen är liksom på magens framsida på varje sida och se ska kirurgen skulle försvinna när han tar bort husen där.
Asså.. hatar att vara såhär kluven. Samma med mina inplantat.. Men tror jag kommit fram till 300cc. Sorry för en lång fråga. Haha, jag vill helst inte fettsuga pga den långa återhämtningen och smärtan.. då jag ska göra brast och buk liksom...
Tack så mycket! Jag vet inte om dem fettsög. Det har jag inte frågat. Men tror att det alltid görs om de anser att det behövs. Jag hade en väldigt putig mage innan operationen, som säkert berodde mycket på mina delade magmuskler, Och inte så mycket på fett. Jag vet i alla fall att jag hade navelbråck som dem fixade.
Anonym användare
27 jul, 2020
Catrin
Kvinna ·
28 jul, 2020
Ska på konsultation till Mattias Elmér, Nordiska Kliniken, 200807. Intressant att höra om andras erfarenheter. Han känns sympatisk och duktig.
Neprome
Kvinna ·
02 aug, 2020
Anonym användare
04 aug, 2020
HappyT
Kvinna ·
04 aug, 2020
HappyT
Kvinna ·
04 aug, 2020
HappyT