Neva
Kvinna ·
02 feb, 2020
Vi som har/ska göra bukplastik 2020
BukplastikHej! Nytt år och jag tänker mig att vi kör en ny tråd för oss som ska eller redan hunnit göra bukplastik 2020. Själv har jag äntligen bokat op och det blir i Mars hos Mattias på Nordiska kliniken. Är det någon som hunnit operera sig i år? Hur har det gått och hur mår ni?
Sortera efter
Catrin
Kvinna ·
09 aug, 2020
Catrin
Kvinna ·
09 aug, 2020
Catrin var upplever du att ditt känselbortfall sitter? Är det över ett större område? Vad har kliniken sagt om både det och det som stramar?! Kan de göra något åt det?
Cherry Davis
Kvinna ·
09 aug, 2020
Catrin är det som spänner då stygnen från magmusklerna de sytt ihop eller vart spänner det i din mage? Har du hört med NK om det är vanligt och om det kommer fortsätta så?! Hur upplever du det, att det blivit ett bra resultat men ändå något som skaver?! Jag funderar mkt på det. Jag vill göra en full bukplastik men är samtidigt så rädd att behöva gå med spänningar eller annat som skaver resten av livet?! Då kanske jag hellre har det som jag har det....
Det som är min största oro.
Tack för att du delar med dig. Kram
Hej HappyT
Jag är nöjd med operationen och jag skulle inte vilja ha den ogjord men jag skulle önska att jag inte hade obehag, spänningar främst i övermagen. Där är jag liksom öm både på skinnet och under skinnet. Jag tror att det är pga av att dem har pressat samman musklerna och sytt ihop en 8cm delning och att det därför stretar och drar och känns ömt i skinnet.
Jag har inte pratat med kliniken. Jag ska ta mig för och åka på efterkontroll (sista kontrollen) med har inte gjort det ännu pga av Coronatider.
Men det som genererat i att jag känner att det var värt att göra operationen är: utseende, jag har inte ont i ryggen längre, och jag kan ta i med magen vid tex toabesök.
Neprome
Kvinna ·
10 aug, 2020
Grönblå
Kvinna ·
10 aug, 2020
Grönblå
Kvinna ·
10 aug, 2020
Neprome
Kvinna ·
10 aug, 2020
Grönblå
Kvinna ·
12 aug, 2020
Grönblå
Kvinna ·
12 aug, 2020
Neprome
Kvinna ·
13 aug, 2020
Hur mycket information har ni fått innan? Om vad som ingår i priset och hur operationen går till? Jag har inte fått någon info än. Försökte luska ut vilken teknik kirurgen kommer använda men han sa bara att jag skulle somna och sedan vakna :) Haha. Jag är kontrollfreak så jag vill gärna veta mer. Skickade en video från Instagram och frågade om tekniken han använder är lika och han svarade ”de är ganska lika”. Vilket inte säger mycket.
Neprome
Kvinna ·
13 aug, 2020
Cherry Davis
Kvinna ·
13 aug, 2020
Undrar en annan sak:
Jag är rädd att om jag gör en operation kommer jag vilja göra fler. Lite som med tatueringar. Hur har det varit för er andra?
Catrin
Kvinna ·
13 aug, 2020
Neprome
Kvinna ·
13 aug, 2020
Grönblå
Kvinna ·
13 aug, 2020
Grönblå
Kvinna ·
13 aug, 2020
Fått min tid nu. Kl 10 på tisdag ska jag vara på kliniken. Pirr i magen.
Grönblå
Kvinna ·
13 aug, 2020
Jo, jag va hos min naprapat igår. Jag sa att jag inte hade så mycket problem men vilke kolla och fixa det lilla innan min op nästa vecka då jag kommer påfresta min rygg efter op.
Han önskade mig lycka till med allt och såg det som mycket positivt att jag syr ihop mitt glapp. Han ser det som en bra investering för min rygg. Detta gjorde mig superglad. Nu är jag verkligen taggad
Grönblå
Kvinna ·
13 aug, 2020
Hur mycket information har ni fått innan? Om vad som ingår i priset och hur operationen går till? Jag har inte fått någon info än. Försökte luska ut vilken teknik kirurgen kommer använda men han sa bara att jag skulle somna och sedan vakna :) Haha. Jag är kontrollfreak så jag vill gärna veta mer. Skickade en video från Instagram och frågade om tekniken han använder är lika och han svarade ”de är ganska lika”. Vilket inte säger mycket.
Hur min kirurg ska skära osv har jag ingen större lust att veta, haha. Men vet hur min op kommer gå till i stora drag. Hur många timmar och hur snitten kommer ligga.
Jag är också kontrollfreak, läst alla papper många gånger.
Neprome
Kvinna ·
13 aug, 2020
Grönblå
Kvinna ·
16 aug, 2020
Catrin är det som spänner då stygnen från magmusklerna de sytt ihop eller vart spänner det i din mage? Har du hört med NK om det är vanligt och om det kommer fortsätta så?! Hur upplever du det, att det blivit ett bra resultat men ändå något som skaver?! Jag funderar mkt på det. Jag vill göra en full bukplastik men är samtidigt så rädd att behöva gå med spänningar eller annat som skaver resten av livet?! Då kanske jag hellre har det som jag har det....
Det som är min största oro.
Tack för att du delar med dig. Kram