Neva
Kvinna ·
02 feb, 2020
Vi som har/ska göra bukplastik 2020
BukplastikHej! Nytt år och jag tänker mig att vi kör en ny tråd för oss som ska eller redan hunnit göra bukplastik 2020. Själv har jag äntligen bokat op och det blir i Mars hos Mattias på Nordiska kliniken. Är det någon som hunnit operera sig i år? Hur har det gått och hur mår ni?
Sortera efter
Madde86
Kvinna ·
21 mar, 2020
Nettanplettan
Kvinna ·
21 mar, 2020
Cherry Davis
Kvinna ·
22 mar, 2020
Neva
Kvinna ·
22 mar, 2020
Nettanplettan
Kvinna ·
23 mar, 2020
Nyabröstnu
Kvinna ·
23 mar, 2020
Nettanplettan
Kvinna ·
23 mar, 2020
Trebarnsmamman84
Kvinna ·
23 mar, 2020
Nyabröstnu
Kvinna ·
23 mar, 2020
Neva
Kvinna ·
24 mar, 2020
Cherry Davis
Kvinna ·
24 mar, 2020
Måste fråga er som kommit längre än mig, imorgon är det en vecka sedan mitt stora buk op o bröstlyft+förstoring. När kommer bakslaget?
Känner att det går väldigt bra det här och jag mår helt ok o börjar återfå energi! Detta gör mig lite orolig att jag fortfarande är lite ”hög” efter operationen, men att smärtan kan komma senare!
Självklart är jag medveten om att komplikationer kan uppstå, den risken finns alltid, men är det något som kan säga om de tyckte första veckan va lättare än övriga? Möjligen va jag inställt på det värsta, och tycker det gått väldigt bra!
Vill bra ge lite pepp till er som har det framför sig, att jag mår helt ok, om man nu vågar säg sånt! (Peppar...)
Jag minns inte i detalj (men hela min resa vecka för vecka finns i tråden Vi som gjort bukplastik 2019 om du vill kika)? Men minns att jag var lite hög första tiden, men det var nog bara dagar. Smärtan var aldrig jobbig.
Det jobbigaste var nog att se ärret och den stora svullnaden, begränsad rörlighet etc .? Sen fick jag infektion och det var iofs jobbigt men är nog väldigt ovanligt.
Camilla
Kvinna ·
24 mar, 2020
Nu är det snart 4 veckor sen min op.. värst i början va ju att lägga sig o ta sig upp ur sängen. Och fruktansvärt ont i ländryggen på nätterna av att sova på rygg..
Nu är min navel läkt från infektionen men två dagar efter jag slutade med antibiotikan blev det jättevarigt o infekterat i de andra såret..? har ju ett ärr en bit under naveln från gamla naveln o en piercing.. undrar om det var nån här innan som haft infektion och hur blev ärret sen? Blev de mycket större o fulare än de övriga ärret? Har för mig jag läste nånstans att Camilla du hade nån infektion? El jag kanske har fel..?
Camilla
Kvinna ·
24 mar, 2020
Måste fråga er som kommit längre än mig, imorgon är det en vecka sedan mitt stora buk op o bröstlyft+förstoring. När kommer bakslaget?
Känner att det går väldigt bra det här och jag mår helt ok o börjar återfå energi! Detta gör mig lite orolig att jag fortfarande är lite ”hög” efter operationen, men att smärtan kan komma senare!
Självklart är jag medveten om att komplikationer kan uppstå, den risken finns alltid, men är det något som kan säga om de tyckte första veckan va lättare än övriga? Möjligen va jag inställt på det värsta, och tycker det gått väldigt bra!
Vill bra ge lite pepp till er som har det framför sig, att jag mår helt ok, om man nu vågar säg sånt! (Peppar...)Jag minns inte i detalj (men hela min resa vecka för vecka finns i tråden Vi som gjort bukplastik 2019 om du vill kika)? Men minns att jag var lite hög första tiden, men det var nog bara dagar. Smärtan var aldrig jobbig.
Det jobbigaste var nog att se ärret och den stora svullnaden, begränsad rörlighet etc .? Sen fick jag infektion och det var iofs jobbigt men är nog väldigt ovanligt.
Såg att du fick göra en korr efter din bukplastik. Var det för mycket hud kvar, eller fett? Hur jobbigt var det efter den operationen mot den första? Hur lång tid efter din första operation gjorde du korren? Var det du eller plastikkirurgen som inte var nöjd?
Trebarnsmamman84
Kvinna ·
24 mar, 2020
Neva
Kvinna ·
24 mar, 2020
Nyabröstnu
Kvinna ·
24 mar, 2020
Nu är det snart 4 veckor sen min op.. värst i början va ju att lägga sig o ta sig upp ur sängen. Och fruktansvärt ont i ländryggen på nätterna av att sova på rygg..
Nu är min navel läkt från infektionen men två dagar efter jag slutade med antibiotikan blev det jättevarigt o infekterat i de andra såret..? har ju ett ärr en bit under naveln från gamla naveln o en piercing.. undrar om det var nån här innan som haft infektion och hur blev ärret sen? Blev de mycket större o fulare än de övriga ärret? Har för mig jag läste nånstans att Camilla du hade nån infektion? El jag kanske har fel..?
Ja ärret blev bredare just där. Det brukar gå att korrigera sen, det fick jag göra ?
Camilla
Kvinna ·
25 mar, 2020
Ja ärret blev bredare just där. Det brukar gå att korrigera sen, det fick jag göra ?
Åh så jäkla typiskt att man skulle få det.. hur brett blev ditt på de stället? Blev de annorlunda i färgen med? När gjorde du korren? Läkte det snabbt o fint sen då?
Man har ju ingen större lust O bli opad en gång till sen när de väl läkt.. ? men man vill ju givetvis att de ska bli bra..
Ursäkta alla frågor ?
Nyabröstnu
Kvinna ·
25 mar, 2020
Åh så jäkla typiskt att man skulle få det.. hur brett blev ditt på de stället? Blev de annorlunda i färgen med? När gjorde du korren? Läkte det snabbt o fint sen då?
Man har ju ingen större lust O bli opad en gång till sen när de väl läkt.. ? men man vill ju givetvis att de ska bli bra..
Ursäkta alla frågor ?
Minns inte riktigt hur brett men kanske drygt 0,5 cm ish ☺️
Färgen är för tidigt att säga, var bara ett par månader sen. Nya ärret blev mycket tunnare och finare direkt.
Såg ganska tidigt att ärret blivit bredare och lite knöligt efter infektionrn. Så vet inte hur mkt det är att oroa sig för, för dig? Eller är det brett nu?
Lycka till
Sonia
Kvinna ·
25 mar, 2020
Camilla
Kvinna ·
25 mar, 2020
Ursäkta alla frågor ?Minns inte riktigt hur brett men kanske drygt 0,5 cm ish ☺️
Färgen är för tidigt att säga, var bara ett par månader sen. Nya ärret blev mycket tunnare och finare direkt.
Såg ganska tidigt att ärret blivit bredare och lite knöligt efter infektionrn. Så vet inte hur mkt det är att oroa sig för, för dig? Eller är det brett nu?
Lycka till
Ok! Men du hade nån liten infektion då som mig med lite rodnad o varigt o fick antibiotika i 10 dagar typ?
Jag åt ju först ab i 10 dar för att naveln blev röd o varig men den har läkt nu men 2 dar efter jag slutade med den antibiotikan blev såret där nere rött o varigt så är på femte dagen med ab men nu börjar det bli bättre men har ju stora skorpor på ca 0,5-1cm på flera ställen.. under troslinjen kanske inte hade varit så farligt men detta sitter ju strax under naveln där de blev ett ärr för gamla naveln.. så där vill man ju att de blir fint sen!
Var på återbesök hos ssk idag o frågade lite om korrigering o så, hon sa att dem är väldigt hårda med o vänta 10-12 mån..
Men du gjorde korr efter ett halvår bara? Va de lätt o få en korr?
Tack för svar ?