Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Uniica profilbild

Uniica

Kvinna ·

09 nov, 2010

Vi som op i Januari 2011:-D

Bröstförstoring

Var bara tvungen att öppna en tråd och se om det är några mer en lilla jag:-D har tid den 10:de

385

Sortera efter

pepsi80

Kvinna ·

27 jan, 2011

Jess och korsbar vad spännande! Jag fattade knappt det var sant ens då jag var på väg till kliniken. Haha. Kändes overkligt. Var så nervös och rädd innan men när det var dags var jag ganska lugn, utåt sett måste jag verkat totalt lugn och.säker.
Gilla

pepsi80

Kvinna ·

27 jan, 2011

Kamlai, nej jag har bara provat gå kort promenad ute men knappt jag klarar det. Så jag väntar med bhbutiker ett tag till.
Gilla

Anonym användare

27 jan, 2011

Nu har jag fått sista tabletterna med lugnande. Snart op dax. Shiiit kan man bli nervösare?? Mest rädd för att det ska bli för stort
Gilla

Anonym användare

27 jan, 2011

Lycka till nu sugarplum!!! Det kommer gå superbra! :) Tror storleken blir jättebra på dig!

Gilla

Anonym användare

27 jan, 2011

Lycka till, Sugarplum! Du ska se att det går hur bra som helst!

Själv var jag på kontroll idag, en vecka sen min op. Jag fick ta bort den obekväma brösttejpen, och fick istället ett bröstband med kardborreknäppning som jag ska använda på nätterna. Brösten är fortfarande mycket svullna, men sköterskan trodde att svullnaden snart ska börja avta. Skönt att höra, för jag är rädd att peta ut ögonen på folk som kommer för nära! 😀

Några stygns togs inte, för jag blev visst sydd med såna som försvinner efter tre månader. Skönt! Var lite orolig för hur det skulle kännas att ta bort kirurgtejpen, men det var absolut ingen fara. Ärren hade läkt jättefint under veckan som gått, såg inte alls så otäckt ut.

Hon tyckte att jag skulle lugna mig ett par veckor innan jag börjar köpa nya bh-ar, men jag köpte faktiskt en vit Sloggi som jag tänker använda när det inte passar sig med en sport-bh som sticker upp i halslinningen... Men jag längtar verkligen efter att få köpa riktigt snygga i min slutgiltiga storlek inom nån månad!

Gilla

pepsi80

Kvinna ·

27 jan, 2011

När kan mån eg köpa en bh som mån vet är den storlek mån kommer ha sen ? Och bygel får mån väl inte.alls ha första 3 månaderna? Eller kan mån ha bygel en kväll om mån vill ca 1 mån efter op? Och ska man aldrig ha Push up? Jag vet ingenting.....
Gilla

Anonym användare

27 jan, 2011

Pepsi80: jag har heller ingen koll... Men när svullnaden lagt sig borde man ju kunna satsa på ny bh?

Gilla

Anonym användare

27 jan, 2011

Åh Betty Boob; Vart köpte du sloggin nånstans och vad kostade den? Finns sloggi på t.ex Lindex, Åhlens osv? Är så dålif på det märket men har hört att de är jättesköna..? Gissar på att det är en sån mjuk utan bygel då alltså? Ger den lite stöd ändå?

Skulle också vilja ha nått sånt sen, som en mellanlandning lixom. :) Är svårt att få till det här med kläder nu tycker jag, först och främst sitter ju boobsen uppe vid halsen och så är ju sportbehån så pass hög i ringningen så jag måste ha väldigt "höghalsade" tröjor för att den inte ska synas, och så måste jag nog tejpa över bröstvårtorna innan jag ska jobba på tisdag. ;) De syns så jälkla väl genom tröjorna alltså! Haha, står rakt ut så fort jag fryser minsta lilla... Känns lite väl porrigt för mitt gråa kontorsjobb. ;)

Pust... Dessa I-landsproblem alltså... Och folk pratar om svältande barn.. ;) Hihi, va knäpp man är. ;)

Gilla

pepsi80

Kvinna ·

27 jan, 2011

alltså när svullnaden lägger sig kommer brösten bli MINDRE då?

eller mer bara att de ändrar form?

Och sen har jag läst att de kan upplevas lite större igen då muskeln släpper efter ca 2 månader??? är det sant?

Kan tycka mina blev i minsta laget, men inte att jag klagar är jätteglad och lycklig över att ha bröst då jag inte haft det på flera år. men är en smula orolig att de ska bli mindre än de är nu...är det olika eller hur brukar det vara, på vilket sätt förändras de då svullnaden lagt sig? (ärliga svar)

Lina, jag har fortfarande bara tröja med dragkedja fram, provade idag ta på en vanlig tröja men det känns som att det tar tid. ännu! inte bara dra på sig snabbt. men man blir iaf mer rörlig för var dag känner jag, så det är skönt.

Gilla

pepsi80

Kvinna ·

27 jan, 2011

betty boob

okej, då ska jag bege mig mot stan om några veckor då. hehe.

Gilla

Anonym användare

27 jan, 2011

pepsi80,

Jag köpte den på Twilfit. Strax under 300 kr. Lite dyrt för något jag förmodligen inte kommer att kunna ha om en månad, men som sagt - jag är skittrött på att behöva klä mig så att jag döljer sport-bh:n.....

Som jag förstår det blir tuffsingarna faktiskt lite STÖRRE när muskeln släppt och de hamnat på sitt rätta ställe. Iaf ser det ut som det på många bilder där man kan följa utvecklingen från op och framåt.

Säkert vet nån annan här mer om detta och kan upplysa oss :-)

Gilla

Maria_S

Kvinna ·

27 jan, 2011

Vaknade ur narkosen kl 11 idag och satte mig upp själv de första ja gjorde :p. Allt hade gått bra men kan säga det gör ONT. Kommer inte få nått mer morfin heller då dom tycker jag e för pigg för det :(. Men men i slutändan kommer de vara värt det :). Känns som man blivit överkörd. Men ja kan säga att ja e riktigt besviken över storleken. De känns jättesmå :( och ändå la ja in 500hp. Hoppas de blir minst dubbelt så stora
Gilla

pepsi80

Kvinna ·

27 jan, 2011

Betty, åh du ger mig hopp, hoppas det är så att de iaf inte blir mindre! Maria, ja det är.några hemska dygn i början men efter 3 dygn blev det lättare. Och efter 7 dygn riktigt lätt. Och nu 9 dagar senare har idag inte alls ont men är stel och handikappad. B allt tar lång tid....
Gilla

Gos

Kvinna ·

27 jan, 2011

Hallå tjejer!!

Idag har jag varit på återkontroll och tagit bort min tejp så idag fick jag äntligen se mina boobs. Och oj vilka blåmärken jag har, haha! inte alls som er andra, ni har så fin hud, men mina är blå/gul/gröna. Men men, jag är jättenöjd med formen och storleken ändå. Så jag tänkte lägga upp en bild när jag tagit en bild så ni kan få se mina blåslagna tuttisar =)) Får hoppas blåmärken försvinner snart.

Jag har inte så stort problem med kläder fakstiskt för min sportbh är faktiskt lite urringad och är svart, så den är rätt diskret. Kan visa en bild på det också. Och det var den jag fick från kliniken. Men visst längtar man till man får köpa bh!=)

Maria: som många säger blir ju brösten lite större om du lagt bakom muskeln. Så de kanske blir lite större med tiden. Om de inte blir tillrcäkligt stora som du vill ha dem, så får du tänka att du iaf har fått en rejäl förstoring än vad du hade innan, och det är inga fel =)

Gilla

Maria_S

Kvinna ·

27 jan, 2011

Hehe du har så rätt :). Får tänka så ist :). En fråga vilken dag gjorde ondast?
Gilla

Gos

Kvinna ·

27 jan, 2011

Nu ligger det uppe bild på mina färska boobs, men får förvarna känsliga tittare för blåmärken och alla möjliga konstiga färger! haha!😲

Maria: Bra fråga, alla dagar första veckan tyckte jag har olika typer av smärta. Så dag 2-4 tyckte jag var värst! Men dag 2 var allra värst pga illamåendet!

Gilla

Anonym användare

27 jan, 2011

Jag tyckte nog dag 3 och 4 var som allra värst, sen blir det baaara bättre=) är på dag 8 (inte op,dag inräknat) nu och jag kan göra ganska mycket nu., Eller iaf se till så att hemmet ser normalt ut. Duscha går hyffsat men har inte vågat dammsuga än:P  Ska på återbesök imorgon och hoppas på att hon tycker allt ser bra ut!

Ibland kan jag få såna där infall att jag kunde tagit lite större, som alla verkar få. Men jag skulle aldrig lägga mig under kniven igen frivilligt tror jag. Är ju jätte nöjd som det ser ut nu och det är ju det som är det viktigaste! Plus att slutresultatet är man ju inte ens i närheten av, har ju bara gått drygt en vecka=)

Gilla

Anonym användare

27 jan, 2011

Gos; De var inte såå farligt blåa ändå, hade väntat mig världens blåbärssoppa ;D Ser bra ut!!=)

Gilla

Anonym användare

28 jan, 2011

Oh. Vilken smärta. Känns som alla här säger som om man blivit påkörd jag pendlar Melin ont i bröst till ont i rygg. Ena bröstet är mer svulna än det andra och det stör mig. Men det har inte ens gått ett dygn sen op så det ändrar sig väl. Min läkare sa att mina bröst inte behöver sportbh det var något helt nytt. Men jag tog en från kliniken som jag använder iaf. Och så har jag köpt en också. Tänkte att när smärta är borta då kan jag väl slarva lite eftersom dem sa att jag inte måste. Ska lägg in bilder i kväll eller morgon.
Gilla

Anonym användare

28 jan, 2011

Maria_S, BlommanC och alla andra nyopade, -GRATTIS!!! :) Skönt att ha det klart gissar jag på, hoppas ni inte har alltför ont.. :S Jag tyckte dag 2-4 var absolut värst, mycket tryck över bröstet, smärta som flyttar sig och att man är så handikappad.. Men det blir bara bättre, vila och se till att ni har hjälp hemma och inte överanstränger er. Många styrkekramar!

Gos: Ser ju jättebra ut ju!!! Grattis! Så farligt blå var du inte, jag hade också blåmärken, fast mellan brösten och på sidorna. De kom först dag 2-3 tror jag, men de är mest gula nu så de är på väg bort. :)

Igår kände jag stor skillnad i läkningen, mår mycket bättre nu, är på dag 8 idag. klarar också av det mesta basic-grejerna nu, kan ta på "vanliga" kläder men det tar tid, diskade och plockade och körde lite tvätt igår utan problem, men det tar ju mer tid än vanligt och jag blir anfådd lätt. Har dock inte lyft tungt eller provat dammsuga än, -det kan få vänta ett tag till.

Skulle till frisören idag men fick mess i morse att hon var magsjuk stackarn.. Hade tänkt prova köra bil dit då det bara är 5 min, men får se om jag provar ta bilen och handla mat istället senare, tror det kommer gå bra nu. :) Är nere på 1 dos tradolan + alvedon om dagen nu, på morgonen, är bara då det fortfarande gör sjukt ont, sen ger det med sig under dagen är man rör på sig.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem