Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Uniica profilbild

Uniica

Kvinna ·

09 nov, 2010

Vi som op i Januari 2011:-D

Bröstförstoring

Var bara tvungen att öppna en tråd och se om det är några mer en lilla jag:-D har tid den 10:de

385

Sortera efter

Anonym användare

10 jan, 2011

Samma här, nu sitter dom där! Helt sjukt är de, har ju längtat så himla mycket. Var trött direkt efter narkosen, vaknade vid halv 4. Ville inte sova, ville bara njuta av ruset. Smärtan är helt klar hanterbar, lite svårt att hitta en bra ställning bara och känner mig trött i ryggen. Fan va glad jag e hittills! Illamående har jag inte kännt av. Va härligt att din op gick bra och att du oxå mår bra. Du har ju gått igenom detta innan så du kanske va lite förberedd? Jag har lyft också och trodde därför att de skulle strama och svida, men de kanske kommer. Jättekram!!!!!
Gilla

Uniica

Kvinna ·

10 jan, 2011

Skönt att höra. :-) smärtan brukar komma mer dagen efter så jag ska nog inte vara säker på att detta kommer vara smärt fritt. Kliniken är toppen i alla fall blir jätte bra behandlad :-) ska plinga på natt sköterskan nu och sen sova ha det så bra alla:-)
Gilla

Anonym användare

11 jan, 2011

Va bra att ni mår bra, själv känns de som ja ska dö av smärta. Kommer inte upp själv på toa heller. Trodde inte de skulle göra så här ont asså! Men men de lär ju bara bli bättre. Har inte kollat parterna än. Men sköterskorna tycker de är syperfina.. :) måste försöka sova fan va jobbigt de är..
Gilla

Anonym användare

11 jan, 2011

Va jobbigt för dig Lovley, men de är ju en begränsad tid och de kommer nåt gott med all smärta. Min smärta har börjat krypa sig på och jag skulle inte klara mig på vanliga alvedon inte! Som tur är har dom ju lite starkare grejer här. Under natten har jag bara slumrat till nån timme hit och dit, mest bara vilat. Skulle gärna stannat ett dygn till och bli uppassad. Sökterskorna är riktiga pärlor. Och jag är lite orolig för att komma hem till barnen, dom vet inget, har sagt att jag e på kurs med jobbet och har ramlat och slagit i ryggen. Ta hand om er!
Gilla

Anonym användare

11 jan, 2011

Ja nu sitter dom där! Jag tycker fortfarande att det känns ganska overkligt haha! Jag hade tid på kliniken kl 10 men det tog längre tid än väntat med patienten före så jag fick inte komma in först 13.30. Men allting har gått bra och personalen är verkligen super gulliga! Jag hade väldigt ont när jag vaknade upp och kunde inte slappna av i kroppen. Varenda muskel var nog spänd ;) Jag fick en spruta då och sedan blev det bra. Vilka grejor! Haha. Fick en till spruta på kvällen men efter det har jag klarat mig. Jag har sovit i omgångar i natt, men så blir det väl. Det som jag tycker är jobbigast nu är att vara upprätt. Jävla tyngdlag! ;) Hoppas ni andra också mår okej!
Gilla

Jess29

Kvinna ·

11 jan, 2011

Pratade med min kirurg igår och han är försenad med alla sina op pga flytten, så nu fick jag inte tid förrän 3 februari.... grrr... väntan blir ännu längre.. Men men nu har jag iaf ett datum att förhålla mig till!!

Hur lång tid tar op ung? Jag skall inte göra den förrän kl. 18 på em... så jag skall gå och våndas på jobbet hela dagen först innan jag skall dit :-/

Han ville att jag skulle köpa en sport-bh och ta med... men jag tycker det är svårt för jag vet ju inte hur stor jag behöver köpa?? Har ni köpt innan?

Gilla

Uniica

Kvinna ·

11 jan, 2011

Min första operation tog 30 min :-) den här gången tog det lite längre tid för att implantaten skulle sitta längre ut. Jag fick en slags sport bh på kliniken men jag skulle köpa en annan med bättre stöd sa min kirurg efter som jag har stora implantat. Hur mycket ska du lägga in? När jag hade 400 cc fick jag ha en e~f i storlek på sport bh men huvud saken är att det är rätt mått under. Köp en billig först sen kan du leta när brösten är på plats
Gilla

Jess29

Kvinna ·

11 jan, 2011

Uniica skrev:
Min första operation tog 30 min :-) den här gången tog det lite längre tid för att implantaten skulle sitta längre ut. Jag fick en slags sport bh på kliniken men jag skulle köpa en annan med bättre stöd sa min kirurg efter som jag har stora implantat. Hur mycket ska du lägga in? När jag hade 400 cc fick jag ha en e~f i storlek på sport bh men huvud saken är att det är rätt mått under. Köp en billig först sen kan du leta när brösten är på plats

Jag ska lägga in 375cc.. Och han trodde att det skulle bli en C-kupa kanske.. men när jag läser andra som har lagt in lika mycket har de d-e? men som sagt, det beror väl helt på BH-typ och vilket mått man har under. Men han sa - ta med dig rispåsar till affären så kan du testa.. haha Så får väl kanske göra det då.. 😀

Gilla

Uniica

Kvinna ·

11 jan, 2011

Ibörjan köpte jag en d på twilfit och till slut satt den så tajt att de gjorde ont fick tips från proforma att gå till intersport eller stadium. Helst ska de vara en inbygd kupa
Gilla

Kamlai

Kvinna ·

11 jan, 2011

Jee jee! Imorgon är det operationsdag. Vad roligt att läsa om er som varit nu, låter som att det har gått bra för de flesta!

Jag är egentligen inte alls nervös, känner mig förberedd. Har varit så inställd på att få mina bröst och ser fram emot det massor! :D

Gilla

Uniica

Kvinna ·

11 jan, 2011

Kommer skriva operations berättlse imorgon och berätta om allt. Tänker inte ta bilder efter som jag inte vill påverka mig själv av att dom ser små ut vilket man lätt gör när dom är nyopererade:-) men ska lägga in lite före bilder
Gilla

Malin88

Kvinna ·

11 jan, 2011

Uniica skrev:
Kommer skriva operations berättlse imorgon och berätta om allt. Tänker inte ta bilder efter som jag inte vill påverka mig själv av att dom ser små ut vilket man lätt gör när dom är nyopererade:-) men ska lägga in lite före bilder

vad skönt allt gått så bra! hoppas du blir nöjd nu de är säkert jättesnygga! :)

Gilla

Uniica

Kvinna ·

11 jan, 2011

Calle var super nöjd med dom och sa att det såg mycket bättre ut en vad han trodde. Visade pojkvännen dom nyss och han sa wow vad stora och att dom faktiskt var snyggare en innan så jag är så sjukt glad att det inte har blivit något som har gått snett eller fulare form:-)
Gilla

siana

Kvinna ·

11 jan, 2011

Jag opereras den 20:e januari på Proforma av Örjan Gribbe.

Gilla

Anonym användare

11 jan, 2011

sasiana skrev:

Jag opereras den 20:e januari på Proforma av Örjan Gribbe.

haha, då är vi fyra stycken bara i denna tråd! :)
Gilla

Anonym användare

11 jan, 2011

Jag har så jävla ont!!?!? :p antar att jag inte är ensam om att ha ont efter operation? Ajj ajj
Gilla

Anonym användare

11 jan, 2011

i morgon så blir de op kl 14,30 hos olenius på proforma

Gilla

Gos

Kvinna ·

11 jan, 2011

Good luck tessan666!!! =)

Hoppas din värk försvinner Sofie, jobbigt att behöva ha så ont. Jag fasar redan för min eventuella värk :P (Jag har inte den längsta smärtgränsen direkt)

Gilla

Uniica

Kvinna ·

11 jan, 2011

Hade också extremt ont min första operation. Försök ta tableterna regelbundna tider. Jag tog var 6:de timme och försök sov efter du har tagit dom. Smärtan är tuff några dagar men för varje dag känns det bättre. Lider med dig!
Gilla

Anonym användare

11 jan, 2011

Wiiiiie på torsdag gäller det för mig =)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem