Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

19 okt, 2010

Vi som opas i december 2010!

Bröstförstoring

Hej hej alla! Tänkte det kunde vara lite kul att ha koll på er som oxå opas i december! Kanske följas åt tills alla fått sina nya vänner!?

Själv opas jag den 6 december o längtas så himla mycket!

210

Sortera efter

Anonym användare

08 nov, 2010

Om allt går som det ska på konsultationen så får jag mina nya den 6 december!!! :D :D
Hoppas, hoppas, hoppas! :D

Gilla

Anonym användare

08 nov, 2010

Lindha83: Va har  du tänkt att ha, framför eller bakom muskeln? :-)

Gilla

Anonym användare

09 nov, 2010

Lindha83 skrev:

Nu är vi ju en hel drös här! Verkligen skoj!!! =)

Min mamma är väl inte heller överlycklig o jag har nog inte riktigt sagt hur stora jag ska göra ens... ;) Men jag är ju över 18 så jag orkar inte lägga ner så mycket energi på det... =)

Drömen, hur gamla är ditt/dina barn?

Min dotter är 14 månader och väldigt mammig:) Så jag är lite nervös över hur det ska gå här hemma, om jag inte kan lyfta upp henne när hon är ledsen eller behöver mig. Fast har ju sambon hemma så hoppas att det går bra ändå.

Gällande min mamma så får hon tycka vad hon vill, tycker bara det är tråkigt att hon inte kan störta och förstå. Är dock 25, har man, barn, hus, jobb så jag är ju vuxen och bestämmer själv över min kropp och mitt liv.

Gilla

Anonym användare

09 nov, 2010

mianfian, Funderar han inte på vad du ska göra då? =)

StoraBröst, Jag frågade sköterskan om det där med framför/bakom o hon svarade att de kommer ligga delvis bakom... Så jag vet inte riktigt... =/ Ni kanske vet vad som menas med det?? Vart ska du opa dig? O hur kommer du lägga in dem? Funderat på hur mycket? =)

Drömen, Jag har en dotter på 2 o en son på 8 månader så man lär ju verkligen må piss över att inte "kunna" ta hand om dem som de är vana vid!

Gilla

Anonym användare

09 nov, 2010

Jaha, okejokej! Det blir säkert jättebra! :-)
Jag ska opereras på Proforma av Örjan Gribbe, men vet ju inte alls om jag ska ha framför eller bakom :p
Sen storleken har jag inte lagt så mycket vikt på att tänka på.. jag vet att jag vill ha stora men inte hur mycket cc, och det är där jag tycker Örjan är så bra som ger en inplantat så man får testa utan att veta hur mycket det är förens man typ bestämt sig :D

Gilla

honeybunny

Kvinna ·

10 nov, 2010

Hänger på här ocksp :D!!!
Om allt går som det ska på konsultationen så kommer jag opas den 13 decemer på Proforma av Örjan Gribbe :)..

Gilla

Anonym användare

12 nov, 2010

Honeybunny, Oh, på självaste lucia! ;) Ska du ha runda eller anatomiska? Önskar att jag oxå vågade lägga i typ 600 då jag tycker det är otroligt snyggt med stor bröst, men jag nöjer mig med 495 o hoppas o tror att det blir rätt stort ändå! =)

Gilla

Anonym användare

12 nov, 2010

Hej tjejer :)

Känner så himla väl igen mig från min första op i det där velandet mellan olika storlekar :)

Jag valde 355 anatomiska men ville efter en del strul med dem, byta till runda och passade då på att byta upp mig lite, till 450cc, vilket jag är väldigt nöjd med idag.

Men tyvärr sitter ett implantat högre än det andra så det blir en korr den 15 dec på conturkliniken i stockholm. Leif Perbeck är det som gör op och det är samma kirurg som har gjort båda mina tidigare ingrepp också, och som jag har fullt förtroende för.

Jag op mig alltså också i december, men inte första gången. Hoppas jag får vara med ändå ;)

Gilla

CrownJewel

Kvinna ·

12 nov, 2010

Hakar på jag med.
Bokad för operation den 27 dec på Strandkliniken i Stockholm,ska på sista konsultation den 6 dec. Och som dom flesta vet jag inte vilken stl som passar mig bäst. Då jag är 40+ och har levt utan bröst så länge känns det jätte svårt att veta hur stora bröst som jag kommer att trivas med. Ni kan ju förstå allas shock när jag släppte bomben. Då jag är helt platt tyckte dr Oya att jag skulle behöva 375cc high profil,runda inp. (hon verkar inte lägga in anatomiska?) Då skulle jag få en c-kupa.  Blir brösten mer onaturliga av runda inp?

Gilla

honeybunny

Kvinna ·

12 nov, 2010

Lindha83 ja precis de märkte jag inte ens själv fören någon sa de till mig :P..
Jag kommer välja runda implantat men storleken vet jag inte rikigt ännu eftersom jag ska på konsulation den 16/11 :)!
Men jag vill ha stort så kommer absolute få det också kommer få plats får jag hoppas..

Gilla

Anonym användare

18 nov, 2010

Nice, klart du får! Bra att ha någon som är "gammal i gamet" ju! =)

CrownJewel, jag vet inte om de blir mer onaturliga... Men kanske... Jag var inne på anatomiska men sköterskan har fått in mig på runda nu då hon tyckte jag skulle passa bättre i det...

Honeybunny, Oki, hur gick det på konsultationen? Blev du nå klokare på strl? =)

Gilla

Anonym användare

18 nov, 2010

Jag opas den 2/12 av charles randquist på viktoriakliniken:)

Jag lääängtar fast jag är så himla nervös..mest för att sövas faktiskt..

Gilla

Anonym användare

18 nov, 2010

Lindha83 skrev:

mianfian, Funderar han inte på vad du ska göra då? =)

StoraBröst, Jag frågade sköterskan om det där med framför/bakom o hon svarade att de kommer ligga delvis bakom... Så jag vet inte riktigt... =/ Ni kanske vet vad som menas med det?? Vart ska du opa dig? O hur kommer du lägga in dem? Funderat på hur mycket? =)

Drömen, Jag har en dotter på 2 o en son på 8 månader så man lär ju verkligen må piss över att inte "kunna" ta hand om dem som de är vana vid!

Haha jo men jag vill vänta liiiite till med att berätta.. =)

Gilla

Anonym användare

18 nov, 2010

Du behöver inte vara nervös, du är i sååå trygga händer kan jag tala om. Gjorde själv min operation där 22/9 i år...så för 2 månader sen på måndag.

Sköterskorna tar så väl hand om dig från stunden du kommer dit tills du åker hem dagen efter, Charles är hur underbar som helst, frågar massor på morgonen, ritar på dig, mäter igen, du får även prova implantaten igen om du tvekar på storleken, han vill att du ska vara 120% säker på ditt val så han är bäst på det viset, han frågar tills du verkligen är bestämd med ditt val.

Jag velade fram och tillbaka på morgonen, 395cc eller 420cc...det fick bli 395cc, men hade kunnat ta 420cc oxå för det skiljer bara 2 matskedar i volymen, men jag är nöjd med min storlek, 75 E får räcka 💡

Lycka till nu med din operation, du får lägga ut din berättelse sen, du kan läsa min här på forumet om du känner för det, få se om vi upplever det snarlika av vistelsen och bemötandet där :)

Gilla

Anonym användare

19 nov, 2010

mianfian, jag gjorde det lätt för mig o drog ut på att berätta för pappa så tillslut gjorde mamma det... =) De ska ju ta hand om barnen så han undrade ju vad jag o micke skulle göra... =) Men han har inte sagt något om det till mig än! ;)

Gilla

honeybunny

Kvinna ·

19 nov, 2010

Lindha83, konsulationen gick jätte bra är super nöjd med Örjan men när jag väl testade så vart det bara 425 cc och 400 cc eftersom de andra var för stort såg inte klokt ut haha :) Även om jag testat ristest/vattentest hemma så tyckte jag 500cc och 600cc var lagomt men när man testade där borta så var de inte fint på min kropp.

Men ett tag till op dagen så hinner nog ändra mig igen om storlek :)

Gilla

Nilsson87

Kvinna ·

19 nov, 2010

Den 14 december är det dags :) Jag opereras av Dr Clas Lossing på Carlanderska. Längtar så himla mycket nu.
Gilla

Anonym användare

21 nov, 2010

Jaha, så har man börjat fundera på om man tagit rätt beslut i storlek. Jag ska ha 350/375cc men nu funderar jag på att ta 375/400cc istället. För om jag har förståt det rätt så kommer en viss del att "försvinna" då man lägger bakom musklen.???. Har testat med ris här hemma och då vill jag ha 375/400, visst ingen jätte skilnad men tror det är bättre att gå upp om inte annat för psyket. Kanske bara inbildning men tycker att det ser bättre ut. Ska man ringa och höra med dom kanske å se vad dom har att säga om saken.

Men stämmer det att en viss del "försvinner" när man lägger bakom musklen?

Gilla

Anonym användare

21 nov, 2010

Jo, jag har hört att  det "försvinner" lite, därför jag lägger i 495 istället för 400! Man är ju lite rädd för att det ska bli "för litet"... =)

Imorrn är det 2 veckor kvar för mig men det känns som en evighet!!! Önskar verkligen att tiden mot förmodan rusar iväg! =)

Gilla

Anonym användare

21 nov, 2010

Imorgon är det prick 2 veckor kvar för mig med! :D känner mig dock inte förberedd!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem