Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mangotango profilbild

Mangotango

Kvinna ·

18 dec, 2017

Vi som opereras av Anders Nilsson i början av 2018

Bröstförstoring
Hej gänget!

Nu skapar jag ett "hem" för oss som ska opereras av Anders Nilsson i Umeå på Polarkliniken i början på året, Januari/Februari. Just nu är vi 3st medlemmar på POF som gått ihop och stöttar varanda genom resan till våra nya bröst, men finns det fler här så är ni välkomna in i gemenskapen =)

Det är fritt att tjattra om allt och ingenting!

Vi gör det tillsammans! Kram❤️
183

Sortera efter

Jenkan91

Kvinna ·

30 dec, 2017

Lite delade meningar om vad jag ska byta till. Anders tycker Polytech som är ett grovt texturerad implantat (som jag läst ger rippling i många fall) för att de sitter mer på plats än Motivas som är rörliga och inte växer fast i vävnaden. Dock så verkar det ju vara väldigt individuellt hur Motiva funkar för olika personer, vissa sitter de på plats för, andra får töjda fickor och glidiga implantat. Men det gäller ju säkert alla implantatsorter. När jag mailat med annan kirurg vill han fortsätta med Motiva men byta till ett bredare implantat och sy in fickorna. Han menar på att ett texturerat implantat bara sätter sig i en ny såryta, inte i en redan läkt kapsel som jag har. Låter logiskt. Så ska dividera detta med Anders. För att få 1 cm bredare implantat och lite mera put hamnar jag på 725cc Motiva corsé. Låter galet stort men tror att jag kan bära upp det :) Får se vad det motsvarar med exempelvis mentor om nu Anders hellre sätter det. :)
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

30 dec, 2017

Jaha då förstår jag. Svårt val men det är väl tur ändå att det finns olika sätt att fixa till det på ifall att det första nu inte skulle funka. Töjda fickor, vad är det egentligen och hur får man det? Finns motiva inte som texturerade?
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

30 dec, 2017

Motivas implantat har nått som heter nanotexturering, så nästintill släta och det är enda ytan som finns som jag förstått det. Töjda fickor innebär att fickan som gjorts för implantatet blivit större med vikten av implantatet alternativt att fickan blev för stor från början vilket jag tror är mitt fall. Så implantatet glider omkring på större yta än nödvändigt, tex när jag ligger ner på rygg har jag det mesta av implantaten i armhålorna och blir nästan platt mitt över bröstet. Därför syr man in dessa fickor så att implantatet blir med fixerat. :)
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

30 dec, 2017

Tack för infon =) men vet du om det är större risk för töjda fickor med släta implantat än med texturerade? Jag undrar varför inte motiva har texturerade implantat.. Säger det något eller tänker jag bara för mycket? Motiva ska väl vara det nyaste och om texturerade vore bra tycker jag väl att de borde ha det.. ?
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

30 dec, 2017

Såhär står det när man googlar på Motiva; ”Motiva är det implantatmärke som har haft lägst mängd komplikationer under fem års uppföljning och risken för kapselbildning, dubbelkapsel och sen serombildning har minskat drastiskt med dessa implantat. Anledningen till detta är höljet som kroppen inte stöter bort lika ofta som andra implantat” Behöver inte bara bättre med ett texturerat implantat men de sitter lite mer där de sitter. :)
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

31 dec, 2017

De påstår alltså att deras yta som är mer lik en slät yta, är bättre än texturerade?
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

31 dec, 2017

”Bröstimplantaten har en Nanotexturering vilket gör att implantaten inte växer fast i muskeln. Implantatet är framtaget för kvinnan som vill kunna sporta, träna och röra sig obehindrat utan att öka risken för komplikationer.” Det skulle man kunna säga att de påstår. :) älskar hur implantatet känns i kroppen, mjukt och följdsmt och är därför rädd för att byta märke så man inte vet hur det kommer att kännas sen..
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

31 dec, 2017

Jag vill kunna sporta, träna och röra mig obehindrat utan att öka risken för komplikationer... men jag trodde det var bättre med texturerade om man ville träna? För att släta inte får lika mycket stöd när man rör sig och kan bli hängiga eller dras ut i armhålan?
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

31 dec, 2017

Ingen aning faktiskt! Är en riktigt djungel. Själv står jag på gymmet i skrivande stund och mina Motiva-implantat stör mig inte i en enda övning. Vilket är skönt. :)
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

31 dec, 2017

Det är verkligen en djungel. Men jag har helt bestämt mig för mentor för jag tror att om man som jag har lite häng och bröst som redan åker mot armhålan är det nog att föredra med texturerade implantat som sitter på plats.. å dom kommer ju ändå guppa runt och inte sitta helt stumt för det då man rör sig tex ;) Tjejer jag skulle vilja ha era råd.. min bröstbredd är 12cm, och jag har varit inne på att välja mentor runda 450 HP som är 12.7cm breda och ge ett put på 5.2 cm. Jag ha börjat tänka att eftersom jag även måste fylla mitt häng så kanske jag borde ta Ultra hög profil för att få mer put. Detta skulle innebära 535cc för att täcka bröstbredden då Dom implantaten är 12.1 cm och ger ett put på 6.3 cm. Vad tror ni om den tanken?? För tjejerna som fått resultatet som jag gillar med 450cc HP har i regel inte haft något häng innan. Sen vill jag bara önska er ett gott nytt år :)
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

01 jan, 2018

Gott nytt år! 2018 blir tuttarnas år! Molly har du hittat några bilder på resultat med 535 uhp? Förövrigt tyckte jag din tanke om varför du ska välja mentor lät bra =)
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

01 jan, 2018

Låter som en bra plan med uhp Mollymy :) Hade jag haft min första operation framför mig hade jag så här med facit i hand också valt mentor. Men eftersom jag redan haft Motiva känns det bättre att fortsätta med det och sy in fickorna och bredda implantaten för att få till det resultat jag vill ha, om nu Anders godkänner det. Mest för att Patrik skrev att det är så man korrigerar det. Att man vid en omoperation väljer ett implantat som uppfyller det utseende man vill ha och korrigerar kapseln därefter. Älskar ju Motivas i övrigt, fanns ju inget implantat som var mysigare att klämma på utanför kroppen och det har ju funkat så bra för mig förutom att de glider då. :)
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

01 jan, 2018

Jo jag har tittat på bilder och tyvärr så ser dom väldigt bolliga ut så ibland känner jag bara att ”nä nu kör jag på 450 HP bara för de va första tanken” men brösten som har det utseendet jag vill ha med 450hp är ju oftast dem som hade fast byst innan utan något häng som måste fyllas ut, därför jag tänker om jag måste fundera om kring putet.
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

01 jan, 2018

Jo, nu när du säger det så har de bilder jag sett med uhp också varit väldigt bolliga och jag har även läst att det är vad de som vill ha ett mer opererat utseende ofta väljer. Vilket svårt val. Fråga Patrik och uttryck din rädsla för bollar? =) Anders skulle gå på semester innan jag ska opereras. Buhuu jag som har tusen frågor... Har inte fått svar på mejlen på flera dagar, hoppas inte han åkt ännu.. hehe =)
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

01 jan, 2018

Samma här, väntar ivrigt på svar på mailen, haha! Bara två veckor kvar till operation för dig mangotango, så kul!! Kommer bli kanonbra! :)
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

02 jan, 2018

Jag vet!! Helt galet.. Jag har kommit förbi min lilla tvivelperiod där vid jul nu och jag är okej med att jag valde Anders. Jag fick ett bra intryck när jag träffde honom och jag tror att han är duktig på att operera. Han kommer nog att försöka göra det bästa resultatet med de implantat jag väljer. Däremot har jag inte bestämt mig ännu för om jag ska ha mentor eller motiva. Måste få mer svar från anders innan jag kan ta beslutet. Oroar mig för att han är på semester och inte kommer svara innan det är dags för operation.
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

02 jan, 2018

Jenkan, Patrik rekommendera mig att välja motiva round corse för att jag ha tunn hud och de skulle öka risken för rippling om jag valde mentor uhp. Så mina tankar är ju motiva nu. Vad betalade du för din op, minns du om motiva va dyrare än mentor på polarkliniken?
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

02 jan, 2018

Tror inte att operationen blev dyrare för att jag valde Motiva. Gick på 49000kr totalt med övernattning på hotellet. Patrik verkar köra Motiva all over och det har säkert sina anledningar :)
Gilla

Belle14

Kvinna ·

02 jan, 2018

Gott nytt år tjejer! Ja jag hoppas jag kan smitta av mig lite till er haha. Fast jag är ju nervös jag med fast inte över Anders utan mer hur op ska gå och efter. Motiva och mentor anatomiska kostar 49.000 och mentor runda 44 eller 45.000 har jag för mig? Fy så jag längtar! 1 månad och 11 dagar kvar haha hoppas det går fort. Jag vill se hur dom kommer se ut! Försöker inte tänka så mycket, tiden kommer gå så sakta om jag gör det haha.
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

02 jan, 2018

Belle, ja jag känner mig lugn men samtidigt är det så jobbigt då man velar fram å tillbaka vad man ska ta för implantat. Jag har hamnat i motiva ergonomix träsket jag med ;) många bröst med dom ser gudomliga ut. Sådär lagomt runda och inte hängiga som en del anatomiska kan se ut. Sa Anders något om dom implantaten då du va där och sa du ville ha dom?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem