Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mangotango profilbild

Mangotango

Kvinna ·

18 dec, 2017

Vi som opereras av Anders Nilsson i början av 2018

Bröstförstoring
Hej gänget!

Nu skapar jag ett "hem" för oss som ska opereras av Anders Nilsson i Umeå på Polarkliniken i början på året, Januari/Februari. Just nu är vi 3st medlemmar på POF som gått ihop och stöttar varanda genom resan till våra nya bröst, men finns det fler här så är ni välkomna in i gemenskapen =)

Det är fritt att tjattra om allt och ingenting!

Vi gör det tillsammans! Kram❤️
183

Sortera efter

Mangotango

Kvinna ·

02 jan, 2018

Om jag väljer mentor runda så skulle det gå på 47, så då är det 2 tusen dyrare bara om man väljer motiva =) Jag är så rädd för att anders ska göra för stora fickor på mig om jag väljer motiva.. Att de då börjar glida omkring som för dig Jenkan.. Det är väl den rädslan som står emot mig lite från att välja motiva..
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

02 jan, 2018

Ja fast fickornas storlek blir nog inte större för att du väljer Motiva! Dock så känns Anders mer säker på mentor och lägger gärna fram det som ett bättre alternativ av nån anledning. Säkert bara för att Motiva är så nytt och bevisligen inte funkar för de med för mjuk å följsam hud. Men jag vet inte. Spekulerar ihjäl mig själv också. Vet inte vad jag ska byta till, men har två månader att bestämma mig så hoppas på att vara överens med Anders till dess. :) Är ju absolut inte så att jag inte skulle kunna leva med de bröst jag har men de är helt enkelt bara utseendemässigt inte vad jag förväntade mig. Inga komplikationer så. :)
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

02 jan, 2018

Patrik skrev till mig då jag ha tunn och mjuk hud att han hellre rekommendera motiva då istället för mentor då de kunde öka risken för Rippling. Blir spännande att höra vad han säger om mig å ergonomix. Sett många med liknande utgång som jag fått bra resultat med dem.
Gilla

Belle14

Kvinna ·

02 jan, 2018

Klart han känner sig mer säker med mentor då han arbetat med dom minst 8 år längre än motiva :) men han har arbetat med motiva i 2 år så nå kan han dom med. Fickornas storlek beror på hur bra man använder bh:n och banden eller att kirurgen gjort fickan förstor (som Jag förstått det) inte pga att man satt in motiva :) Han sa absolut inget negativt om motiva. Han föredrog varken det ena eller det andra utan jag sa att jag vill ha motiva ergonomix för jag vill ha ett implantat som är mest naturtrogen och följer mina rörelser så då bestämde vi oss för det :) men vi pratade om båda implantatet innan, dock bestämde jag mig för motiva redan 2015 haha. Ska bli så roligt att se varandras resultat när alla opat sig <3
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

02 jan, 2018

Är det någon av er som har frågat hur ofta han gör bröstoperationer med Motiva? Så om kirurgen har gjort fickan för stor, så kan det läka ihop och bli bra ändå om man använder stöd bhn tillräckligt? Jenkan, fick du en stödbh anpassad för motiva eller var det en som används för mentor också? Jag menade inte att fickorna blir större av motiva, utan att kirurgen ska göra för stora fickor för implantatet. Patrik förklarade för mig att mentor texturerade är lättare att jobba med för kirurgen för att då gör det inget om han gör fickan för stor för implantatet fäster ändå som det ska. Men det gör inte motiva då de är rörliga, därför är det en svårare operation då fickornas storlek behöver bli rätt på en gång.
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

02 jan, 2018

Tror inte att det var nån specifik stödbh för Motiva. :) Kan tänka mig att det är så om att fickorna behöver bli rätt på en gång. Jag har varit extremt noggrann med stödbh, hade den dygnet runt i 6 månader så det är inget sånt jag slarvat med, ändå glider implantaten ut åt sidorna när jag ligger ner. :)
Gilla

xBeatricex

Kvinna ·

02 jan, 2018

Klart Anders har/gör gjort mycket bröstoperationer, men det kanske är just de som gör responsen dålig som många upplever? Sen har han inte samma tid att lägga ner på att besvara frågor vid eventuellt konsultationer/ korrigeringar. Så det är väl både och att göra många, han har rutinen men inte tid för alla. Det får ju inte gå på löpandeband principen. Man vill ju att kunden ska vara nöjd heeela vägen, trots ev komplikationer.
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

03 jan, 2018

Jo birgitta sa att det är 15st operationer i veckan, men då gör de flest operationer med mentor. Det jag tänkte på var hur många de gör med motiva =)
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

03 jan, 2018

Jag har surfat runt ännu mera nu och tittat på tonvis med bilder. Jag tror verkligen att utseendet jag eftersöker är ett resultat med Motiva. När jag tittar på resultat med mentors implantat så hittar jag inga bilder på resultat som liknar vad jag vill ha, medans när jag tittar på resultat med motiva är var och varannan bild lik min vision. Det verkar bli mycket mer naturligt, avslappnat, mjukt och gosigt men snyggt, än mentors blir i mina ögon. Jag upplever deras mycket mer stela och opererade. Jag vet att jag sagt det här förut, men jag blev påmind om det nu och fick ett litet "Aha moment". Jag har ju hela tiden dragits till motiva enda sen starten men inte riktigt vågat. Mycket pga Anders (ja nu skyller jag på honom). Nu känner jag att ska jag ändå våga operera mig överhuvudtaget så måste jag väl ändå våga fullt ut. Skulle jag välja mentor så skulle det vara för att det känns som en tryggare operation men jag kompromissar i så fall med resultatet. Det vill jag inte. Motiva känns som en otryggare väg för mig, men att det är mot det resultat jag vill ha. Jag vill våga välja den vägen även om det känns skrämmande, samtidigt är det skönt att jag fått en större klarhet i det här. Nu måste jag bara få kontakt med Anders och få min önskan bekräftad. Jag vill höra att han också är trygg i mitt val och att vi är överens.
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

03 jan, 2018

Håller med dig helt å håller mango! Jag fick med en uppenbarelse när jag började titta runt ordentligt. Mentor ger ett stelare å hårdare intryck än vad motiva gör. Och jag bara älskar resultaten som många fått av ergonomix. Men man vill ju att sin kirurg oxå ska känna sig bekväm med att sätta in dom implantaten med.
Gilla

Jenkan91

Kvinna ·

03 jan, 2018

Känner precis samma som dig mangotango! Dock så känns inget implantat som ett säkert kort just nu oavsett texturering då min kapsel redan är färdigläkt. Så det är bara hoppas att det går att trolla ändå. :)
Gilla

Belle14

Kvinna ·

08 jan, 2018

Jag tror ni vågar er på motiva brudar <3 motiva har exploderat den sista tiden och kommer säkert bli vanligare än mentor framöver. Tänk som så att motiva bara funnits i 7 år på marknaden och 2 i Sverige så Anders har arbetat betydligt längre med mentor men har arbetat med motiva i två år och han sa att det som är är att dom lärt sig att man måste sy på ett visst sätt (förstog dock inte riktigt hur för jag kan inte kirurg språket ;) ) Sa han rakt ut att han rekommenderade mentor? Frågade ni efter motiva? Sa han själv att han va mer trygg med mentor Vad exakt sa han till er? För till mig tycker han båda implantatet är bra på sina vis och att om jag vill ha mer naturligt och mjukt så va motiva vägen att gå och det är jag glad för för det är motiva jag varit inne på i 2 år. Apropå stora fickor kan ni få detta även med mentor det som är är att motiva är ett rörligare implantat just för att få ett naturligare intryck och det gillar Jag, jag vill att det ska skumpa och ha sig Haha! Jag blir orolig, kanske jag litar för mycket på Anders haha. Men jag känner mig faktiskt kolugn med honom. Förlåt om det blev ett rörigt inlägg:) Det är sjukt nära för dig nu mangotango! Hur känns det? <3 Fy så jag längtar!
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

08 jan, 2018

Hej bella! Jag tänkte precis skriva åt dig, jag måste berätta något. Det har hänt väldigt mycket sen jag skrev sist. Och det är såhär att jag inte kommer operera mig hos anders. Saken är den att jag bestämde mig för motiva, och jag tror inte på anders när de kommer till att operera in motiva. Han är säkert jättebra på mentor, men han känns så osäker kring motiva. Det gör mig osäker på honom. Jag har försökt få tag på honom i över en vecka, men han svarar inte. I mina ögon börjar han kännas så oengagerad, ointresserad. Han vinner inget på sitt bemötande och verkar inte hänga med i utvecklingen av implantat. Gör jag en operation och lägger in motiva hos honom, och får en komplikation eller ett dåligt resultat, då kommer jag inte vilja gå till honom igen och måste punga ut med en hel kostnad för en ny operation hos någon annan. Då förlorar jag hellre insatsen jag har betalat till polarkliniken och vänder mig till en annan kirurg. Jag har haft mejlkontakt med Patrik Höjier på Nordiska kliniken och fått förtroende för honom. Idag bokade jag en operationstid där den 25 januari. Jag känner mig lättad över mitt beslut men är samtidigt ledsen över att "lämna dig" och gå till patrik. Jag hade sett så mycket fram emot att vi alla skulle opereras av samma kirurg med kort varsel <3 men jag kan ju inte operera mig hos en kirurg där jag känner mig otrygg bara för det. Hoppas du förstår <3
Gilla

Belle14

Kvinna ·

08 jan, 2018

Åh va trist men jag förstår såklart <3 man ska inte operera sig hos någon man inte känner någon trygghet i. Lycka till hos Patrik <3
Gilla

Mangotango

Kvinna ·

09 jan, 2018

Tack belle <3 Nä så här på slutet kändes det inte bra med anders.. Jag ville så gärna att det skulle bli bra med honom och kliniken, i efterhand känns det som att jag blundade lite. Jag vill inte lura mig själv heller bara för att det rent praktiskt hade varit så smidigt med polarkliniken. Jag vet inte om jag gör rätt, men jag hoppas att det blir rätt för mig. =) Men belle vi måste självklart följa varandra ändå trots att jag byter kirurg <3
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

09 jan, 2018

Även jag har valt att byta till nordiska och Patrik. När jag kände att jag ville ha motiva kände jag att jag hade inget val. Jag kände mig inte alls trygg att göra det hos Anders. När jag la fram att jag funderade på motiva fick jag svar från Maria (kordinatorn) att motiva rör sig så mycket och kan då glida ner i armhålan” och jag sa direkt ha inte det något med fickan man gör och hon bara Nää det är implantatet. När jag la ihop det och resten av grejerna (att Anders sa att jag kunde lyfta å bära min ettåring dagen efter op, hans dåliga svar på mina frågor och oengagemang, sökande efter bilder här på forumet och få syn på att nästan alla som lagt motiva fått någon komplikation osv) kände jag bara att nej de här är inget jag känner mig trygg med och trygghet är så viktigt vid en sånhär op känner jag. Så skönt att du känner dug trygg Belle! Nu finns det ju tider fortare för dig om du så skulle vilja :)
Gilla

Belle14

Kvinna ·

09 jan, 2018

Ja jag förstår det. Bra att ni valde att gå på magkänslan! Ja det är klart vi ska fortsätta följa varandra :) haha ja jag skulle vilja ta en tidigare men 12 februari funkar så bra för mig då maken är ledig både den 12e och den 13e <3 Jag blev lite nojig igår då ni båda valt att byta kirurg så läste på lite mer om A och lugnade mig lite Haha, känner mig fortfarande trygg med honom. Är ni medlem i plastikforumet på Facebook?
Gilla

Shannon

Kvinna ·

09 jan, 2018

Hej Mangotango och Mollymy! Nu kanske detta egentligen inte passar in i denna tråden, men jag har tagit samma beslut som er. Jag har dock inte ännu bokat konsultationen med Patrik Höijer och undrar om ni åkt dit eller haft via telefon? Tänker att det vore väldigt smidigt och var lite nyfiken på hur det funkar.
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

09 jan, 2018

Hej Shannon :) Jag har haft mejl kontakt med Patrik och sen bokade jag in en op tid. Konsultationen blir direkt innan op. Väldigt smidigt! Jag känner sånt förtroende för Patrik så för mig var det inget måste att träffa honom före op. :)
Gilla

Mollymy

Kvinna ·

09 jan, 2018

Belle, vad skönt att du känner dig så lugn o säker på ditt val men du har ju å andra sidan gjort det hela tiden känns det som! Nej jag är inte medlem där, finns det mycket bra info där? Vill helst inte vara med då de känns så ”offentligt” då de här är en op som jag inte pratar öppet om...:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem