Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Isadora profilbild

Isadora

Kvinna ·

18 feb, 2011

Vi som opereras i April 2011

Bröstförstoring

Både februaritjejerna och marstjejerna verkar ha haft så trevligt med att se fram emot sina operationer tillsammans. Nu är jag nyfiken på vilka som tillsammans med mig, längtar till april. Själv ska jag ska opereras den 6 april :-) kram på er! 

152

Sortera efter

musslanD

Kvinna ·

13 apr, 2011

Kajsan: Jag o Örjan kompromissade så det blev 325 :-).
Gilla

Kajsan

Kvinna ·

13 apr, 2011

Ha ha ok :-) Jag känner mig fortfarande osäker på storleken, så jag får prova igen i morgon. Är rädd för att det ska bli för stort. Vet du vilken tid man blir utskriven? Ska få skjuts hem an maken.
Gilla

Kajsan

Kvinna ·

13 apr, 2011

Nu har jag descutan-duschat, i morgon bitti bär det av! Ångest och förväntan på en och samma gång. MusslanD: vi kanske ses i dörren :-D
Gilla

musslanD

Kvinna ·

13 apr, 2011

Man blir hemskickad vid 09. Ja, det vore kul att ses. Jag har rum 4. Kom och säg hej vettja :-). Oroa dig inte. Du somnar och sen vaknar du, hihi. Jag var av ngn anledning superlugn, helt oväntat. Det kommer gå bra tjejen. Du är i trygga händer! Kram
Gilla

Kaka

Kvinna ·

13 apr, 2011

Jag ska hoppa in och descutan duscha jag också ;) Är också rätt lugn men det komer väl imorrn, känner mig väldigt glad iaf, hoppas bara att det går bra :) Puss och hej

Gilla

Ipomoea

Kvinna ·

14 apr, 2011

MizzShiny78 skrev:

19 april hos Örjan Gribbe på Proforma. Lyft + förstoring.... Fick tiden 07:45.... PIRRIGT!!!! 👍

Jag ska opereras den 18 april kl. 14,00 av Örjan på Proforma! Skitnervöst!!! Vem vet, vi kanske ses, jag lär väl äta frukost ungefär när du kommer dit :)

Gilla

Mimmi

Kvinna ·

14 apr, 2011

Jag är äntligen hemma, opererad och precis som någon skrev tidigare - betongtuttar! Känns lite overkligt och jag vill nu bara att de närmaste dagarna ska gå så att jag blir mer rörlig igen! Nu är mitt nästa projekt att försöka tvätta håret med hjälp av maken. Operationen gick jättebra och tydligen vart resultatet bra också. Ena bröstet är svullet uppåt och andra åt sidan :-D

Längtar efter att se resultatet på riktigt när jag får duscha ordentligt!

Gilla

MizzShiny78

Kvinna ·

14 apr, 2011

Ja det lär vi ju göra :) Om du ser en som skakar och ser väldigt nervös ut så är det jag :D Kram o lycka till!

Gilla

Anonym användare

14 apr, 2011

nä vad sjutton ska man säga till barnen ? 💡

Gilla

Anonym användare

14 apr, 2011

tiiina skrev:

nä vad sjutton ska man säga till barnen ? 💡

Jag har ju inga barn själv men jag har småsyskon som jag står väldigt nära. De kommer märka eftersom de båda är såpass gamla (10 & 12 år) och för att jag normalt är väldigt sprallig och "bråkig" med dem. Har diskuterat med mamma och vi kom fram till att när de frågar så ska vi vara ärliga. men givetvis välja ord noga :) Men det är ju så olika ifrån barn till barn också, jag tror att mina syskon kommer vara förstående och säkert lite nyfikna, för att sedan ungefär rycka på axlarna och bara skita it.. De är väldigt enkla liksom :p Andra barn kan ju säkert bli väääldigt fundersamma.. Hmm.. Svårt det där! Hur gamla är dina barn? :)
Gilla

musslanD

Kvinna ·

14 apr, 2011

Tiiina: Jag har "varit på kurs" över natten och kom hem med en "spricka i revbenet" efter att ha ramlat under någon rolig lek/övning. Det är åtminstone ursäkten jag ska ha, men ingen av kottarna verkar ha noterat att jag har ont. Kommer få förklara när det ska läsas saga, för jag kan inte ligga på rygg. Det blir soffan för sagostunden i några dagar nu.

Gilla

Kajsan

Kvinna ·

15 apr, 2011

Nu är jag opererad! Allt gick jättebra, jag bestämde mig tillslut för 300/325 cc (olika stora bröst). Jag är än så länge mkt nöjd med storleken. De passar min kropp tycker jag. Smärtan är inte så farlig, så länge jag tar det lugnt gör det knappt ont alls faktiskt. Narkosen knockade mig tyvärr fullständigt, var i en dimma hela gårdagen. Somnade så fort jag satte mig ned :-D Nu är jag pigg och ska åka hem om en dryg timme. MusslanD såg tyvärr inte ditt meddelande förrän idag, hade varit skoj annars! Mycket bra ursäkt förresten (spricka i revbenet) den tror jag att jag ska kopiera.
Gilla

musslanD

Kvinna ·

15 apr, 2011

Härligt att det gått bra Kajsan!! Jag förstod att du inte skulle se meddelandet, men chansade. Ja, spricka i revbenet funkar bra och det är helt ok att inte kunna kramas ordentligt och att sova halvsittandes i soffan. Ska bli kul att följas åt här och höra din utveckling (eller dina brösts haha). JAg bad sköterskan ta bild med min mobil när hon tog bort kompresserna.

Gilla

MizzShiny78

Kvinna ·

15 apr, 2011

Vad roligt att höra att allt gått bra och att valet känns bra. GRATTIS!!!!

Gilla

Kajsan

Kvinna ·

15 apr, 2011

Tack tack! Tar en bild om några dagar tänkte jag, ska bli spännande att se hur de utvecklas! Jag hann ta en "förebild" innan op igår så att jag kan jämföra. Det kommer nog bli lite knepigt att inte kunna krama minstingen (15 mån) men det får min man göra istället. Jag får hålla mig till klappar och kel.
Gilla

pre-tty

Kvinna ·

18 apr, 2011

Wohoo om ca 14h ligger jag förhoppningvis "under kniven" :D
Gilla

MizzShiny78

Kvinna ·

18 apr, 2011

Om 16 timmar sitter jag och väntar på att få komma in på operationen....

SÅÅÅ NERVÖS!!!! Usch, mår typ illa....

Lycka till Ni som gör eran op idag måndag :D

Gilla

MizzShiny78

Kvinna ·

19 apr, 2011

Nu sitter jag på mitt rum o väntar på narkosläkaren, allt känns bra men väldigt pirrigt!!!! Om några timmar har jag äntligen bröst... 550cc runda hp...
Gilla

Anonym användare

19 apr, 2011

Lycka till idag Pre-tty och MizzShiny78, ska bli kul att höra sedan hur det har gått för er :)

Gilla

MizzShiny78

Kvinna ·

20 apr, 2011

Hejsan! Sitter i mitt rum och väntar på att frukosten ska tas fram. Kvällen och natten har varit lugn men jag har haft väldigt ont, mått illa men inte kräkts. Har knappt vågat tittat på brösten men det jag sett ser väldigt bra ut :) Örjan fick in mentors runda 550cc hp. Har j-igt ont vid minsta rörelse och djupa andetag, drygt! Har lixom en brännande känsla över brösten och hugger i dom av smärta vid ansträngning... Men jag är nöjd ändå och verkligen tills det onda försvinner då jag kan känna och förhoppningsvis njuta av mina bröst :D Återkommer senare med min op berättelse. Tack för alla tips och all peppning... Kram kram
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem